-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
45453000-7 "Капітальний ремонт і реставрація", а саме капітальний ремонт та утеплення покрівлі будинку тераріуму комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення" без зміни геометрічних розмірів за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд,25, яка є відокремленою спорудою згідно техпаспарту під літерами "Э" та "1Э"
Завершена
1 650 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
f85dbd44ffa34d2180d6f0d46e7bb0d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-28-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.09.2023 00:00
Період моніторингу:
28.09.2023 21:47 - 20.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.09.2023
№ 217
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 27.09.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 28.09.2023 № 217
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7 UA-2023-07-17-005076-a 17.07.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга Аляб’єва
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Моніторингом повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення до вимог частини п’ятої статті 8.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи “Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення” (далі – Замовник) на 2023 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.07.2023, договір № 527 від 17.07.2023, пояснення та документи Замовника надані 06.10.2023 та 18.10.2023 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторингом повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено наступне.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 03.10.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації а, саме: надання договору та додаткових угод з додатками до них, укладені з ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ ПІВДЕНЬ".
На вищезазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.10.2023 Замовник поряд з іншим оприлюднив інформацію, Договір № 78 від 17.07.2023 з додатками, Додаткову угоду №1 до Договору №78 від 11.09.2023.
Проте, додатки до Додаткової угоди №1 від 11.09.2023, а саме: Додаток №1 “План фінансування робіт”, Додаток №2 “Календарний графік виконання робіт” Замовник не надав через електронну систему закупівель, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
19.10.2023 20:38 - 02.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2023 20:38
Запити/Пояснення
Номер:
0ec256dbaa2e40299d3393a6306d0bdc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.10.2023 14:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту та утеплення покрівлі будинку тераріуму комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення" без зміни геометрічних розмірів за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд,25, яка є відокремленою спорудою згідно техпаспарту під літерами "Э" та "1Э" (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2023-07-17-005076-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно - кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
3. Надати документальне підтвердження про неможливість дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ ПІВДЕНЬ"(код ЄДРПОУ 38573268), з яким укладений договір від 17.07.2023 № 78 без використання електронної системи закупівель?
5. Надати договір та додаткові угоди з додатками до них, укладені з ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ ПІВДЕНЬ".
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b8fb4e7d261f4f0aaf274b296ca2f957
Назва:
надання відповіді на запит Держаудитслужби України на проведений моніторінг
Дата опублікування:
06.10.2023 14:49
Опис:
ОБҐРУНТУВАННЯ ЩОДО НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ “ОДЕСЬКИЙ ЗООЛОГІЧНИЙ ПАРК ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ” НА ЗАПИТ ДЕРЖВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 16.11.2023 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
Відповідно до п. 3 – 7 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз (згідно із Законом № 2526-ІХ від 16.08.2022 р.).
Станом на момент оприлюднення закупівлі, питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг врегульовано Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) в редакції згідно із доповненнями Постановою КМ № 686 від 07.07.2023p.
Відповідь на питання №1 «Надати інформацію та відповідні документи (проектно - кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» :
Обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартісті було здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, експертного звіту, дефектних актів (документи додаються).
Обсяг закупівлі визначався на підставі потреби замовника до кінця 2023 року. Фінансування робіт здійснюється за рахунок джерел, одержаних з міського бюджету, за поданням змін до кошторису на 2023 рік Департаментом культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міської ради (документ додається). Капітальний ремонт та утеплення покрівлі будинку тераріуму був нагально необхідний для комунальної установи, фотографії стану покрівлі відображені в технічному звіті на листах 21-47 Технічного звіту (додається).
Відповідь на питання №2: «Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель», та питання №3: «Надати документальне підтвердження про неможливість дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів»
Станом на момент оприлюднення закупівлі, питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг врегульовано Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) в редакції згідно із доповненнями Постановою КМ № 686 від 07.07.2023 р.
Відповідно до пп.3 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, що повинно бути документально підтверджено замовником, якщо публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для підготовки до проведення опалювального сезону (крім закупівлі енергоносіїв). Протокол уповноваженої особи про проведення даної закупівлі додається, річний план закупівлі опублікований на майданчику.
Окрім того роботи з утеплення покрівлі планувалося виконати до опалювального сезону. Зазвичай опалювальний сезон в Україні стартує 15 жовтня, проте це залежить від кліматичних умов. Замовник врахував кліматичні умови Одеського регіону та було прийнято рішення, що роботи з утеплення повинні бути завершені до кінця жовтня, про що зазначено в Договорі підряду № 78 від 17.07.2023 р. та додаткових угодах до нього.
У зв’язку із війною, постійними обстрілами міста Одеси та Одеської області, а також влучаннями в об’єкти критичної інфраструктури Замовник не може нехтувати життям та здоров’ям тварин. Зауважуємо, що потреба зоопарку мати утеплювальні місця для нормальної життєдіяльності тварин є реальною потребою зоопарку, обумовленою специфікою діяльності зоопарку та спеціальним законодавством, яке регулює утримання диких тварин.
Відповідно до ч.1 ст. 180 ЦК України тварини – не звичайні речі, а особливий об'єкт цивільних прав, на яких поширюється правовий режим речі, крім випадків, встановлених законом. При цьому, чинне законодавство України передбачає особливий режим поводження з тваринами, встановлений включно з Законом України «Про захист тварин від жорстокого поводження» за ст.4 якого: «Поводження з тваринами ґрунтується на таких принципах: жорстоке поводження з тваринами є несумісним з вимогами моральності та гуманності, спричиняє моральну шкоду людині; забезпечення умов життя тварин, які відповідають їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям». Також за ст. 7 цього Закону «Умови утримання тварин повинні відповідати їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям. Умови утримання тварин повинні задовольняти їх природні потреби в їжі, воді, сні, рухах, контактах із собі подібними, у природній активності та інші потреби».
