-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А
Завершена
5 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 000.00 UAH
Номер:
e71a8e9947a848779e5920d9d9aafa45
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-17-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.10.2023 00:00
Період моніторингу:
18.10.2023 10:42 - 08.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.10.2023 №46-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 13.10.2023 № 003100-18/11797-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 17.10.2023 №46-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-07-24-005730-a 24.07.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 11.07.2023) установлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023).
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення встановлених порушень в подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 11.07.2023 (далі – Особливості (в редакції від 11.07.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міського комунального підприємства «Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.07.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.08.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «ГІДРОХІМ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 04.08.2023, повідомлення про намір укласти договір від 04.08.2023, договір від 21.08.2023 №177, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 19.10.2023 та від 23.10.2023 року.
Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, які, зокрема, не містять застережень стосовно застосування пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у пункті 5 розділу 3 тендерної документації та пунктах 3 та 3.1 додатку 1 до тендерної документації зазначив підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі та інформацію про спосіб підтвердження переможцем відсутності підстав для відхилення відповідно до статті 17 Закону, а не пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року).
Крім того, установлено, що Замовник у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року).
Період усунення порушень:
01.11.2023 10:46 - 16.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2023 10:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлені органом державного фінансового контролю, Замовником виконані.
Дата публікації звіту:
01.11.2023 14:37
Запити/Пояснення
Номер:
9e5a8c84ce664195b0d27fa534f6d810
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
18.10.2023 11:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Гіпохлорит натрію марки А» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-24-005730-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c9ce96c2cb1648dca07f8d2d8fe7d26b
Назва:
Пояснення з приводу рішення про моніторинг
Дата опублікування:
19.10.2023 10:37
Опис:
17.10.2023 року в електронній системі закупівель створено моніторинг і 18.10.2023 року оголошено рішення органу державного фінансового контролю (наказ Управління Північно-східного офісу держаудитслужби в Сумській області від 17.10.2023 №46-з) про початок моніторингу процедури закупівлі “Гіпохлорит натрію марки А (UA-2023-07-24-005730-a”, яку проводило МКП "Покровводоканал".
Зокрема, висловлена потреба в отриманні від МКП "Покровводоканал" пояснення з наступних питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
2.Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
МКП "Покровводоканал" повідомляє, що проведення процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a не передбачає використання коштів державного або місцевого бюджетів; джерелом фінансування закупівлі визначено “Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)”.
Така інформація зазначена у річному плані закупівель UA-P-2023-07-24-002758-b.
Із переможцем торгів ТОВ “Гідрохім” 21.08.2023 року було укладено договір №177, який також не передбачає використання бюджетних коштів; розрахунки за придбаний згідно з договором товар здійснюються за рахунок коштів від господарської діяльності замовника.
Таким чином, МКП "Покровводоканал" при проведенні процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a не являється головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня) або суб’єктом господарювання державного сектору економіки, який згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 зобов’язаний забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднювати таке обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
З урахуванням наведеного надаємо пояснення по пунктах запиту органу державного фінансового контролю:
1.Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені Замовником відповідно до технічних регламентів виробничої діяльності та згідно сертифікатів (паспортів) якості на аналогічний товар, що використовується у виробничій діяльності Замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником на рівні ринкових цін, які склались на день оголошення закупівлі;
2. При проведенні процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a залучення бюджетних коштів не передбачалось (джерело фінансування - власні кошти від господарської діяльності підприємства), у зв’язку з чим не було підстав для оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710.
Вважаємо, що при проведенні процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a МКП "Покровводоканал" не допущено порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Просимо врахувати ці пояснення при проведенні моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a.
Уповноважена особа Андрій МОТРОНЧУК
МКП "Покровводоканал"
Номер:
f5f4a6598a4840cab805a917a7b92eba
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
20.10.2023 10:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Гіпохлорит натрію марки А» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-24-005730-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати відповідні документи (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a7d9e9f2ffcf4a3692718714847efb8c
Назва:
Пояснення від 23.10.2023 №918/24 з приводу рішення про моніторинг
Дата опублікування:
23.10.2023 13:22
Опис:
Стосовно запиту замовнику на пояснення (моніторинг процедури закупівлі “Гіпохлорит натрію марки “А” UA-2023-07-24-005730-a), який оприлюднено в електронній системі закупівель 20.10.2023 року, повідомляємо наступне.
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі МКП "Покровводоканал" користується рекомендаціями, які надані в наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”.
Зокрема, перед оголошенням процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a з відкритих джерел в мережі “Інтернет” (в електронній системі закупівель) МКП "Покровводоканал" були отримані сертифікати якості на товар гіпохлорит натрію марки “А” від виробників ТОВ “Сучасні екологічні технології”, ТОВ “Аульська хлоропереливна станція”, ТОВ “Гідрохім”, “ADEN-TRANSEXIM” S.R.L та специфікація VINYL Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (копії додаються). Аналізом цих документів встановлено, що технічні та якісні характеристики товару гіпохлорит натрію марки “А” від різних виробників (у тому числі іноземних) є ідентичними, що свідчить про існування ринку продажу ідентичних товарів. На підставі наявних сертифікатів якості і специфікації замовником було визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у процедурі UA-2023-07-24-005730-a.
Також, перед оголошенням процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a МКП "Покровводоканал" були отримані комерційні пропозиції ТОВ “Вотерголд”, ТОВ “Гідрохім”, ТОВ “Зовніштранс-1”, ТОВ “Марілайф” (копії додаються). Відповідно до цих комерційних пропозицій вартість 1 тони гіпохлориту натрію марки “А” за станом на 19-21 липня 2023 року складала від 38’000,00 грн. до 42’000,00 грн., тобто в середньому - 40’000,00 грн.
Отже, ціна на товар у розмірі 40’000,00 грн. була актуальною за станом на середину липня 2023 року і така ціна знаходилась в межах цінового діапазону на ринку продажу ідентичних товарів, у зв’язку з чим та відповідно до кількості товару згідно потреб виробництва (135 тон) було розраховано очікувану вартість предмета закупівлі:
135 т. х 40’000,00 грн. = 5’400’000,00 грн.
Після проведеного на початку серпня 2023 року аукціону остаточна цінова пропозиція у процедурі закупівлі UA-2023-07-24-005730-a була визначена на рівні 27’959,00 грн. за 1 тону товару (3’774’465,00 грн. за 135 тон), що призвело до економії коштів підприємства у розмірі 1’625’535,00 грн. (5’400’000,00 - 3’774’465,00 = 1’625’535,00).
Вважаємо, що при проведенні процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a МКП "Покровводоканал" не допущено порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Просимо врахувати ці пояснення при проведенні моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-24-005730-a.
Уповноважена особа МКП "Покровводоканал" Андрій МОТРОНЧУК