-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Модулі силові
Завершена
2 682 827.76
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 828.28 UAH
мін. крок: 1% або 26 828.28 UAH
Номер:
7bcc37be76f74d74931aea78f5ce62d1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-19-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.09.2023 00:00
Період моніторингу:
19.09.2023 16:29 - 11.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.09.2023 № 206
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 18.09.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 19.09.2023 № 206
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2023-07-25-003395-a 25.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ установлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови№1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснення щодо тендерної документації, надання відповіді на вимогу про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №2", Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №3", Комунальне підприємство "Салтівське трамвайне депо" здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договорами та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), надання роз’яснень щодо тендерної документації, надання відповіді на вимогу про усунення порушень, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємства "Тролейбусне депо №3", річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємство " Тролейбусне депо №2", річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємство "Салтівське трамвайне депо", оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі - Замовник, який проводить закупівлю, Замовник) на закупівлю Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» (далі-Тендерна документація), затверджену Рішенням уповноваженої особи Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від «25» липня 2023 р. протокол № 9/3, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 25 липня 2023 року та відповідь Замовника від 25 липня 2023 року, вимогу про усунення порушення від 07 серпня 2023 року відповідь Замовника від 07 серпня 2023 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ (далі – Учасник), протокол розкриття тендерних пропозицій від 03 серпня 2023 року, обґрунтування аномально низької ціни до 05 серпня 2023 року та відповідь Учасника від 03 серпня 2023 року, Протокольне рішення (протокол) від 07 серпня 2023 року №9/4, згідно якого визначено Учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ переможцем процедури закупівлі за предметом: Модулі силові (код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання»), прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури, оприлюднити рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 07 серпня 2023 року, договори від 16 серпня 2023 року №01/1608/23, №16/08/1, №1608-1 укладені Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №2", Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №3" та Комунальним підприємством "Салтівське трамвайне депо" з ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ відповідно, додаткова угода від 22 вересня 2023 року №1 до договору від 16 серпня 2023 року №1608-1, запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 21.09.2023 року, наданий через електронну систему закупівель та пояснення Замовника від 26.09.2023 року
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ встановлено, що відповідно до пункту 2.1 РОЗДІЛ VІ. РЕЗУЛЬТАТИ ТЕНДЕРУ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ Тендерної документації на закупівлю за предметом: Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» передбачено, що «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи згідно з Додатком 4 до тендерної документації».
Також, пунктом 5 РОЗДІЛ ІІІ. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації визначено: «Перелік документів та інформації (у т.ч. спосіб надання) для підтвердження відповідності Переможця процедури закупівлі вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей, наведено в Додатку 4 до тендерної документації».
Так, у Додатку 4 «ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ на підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей» зокрема передбачено надання переможцем наступних документів:
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника* учасника процедури закупівлі/фізичної особи**, яка є учасником процедури закупівлі. Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб-ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. *для учасників-переможців – юридичних осіб** для учасників-переможців – фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців;
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. (Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку);
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа (Керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку) ;
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника* учасника процедури закупівлі/фізичної особи**, яка є учасником процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
*для учасників-переможців – юридичних осіб;** для учасників-переможців – фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців (Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми);
- Довідка в довільній формі, що містить інформацію про те, що між переможцем та замовником-ініціатором раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником-ініціатором закупівлі, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі..
Так, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 07.08.2023 року.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ 03.08.2023 року оприлюднено витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (03 серпня 2023 13:15 Витяг-1324120-БУРМІСТРОВ-2023-08-03.pdf) та інформаційну довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (03 серпня 2023 13:15Довідка НАЗК.zip) у складі тендерної пропозиції Учасника.
Довідки про виконання зобов’язань за договором по Комунальному підприємству "Тролейбусне депо №2", Комунальному підприємству "Тролейбусне депо №3", по Комунальному підприємству "Салтівське трамвайне депо" оприлюднено Учасником від 09.08.2023 року.
