-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Роботи по об’єкту: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Завершена
8 820 260.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 202.60 UAH
мін. крок: 1% або 88 202.60 UAH
Номер:
faa5220e0681468b82a97d29e19ce575
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-18-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.10.2023 00:00
Період моніторингу:
18.10.2023 14:51 - 08.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.10.2023 № 37-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 13.10.2023 № 003100-18/11797-2023 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 18 жовтня 2023 року № 37-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2023-07-14-002149-a від 14.07.2023 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 із змінами.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 із змінами у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного вищого навчального закладу «Ужгородський національний університет» (далі – Замовник) на 2023 рік (ID:UA-P-2023-07-14-000910-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника, протокол від 14.07.2023 № 14, із змінами, внесеними протоколом уповноваженої особи від 19.07.2023 № 14/1 (далі – тендерна документація); перелік змін до тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІНТОРЕТТО» (далі – ТОВ «ТІНТОРЕТТО»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах учасника ТОВ «ТІНТОРЕТТО»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.07.2023 № 14/3; повідомлення про намір укласти договір від 27.07.2023; договір підряду від 07.08.2023 № 07/08; пояснення Замовника з документами, надані через електронну систему закупівель 27.10.2023.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем учасника ТОВ «ТІНТОРЕТТО», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Проте, учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» у складі тендерної пропозиції інформацію у довільній формі про залучення субпідрядника / співвиконавця або про незалучення субпідрядника / співвиконавця не надав, чим не дотримав вимог пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
У відповідь на запит про надання пояснень з приводу зазначеного вище Замовник надав пояснення, в якому, зокрема, зазначив: «... учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» не повинен був надавати інформацію про повне найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання, оскільки не планував залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника чи співвиконавця, тим паче, що пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» передбачено, що залучення субпідрядника/ співвиконавця (субпідрядників/ співвиконавців) не передбачається.»
Частиною другою статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації Замовником зазначаються відомості, зокрема: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг (пункт 18). Слід зазначити, що видом предмету закупівлі ремонтно-реставраційних робіт фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород є роботи.
Згідно з частиною першою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Таким чином, вимога про зазначення учасником інформації у тендерній пропозиції щодо залучення чи незалучення субпідрядника/співвиконавця (у разі закупівлі робіт або послуг) чітко визначена статтею 22 Закону, а також Замовником у пункті 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Недотримання такої вимоги учасником ТОВ «ТІНТОРЕТТО» свідчить про невідповідність його тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 із змінами не відхилив учасника ТОВ «ТІНТОРЕТТО» як такого, тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
30.10.2023 15:33 - 14.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2023 15:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», код ЄДРПОУ 02070832, на підтвердження вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення при проведенні процедури закупівлі: «Роботи по об’єкту: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування»» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», закупівля UA-2023-07-14-002149-a повідомляємо, що від уповноваженої особи Маргарити ШЕРШУН відібрано письмові пояснення з питань публічних закупівель щодо фактів, викладених у Висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 30 жовтня 2023року.
З уповноваженою особою з питань публічних закупівель, розібрано помилки та проведено роз'яснювальну роботу щодо правильного застосування норм законодавства у сфері публічних закупівель, при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг для потреб Ужгородського національного університету. Уповноважену особу також буде відправлено на підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення публічних закупівель і підвищення базових знань у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
02.11.2023 15:48
Запити/Пояснення
Номер:
2713bc6228c9463c8b07b1aaea782cc6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.10.2023 17:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Роботи по об’єкту: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-14-002149-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Чому Вами не відхилено учасника ТОВ «ТІНТОРЕТТО», якщо його тендерна пропозиція не відповідала умовам тендерної документації?
Зокрема, відповідно до встановлених Вами у пункті 6 Додатку 1 тендерної документації вимог для підтвердження інформації, наведеної у довідці про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього (не менше трьох). Учасник, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), також надає копію актів виконаних робіт, згідно договорів, зазначених в довідці.
Крім того, Учасник надає лист-відгук від сторони-підписанта аналогічного (аналогічних) договору (договорів) про оцінку виконання договору вцілому.
Так, учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» у складі тендерної пропозиції надав три аналогічні договори: договір підряду від 15.07.2020 № 28/07, укладений із ДВНЗ «Ужгородський національний університет» (далі – Договір № 28/07) на суму 5 799 000,00 грн, договір про закупівлю товарів від 11.12.2020 № 122, укладений із Київським науково-методичним центром по охороні, реставрації та використанню пам’яток історії, культури і заповідних територій (далі – Договір № 122) на суму 160 000,00 грн та договір підряду від 20.12.2019 № 157/19, укладений із Закарпатським апеляційним судом (далі – Договір № 157/19) на суму 8 331 787,00 грн. Однак, суми по актах виконаних робіт до цих договорів не відповідають сумам, на які укладені зазначені вище договори.
