-
Спрощена закупівля
-
Мультилотова
-
КЕП
Індивідуальне обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1)
Завершена
58 681 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 260 805.00 UAH
мін. крок: 0.4% або 260 805.00 UAH
Номер:
585679baba194792b2dea53311734189
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-02-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.10.2023 00:00
Період моніторингу:
02.10.2023 13:18 - 24.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.10.2023 № 290
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України «Про початок
моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
9 UA-2023-07-20-011750-a 20.07.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275 установлено порушення вимог частини третьої статті 14 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору та його оприлюднення установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, з урахуванням положень пункту 8 Особливостей № 1275.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, розгляду пропозицій ПрАТ «АСТРА ЛЮКС» (лот 1; лот 2) – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель договорів за лотами 1 та 2 з приховуванням інформації, яка може нести загрозу замовнику та/або постачальнику, в подальшому розробляти оголошення про проведення спрощених у порядку визначеному Законом, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості №1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Міністерства оборони України (Відділу підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ) (далі – Замовник), затверджене протоколом засідання Колегіального органу Міністерства оборони України від 24.07.2023 №2/58/3, пропозицію приватного акціонерного товариства «АСТРА ЛЮКС» (далі – ПрАТ «АСТРА ЛЮКС») (лот 1; лот 2), вимоги про усунення невідповідностей до 10.08.2023 (лот 1; лот 2), протокол засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі індивідуального обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1) (лот 1; лот 2) від 15.08.2023 №2/58/5; повідомлення про намір укласти договір від 15.08.2023, звіти до договору про закупівлю UA-2023-07-20-011750-a, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 06.10.2023 та 20.10.2023.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що відповідно до звітів до договору про закупівлю за результатами проведення закупівлі Замовником було укладено: за лотом 1 - договір про закупівлю від 18.08.2023 № 286/3/23/333 (далі – Договір за лотом 1), за лотом 2 - договір про закупівлю від 18.08.2023 286/3/23/334 (далі – Договір за лотом 2).
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, у разі коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), у порядку проведення відкритих торгів, що визначений Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, або в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, в електронній системі закупівель, або в порядку відбору постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822.
Згідно із інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель за номером UA-2023-07-20-011750-a, Замовник здійснив зазначену закупівлю шляхом проведення спрощеної закупівлі.
При цьому, порядок проведення спрощених закупівель не передбачає можливість розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та не зобов’язує Замовника вимагати від учасника надання ним протягом 24 годин уже після кінцевого строку подання, довідки «Цінової пропозиції» із зазначенням початкової ціни та ціни за результатами аукціону.
Частиною шістнадцятою статті 29 Закону визначено, що у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, виходячи зі змісту норми частини шістнадцятої статті 29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Замовник може застосувати лише при проведені замовником конкурентних процедур визначених статтею 13 Закону.
Однак Замовник у пункті 12.4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі визначив, що «учасник закупівлі, пропозиція якого визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, повинен надати державному замовнику документи, шляхом завантаження до документів пропозиції в електронному вигляді (формат PDF або JPG) через електронну систему закупівель скановану заповнену форму «Цінова пропозиція» (додаток 1) із визначенням початкової ціни пропозиції та ціни за результатами аукціону (ураховуючи зменшення). Учасник повинен зазначити у пропозиції ціну за одиницю товару (за 1 штуку) без податку на додану вартість (надалі – ПДВ) та з ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ), а також загальну вартість без ПДВ, крім того ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) та загальну вартість з ПДВ (якщо учасник є платником ПДВ) (з двома десятковими знаками без округлення)».
Отже Замовник в пункті 12.4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі установив до учасників умови, які не передбачені частиною третьою статті 14 Закону.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
При цьому, за результатами проведення спрощеної закупівлі за номером UA-2023-07-20-011750-a Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель договори за лотами 1 та 2.
На запит Держаудитслужби від 17.10.2023 Замовник надав пояснення 20.10.2023 через електронну систему закупівель у якому, зокрема, зазначив, що відповідно пункту 3-8 Розділу Х Закону Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місце місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).
При цьому, надане Замовником пояснення не корелюється зі тією інформацією, яка уже розміщена ним в електронній системі закупівель, зокрема, оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить інформацію про юридичну та фактичну адреси Замовника, його електронну адресу, орієнтовне місце постачання товару та проект договору.
Окрім цього, постачальник у складі своєї пропозиції, на вимогу Замовника, надав відомості про себе: повне та скорочене найменування, юридичну та поштову адресу, реквізити банку в якому обслуговується, дані про осіб, які мають право підпису.
Однак за потреби нерозголошення такої інформації, яка несе ризики для безпеки Замовника та/або постачальника, саме в укладених договорах за лотами 1 та 2, Замовник мав змогу оприлюднити їх в електронній системі закупівель, не відображаючи при цьому усю необхідну інформацію за якою можна б було ідентифікувати фактичне місцезнаходження сторін, адреси поставки товарів тощо.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, з урахуванням положень пункту 8 Особливостей № 1275, не оприлюднив в електронній системі закупівель договори за лотами 1 та 2 укладених за результатами проведення спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень:
25.10.2023 16:42 - 08.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
25.10.2023 16:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником усунено порушення та оприлюднено в електронній системі закупівель договорів за лотами 1 та 2 .
Дата публікації звіту:
27.10.2023 14:27
Запити/Пояснення
Номер:
7e5c07b8aee346519c2f1f3eefab8cdd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.10.2023 17:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару Індивідуальне обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-20-011750-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та документи стосовно виконання переможцем процедури закупівлі ПрАТ «АСТРА ЛЮКС» вимог пункту 10.1 оголошення про проведення спрощеної закупівлі у частині внесення не пізніше дати укладення Договору забезпечення виконання такого Договору (лот 1, лот 2).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8f440036620946d3a23337aeb3443c80
Назва:
пояснення на запит Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
06.10.2023 10:22
Опис:
На виконання частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівліˮ на
запит Державної аудиторської служби України щодо закупівлі Індивідуальне
обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1)
(ідентифікатор: № UA-2023-07-20-011750-a), Департамент ресурсного забезпечення
Міністерства оборони України надає пояснення (файл додається)
Номер:
0422042cb749430a913ee1a4b0ff6e9d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.10.2023 18:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару Індивідуальне обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-20-011750-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень:
1. Інформації щодо причин не оприлюднення договорів про закупівлю від 18.08.2023 № 286/3/23/333 та від 18.08.2023 № 286/3/23/334.
2. Надати комерційні пропозиції, надані потенційними учасниками на запити цінових пропозицій, які використані для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та згідно з якими визначено його очікувану вартість (Лот 1; лот -2).
3. Пояснень (інформації та документів) з посиланням на нормативно-правові документи, у відповідності до яких вами розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей (при розгляді документів, поданих учасниками закупівлі (Лот 1; лот -2).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
622569b986e24f76b2e362124d6e249d
Назва:
Відповідь на звернення Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
20.10.2023 16:12
Опис:
На виконання частини 5 статті 8 Закону України “Про публічні закупівліˮ на запит Державної аудиторської служби України щодо закупівлі Індивідуальне обмундирування (35810000-5) (Штани вітровологозахисні зимові (тип 2), вид 1) (ідентифікатор: № UA-2023-07-20-011750-a), Департамент ресурсного забезпечення Міністерства оборони України інформує (файл додається)