Згідно пункту 4 РОЗДІЛ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.09.2023 року: з яких причин Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ, так як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. та уклав з ним договори, отримано відповідь від 26.09.2023, в якій Замовник зокрема зазначив, що 03.08.23 по закупівлі за предметом: Модулі силові (код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання»), електронною системою закупівель визначено найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ (далі - ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ) (1 690 200,00 грн з ПДВ). За Процедурою закупівлі, рішенням уповноваженої особи ЦЗО від 07.08.2023 №9/4 ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ визначено переможця процедури закупівлі. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей. Замовник розглянув тендерну пропозицію ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ на відповідність вимогам тендерної документації та вимогам до предмета закупівлі. За результатами розгляду встановлено, що тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам тендерної документації, вимогам до предмета закупівлі та потребам замовника. Звертаємо увагу, що відповідно до абзацу 19 п.5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Відповідно до додатку 4 до Тендерної документації зазначено, що документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. На виконання п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) по процедурі закупівлі: Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» було проведено перевірку учасника та встановлено відсутність обставин визначених пп.1-12 п. 47 Особливостей та за результатами було складено службову записку (додається).Також, інформація було перевірено за допомогою веб-сайту Єдиний Контакт-центр судової влади України, доступне за посиланням https://court.gov.ua/fair, а саме через закладку «Реєстри та системи» та було отримано підтвердження відсутності обставин зазначених в пп. 3,5 та 12 п. 47 Особливостей. Крім того, враховуючи те, що Національне агентство з питань запобігання корупції і державне підприємство «Прозорро» інтегрували між собою електронну систему закупівель та Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов´язані з корупцією правопорушення, що дає можливість «підтягувати» довідку з Реєстру корупціонерів з інформацією про те, чи перебуває в ньому юридична чи фізична особа (ФОП), яка перемогла на торгах. Так, довідка НАЗК від 07.08.2023, містить інформацію про відсутність інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Повідомляємо, що застосовувати пп.6 п. 47 Особливостей, а саме керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку, не має правових підстав, оскільки не застосовується до ФОП. Отже, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення датовані від 03.08.2023, довідка з НАЗК від 07.08.2023 року, отримана інформація з офіційних джерел – в сукупності дало підтвердження відсутності обставин, зазначених в підпунктах 3,5,12 п. 47 Особливостей. Так, Замовником було обрано ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ переможцем учасника з найбільш економічно вигідною ціною й відповідністю вимогам тендерної документації Замовника.
Надане пояснення від 26.09.2023 року не спростовує факт порушення, оскільки відповідно до пункту 1 статті 12 Закону «електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам». Проте, вказана у поясненнях службова записка з результатами перевірки учасника та встановлення відсутності обставин визначених пп.1-12 п. 47 Особливостей та яка додана до пояснень 26.09.2023 року, під час проведення закупівлі в електронній системі закупівель відсутня.
Замовник наголошує в поясненнях від 26.09.2023 року, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Однак, відповідно до службової записки юрисконсульта Н. Колєснік від 07.08.2023 року (додана до пояснень) щодо ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ зокрема у графах «Підстава» та «Джерело» вказано, що ПП 5,6 та 12 п. 47 Особливостей - Електронні iнформацiйнi послуги https://vytiah.mvs.qov.ua/app|landing Перевірити не має можливості, Єдиний державний реєстр судових рішень: судові справи відсутні, веб-сайт Єдиного Контакт-центр судової влади України https://court. qov.ua./fair: судові справи відсутні.
Згідно Додатку 4 Тендерної документації на підтвердження того, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми та фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку Замовником закупівлі вимагалось надання Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
У поясненнях від 26.09.2023 року вказано, що «інформацію було перевірено за допомогою веб-сайту Єдиний Контакт-центр судової влади України, доступне за посиланням https://court.gov.ua/fair, а саме через закладку «Реєстри та системи» та було отримано підтвердження відсутності обставин зазначених в пп. 3,5 та 12 п. 47 Особливостей».
Проте, отримання інформації про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості визначено Порядком доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30 березня 2022 року № 207 (далі- Порядок). Зокрема, вказаним Порядком визначено, що звернення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законодавством, щодо отримання інформації про наявність чи відсутність в особи судимості та притягнення її до кримінальної відповідальності оформлюються у вигляді листа довільної форми, зміст якого повинен відповідати вимогам, що встановлені статтею 16 Закону України «Про захист персональних даних», що реєструється відповідно до встановлених правил діловодства та подається на розгляд до служби ЄІС МВС.