Отримавши комерційні пропозиції від чотирьох будівельних компаній щодо виконання таких робіт та отримавши інформації щодо неможливості виконання будівельних робіт у строки до опалювального сезону, неможливості дотримання строків на проведення відкритих торгів та ризиків в затримці початку процесу будівництва, було прийнято рішення укласти договір із підрядником, який запропонував найбільш економічно вигідну (обґрунтовану) пропозицію.
Тому, враховуючи вищезазначене та те, що на момент проведення закупівлі законодавцем прямо була передбачена можливість закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для вказаної закупівлі, по причині, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, застосовується вищевказане виключення.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення капітального ремонту та утеплення покрівлі будинку тераріуму комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення" без зміни геометрічних розмірів за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд, 25, яка є відокремленою спорудою згідно техпаспарту під літерами "Э" та "1Э" - 398.9 метри квадратні, Замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями. З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Відповідь на питання №4: «Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ ПІВДЕНЬ"(код ЄДРПОУ 38573268), з яким укладений договір від 17.07.2023 № 78 без використання електронної системи закупівель»
Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», - є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі.
Замовник вправі самостійно здійснювати розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, ураховуючи його специфіку та може керуватися наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика).
При цьому Законом не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись замовнику під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Так, згідно з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі одним з методів визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі пропонується метод порівняння ринкових цін.
Відповідно до розділу ІІІ Примірної методики метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Рекомендованим способом для отримання інформації про ціну товарів та послуг для замовника визначено можливість направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) офіційним дилерам, надавачам послуг, виконавцям робіт, підрядникам.
З урахуванням наведеного вище, у відповідності із затвердженими принципами зазначеної Методики Замовник звернувся до різних юридичних та фізичних осіб - підприємців, видом діяльності яких є будівництво та проведення різноманітних ремонтних робіт.
За отриманою від приватних юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців комерційних пропозицій, Замовником було встановлено ціну за виконання робіт, та обрано найкращого за ціною підрядника (запити та комерційні пропозиції додаються).
Відповідь на питання № 5: «Надати договір та додаткові угоди з додатками до них, укладені з ТОВ "ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОМУНІКАЦІЇ ПІВДЕНЬ"» - документи додаються.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, замовник правомірно застосував підпункт 3 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі) та здійснив закупівлю робіт шляхом укладення договору про закупівлю з Підрядником без застосування відкритих торгів/електронного каталогу.
Номер:
38d5f0bccf734184b158a54a7e721d82
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.10.2023 16:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту та утеплення покрівлі будинку тераріуму комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення" без зміни геометрічних розмірів за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд,25, яка є відокремленою спорудою згідно техпаспарту під літерами "Э" та "1Э" (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2023-07-17-005076-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії виконання зобов’язань по Договору №78 від 17.07.2023 відповідно до Додаткової угоди від 05.10.2023 №2.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3b3d4fdf8688431d984c00135b5d14ef
Назва:
надання відповіді на запит Держаудитслужби України на проведений моніторінг
Дата опублікування:
18.10.2023 11:53
Опис:
ОБҐРУНТУВАННЯ ЩОДО НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ “ОДЕСЬКИЙ ЗООЛОГІЧНИЙ ПАРК ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ” НА ЗАПИТ ДЕРЖВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Відповідь на питання № 1: Надати документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії виконання зобов’язань по Договору № 78 від 17.07.2023 відповідно до Додаткової угоди від 05.10.2023 №2.
Відповідно до пункту 3.5 Договору № 78 від 17.07.2023 р. (далі Договір), терміни виконання робіт можуть бути змінені з внесенням відповідних змін до договору підряду: зміни проектних рішень, виникнення інших обставин, які можуть виникнути під час виконання робіт. Відповідно до п. 18.1 зазначеного Договору, внесення змін до договору підряду або його розірвання допускається тільки за згодою cтopiн, якщо інше не встановлене договором підряду або законом. У випадку відсутності такої згоди зацікавлена сторона має право звернутися до суду. Внесення змін до договору підряду оформляється додатковою угодою.
Замовник при розробці, укладені та зміні договору про закупівлю, керувався Постановою Кабміну від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі по тексту Постанова). Пунктом 19 Постанови Визначено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) можуть бути змінені з внесенням відповідних змін у договір підряду в разі: виникнення обставин непереборної сили; невиконання або неналежного виконання замовником своїх зобов'язань (порушення умов фінансування, несвоєчасне надання будівельного майданчика (фронту робіт), проектної документації, ресурсів тощо); внесення змін до проектної документації; дій третіх осіб, що унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від підрядника обставинами; виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт (будівництва об'єкта).
Так, 26 вересня 2023 року Замовнику надійшов лист, в якому ТОВ «Технології та комунікації південь» вказує про неможливість дотримання строків виконання робіт, у зв’язку із виникненням інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт (із обставинами можна ознайомитися в листі, що надається).
Керуючись діючими нормами чинного законодавства, та проаналізувавши існуючі обставини, Замовник приймає рішення про продовження строків виконання робіт (протокол додається).
При заповнені даних про додаткову угоду, Замовником через технічну несправність комп’ютерної техніки, помилково було обрано неправильний випадок для внесення змін до істотних умов договору: зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку "на добу наперед", що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (Постанова).
Натомість випадок для внесення змін до істотних умов договору повинен бути: продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (Протокол додається).
Таким чином Замовник правомірно уклав додаткову угоду, щодо продовження строків виконання робіт за Договором № 78 від 17.07.2023 р.