-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)
Завершена
28 874 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 288 740.00 UAH
мін. крок: 1% або 288 740.00 UAH
Номер:
29330f1b4af14a7e98bc5dd6e04e0aee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-22-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.08.2023 00:00
Період моніторингу:
22.08.2023 16:44 - 13.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.08.2023 №37-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 22.08.2023 №37-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-07-19-007440-a 19.07.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 11.07.2023) установлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу восьмого пункту 28 Особливостям (в редакції від 11.07.2023 року).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) при розгляді тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД».
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції 11.07.2023 (далі – Особливості (в редакції від 11.07.2023)), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комишанської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.07.2023 (протокол № 70), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.07.2023, тендерні пропозиції приватного підприємства «Торгпостачбудсервіс», дочірнього підприємства публічного акціонерного товариства «СУМБУД» Будівельно-монтажного підприємства «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» (далі – ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД»), вимоги про усунення невідповідностей до 02.08.2023 та до 08.08.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.08.2023 № 73, від 09.08.2023 № 75, повідомлення про намір укласти договір від 09.08.2023, договір від 17.08.2023 № 1708, додаткову угоду від 25.08.2023 № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.08.2023 та від 30.08.2023 року.
Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі.
Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року).
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що для підтвердження учасниками торгів відсутності підстави, передбаченої підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) Замовник у пункті 2.1 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів копії антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи та визнано таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194 та установлено, що юридичні особи, зазначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 цього наказу.
У складі тендерної пропозиції учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», якого визначено переможцем торгів, міститься наказ начальника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» від 06.07.2015 № 39 «Про затвердження антикорупційної програми ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», яким призначено Уповноважену особу за реалізацію антикорупційної програми та затверджено антикорупційну програму, а також антикорупційна програма.
При цьому, надана учасником ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» антикорупційна програма складена не на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за №1702/37324.
Отже, у складі тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» відсутня антикорупційна програма, оформлена у відповідності до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324.
Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Однак, на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» через те, що учасник підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.08.2023 № 1708.
Період усунення порушень:
06.09.2023 12:41 - 21.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2023 12:41
Оскарження висновку в суді
Опис:
2-а/480/10034/23 від 11.09.2023
Дата публікації:
12.09.2023 09:43
Дата відкриття провадження:
11.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
2-а/480/10034/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання положень абзацу 2 пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Комишанська сільська рада надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) від 06.09.2023 року проведеним ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Щодо першого порушення: «Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі.»
Не погоджуємось з такими порушеннями, виходячи з наступного.
В п. 1 розділі 4 зазначено: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: зазначається в оголошенні про проведення закупівлі
Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.»
В п.10 Оголошення зазначено: 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій- 27.07.2023 року
В свою чергу при публікації закупівлі на майданчику автоматично формується наступна інформація:
Період уточнень
з 19-07-2023, 14:19
по 24-07-2023, 00:00
Період подачі пропозицій
з 19-07-2023, 14:19
по 27-07-2023, 14:24
Аукціон
з 28-07-2023, 12:27
по 28-07-2023, 12:56
Отже, на майданчику Прозоро чітко зазначається період уточнень, період подачі пропозицій, дата та час коли відбувається аукціон.
А тому, фактично, не зазначення в самій тендерній документації кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а посилання на такий термін на оголошення, не є порушенням. Окрім цього він відображається на головній сторінці закупівлі.
Щодо другого порушення: «Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року).»
У тендерній документації у п.3 Розділу 5 зазначено: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;»
Вважаємо що Замовник зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції. Те, що не розписано всі пункти не є підставою вважати, що це є порушенням.
Щодо третього порушення: «За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а лише вказав, що він зазначається в оголошенні про проведення закупівлі. Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року). За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що для підтвердження учасниками торгів відсутності підстави, передбаченої підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) Замовник у пункті 2.1 розділу 2 додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів копії антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи та визнано таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194 та установлено, що юридичні особи, зазначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 цього наказу. У складі тендерної пропозиції учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», якого визначено переможцем торгів, міститься наказ начальника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» від 06.07.2015 № 39 «Про затвердження антикорупційної програми ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД», яким призначено Уповноважену особу за реалізацію антикорупційної програми та затверджено антикорупційну програму, а також антикорупційна програма. При цьому, надана учасником ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» антикорупційна програма складена не на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за №1702/37324. Отже, у складі тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» відсутня антикорупційна програма, оформлена у відповідності до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324. Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Однак, на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» через те, що учасник підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023), визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.08.2023 № 1708.»
Учасником надано наказ та антикорупційну програму, програма була створена на підставі Закону України Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) від 14 жовтня 2014 року № 1699-VII. Антикорупційна програма Учасника відповідає вказаному Закону. Те, що згодом були внесені зміни і змінили типову форму антикорупційної програми, не є підставою для відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції торгів. Вважаємо, що Учасник надав антикорупційну програму, яка не є ідентичною до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324. Також звертаємо увагу що ні чинним законодавством, ні Тендерною документацією не передбачено обов’язку Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника у випадку, якщо подана ним антикорупційна програма не містить певних положень, визначених Типовою антикорупційною програмою юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324 (п.п 10 п .47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).
