-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мультимедійна панель на підставці, телевізори, проектор з екраном
Завершена
326 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 630.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 630.00 UAH
Номер:
9a03a4ae3b0c441a8c6b971c264e74e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-05-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.09.2023 00:00
Період моніторингу:
05.09.2023 17:21 - 27.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.09.2023 № 241
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.09.2023 № 241.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-07-21-007169-a, 21.07.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 7 та 8 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства про публічні закупівлі щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 7 та 8 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Червоноградської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-07-21-002671-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковану вимогу про усунення порушення при проведенні Замовником процедури закупівлі та опубліковану відповідь Замовника на таку вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Лашкевич Ольги Олександрівни (далі – ФОП Лашкевич О.О.); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 04.08.2023 та від 07.08.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Лашкевич О.О. як переможцем тендеру документи; договір поставки від 21.08.2023 №286; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з пунктом 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено умови оплати , а саме післяоплата згідно накладних 10 робочих днів.
Водночас, за умовами пункту 3.4 Проекту договору, що міститься у Додатку 4 до тендерної документації, зазначено, що оплата за договором здійснюється Замовником в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника по факту поставки Товару, на підставі видаткової накладної протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дати їх підписання уповноваженими представниками Сторін.
Таким чином, Замовником в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі вказано недостовірні дані щодо умов оплати, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 і 26 Особливостей №1178.
Згідно з пунктом 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Проведеним моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено мова тендерної пропозиції – українська,
Проте, згідно пункту 7 Розділу 1 тендерної документації зазначено, що не перекладаються з російської на українську мову наступні документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою та інші друковані джерела літературної інформації, наприклад, буклети, паспорти на обладнання, інструкції з експлуатації обладнання тощо. Документи викладені іншою іноземною мовою, ніж російська, повинні мати автентичний переклад українською мовою, засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку.
Таким чином, інформація в оголошені про відкриті торги не відповідає тендерній документації Замовника, чим порушено норму пункту 8 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 .
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 44 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Аналогічна норма міститься і у пункті 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника.
Згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Одночасно, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що У тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Проте на порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 Замовником у тендерній документації не визначено способу підтвердження відсутності відповідних підстав, визначених у пункті 47 Особливостей №1178, для переможця.
Крім того, моніторингом встановлено, що у пункті 5 розділу VІ тендерної документації Замовника зазначено, що у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений Особливостями №1178, або ненадання переможцем в документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, що суперечить вимогам пункту 49 Особливостей №1178 (відповідно до яких у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 44 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом).
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
15.09.2023 13:35 - 30.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.09.2023 13:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділом освіти Червоноградської міської ради розглянуто усі вимоги та рекомендації щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Західним офісом Держаудитслужби під час проведення моніторингу по закупівлі : МУЛЬТИМЕДІЙНА ПАНЕЛЬ НА ПІДСТАВЦІ, ТЕЛЕВІЗОРИ, ПРОЕКТОР З ЕКРАНОМ Класифікація за ДК 021:2015: 32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне, ідентифікатор закупівлі
(UA-2023-07-21-007169-a), а також вжито заходи щодо недопущення порушень в подальшому, зокрема : проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженими особами, а також попереджено про можливість отримання догани в разі повторного здійснення аналогічних порушень та вирішено направити уповноважених осіб на навчання з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
19.09.2023 16:48
Запити/Пояснення
Номер:
fc0993a6e747414ca4054f247c5c3248
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.09.2023 17:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2023 00:00
Опис:
Дата: 06.09.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-07-21-007169-a, яка проводилась Відділом освіти Червоноградської міської ради.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f4a2a3636f114355b8d82cf513f6fd09
Назва:
пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
07.09.2023 14:46
Опис:
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, відповідно до п. 4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178, шляхом моніторингу ринкових цін на аналогічні товари.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості розміщено на сторінці офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів за посиланням: https://osvita.chg.gov.ua/Publichna-informatsiia
(Копія обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі , розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості розміщеного на сторінці офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів додається.)