-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Трактор LS1004 з передньою щіткою ZM-28H
Завершена
3 600 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
6cb9c119bb294b8fbf21714b4daf4b69
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-19-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.10.2023 00:00
Період моніторингу:
19.10.2023 14:08 - 09.11.2023 23:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.10.2023 № 46-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Ігоря Цепелева від 19.10.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
19.10.2023 №46-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-07-23-000214-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 2 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом розгляду питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ПАРКИ ХЕРСОНА» Херсонської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-07-23-000214-a, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.07.2023; договір про закупівлю від 19.07.2023 №1БШМ на суму 3 600 000,00 гривень; пояснення та документи Замовника надані 24.10.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
30.10.2023 11:05 - 03.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2023 11:05
Запити/Пояснення
Номер:
f2131fdd5f7e4c9da87f283fd35f2344
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.10.2023 16:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі трактору LS1004 з передньою щіткою ZM-28H (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-07-23-000214-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ БУДШЛЯХМАШ» (код ЄДРПОУ 32670703), з яким укладений договір від 19.07.2023 № 1 БШМ без використання електронної системи закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e4a1c022e2564147b84aacdf4516a615
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.10.2023 23:47
Опис:
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Методика), зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення ліквідації наслідків підриву Каховської ГЕС в результаті ворожого обстрілу на території Херсонської міської територіальної громади, а також з метою забезпечення безперебійної роботи у сфері благоустрою населених пунктів, надання якісних послуг у сфері поводження з поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини, зокрема на території Херсонської міської територіальної громади. З урахуванням існуючої нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлювали дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка документально підтверджена замовником, а також, враховуючи Розпорядження начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 06.06.2023 № 275 «Про призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, пов’язаної з руйнуванням Каховської ГЕС внаслідок ворожого обстрілу в Херсонській області», згідно якого деокупована територія Херсонської області визначена районом проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, Розпорядження начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 05.07.2023 № 373 «Про введення в дію Рішення № 5 Ради оборони Херсонської області від 03 липня 2023 року», згідно якого Рада оборони Херсонської області вирішила забезпечити прибирання підтоплених територій, а саме автошляхів та під’їзних доріг до подвір’їв, та проведення аварійно-відновлювальних робіт КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ПАРКИ ХЕРСОНА» ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ необхідно придбати зазначений товар. Зазначений товар за своїми технічними та якісними характеристиками відповідає виробничим потребам замовника, забезпечує можливість виконання поставлених перед замовником завдань, відповідає нормам чинного законодавства України та, в цілому, вимогам Замовника. Зазначену потребу розраховано з урахуванням, в тому числі, необхідності забезпечення максимальної надійності вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатності та доступності технічного сервісу, безпечності та економічності його експлуатації, надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами транспортного засобу в транспортному і робочому положеннях, допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри транспортного засобу, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам транспортного засобу тощо.
Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі і запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання, Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками, а також шляхом направлення письмових запитів цінових пропозицій постачальникам (дані цінові (комерційні) пропозиції додаються у вигляді прикріплених файлів).
Крім того, згідно Методики замовник під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врахував умови оплати, строки та місце поставки товару (територія активних бойових дій).
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оприлюдненням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
Щодо другого питання вашого запиту, стосовно того яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ БУДШЛЯХМАШ» (код ЄДРПОУ 32670703), з яким укладений договір від 19.07.2023 № 1 БШМ без використання електронної системи закупівель
Враховуючи ту обставину, що у відповідь на запити замовника щодо цінових пропозицій, замовником було отримано лише одну комерційну пропозицію, та отримане відповідне підтвердження можливості здійснення поставки транспортного засобу у скорочені строки (що є визначальним при нагальній потребі), із визначеними умовами поставки та строками оплати за поставлений товар саме від ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ БУДШЛЯХМАШ» (код ЄДРПОУ 32670703), замовником було здійснено розгляд отриманої пропозиції від потенційного постачальника щодо можливості постачання необхідної техніки у строк до 31.07.2023 року (враховуючи існуючу нагальну потребу у здійсненні закупівлі, яка пов’язана з ліквідацією наслідків підриву Каховської ГЕС в результаті ворожого обстрілу на території Херсонської міської територіальної громади), та було прийнято відповідне рішення щодо укладення договору саме з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ БУДШЛЯХМАШ» (код ЄДРПОУ 32670703).