-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будвілі закладу за адресою: Донецька область, м. Краматорськ"
Завершена
6 349 369.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 190 481.07 UAH
мін. крок: 3% або 190 481.07 UAH
Номер:
771e2841fde74c98adbd4bf8e7f5f7f3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-24-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2023 00:00
Період моніторингу:
25.10.2023 18:15 - 15.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
24.10.2023 № 207
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/11797-2023 від 13.10.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 24.10.2023 № 207
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
17 UA-2023-07-25-007159-a 25.07.2023 Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу тендерної документації Замовника установлено розбіжність в частині зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій чим не дотримано норм пункту 11 частини 2 статті 22 Закону №922.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Автоінтерстрой", відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII, статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи (наказ), що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, зі змінами, (далі - Постанова №710), відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам Закону №922-VIII та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.07.2023 № 83, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.08.2023, вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.08.2023 № 105, тендерну пропозицію учасника ТОВ "Автоінтерстрой", повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 08.08.2023, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 21.08.2023, договір підряду від 21.08.2023 № 34.03-10/9 та додаткову угоду №1 від 13.10.2023 до цього договору підряду, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 01.11.2023 на запит Східного офісу від 31.10.2023.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, в редакції на дату оголошення закупівлі, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Проте, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із нормами Закону №922-VIII з урахуванням Особливостей зі змінами, а саме: у підпункті 2 пункту 6.4 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками у разі, якщо предметом закупівлі є товар, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
Однак, відповідно до даних оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вид предмета закупівлі визначено як роботи.
Таким чином, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає вимогам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першому пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Також, пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону № 922 визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Проте, моніторингом установлено розбіжності в тендерній документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особою від 25.07.2023 № 83 та Додатку № 3 до тендерної документації щодо визначення строку дії тендерної пропозиції в частині зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме: в Додатку № 3 до тендерної документації в Технічній (ціновій) пропозиції, яку повинні надати учасники торгів Замовником зазначено, що «ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом _ днів з дня розкриття пропозицій» тоді, як у пункті 3.4 розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
15.11.2023 15:36 - 30.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.11.2023 15:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За наслідками розгляду висновку від 15.11.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-007159-a, Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі – Замовник) повідомляє про наступне.
Особу, якою було допущено порушення в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, а також інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником, притягнено до відповідальності (Наказ «Про притягнення до відповідальності» від 17.11.2023 № 34.01/1-03-56).
Дата публікації звіту:
17.11.2023 13:21
Запити/Пояснення
Номер:
9a44c98ca8da42579fda882d0bde3e56
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.10.2023 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК021-2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-25-007159-a), яку проведено Управлінням капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон №922), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, необхідно надати посилання на сторінку веб-сайту (або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
2. Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону № 922 визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Просимо надати пояснити, чому в Додатку № 3 до тендерної документації в Технічній (ціновій) пропозиції, яку повинні надати учасники торгів Замовником зазначено, що «ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом _ днів з дня розкриття пропозицій» тоді, як у пункті 3.4 розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій?
3. У підпункті 2 пункті 6.4 розділу 6. «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовником зазначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Однак, відповідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей - Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зокрема, погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Просимо надати пояснити, чому в тендерній документації зазначено вимоги що суперечать пункту 19 Особливостей?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0732310a08b14297ad7e4413052374f7
Назва:
Пояснення по суті моніторингу закупівлі UA-2023-07-25-007159-a
Дата опублікування:
01.11.2023 13:18
Опис:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розрахування очікуваної вартості предмету закупівлі проводилося на підставі отриманого позитивного експертного звіту Реєстраційний номер EX01:0544-1037-2953-0126 ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 410/КД/2023 від 19 липня 2023 року (додається в електронному вигляді.), затвердженого наказом Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради №34.01-10-123 від 19.07.2023р. (додається в електронному вигляді), проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт внутрішніх підвальних приміщень для облаштування споруд цивільного захисту (укриття) в будівлі закладу за адресою: Донецька область, м. Краматорськ», відповідно до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281, а також відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275.
Разом з тим, зазначені документи (ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ 410/КД/2023 від 19 липня 2023 року та Наказ Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради №34.01-10-123 від 19.07.2023р.) містять інформацію, яку замовник при проведенні відкритих торгів не зазначав у цілях безпеки та відповідно до п.10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМ України від 12.10.2022 №1178. У зв’язку з вищенаведеним, звертаємо вашу увагу, що в Експертному звіті та Наказі про затвердження проєктної документації, які надаються на підтвердження пояснень, буде прихована інформація, оприлюднення якої може містити загрозу безпеки Замовника та Підрядника.
Загальна кошторисна вартість будівництва відповідно до експертного звіту № 410/КД/2023 від 19 липня 2023 року – 6768,413 тис. грн.
Очікувана вартість предмета закупівлі – 6 349 369,00 грн. (до очікуваної вартості не включаються витрати, обумовлені Главами 10,12 Зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва).
Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). https://krm.gov.ua/publichni-zakupivli/upravlinnya-kapitalnogo-budivnytstva-ta-perspektyvnogo-rozvytku/ (перейти за посиланням Оприлюднення інформації відповідно до Постанови КМУ від 16.12.2020 №1266).
2. У відповідності до пункту 3.4 розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У додатках до тендерної документації наведено форми та приклади до заповнення у відповідності до «Інструкції з підготовки тендерної документація» та носять рекомендаційний характер. Форма наведена у Додатку 3 заповнюється підрядником на фірмовому бланку (за наявності) разом із ціною, умовою оплати та підписом керівника або уповноваженої особи учасника.
3. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, визначені Законом України «Про публічні закупівлі». В свою чергу, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз, було встановлено «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – особливості).
Загальними положеннями діючої на дату затвердження тендерної документації на закупівлю робіт (а саме, на 25.07.2023) редакції особливостей було передбачено, що «… Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Положення частин п’ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68-76 цих особливостей) і дев’ятої статті 3 Закону застосовуються на умовах, визначених Законом. Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення: статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей; статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 цих особливостей…».
З вищенаведеного вбачається, що при проведенні закупівлі і складанні тендерної документації Замовник (Управління капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради) повинен був керуватися нормами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей. При цьому зауважимо, що особливостями не було визначено, що положення статті 41 Закону («Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього») не повинні застосовуватись або що мають застосовуватись з урахуванням положень пункту 19 особливостей.
За таких обставин, у підпункті 2 пункті 6.4 розділу 6. «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовником, на виконання вимог статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» було зазначено, що «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю».
Відтак, у підпункті 2 пункті 6.4 тендерної документації зазначено вимоги, що у повній мірі відповідають положенням Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому особливостями не визначено, що при складанні тендерної документації мають застосовуватись положення статті 41 Закону з урахуванням п. 19 особливостей, або що стаття 41 Закону не застосовується.