Дата публікації звіту:
12.09.2023 14:13
Запити/Пояснення
Номер:
a036f231903b4937886d92fef240e987
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
23.08.2023 09:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8020681424f343e38926e9c4e6ac1ed0
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
24.08.2023 13:09
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) Комишанська сільська рада у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ надає наступні пояснення.
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначені у Додатку 2 до Тендерної документації на закупівлю (ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ), визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації (Рішення Виконавчого комітету Комишанської сільської ради від 04.07.2023 №60 «Про затвердження проектно-кошторисної документації») по об’єкту: «Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)», по якій отримано позитивний експертний звіт Реєстраційний номер EX01:4955-1033-5881-3984, ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 3214 від 28 червня 2023, виданий ТОВ «Центр-експертизи» (код за ЄРПОУ 41632988).
Відповідно до пункту 4 розділу III Методи визначення очікуваної вартості «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275, очікувана вартість робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 року № 293. Проте, зазначений стандарт втратив чинність, а на його заміну наразі діє Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281.
Згідно з пунктом 1.2. Настанови з визначення вартості будівництва, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат.
На підставі затверджених кошторисних розрахунків вартості об’єкта: «Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» загальна кошторисна вартість об’єкта (в поточних цінах на 28.06.2023 року) складала – 29 821 205,00 гривень. Очікувана вартість предмета закупівлі: за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a), а саме виконання будівельних робіт, розрахована на підставі зведених кошторисних розрахунків, за виключенням сум витрат, які не є складовою вартості виконання будівельних робіт, та становить – 28 874 000,00 грн. з урахуванням ПДВ
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» розміщено на веб-сайті Комишанської сільської ради за посиланням: http://komyshi-otg.gov.ua/index.php/ua/
Номер:
47a582dca52642bfae533a45fda0c928
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
28.08.2023 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи - Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» ТОВ «СУМИСЛАВБУД», а саме:
вказати документи у складі його тендерної пропозиції, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність електростанції пересувної, потужністю 30 кВт; електростанції пересувної, потужністю 4 кВт; установки гідравлічної для труб; електростанції пересувної, потужністю 2 кВт; установки для зварювання ручного дугового; трамбівки пневматичної при роботі від компресора; іскровловлювача 3-х створч (рядки 6, 7, 10, 12, 13, 18, 39 довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт від 26.07.2023 № 1212).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
a3eca9b8eba14a4090d44fe758c8607f
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
30.08.2023 16:39
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи- Реконструкція водогону в с. Мала Павлівка Охтирського району Сумської області по вулицях: Шляхівська, Нафторозвідників, Нафтовиків, Гагаріна, Молодіжна, Новопостроєна, Пріщенка, Заводська, Малинова, 40 років Перемоги, Кринична та по провулках: Санітарний, Шкільний, Шевченка, 40 років Перемоги, Нафтовиків, Нечаїв, Шапарів (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-19-007440-a) Комишанська сільська рада у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ надає наступні пояснення.
Щодо підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника ДП ПАТ «СУМБУД» БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» (далі- Учасник) зазначеної у Довідці від 26.07.2023 №1212, а саме:
електростанції пересувної, потужністю 30 кВт; електростанції пересувної, потужністю 4 кВт; електростанції пересувної, потужністю 2 кВт
У складі тендерної пропозиції Учасник у файлі 32мтб.dbf надає зокрема «Оборотно-сальдову відомість 01.01.2023-25.05.2023 по рах.11 МШП» у якій обліковується мініелектростанція дізельна Werk рядок 25, бензиновий генератор DeWoo рядок 63, також файл 32мтб.dbf містить Додаток 2 до Договору оренди основних засобів №10 від 01.01.2018 «Акт прийму-передачі основних засобів, які були передані в оренду ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» у рядку 13 якого зазначено САК - зварювальний апарат пересувний/колісний гібрид який складається із зварювального апарату і портативної електростанції-генератора, виробляючою електричний струм для виконання зварювання і різання. Вважаємо що підтвердження Учасником наявності електростанції пересувної, потужністю 30 кВт; електростанції пересувної, потужністю 4 кВт; електростанції пересувної, потужністю 2 кВт наведена у зазначених позиціях.
установки для зварювання ручного дугового
У складі тендерної пропозиції Учасник у файлі 32мтб.dbf надає зокрема «Оборотно-сальдову відомість 01.01.2023-25.05.2023 по рах.11 МШП» у якій обліковується: Зварювальний інверторний напівавтомат Sturm рядок 20, Інвертор KAISER NBS 250L рядок 21, які застосовуються для ручного дугового зварювання. Вважаємо що підтвердження Учасником наявності установки для зварювання ручного дугового наведена у зазначених позиціях.