Згідно Роз’яснення щодо порядку отримання фізичними особами відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, розміщеного на Порталі МВС (https://mvs.gov.ua/) замовити витяг в електронній формі можна за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua. Вказане посилання зазначено у вищевказаній службовій записці юрисконсульта від 07.08.2023 року, проте з записом «Перевірити не має можливості».
Отже, на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ, так як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, і 12 пункту 47 Особливостей та Замовником самостійно не отримано інформацію, що є публічною в повному обсязі (зокрема відсутня інформація з підстав, визначених у підпунктах 5, і 12 пункту 47 Особливостей) з і уклав з Переможцем договори від 16 серпня 2023 року №01/1608/23, №16/08/1, №1608-1 укладені Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №2", Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №3" та Комунальним підприємством "Салтівське трамвайне депо".
Крім того аналізом обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості встановлено, що очікувана вартість закупівлі складає 2 682 827,76 грн (в т.ч. Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №3" - 1285255.72 грн, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №2"- 723 674,12 грн, Комунальне підприємство "Салтівське трамвайне депо"- 673 897,92 грн), тоді як фактично укладено договори за результатом закупівлі на загальну суму 1 690 200,00 грн (в т.ч. Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №3" – 834 000,00 грн, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №2"- 453 000,00 грн, Комунальне підприємство "Салтівське трамвайне депо"- 403 200,00 грн).
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.09.2023 року з приводу документів, на підставі яких Замовником закупівлі здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, отримано відповідь від 26.09.2023, в якій Замовник зокрема зазначив, що відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі - Рішення) (доступне за посиланням в мережі:https://www.city.kharkiv.ua/ru/document/rishennya-15-sesii-kharkivskoi-miskoi-radi-8-sklikannya-vid-28022023-35023-pro-organizatsiyu-diyalnosti-komunalnogo-pidpriemstva-tsentralizovana-zakupivelna-organizatsiyakharkivskoi-miskoi-radi-67791.html) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту - ЦЗО) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади. Додатком 2 Рішення встановлено перелік товарів та послуг, (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою, в тому числі за кодом ДК 021:2015: 31710000-6: Електронне обладнання.
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить тендери, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій». На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Порядком взаємодії замовників з комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» з питань організації та проведення закупівель затверджений рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 15.03.2023 №129 (далі - Порядок взаємодії).
Відповідно до Порядку взаємодії Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО. Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Порядком взаємодії. Питання між ЦЗО та замовником-ініціатором, що виникають у період працювання зазначеної інформації, вирішуються шляхом надсилання запитів через систему електронного документообігу «ДокПроф» тощо.20.07.2023 року до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» надійшла заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 2» (ідентифікаційний номер 37766007); 21.07.2003 заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 3» (ідентифікаційний номер 37765993) та 24.07.2003 заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (ідентифікаційний номер 37766028), у зв’язку з чим було прийнято рішення про проведення агрегованої закупівлі (закупівля в інтересах кількох (2-ох і більше) замовників-ініціаторів без поділу на частини предмета закупівлі (лоти) однотипних (за 4-им знаком ДК 021:2015) товарів та послуг, за результатом якої учасник-переможець укладає договори з кожним замовником-ініціатором окремо на обсяги, визначені в оголошенні про проведення закупівлі, для кожного окремого замовника).
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів кожного замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо. За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проєкти договорів про закупівлю тощо.
