-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 – 03221000-6 Овочі (баклажани, перець солодкий)
Завершена
922 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
5fc494e2bca84f618ea868683b582013
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-28-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.09.2023 00:00
Період моніторингу:
29.09.2023 09:00 - 21.10.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.09.2023 № 83-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
28.09.2023 № 83-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-07-21-009511-a, 21.07.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік; протокольне рішення замовника від 20.07.2023 № 205; договір від 21.07.2023 № 2107-1Т; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення (інформація та документи) замовника, надані 04.10.2023 та 10.10.2023 через електронну систему закупівель на запити органу державного фінансового контролю.
Період усунення порушень:
11.10.2023 16:08 - 17.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.10.2023 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
02fb63f0506943429844b5abe5717103
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.09.2023 16:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі очікуваною вартістю 922 500,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-21-009511-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- На підставі яких відповідних документів (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- наявність підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів;
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для виконання саме: ТОВ «Інтегра Торг» (код ЄДРПОУ 42645928), з яким укладений договір від 21.07.2023 № 2107-1Т без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3b0f6f6dd95049a4b4fcbc7b7a31a885
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
04.10.2023 13:28
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 29.09.2023 у межах проведення моніторингу закупівлі: «ДК 021:2015 – 03221000-6 Овочі (баклажани, перець солодкий)», унікальний номер Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-07-21-009511-a.
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення його очікуваної вартості, а також наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 35 Закону України "Про дошкільну освіту", ЗУ "Про охорону дитинства", ЗУ "Про освіту", із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” та з метою забезпечення безперебійного, збалансованого, повноцінного харчування дітей у закладах освіти Оболонського району м. Києва, виникла потреба у здійсненні закупівлі свіжих овочів (баклажани, перець солодкий), про що оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) за ідентифікатором в електронній системі № UA-2023-07-06-012931-a.
Очікувана вартість предмета Закупівлі визначена з урахуванням примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, з використанням методу порівняння ринкових цін. Обсяги закупівлі та розмір витрат на закупівлю даного товару визначено відповідно до кошторису на 2023 рік та з урахуванням норм споживання та кількості дітей у закладах освіти Оболонського району міста Києва, з метою забезпечення належної організації освітнього процесу.
17.07.2023 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі були автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі додається: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-06-012931-a/print/report/pdf.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Пунктом 13 (підпункт 6) Особливостей встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в повноцінному збалансованому харчуванні дітей в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі винятку відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
З метою проведення моніторингу цін на закупівлю сезонних продуктів харчування Управлінням освіти було направлено запит про надання цінових (комерційних) пропозицій (лист від 17.07.2023 № 10418-1732 додається). Першочергово такі запити було направлено електронною поштою тим потенційним постачальникам свіжих овочів, з якими Замовника пов’язували зобов’язання за раніше укладеними договорами, які добре знають нюанси розташування закладів освіти в Оболонському районі м. Києва та які вже зарекомендували себе як надійні та сумлінні партнери в питанні своєчасного забезпечення дітей високоякісними свіжими продуктами харчування.
У відповідь на запит потенційні постачальники надали свої цінові (комерційні) пропозиції (додаються: лист ТОВ «Інтегра Торг» вих. № 39 від 18.07.2023, лист ФОП Дьяконова І.В. вих. № 62 від 18.07.2023, лист ПП «Ніка-1» вих. № 109 від 18.07.2023). Оскільки, єдиним основним критерієм оцінки потенційних постачальників є ціна, результатом розгляду пропозицій став вибір для виконання (для здійснення даної закупівлі) ТОВ «Інтегра Торг», яке запропонувало найнижчу вартість за одиницю товару.
Таким чином, Замовником 21.07.2023 було здійснено закупівлю без використання електронної системи (додається: протокольне рішення уповноваженої особи № 205 від 20.07.2023, що також було оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro разом із звітом про договір про закупівлю) за кодом ДК 021:2015 – 03221000-6 Овочі (баклажани, перець солодкий), за ідентифікатором: № UA-2023-07-21-009511-a, на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, шляхом укладення з ТОВ «Інтегра Торг» договору № 2107-1Т.
Номер:
b364571c720345b38e1d2c1fb312a2c9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2023 14:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі очікуваною вартістю 922 500,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-21-009511-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником при оприлюдненні договору не накладено електронний підпис посадової особи замовника. Так, абзацом 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 передбачено, що після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Надайте пояснення щодо вищевикладеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
773750e53f7646ab84abecf5109dcd42
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
10.10.2023 14:50
Опис:
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надає пояснення на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 09.10.2023 у межах проведення моніторингу закупівлі: «ДК 021:2015 – 03221000-6 Овочі (баклажани, перець солодкий)», унікальний номер Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-07-21-009511-a.
Так, статтею 13 Особливостей визначено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 5-11, 14 цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також зазначає підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту.
Правилами функціонування електронної системи закупівель передбачено, що, фактично, можливість редагувати закупівлю без використання електронної системи є виключно до моменту підписання закупівлі кваліфікованим електронним підписом. Натомість, інформація про договір (номер, дата підписання та термін дії) вноситься після накладання КЕП на закупівлю, її замовник може редагувати, поки не накладе КЕП і не завершить закупівлю (алгоритм дій наведений в інструкції за посиланням https://e-tender.ua/training-tenders/zamovnikam-prozorro-2/instrukciya-zakupivlya-bez-vikoristannya-elektronnoyi-sistem-15).
Враховуючи вищевикладене, аналізуючи Закупівлю без використання електронної системи за ідентифікатором UA-2023-07-21-009511-a, зауважимо, що електронний підпис накладено 21.07.2023 15:49 (прінт-скрін з майданчика E-Tender про дану закупівлю додається). Крім того, функціоналом електронної системи закупівель взагалі не передбачено накладання окремого підпису на договір при здійсненні закупівель без використання ЕСЗ, це можливо зробити лише на стадії оголошення та звіту про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ (оголошення з доказом накладення підпису додається). При цьому, майданчик, також, не дасть змогу завершити закупівлю (кнопка для здійснення цієї функції не буде активною), в разі відсутності електронного підпису на оголошенні.
Отже, на виконання вимог абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020, після внесення інформації в електронні поля (в тому числі інформації про договір про закупівлю без використання ЕСЗ та експортування такого договору в ЦБД), уповноваженою особою Замовника було накладено КЕП та завершено Закупівлю, про що можна пересвідчитись у відкритих джерелах на електронній платформі Prozorro.