трамбівка пневматична при роботі від компресора
У складі тендерної пропозиції Учасник у файлі 32мтб.dbf надає зокрема «Оборотно-сальдову відомість 01.01.2023-25.05.2023 у якій обліковується «Віброплита Кентавр ВП 60 КБ» рядок 72, також є в наявності сканована копія видаткової накладної Рнк/Su-0020445 від 12.07.2019 на придбання Виброплити «Кентавр ВП60КБ», плита 510х350 мм, сила удару 12 кН, глибина 20 см, 62 кг». Віброплита та трамбівка пневматична при роботі від компресора використовується для виконання одних і тих робіт, а саме для трамбування ґрунту (укладання дорожнього покриття), вважаємо це обладнання взаємозамінним для виконання робіт визначених у тендерної документації Замовника, також вважаємо, що підвердження Учасником наявності трамбівка пневматична при роботі від компресора наведена у зазначених позиціях.
установки гідравлічні для труб
У складі тендерної пропозиції Учасник у файлі 32мтб.dbf надає зокрема «Оборотно-сальдову відомість 01.01.2023-25.05.2023 у якій обліковується «Насос гідравлічний» рядок 60. Насос гідравлічний та установка гідравлічна для труб створенні для виконання одних і тих робіт, а саме для генерації потужності для подання тиску, вважаємо це обладнання взаємозамінним для виконання робіт визначених у тендерної документації Замовника, також вважаємо, що підвердження Учасником наявності установки гідравлічні для труб наведена у зазначеній позиції.
іскровловлювача 3-х створчастий – це не є окремим обладнанням це є змінною запасною частиною для захисту фільтрів у складі обладнання, іскровловлювач - це спеціальний пристрій який у потоці повітря вловлює розпечені частинки та запобігає їхньому попаданню на фільтрувальні елементи обладнання та збільшує термін служби фільтра обладнання. Вважаємо що учасник помилково зазначив його у своїй Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт від 26.07.2023 № 1212.
Зазначене Учасником ДП ПАТ «СУМБУД» БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» у довідці про наявність обладнання, матеріально – технічної бази, необхідних для виконання робіт №1212 від 26.07.2023 року взаємозаміне обладнання для виконання робіт ніяким чином не може впливати на оцінку тендерної пропозиції, оскільки Учасник підтвердив наявність у нього необхідного обладнання для виконання робіт у цілому, передбачених проєктом та тендерною документацією.
Номер:
d018b935df734ecb8cf30a8ef26f5ad4
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.09.2023 15:01
Опис:
Враховуючи право Замовника протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених пунктом 8 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” просимо більш розширено пояснити абзац 4 пункту 1 ІІ Констатуючої частини, а саме: «Крім того, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) у тендерній відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, Замовник на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не зазначив у тендерній документації всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023 року)».
У ІІ Констатуючій частині зазначається що у складі тендерної пропозиції ДП ПАТ «СУМБУД» БМП «ЛЕБЕДИНПРОМБУД» відсутня антикорупційна програма, оформлена у відповідності до Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324 а Замовник на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) не відхилив тендерну пропозицію учасника. Надайте роз’яснення якою нормою законодавства зобов’язано Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника у випадку, якщо подана ним антикорупційна програма не містить певних положень, визначених Типовою антикорупційною програмою юридичної особи, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324.
Просимо надати роз’яснення за дотриманням яких положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України здійснити зобов’язання Замовником щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору. Норми статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України передбачають, що вказані правовідносини щодо розірвання договору шляхом укладання відповідної додаткової угоди повинні гуртуватися лише на взаємній згоді сторін. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. У зазначених нормах не визначено що Замовник має право на підставі встановленої у висновку про результати моніторингу процедури вимоги на усунення порушення в односторонньому порядку розірвати укладений договір за результатами торгів.
Номер:
458d7130868a417e969cd32682f30344
Назва:
Щодо роз’яснення змісту висновку
Дата опублікування:
12.09.2023 12:40
Опис:
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області роз’яснює, що суть та обставини допущених Замовником порушень в частині складання тендерної документації та не відхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону викладено у констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції 11.07.2023 (далі – Особливості (в редакції від 11.07.2023)) у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
При цьому, тендерна документація Замовника не містить всі підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей.
Відповідно до частини другої статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Згідно з пунктом 12 частини першої статті 11 Закону України «Про запобігання корупції» розробка типової антикорупційної програми юридичної особи належить до повноважень Національного агентства з питань запобігання корупції.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 12 Закону Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов’язкові для виконання нормативно-правові акти.
Відповідно до Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 №794/21 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2021 року за № 1702/37324 (далі – Наказ):
1. Затвердити Типову антикорупційну програму юридичної особи, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 березня 2017 року № 75 «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи», зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 березня 2017 року за № 326/30194.
3. Установити, що юридичні особи, зазначені у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 цього наказу.
Отже, юридичні особи, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень зобов’язані мати антикорупційну програму, затверджену на основі Типової антикорупційної програми юридичної особи, затвердженої пунктом 1 Наказу.
Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей (в редакції від 11.07.2023) якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом) замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Крім того, слід зазначити, що пунктом 3 частини ІІ «Констатуюча частина» висновку (зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)) зазначено, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Усунення порушення шляхом розірвання договору є варіантом правомірної поведінки замовника при усунені порушень, що направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан, оскільки у разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним.
За змістом частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою статті 203 цього Кодексу.
Оскільки укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та як наслідок укладення договору є підставою для розірвання такого договору.