Отже, на підставі наданих заявок трьох Замовників-ініціаторів на закупівлю модулів силових ЦЗО опрацювало, узагальнило та уніфікувало надану ними інформацію та склало тендерну документацію на закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Модулі силові код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 31710000-6: Електронне обладнання, яка задовольняє потреби всіх замовників-ініціаторів. Крім того, ЦЗО опрацювало та визначило єдину для трьох Замовників-ініціаторів очікувану вартість закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником (ЦЗО), затвердженої наказом Директора Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 03.04.2023 року № 6-п, розробленої на підставі та у відповідності з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275. Був проведений аналіз очікуваної вартості, визначеної замовниками-ініціаторами самостійно, проаналізовано ринкові ціни, які містяться у відкритих джерелах, на спеціалізованих торгівельних майданчиках та в електронній системі закупівель «Prozorro». Результати опрацьованої інформації надаються в Службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 24.07.2023 № 60/2023-07-21 та в таблиці № 1 до даної відповіді. Сума очікуваної вартості закупівлі склала 2682827,76 грн в т.ч. ПДВ. Після вищеописаних дій та остаточного погодження, 24.07.2023 та 25.07.2023 року Замовники-ініціатори опублікували в електронній системі закупівель плани на проведення закупівлі за предметом: Модулі силові, код за ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання. - для комунального підприємства "ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 2" планова сума закупівлі складає 723 674,12 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-24-004006-a); - для комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 3» планова сума закупівлі складає 1 285 255,72 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-25-000450-a); - для комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» планова сума закупівлі складає 673 897,92 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-24-005458-b) Зазначені плани були взяті в роботу та включені в план закупівель ЦЗО, та 25.07.2023 оголошена агрегована закупівля за предметом: Модулі силові, код за ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання на суму 2 682 827,76 грн в т.ч. ПДВ (оголошення № UA-2023-07-25-003395-a).
Період усунення порушень:
02.10.2023 17:07 - 17.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.10.2023 17:07
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" висновок про результати моніторингу процедури закупівлі буде оскаржено до суду протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення висновку.
Дата публікації:
06.10.2023 16:04
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
fd5bcebb8c7f40218f7b34ab4d057770
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.09.2023 10:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Модулі силові (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-07-25-003395-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. На підставі яких документів Замовником закупівлі здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до п. 2.1 РОЗДІЛ VІ. РЕЗУЛЬТАТИ ТЕНДЕРУ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ Тендерної документації на закупівлю за предметом: Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» передбачено, що «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи згідно з Додатком 4 до тендерної документації».
Так, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 07.08.2023 року. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ 03.08.2023 року надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (03 серпня 2023 13:15 Витяг-1324120-БУРМІСТРОВ-2023-08-03.pdf) та інформаційну довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (03 серпня 2023 13:15Довідка НАЗК.zip) у складі тендерної пропозиції Учасника.
Згідно пункту 4 РОЗДІЛ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
З яких причин Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ), так як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. та уклав з ним договір від 16.08.2023 №01/1608/23?
3. Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, у розділі «Тендерна документація» «Остання редакція» оприлюднено 25 липня 2023 11 :27 Додаток_1_ТС.docx, у графі «Історія змін» 25 липня 2023 11:04 Додаток_1_ТС.docx. Чому Замовником не оприлюднено перелік змін, що вносяться до тендерної документації, відповідно до статті 24 Закону?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1ccf9bca80d34320bb8e1fcdaf5fed8a
Назва:
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу № UA-M-2023-09-19-000043 від 19.09.2023 року закупівлі «Модулі силові» (оголошення № UA-2023-07-25-003395-a)
Дата опублікування:
26.09.2023 18:01
Опис:
Питання 1. На підставі яких документів Замовником закупівлі здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Відповідь. Відповідно до рішення 15 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 28.02.2023 № 350/23 «Про організацію діяльності комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (далі - Рішення) (доступне за посиланням в мережі:https://www.city.kharkiv.ua/ru/document/rishennya-15-sesii-kharkivskoi-miskoi-radi-8-sklikannya-vid-28022023-35023-pro-organizatsiyu-diyalnosti-komunalnogo-pidpriemstva-tsentralizovana-zakupivelna-organizatsiya-kharkivskoi-miskoi-radi-67791.html) Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» (надалі по тексту - ЦЗО) здійснює закупівлю товарів та послуг (крім поточного ремонту) в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належить до комунальної власності Харківської міської територіальної громади.
Додатком 2 Рішення встановлено перелік товарів та послуг, (крім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою, в тому числі за кодом ДК 021:2015: 31710000-6: Електронне обладнання.
ЦЗО в інтересах Замовників-ініціаторів проводить тендери, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій».
На період проведення процедур закупівель правовідносини між ЦЗО та Замовниками-ініціаторами регулюються Порядком взаємодії замовників з комунальним підприємством «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» з питань організації та проведення закупівель затверджений рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 15.03.2023 № 129 (далі - Порядок взаємодії).