Крім того, учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» до Договору № 157/19 надав лист-відгук від 05.06.2020 № 213/11491/2020 від Закарпатського апеляційного суду, до Договору № 28/07 надав лист-відгук від 08.04.2021 № 1092/01-14 від ДВНЗ «Ужгородський національний університет», в яких зазначено, що роботи ще виконуються, а не виконані вцілому, як це вимагалося відповідно до Додатку 1 тендерної документації.
Крім зазначеного, учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» не надав інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю).
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
409a546306854963ad2ef83cf169ac3d
Назва:
Надання пояснень в межах здійснення моніторингу UA-M-2023-10-18-000066
Дата опублікування:
27.10.2023 15:33
Опис:
Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», код ЄДРПОУ 02070832, відповідаючи на запит Державної аудиторської служби від 24 жовтня 2023 року щодо процедури закупівлі: «Роботи по об’єкту: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування»» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», закупівля UA-2023-07-14-002149-a, надає аргументовані пояснення через електронну систему закупівель.
І. Щодо запитання на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів на день оголошення закупівлі. Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється Університетом, як замовником, згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» за об’єктами будівництва та з урахуванням положень Кошторисних норм України, прийнятих наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (п. 4 Розділу I. Загальних положень наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі»).
Ураховуючи вимоги п. 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Згідно з нормами законодавства, будівельні роботи виконуються на підставі розробленої та затвердженої проєктної документації, яка пройшла експертизу. Проектна документація – затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, організаційні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва (п 3.17 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163).
Так, по робочому проєкту: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування», по якому й проводилась закупівля на виконання робіт, була розроблена проектна документація, що отримала позитивний експертний звіт Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області від 08 червня 2023 № 07-0115/01-23 (додається).
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання норм пункту 3 частини другої статті 22 Закону Замовник в тендерній документації на Закупівлю відповідно до проектної документації на будівництво за робочим проектом: «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування» зазначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічне завдання (Додаток №3) із найменуванням робіт.
Отже, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ґрунтуються на проєктній документації на будівництво за робочим проектом «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування».
Визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі було здійснено Замовником відповідно до пунктів 22, 27 частини першої статті 1 та пункту 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», абзацу 2 пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», Кошторисних норм України у будівництві, прийнятих наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 та даними зведеної кошторисної документації (додається) за робочим проєктом «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування», затвердженої наказом від 13 липня 2023 року №600/01-06 (додається).
Згідно позитивного експертного звіту Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області від 08 червня 2023 року № 07-0115/01-23, реєстраційний номер в ЄДЕССБ ЕХ01:0304-5122-2144-7510 щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування» та з урахуванням зазначених норм та документів, замовником була визначена очікувана вартість будівництва щодо Закупівлі у розмірі: 8 820 260,00 тис. грн, що містить весь обсяг будівельних робіт, устаткування, меблів та інвентарю, інші витрати з урахуванням ПДВ, що включені до проектної документації за робочим проектом «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування».
ІІ. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Повідомляємо, що вказану інформацію було оприлюднено на офіційному веб-сайті Університету за наступним посиланням: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/65913.
ІІІ. Щодо відповіді на запитання Державної аудиторської служби, які містилися в 3 пункту запиту
3.1. Додатком № 1 до тендерної документації передбачено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника, які повинен був надати Учасник.
Зокрема, відповідно до пункту 6 Додатку №1 тендерної документації Учасник повинен був надати довідку в довільній формі, в якій зазначається інформація про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох) укладених не раніше 2019 року, а саме не менше одного договору з предметом робіт заміна або реставрація вікон, не менше одного договору з предметом робіт з реставрації фасадів, не менше одного договору з предметом робіт ремонт/заміна/реставрація покрівлі.
Під аналогічними договорами розуміються договори, за якими зобов’язання Учасника, як сторони договору, полягало у виконанні робіт з капітального ремонту, реконструкції/реставрації (ДК 021:2015 – 45450000-6), а зобов’язання іншої сторони договору (замовника) полягало в оплаті відповідно до вимог цивільного та господарського законодавства, а також на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку.
Для підтвердження інформації, наведеної у довідці, Учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього. Учасник, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), також надає копію актів виконаних робіт, згідно договорів, зазначених в довідці.
