• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)

Завершена

28 874 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 288 740.00 UAH
Номер: 29330f1b4af14a7e98bc5dd6e04e0aee
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-22-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.08.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 22.08.2023 16:44 - 13.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.08.2023 №37-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 22.08.2023 №37-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-07-19-007440-a 19.07.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 11.07.2023) установлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу восьмого пункту 28 Особливостям (в редакції від 11.07.2023 року). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) при розгляді тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції 11.07.2023 (далі – Особливості (в редакції від 11.07.2023)), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комишанської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.07.2023 (протокол № 70), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.07.2023, тендерні пропозиції приватного підприємства «Торгпостачбудсервіс», дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «СУМБУД» Будівельно-монтажного підприємства «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» (далі – ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД»), вимоги про усунення невідповідностей до 02.08.2023 та до 08.08.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.08.2023 № 73, від 09.08.2023 № 75, повідомлення про намір укласти договір від 09.08.2023, договір від 17.08.2023 № 1708, додаткову угоду від 25.08.2023 № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.08.2023 та від 30.08.2023 року. Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі. Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року). За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що для підтвердження учасниками торгів відсутності підстави, передбаченої підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) Замовник у пункті 2.1 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів копії антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи та визнано таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194 та установлено, що юридичні особи, зазначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 цього наказу. У складі тендерної пропозиції учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», якого визначено переможцем торгів, міститься наказ начальника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» від 06.07.2015 № 39 «Про затвердження антикорупційної програми ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», яким призначено Уповноважену особу за реалізацію антикорупційної програми та затверджено антикорупційну програму, а також антикорупційна програма. При цьому, надана учасником ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» антикорупційна програма складена не на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за №1702/37324. Отже, у складі тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» відсутня антикорупційна програма, оформлена у відповідності до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324. Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Однак, на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» через те, що учасник підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.08.2023 № 1708.
Період усунення порушень: 06.09.2023 12:41 - 21.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 06.09.2023 12:41

Оскарження висновку в суді

Опис: 2-а/480/10034/23 від 11.09.2023
Дата публікації: 12.09.2023 09:43
Дата відкриття провадження: 11.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 2-а/480/10034/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання положень абзацу 2 пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Комишанська сільська рада надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) від 06.09.2023 року проведеним ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Щодо першого порушення: «Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі.» Не погоджуємось з такими порушеннями, виходячи з наступного. В п. 1 розділі 4 зазначено: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: зазначається в оголошенні про проведення закупівлі Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.» В п.10 Оголошення зазначено: 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій- 27.07.2023 року В свою чергу при публікації закупівлі на майданчику автоматично формується наступна інформація: Період уточнень з 19-07-2023, 14:19 по 24-07-2023, 00:00 Період подачі пропозицій з 19-07-2023, 14:19 по 27-07-2023, 14:24 Аукціон з 28-07-2023, 12:27 по 28-07-2023, 12:56 Отже, на майданчику Прозоро чітко зазначається період уточнень, період подачі пропозицій, дата та час коли відбувається аукціон. А тому, фактично, не зазначення в самій тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а посилання на такий термін на оголошення, не є порушенням. Окрім цього він відображається на головній сторінці закупівлі. Щодо другого порушення: «Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року).» У тендерній документації у п.3 Розділу 5 зазначено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;» Вважаємо що Замовник зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції. Те, що не розписано всі пункти не є підставою вважати, що це є порушенням. Щодо третього порушення: «За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі. Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року). За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що для підтвердження учасниками торгів відсутності підстави, передбаченої підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) Замовник у пункті 2.1 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів копії антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи та визнано таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194 та установлено, що юридичні особи, зазначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 цього наказу. У складі тендерної пропозиції учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», якого визначено переможцем торгів, міститься наказ начальника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» від 06.07.2015 № 39 «Про затвердження антикорупційної програми ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», яким призначено Уповноважену особу за реалізацію антикорупційної програми та затверджено антикорупційну програму, а також антикорупційна програма. При цьому, надана учасником ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» антикорупційна програма складена не на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за №1702/37324. Отже, у складі тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» відсутня антикорупційна програма, оформлена у відповідності до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324. Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Однак, на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» через те, що учасник підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.08.2023 № 1708.» Учасником надано наказ та антикорупційну програму, програма була створена на підставі Закону України Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) від 14 жовтня 2014 року № 1699-VII. Антикорупційна програма Учасника відповідає вказаному Закону. Те, що згодом були внесені зміни і змінили типову форму антикорупційної програми, не є підставою для відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції торгів. Вважаємо, що Учасник надав антикорупційну програму, яка не є ідентичною до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324. Також звертаємо увагу що ні чинним законодавством, ні Тендерною документацією не передбачено обов’язку Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника у випадку, якщо подана ним антикорупційна програма не містить певних положень, визначених Типовою антикорупційною програмою юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324 (п.п 10 п .47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).
Дата публікації звіту: 12.09.2023 14:13

Запити/Пояснення