Відповідно до Порядку взаємодії Замовник-ініціатор самостійно відповідно до законодавства про публічні закупівлі визначає потребу в закупівлі (-ях) товарів, послуг (крім поточного ремонту), та їх очікувану вартість, визначає предмет закупівлі у своєму річному плані закупівель, закупівлю яких планує здійснити через ЦЗО.
Замовник-ініціатор подає ЦЗО інформацію про потребу в закупівлі, разом із Заявкою, з зазначенням технічних характеристик предмета закупівлі та розрахунком очікуваної вартості закупівлі згідно з Порядком взаємодії.
Питання між ЦЗО та замовником-ініціатором, що виникають у період опрацювання зазначеної інформації, вирішуються шляхом надсилання запитів через систему електронного документообігу «ДокПроф» тощо.
20.07.2023 року до ЦЗО через систему електронного документообігу «ДокПроф» надійшла заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 2» (ідентифікаційний номер 37766007); 21.07.2003 заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 3» (ідентифікаційний номер 37765993) та 24.07.2003 заявка на проведення закупівлі за предметом: модулі силові за відповідним кодом ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання від комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (ідентифікаційний номер 37766028), у зв’язку з чим було прийнято рішення про проведення агрегованої закупівлі (закупівля в інтересах кількох (2-ох і більше) замовників-ініціаторів без поділу на частини предмета закупівлі (лоти) однотипних (за 4-им знаком ДК 021:2015) товарів та послуг, за результатом якої учасник-переможець укладає договори з кожним замовником-ініціатором окремо на обсяги, визначені в оголошенні про проведення закупівлі, для кожного окремого замовника).
ЦЗО з метою проведення аналізу планованої закупівлі, здійснює попереднє опрацювання поданих документів кожного замовника-ініціатора, зокрема, щодо правильного визначення предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України, визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, коректного зазначення технічних характеристик предмета закупівлі та іншої інформації, необхідної для підготовки тендерної документації, зокрема, щодо критеріїв оцінки, кількості, місця та строків постачання товарів, надання послуг (крім поточного ремонту), у тому числі умов договору про закупівлю, щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників тощо.
За наявними повними даними ЦЗО із залученням замовників-ініціаторів розробляє технічні специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), уніфікує технічні вимоги і специфікації для товарів, послуг (крім поточного ремонту), що закуповуються, уніфікує проєкти договорів про закупівлю тощо.
Отже, на підставі наданих заявок трьох Замовників-ініціаторів на закупівлю модулів силових ЦЗО опрацювало, узагальнило та уніфікувало надану ними інформацію та склало тендерну документацію на закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) за предметом: Модулі силові код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 31710000-6: Електронне обладнання, яка задовольняє потреби всіх замовників-ініціаторів.
Крім того, ЦЗО опрацювало та визначило єдину для трьох Замовників-ініціаторів очікувану вартість закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі була визначена на підставі Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником (ЦЗО), затвердженої наказом Директора Комунального підприємства «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» від 03.04.2023 року № 6-п, розробленої на підставі та у відповідності з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 року № 275. Був проведений аналіз очікуваної вартості, визначеної замовниками-ініціаторами самостійно, проаналізовано ринкові ціни, які містяться у відкритих джерелах, на спеціалізованих торгівельних майданчиках та в електронній системі закупівель «Prozorro».
Результати опрацьованої інформації надаються в Службовій записці начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 24.07.2023 № 60/2023-07-21 та в таблиці № 1 до даної відповіді.
Сума очікуваної вартості закупівлі склала - 2 682 827,76 грн в т.ч. ПДВ.
Після вищеописаних дій та остаточного погодження, 24.07.2023 та 25.07.2023 року Замовники-ініціатори опублікували в електронній системі закупівель плани на проведення закупівлі за предметом: Модулі силові, код за ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання.