Крім того, Учасник надає лист-відгук від сторони-підписанта аналогічного (аналогічних) договору (договорів) про оцінку виконання договору вцілому».
Норма статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Таким чином, Законом не встановлено вичерпного переліку документів, що можуть вимагатись Замовником на підтвердження того чи іншого кваліфікаційного критерію, передбаченого статтею 16 Закону. При цьому, одним з основних кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Законодавством не передбачено вимог щодо документів, якими виконання учасником аналогічного договору може бути підтверджено, також нормативно-правові акти не містять визначення поняття «аналогічний договір». Саме тому, в кожному конкретному випадку, Замовник самостійно визначає перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому, межі критерію «аналогічний договір» визначаються, виходячи зі специфіки предмету закупівлі. Вищевказаний правовий висновок викладено Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 16.04.2020 у справі №640/5949/19.
Учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» у складі тендерної пропозиції надав три аналогічні договори: договір підряду від 15.07.2020 № 28/07, укладений із ДВНЗ «Ужгородський національний університет» (далі – Договір № 28/07) на суму 5 799 000,00 грн, договір про закупівлю товарів від 11.12.2020 № 122, укладений із Київським науково-методичним центром по охороні, реставрації та використанню пам’яток історії, культури і заповідних територій (далі – Договір № 122) на суму 160 000,00 грн та договір підряду від 20.12.2019 № 157/19, укладений із Закарпатським апеляційним судом (далі – Договір № 157/19) на суму 8 331 787,00 грн.
3.2. Щодо інформації зазначеної в запиті Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, що суми по актах виконаних робіт по вище зазначених договорам не відповідають сумам, на які укладені зазначені договори.
Як відзначається в постанові Верховного Суду від 28.08.2020 року зі справи № 922/2081/19 фактом підтвердження господарської операції є первинні документи, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст. Учасником ТОВ «ТІНТОРЕТТО» у складі тендерної пропозиції надано первинні документи по даним договорам, які підтверджують факт передання товару, виконання робіт/послуг і відсутність претензій у замовників до якості їх надання.
Таким чином, надані Учасником первинні документи є доказом для підтвердження обставин виконання Учасником робіт за згаданими договорами і наявності підстав для їх оплати замовниками. Ці документи також підтверджують обсяг виконаних робіт та їх вартість.
Також звертаємо увагу, що умовами тендерної документації не було передбачено вимог для учасників закупівлі подання актів виконаних робіт (чи інших первинних документів), які б засвідчували факт повного виконання аналогічних договорів.
ТОВ «ТІНТОРЕТТО» в складі тендерної пропозиції, згідно Договору № 157/19 від 20.12.2019р. надає акти приймання виконаних будівельних робіт на загальну суму: 4 923 314,71грн., з яких сплачені – 3 030 800,00 грн. Згідно Договору № 28/07 від 15.07.2020р. надано акти на загальну суму 5 747 129,48, з яких сплачені – 5 747 129,48грн. Всі вище згадані акти, які були подані з боку учасника ТОВ «ТІНТОРЕТТО» в складі тендерної пропозиції, підтверджують факт належного досвіду виконання аналогічного(аналогічних) робіт згідно договорів.
3.2. Щодо вимог тендерної документації, що учасник надає лист-відгук від сторони-підписанта аналогічного (аналогічних) договору (договорів) про оцінку «виконання договору вцілому», то в даному випадку дане формулювання не є тотожним вимогам надання підтвердження виконання аналогічних договорів на повну суму, а також не можна його ототожнювати із закінченими роботами за аналогічним договором.
Цивільний та Господарський кодекс України не містять терміну «виконання договору у цілому». Виконання зобов’язання як у науковій доктрині, так і в судовій практиці розуміється як вчинення боржником або іншою особою на користь кредитора або третьої особи певної дії або утримання від дії, що становить предмет виконання.
Як зазначено в тлумаченні ст. 526 ЦК України, цивільне законодавство містить загальні умови виконання зобов'язання, що полягають у його виконанні належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог – відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Це правило є універсальним і підлягає застосуванню до виконання як договірних, так і недоговірних зобов'язань. Недотримання умов виконання призводить до порушення зобов'язання (Постанова КЦС ВС від 23 травня 2018 року у справі № 537/4905/15-ц).
Усталеним як в цивілістичній доктрині, так і судовій практиці під принципами виконання зобов’язань розуміються загальні засади згідно яких здійснюється виконання зобов’язання. Як правило виокремлюється декілька принципів виконання зобов’язань, серед яких: належне виконання зобов’язання; реальне виконання зобов’язання; справедливість добросовісність та розумність (частина третя статті 509 ЦК України) (Постанова ВС ОП КЦС від 01 березня 2021 року у справі № 180/1735/16-ц).
