-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція вулиці Театральна в м. Біла Церква Київської області. Коригування (код ДК 21:2015 – 45454000-4 – Реконструкція)
Завершена
6 892 016.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 465.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 465.00 UAH
Номер:
76243df5d2434cd6a425b69a692f6bed
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-09-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.11.2023 00:00
Період моніторингу:
09.11.2023 19:42 - 01.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.11.2023 № 302
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-07-14-001769-a 14.07.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, та як наслідок не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у редакції
чинній на дату проведення закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922 та пункту 17 Особливостей № 1178.
За результатами дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору від 02.08.2023 № 1179/2023 у відповідність вимогам Цивільного кодексу України та Постанови № 668, а у разі неможливості здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» чинних на дату проведення (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.07.2023 № 212 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» (далі – Переможець), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 25.07.2023 № 217, договір від 02.08.2023 № 1179/2023, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 10.11.2023 та 13.11.2023, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшла пропозиція одного учасника ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» з ціновою пропозицією 6 876 308,40 гривень з ПДВ.
Моніторингом встановлено, що відповідно до проєкту договору про закупівлю відповідно до пункту 10.1. розділу 10 Договору зазначено: «Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2024 року».
Поряд з тим, учасник закупівлі ТОВ «БІЛОЦЕРКІВРОЗОПТТОРГ» в складі тендерної пропозиції завантажив завірений проєкт договору вих. №10/8 від 19.07.2023 (файл «Проект договору.pdf») у якому зазначено термін дії договору до 31.12.2024 року.
Моніторингом встановлено, що у пункті 10.1 розділу 10 Договору
від 02.08.2023 № 1179/2023, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі UA-2023-07-14-001769-a зазначено: «Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2023 року».
У свою чергу, відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) та Господарського кодексу України (далі – ГКУ) з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. При цьому відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, Договір укладений за результатами закупівлі не відповідає умовам договору про закупівлю та відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця та не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922 та пункту 17 Особливостей № 1178.
Також, моніторингом встановлено, що у пункті 13.1 розділу 13 договору
від 02.08.2023 № 1179/2023, укладеного за результатами проведення проведення процедури закупівлі зазначено: «Підрядник гарантує якість виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта відповідно до умов кошторисної документації протягом семи років».
Відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Так, відповідно до класифікації будівель та споруд згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 до споруд відносяться вулиці та дороги (код 2112).
Цей клас включає:
- міські та сільські вулиці, позаміські дороги та будь-які шляхи (включаючи відкриті транспортні розв'язки, стоянки, перехрестя, об'їзні та окружні дороги), наприклад, проспекти, алеї, провулки, обхідні дороги, під'їзні дороги, польові дороги, доріжки для верхової та велосипедної їзди, майдани, тротуари та пішохідні зони.
Цей клас включає також:
- пристрої для освітлення, сигналізації, забезпечення безпеки та стоянок.
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ № 668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі від 02.08.2023 № 1179/2023 (пункт 13.1) встановлено, що гарантійний строк на виконані роботи за якими Підрядник гарантує якість виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта протягом семи років, що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 ЦКУ та пункту 103 Постанови КМУ № 668.
Період усунення порушень:
04.12.2023 16:36 - 19.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2023 16:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України, викладених у висновку від 04.12.2023 року, за результатами проведеного моніторингу UA-M-2023-11-09-000035, з метою приведення умов Договору від 02.08.2023 № 1179/2023 у відповідність вимогам Цивільного кодексу України та Постанови КМУ № 668 від 01.08.2025 року, керуючись пунктом 11.2. Договору, Сторони дійшли згоди внести зміни до Договору № 1179/2023 від 02.08.2023 р., про що 06.12.2023 року уклали Додаткову угоду № 01, згідно якої сторони погодилися:
1. Викласти п. 10.1. Договору № 1179/2023 від 02.08.2023 р. у новій редакції: «Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2024 року. Закінчення терміну дії договору, не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час його дії».
2. Викласти п. 13.1. Договору № 1179/2023 від 02.08.2023 р. у новій редакції: «Підрядник гарантує якість виконаних робіт та можливість експлуатації об’єкта відповідно до умов кошторисної документації протягом десяти років».
Дата публікації звіту:
06.12.2023 16:02
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
08.12.2023 12:35
Запити/Пояснення
Номер:
41f4984512514777be3f3743abbf8f14
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.11.2023 14:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є реконструкція вулиці Театральна в м. Біла Церква Київської області. Коригування (код ДК 21:2015 – 45454000-4 – Реконструкція) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-14-001769-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f0730c017d3841a5bfa06f0bd707843c
Назва:
Відповідь на запит Північного офісу
Дата опублікування:
10.11.2023 15:17
Опис:
ПІВНІЧНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
На Ваш запит про надання пояснень щодо того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі, а також здійснення посилання на веб-сайт, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, який надійшов 10.11.2023 р. у процесі здійснення моніторингу процедури закупівлі робіт ізреконструкції вулиці Театральна в м. Біла Церква Київської області. Коригування (код ДК 21:2015 – 45454000-4 – Реконструкція) ідентифікатор тендеру UA-2023-07-14-001769-a, надаємо наступну інформацію.
1. Щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість повідомляємо.
Технічні та якісні характеристики закупівлі визначено відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації на виконання робіт з реконструкції вул. Театральна в м. Біла Церква Київської області.» Коригування. (код ДК 021:2015 - 45454000-4 - Реконструкція). Технічна специфікація містить заплановані обсяги робіт, відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу і отримала позитивний висновок (№ 472/е/23-КД/П від 28 червня 2023 року)..
2. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
У зв’язку із відсутністю власного веб-сайту оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на офіційному веб-сайті Білоцерківської міської ради (головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) - https://new.bc-rada.gov.ua.
Номер:
166aa86767d943c5aca55b3dac842b98
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.11.2023 10:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.11.2023 00:00
Опис:
Виходячи з наданих Замовником пояснень від 10.11.2023 на запит Північного офісу Держаудитслужби від 10.11.2023 року просимо надати документальне підтвердження визначення очікуваної вартості, зокрема експертний звіт, оскільки обґрунтування, зазначені у поясненні, не містять підтверджуючої інформації.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e6aa6fe2388f4f038bff4e3ae7595fcd
Назва:
Відповідь на запит Півнчного офісу 2
Дата опублікування:
13.11.2023 16:31
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень, який надійшов 13.11.2023 року у процесі здійснення моніторингу процедури закупівлі робіт з реконструкції вулиці Театральна в м. Біла Церква Київської області. Коригування (код ДК 21:2015 – 45454000-4 – Реконструкція), ідентифікатор тендеру: UA-2023-07-14-001769-a надаємо і документальне підтвердження визначення очікуваної вартості, зокрема експертний звіт, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, Локальний кошторис на будівельні роботи та відомість обсягів робіт .
Додатки:
Додаток № 1 – Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
Додаток № 2 – Локальний кошторис на будівельні роботи;
Додаток № 3 – Відомість обсягів робіт;
Додаток № 4 – Експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.