- для комунального підприємства "ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 2" планова сума закупівлі складає 723 674,12 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-24-004006-a);
- для комунального підприємства «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО № 3» планова сума закупівлі складає 1 285 255,72 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-25-000450-a);
- для комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» планова сума закупівлі складає 673 897,92 грн. з ПДВ (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-07-24-005458-b)
Зазначені плани були взяті в роботу та включені в план закупівель ЦЗО, та 25.07.2023 оголошена агрегована закупівля за предметом: Модулі силові, код за ДК 021:2015:31710000-6: Електронне обладнання на суму 2 682 827,76 грн в т.ч. ПДВ (оголошення № UA-2023-07-25-003395-a).
Питання 2. Відповідно до п. 2.1 РОЗДІЛ VІ. РЕЗУЛЬТАТИ ТЕНДЕРУ ТА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ Тендерної документації на закупівлю за предметом: Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» передбачено, що «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи згідно з Додатком 4 до тендерної документації».
Так, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 07.08.2023 року. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ 03.08.2023 року надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (03 серпня 2023 13:15 Витяг-1324120-БУРМІСТРОВ-2023-08-03.pdf) та інформаційну довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (03 серпня 2023 13:15Довідка НАЗК.zip) у складі тендерної пропозиції Учасника. Згідно пункту 4 РОЗДІЛ V. ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
З яких причин Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ), так як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та уклав з ним договір від 16.08.2023 №01/1608/23?
Відповідь.
03.08.23 по закупівлі за предметом: Модулі силові (код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання»), електронною системою закупівель визначено найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ (далі - ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ) (1 690 200,00 грн з ПДВ).
За Процедурою закупівлі, рішенням уповноваженої особи ЦЗО від 07.08.2023 №9/4 ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ визначено переможця процедури закупівлі.
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей.
Замовник розглянув тендерну пропозицію ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ на відповідність вимогам тендерної документації та вимогам до предмета закупівлі. За результатами розгляду встановлено, що тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам тендерної документації, вимогам до предмета закупівлі та потребам замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до абзацу 19 п.5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Відповідно до додатку 4 до Тендерної документації зазначено, що документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
На виконання п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) по процедурі закупівлі: Модулі силові код ДК 021:2015 – 31710000-6 – «Електронне обладнання» було проведено перевірку учасника та встановлено відсутність обставин визначених пп.1-12 п. 47 Особливостей та за результатами було складено службову записку (додається).
Також, інформація було перевірено за допомогою веб-сайту Єдиний Контакт-центр судової влади України, доступне за посиланням https://court.gov.ua/fair, а саме через закладку «Реєстри та системи» та було отримано підтвердження відсутності обставин зазначених в пп. 3,5 та 12 п. 47 Особливостей.
Крім того, враховуючи те, що Національне агентство з питань запобігання корупції і державне підприємство «Прозорро» інтегрували між собою електронну систему закупівель та Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов´язані з корупцією правопорушення, що дає можливість «підтягувати» довідку з Реєстру корупціонерів з інформацією про те, чи перебуває в ньому юридична чи фізична особа (ФОП), яка перемогла на торгах. Так, довідка НАЗК від 07.08.2023, містить інформацію про відсутність інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
Повідомляємо, що застосовувати пп.6 п. 47 Особливостей, а саме керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку, не має правових підстав, оскільки не застосовується до ФОП.
Отже, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» та інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення датовані від 03.08.2023, довідка з НАЗК від 07.08.2023 року, отримана інформація з офіційних джерел – в сукупності дало підтвердження відсутності обставин, зазначених в підпунктах 3,5,12 п. 47 Особливостей.
Так, Замовником було обрано ФОП БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ переможцем учасника з найбільш економічно вигідною ціною й відповідністю вимогам тендерної документації Замовника.
Питання 3. Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, у розділі «Тендерна документація» «Остання редакція» оприлюднено 25 липня 2023 11 :27 Додаток_1_ТС.docx, у графі «Історія змін» 25 липня 2023 11:04 Додаток_1_ТС.docx. Чому Замовником не оприлюднено перелік змін, що вносяться до тендерної документації, відповідно до статті 24 Закону?
Відповідь.
Відповідно до п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 р. за №610/34893 (далі-Порядок) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Згідно з пунктами 9-10 Порядку датою та часом оприлюднення/розміщення інформації в електронній системі закупівель є дата та час унесення та заповнення її через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу.