Нормами глави 48 Цивільного кодексу України визначено такі принципи (умови) належного виконання зобов'язання: виконання зобов'язання належними сторонами (ст. 527 ЦК України); виконання у належний спосіб (ст. 529 ЦК України - виконання зобов'язання частинами); належний строк (термін) виконання зобов'язання (ст. 530 ЦК України); належне місце виконання зобов'язання (ст. 532 ЦК України), а також щодо належного предмета.
Учасником ТОВ «ТІНТОРЕТТО» надані відгуки від контрагентів (замовників) по всім аналогічним договорам, якими підтверджено належне виконання вищезгаданих договорів та надані рекомендації щодо даного товариства:
- лист-відгук від 08.04.2021 № 1092/01-14 від ДВНЗ «Ужгородський національний університет», в якому, зокрема, зазначено, що ТОВ «ТІНТОРЕТТО» виконує роботи у відповідності до умов договору, із застосуванням сучасних технологій і матеріалів, згідно календарного графіку, демонструє достатній рівень професійності та компетентності, роботи виконуються висококваліфікованими робітниками; виходячи із досвіду спільної роботи, можем рекомендувати ТОВ «ТІНТОРЕТТО» як надійного та відповідального виконавця робіт.
- лист-відгук від 05.06.2020 № 213/11491/2020 від Закарпатського апеляційного суду, в якому зазначено, що ТОВ «ТІНТОРЕТТО» виконує роботи згідно Календарного графіку виконання будівельних робіт; згідно умов договору роботи виконуються у повному обсязі, якісно та сумлінно; Закарпатський апеляційний суд рекомендує ТОВ «ТІНТОРЕТТО» як надійного та кваліфікованого підрядника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Учасником ТОВ «ТІНТОРЕТТО» були виконані вимоги тендерної документації щодо надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
3.3. Щодо твердження Державної аудиторської служби, що учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» не надав інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця.
Згідно вимог тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю)».
З лінгвістичної точки зору наведене речення є складносурядним. Складносурядне речення - це речення, частини якого рівноправні за змістом і поєднані сурядним зв'язком за допомогою сурядних сполучників, зокрема розділового сполучника «або».
Таким чином, ця вимога тендерної документації містить рівноправні речення: Учасник… надає:
1) інформацію … щодо кожного суб’єкта господарювання, якого … планує залучати як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт … в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю
2) інформацію … щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця. Тобто, таких, що вказані в пункті 1.
3) інформацію щодо залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Таким чином, тендерною документацією не передбачена вимога надання будь якої інформації, у будь якій формі, у випадку, якщо Учасник не планує залучати субпідрядні організації.
Отже, учасник ТОВ «ТІНТОРЕТТО» не повинен був надавати інформацію про повне найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання, оскільки на планував залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника чи співвиконавця, тим паче, що пунктом 8 розділу ІІІ тендерної документації «Інформація про субпідрядника/співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» передбачено, що залучення субпідрядника/ співвиконавця (субпідрядників/ співвиконавців) не передбачається.
Вважаємо, що у даному випадку тлумачення положення тендерної документації відноситься до компетенції уповноваженої особи Замовника, а не суб’єкта владних повноважень. Суб’єкт владних повноважень не може самостійно тлумачити та розширювати перелік кваліфікаційних критеріїв, які містяться у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вищенаведене свідчить про відсутність порушень ТОВ «ТІНТОРЕТТО» приписів Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування при здійсненні закупівлі - UA-2023-07-14-002149-a, при цьому будь-чиїх прав, свобод та інтересів при проведенні процедури закупівлі не порушено, а відтак принцип забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища дотриманий, а в Уповноваженої особи Замовника були відсутні обґрунтовані підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТІНТОРЕТТО».
Додатки:
1. Позитивний експертний звіт Філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області від 08 червня 2023 № 07-0115/01-23 на 3 аркушах.
2. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва за робочим проєктом «Ремонтно-реставраційні роботи фасадів, заміни дерев'яних конструкцій та покриття даху будівлі юридичного факультету УжНУ, пам’ятці історії місцевого значення (колишньої чоловічої будівлі греко-католицької семінарії) на вул. Капітульній, 26 у м. Ужгород. Коригування» на 29 аркушах.
3. Наказ № 600/01-06 від 13.07.2023 «Про затвердження проєктно-кошторисної документації» на 2 аркушах.