Так, під час створення оголошення про проведення закупівлі, зазвичай, Замовник працює в режимі «чернетки», номер закупівлі призначається системою уже після публікації в ЦБК. Оголошеною закупівля вважається саме та, на яку накладено КЕП уповноваженої особи Замовника. Під час розміщення чернетки в ЦБД була заміна файла, але КЕП уповноваженої особи на закупівлю накладений в 11:33 (про що є мітка часу в системі). Після публікації оголошення в системі жодних змін не було внесено.
Враховуючи зазначене, оприлюднення переліка змін в чернетках законом не передбачено.
Додаток:
1. Службова записка начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від клієнтами від 24.07.2023 № 60/2023-07-21.
2. Таблиця до службової записка начальника відділу аналізу ринку товарів і послуг та взаємодії з клієнтами від 24.07. 2023 № 60/2023-07-21.
3. Службова записка від 07.08.2023.
Номер:
2db5d88adb6049e8a1ae0d88206b484e
Назва:
Щодо роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку
Дата опублікування:
03.10.2023 17:28
Опис:
У зв’язку з оприлюдненням 02.10.2023 р. висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а закупівельник, комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» відповідно ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» наступним звертається за роз’ясненнями змісту висновку та своїх зобов’язань, визначених у висновку, та просить роз’яснити наступні питання:
1. З якої причини не враховано інформацію, щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), отриману замовником самостійно, зокрема, службову записку юрисконсульта від 07.08.2023 р.
2. Чи нанесено внаслідок обставин, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а, збитки?
3. Чи володіє Північно-східний офіс Держаудитслужби інформацією щодо наявності щодо ФОП Бурмістрова О.Г. обставин, передбачених пунктом 47 Особливостей?
4. Чи вірне твердження, що повторне ненадання переможцем закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей, на думку Держаудитслужби, є єдиною підставою для відхилення пропозиції переможця закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?
5. Чи має комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» вчинити певні дії або утриматись від вчинення певних дій для виконання зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?
6. Які саме дії має вчинити комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 2», комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 3» та комунальне підприємство «Салтівське трамвайне депо» для виконання зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?
7. У який спосіб має бути припинено виконання зобов’язань за договором, укладеним за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?
8. Чи є припинення зобов’язань за договорами, укладеними за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а внаслідок виконання, проведеного належним чином відповідно до ст. 599 Цивільного кодексу України, належним виконанням зобов’язальної частини висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?
9. У разі відмови переможця від зміни умов договору, укладеного за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а, чи зобов’язане комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 2», комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 3» або комунальне підприємство «Салтівське трамвайне депо» звертатись до суду? Якщо так, з якими позовними вимогами?
10. Чи вірне твердження, що службова записка юрисконсульта від 07.08.2023 р. щодо встановлення відсутності обставин визначених пп.1-12 п. 47 Особливостей учасника, під час проведення закупівлі, у випадку завантаження такої довідки до в електронної системи закупівель, була б належним підтвердженням відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця?
Номер:
1867778e9e094eb8a510c984e01c9626
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
04.10.2023 17:38
Опис:
Північно-східний офіс Держаудитслужби розглянув звернення КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" від 03.10.2023 №1006/0/960-23 (далі – Замовник, який проводить закупівлю, Замовник, закупівельник) за роз’ясненнями щодо змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а (далі - Звернення) та повідомляє.
1. На звернення закупівельника: «З якої причини не враховано інформацію, щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), отриману замовником самостійно, зокрема, службову записку юрисконсульта від 07.08.2023 р?», повідомляємо, що .у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а, зокрема у розділі ІІ. КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА, міститься посилання на службову записку юрисконсульта від 07.08.2023 року.
2. На звернення закупівельника: «Чи нанесено внаслідок обставин, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а, збитки?», повідомляємо, що відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно із ч.ч. 1-2 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Враховуючи вищевикладене, під час здійснення моніторигу закупівель були питання дотримання Замовником питань у сфері публічних закупівель.
Як наслідок, інформації щодо збитків нанесених внаслідок обставин, викладених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а у висновку не зазначено.
3. На звернення закупівельника: «Чи володіє Північно-східний офіс Держаудитслужби інформацією щодо наявності щодо ФОП Бурмістрова О.Г. обставин, передбачених пунктом 47 Особливостей?», повідомляємо, що відповідно до пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі згідно з переліченими у цьому пункті підставами.
4. На звернення закупівельника: « Чи вірне твердження, що повторне ненадання переможцем закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей, на думку Держаудитслужби, є єдиною підставою для відхилення пропозиції переможця закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?», повідомляємо, що згідно вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови№1178 визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Згідно з оприлюдненими документами в електронній системі закупівель - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ 03.08.2023 року оприлюднено витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (03 серпня 2023 13:15 Витяг-1324120-БУРМІСТРОВ-2023-08-03.pdf) та інформаційну довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (03 серпня 2023 13:15Довідка НАЗК.zip) у складі тендерної пропозиції Учасника. Як переможець закупівлі (Протокольне рішення (протокол) від 07 серпня 2023 року №9/4) відповідні документи не було оприлюднено ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БУРМІСТРОВ ОЛЕКСІЙ ГЕННАДІЙОВИЧ в електронній системі закупівель.
5. На звернення закупівельника: «Чи має комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» вчинити певні дії або утриматись від вчинення певних дій для виконання зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?», повідомляємо, що комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради» має вчинити певні дії або утриматись від вчинення певних дій для виконання зобов’язань, визначених у зобов’язальній частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» від 27 грудня 2018 р. №1216.
6. На звернення закупівельника: «Які саме дії має вчинити комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 2», комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 3» та комунальне підприємство «Салтівське трамвайне депо» для виконання зобов’язань, визначених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?», повідомляємо, що у розділі 3 «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» висновку UA-2023-07-25-003395-а, визначено заходи щодо усунення виявленого порушення.
7. На звернення закупівельника: «У який спосіб має бути припинено виконання зобов’язань за договором, укладеним за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?», повідомляємо, що припинення виконання зобов’язань за договором, укладеним за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а має бути виконано відповідно до умов договорів, укладених за результатами процедури закупівлі від 16 серпня 2023 року №01/1608/23, №16/08/1, №1608-1 укладені з Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №2", Комунальним підприємством "Тролейбусне депо №3" та Комунальним підприємством "Салтівське трамвайне депо" відповідно до порядку встановленому Цивільним та Господарським кодексами України.
8. На звернення закупівельника: «Чи є припинення зобов’язань за договорами, укладеними за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а внаслідок виконання, проведеного належним чином відповідно до ст. 599 Цивільного кодексу України, належним виконанням зобов’язальної частини висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а?», повідомляємо, що у розділі 3 «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» висновку UA-2023-07-25-003395-а, визначено відповідні зобов’язання, а саме : «З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №2", Комунальне підприємство "Тролейбусне депо №3", Комунальне підприємство "Салтівське трамвайне депо" здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договорами та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Водночас, Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.05.2022 по справі № 520/258/20, яка має преюдиціальне значення, встановлено що єдино можливим шляхом усунення порушення у вигляді припинення договору про закупівлю, що укладений з порушенням Закону є його розірвання.
9. На звернення закупівельника: «У разі відмови переможця від зміни умов договору, укладеного за результатами процедури закупівлі UA-2023-07-25-003395-а, чи зобов’язане комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 2», комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 3» або комунальне підприємство «Салтівське трамвайне депо» звертатись до суду? Якщо так, з якими позовними вимогами?», повідомляємо, що комунальне підприємство «Тролейбусне депо №2», комунальне підприємство «Тролейбусне депо № 3» або комунальне підприємство «Салтівське трамвайне депо» чинять дії згідно умов договорів, укладених за результатами процедури закупівлі від 16 серпня 2023 року №01/1608/23, №16/08/1, №1608-1 відповідно до порядку встановленому Цивільним та Господарським кодексами України.
10. На звернення закупівельника: «Чи вірне твердження, що службова записка юрисконсульта від 07.08.2023 р. щодо встановлення відсутності обставин визначених пп.1-12 п. 47 Особливостей учасника, під час проведення закупівлі, у випадку завантаження такої довідки до в електронної системи закупівель, була б належним підтвердженням відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця?», повідомляємо, що відповідно до пункту 1 статті 12 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам». У пункті 5 статті 1 Закону зокрема визначено, що Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.