• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

5 503 905.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 520.00 UAH
Номер: d6c405d95c444e6db17b6066abba8b32
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-06-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 06.05.2024 17:24 - 28.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 06.05.2024 № 39-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.05.2024 № 39-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2023-07-12-010796-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 21.08.2023 № 109, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.07.2023, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 26.07.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.07.2023, повідомлення про намір укласти договір від 28.07.2023 року, договір про закупівлю від 21.08.2023 № 109, додаткові угоди від 21.08.2023 № 1 та від 27.12.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 22.08.2023 та від 28.12.2023, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 10.05.2024, 17.05.2024, 21.05.2024 та 22.05.2024. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 1 Додатку 5 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації встановлено імперативну умову, що учасник розраховує договірну ціну відповідно до вимог розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами) затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), а також надає наступну документацію до договірної ціни: розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна), зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються) та підсумкову відомість ресурсів на будову. Слід відмітити, що відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668) передбачено, що договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт. Поряд з тим, відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови визначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови. Водночас, відповідно до пункту 3 Постанови № 668 також передбачено, що кошторис - зведені витрати, зведені кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошториси, кошториси на окремі види робіт, кошториси на проектні та пошукові роботи, інші розрахунки витрат на будівництво, складені за встановленою формою, на основі яких визначається кошторисна вартість будівництва і договірна ціна. Разом з тим, у додатку 30 Настанови передбачено, що договірна ціна складається з обгрунтовуючих розрахунків № 1-14 її вартості, що кореспондується з нормами пунктів 5.1 та 5.2 розділу V Настанови, а також пунктом 3 Постанови № 668. Таким чином, з урахуванням норм пунктів 5.1, 5.2 розділу V Настанови, додатку 30 Настанови та пункту 3 Постанови № 668, розрахунки № 1-14 вартості договірної ціни є невід’ємною частиною договірної ціни (кошторису вартості підрядних робіт), які обгрунтовують статті витрат договірної ціни. Однак, за результатами проведеного моніторингу установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «УК «Комфорт-Буд» надано договірну ціну без обгрунтовуючих розрахунків її вартості № 1-4, 9-10 та 14 (відсутні обгрунтовуючі розрахунки витрат заробітної плати, вартості матеріальних ресурсів, вартості експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв, загальновиробничих витрат, інших супутнiх витрат, прибутку, коштів на покриття адмiнiстративних витрат будiвельної органiзацiї, та витрат на придбання та доставку устаткування), які є її невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 5.1 та 5.2 розділу V Настанови та додатку 30 Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 1 Додатку 5 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації. Також, згідно пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, а також до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Однак, проведеним моніторингом установлено, що у складі ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (файл «21 Кошторисна частина») учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» відсутні кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку 5 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації. Також, слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН). Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання. На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УК «Комфорт-Буд» надано, зокрема, локальні кошториси № 02-01-01, № 02-01-02, № 02-01-03, № 04-01-01, № 05-01-01, № 06-01-01 та підсумкову відомість ресурсів до них (файли «21 Кошторисна частина»). Слід відмітити, що виходячи з пункту 5.9 Настанови, при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів передбачено можливість заміни машин та механізмів лише у випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. Однак, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» локального кошторису № 02-01-01 та підсумкової відомості ресурсів до них встановлено, що в пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01, вказаним учасником при розрахунку ціни пропозиції здійснено заміну окремих машин та механізмів, використання яких передбачено КНУ РЕКН. Так, зокрема, в пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01, вартість роботи котка дорожнього самохідного вібраційного гладковальцевого, масою 8 т та котка дорожнього самохідного вібраційного гладковальцевого, масою 13 т, використання яких передбачено ресурсними елементними кошторисними нормами КР18-26-3 та КР18-26-2, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі - наказ № 156), з витратою за вказаними ресурсною елементною кошторисною нормою в кількості 42,74 маш-год та 98,07 маш-год, замінено на вартість роботи котка дорожнього Bomag BW174AD-2 (11 т) та котка дорожнього Caterpillar CB-434B(7,5 т), що призвело до зміни технології виробництва передбаченої вказаними ресурсною елементною кошторисною нормою та зміни показників цих норм, чим не дотримано вимоги пункту 5.9 Настанови, а відтак не дотримано вимоги підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації та пунктів 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 розділу локального кошторису № 02-01-01 частини 2 Додатку № 5 до тендерної документації. Разом з тим, в пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01 та підсумкової відомості ресурсів до них, учасником ТОВ «УК «Комфорт-Буд» передбачено, що виконання робіт (ресурсні елементні кошторисні норми КР18-26-3 та КР18-26-2), буде здійснюватись без застосування щітки дорожньої навісної на базі трактора, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми КР18-26-3 та КР18-26-2, які затверджені наказом № 156, зокрема, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням щітки дорожньої навісної на базі трактора в кількості 2,40 маш-год, чим не дотримано вимоги підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації та пунктів 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 розділу локального кошторису № 02-01-01 частини 2 Додатку № 5 до тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. За результатами моніторингу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено, що Замовником 27.12.2023 укладено з переможцем торгів ТОВ «УК «Комфорт-Буд» (далі по договору – Виконавець) договір про закупівлю від 21.08.2023 № 109 (далі – Договір), згідно з яким Виконавець повинен виконати та здати Замовнику в установлений Договором строк закінчені та якісні роботи по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі». Згідно із пунктом 1.2. Договору Виконавець повинен виконати роботи – до 31.10.2023. Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2023р., але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами зобов’язань за цим Договором (пункт 10.1 Договору). При цьому, 27.12.2023 Замовником укладено з Виконавцем додаткову угоду № 2, відповідно до якої сторони дійшли згоди викласти пункти 2.1, 1.2 та 10.1 Договору в наступній редакції: «2.1. Ціна Договору становить 5 313 582,00 грн (Пять мільйонів триста тринадцять тисяч пятсот вісімдесят дві гривні 00 коп.), у тому числі ПДВ- 885597,00, (далі – Договірна ціна), з них у 2023р- 4 333 920,00 грн. Договірна ціна є невід’ємною частиною Договору (Додаток 1)», «1.2 Термін виконання робіт – до 31.05.2024» та«10.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками (якщо Сторони використовують у своїй діяльності печатку) і діє до 31.12.2024, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором». На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 07.05.2024 та від 14.05.2024 щодо надання документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків дії Договору та виконання робіт до 31.05.2024, Замовником 10.05.2024 надано відповідь, що додаткову угоду на подовження строку дії Договору було укладено на підставі звернення Виконавця до Замовника листом від 15.12.2023 року № 125. У зазначеному листі Виконавець звернувся до Замовника з проханням продовжити терміни виконання робіт до 30.03.2024 року через неможливість виконання робіт в установлені Договором терміни, а саме: «У зв’язку з уточненням проектних рішень та необхідністю внесення таких уточнень до проектної документації, а також з несприятливими погодними умовами». Також, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 14.05.2024 щодо надання документального підтвердження об’єктивних обставин, які зазначені в листі Виконавця від 15.12.2023 року № 125, Замовником 17.05.2024 не надано документального підтвердження об’єктивних обставин. Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. При цьому, сам лист Виконавця, без наявного документального підтвердження наведеної в ньому інформації щодо несприятливих погодніх умов для виконання робіт, та уточнення проектних рішень з необхідністю внесення таких уточнень до проектної документації не може бути достатнім документальним підтвердженням виникнення об’єктивних обставин. З огляду на викладене, Замовником укладено додаткову угоду від 27.12.2023 № 2, якою продовжено строки дії Договору та виконання робіт до 31.05.2024 без наявності виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 19 Особливостей. Слід відмітити, що відповідно до норм пункту 7.1.3 Договору передбачена відповідальність сторін, а саме за кожен випадок порушення строків виконання зобов’язань за договором, у тому числі порушення підрядником строків початку виконання робіт, передачі результатів виконаних робіт замовнику для приймання згідно з етапами календарного графіку виконання робіт; порушення підрядником строків усунення недоліків (у тому числі протягом гарантійного строку) тощо, з підрядника стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості робіт, з яких допущено прострочення виконання, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 (тридцять) календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7 (семи) відсотків вказаної вартості.
Період усунення порушень: 27.05.2024 16:06 - 11.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 27.05.2024 16:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку про результати моніторингу закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-12-010796-a) (далі – Висновок), опублікованого Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області (далі – ДАСУ) на веб-порталі Уповноваженого органу 27 травня 2024 року о 16:06, управління капітального будівництва Житомирської міської ради повідомляє таке. 1. Зі змісту мотивувальної частини Висновку вбачається, що за результатами проведеного моніторингу установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «УК «Комфорт-Буд» надано договірну ціну без обґрунтовуючих розрахунків її вартості № 1-4, 9-10 та 14 (відсутні обґрунтовуючі розрахунки витрат заробітної плати, вартості матеріальних ресурсів, вартості експлуатації будівельних машин i механізмів, загальновиробничих витрат, інших супутніх витрат, прибутку, коштів на покриття адміністративних витрат будівельної організації, та витрат на придбання та доставку устаткування), які є її невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 5.1 та 5.2 розділу V кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами) затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова) та додатку 30 Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 1 Додатку 5 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації. Крім того, з урахуванням норм пунктів 5.1, 5.2 розділу V Настанови, додатку 30 Настанови та пункту 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668), розрахунки № 1-14 вартості договірної ціни є невід’ємною частиною договірної ціни (кошторису вартості підрядних робіт), які обгрунтовують статті витрат договірної ціни. Замовник не погоджується з таким твердженням ДАСУ з таких підстав. 1.1. Варто зазначити, відповідно до п. 36 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, яка діяла на момент початку процедури закупівлі) (далі - Особливості) замовник розглядає тендерну пропозицію у разі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої-дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Так, п. 1 Додатку 5 до Тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, наведених у технічному завданні, та які повинні бути складені відповідно до вимог розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова з визначення вартості будівництва), а саме: 1.1. розрахунок ціни пропозиції (договірна ціна); 1.2. зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; 1.3. локальні кошториси на будівельні роботи (повинні бути складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються); 1.4. підсумкову відомість ресурсів на будову. У розділі ІІ. Будівельні машини і механізми підсумкової відомості ресурсів учасник процедури закупівлі зазначає належність техніки (власна або залучена*). * Залучена на підставі договору оренди (лізингу) або договору про надання послуг, або договору про користування, або інший спосіб, визначений законодавством України. При цьому, Замовником в Тендерній документації не встановлено імперативної умови надання учасниками процедури закупівлі саме обґрунтовуючих розрахунків № 1-14 до розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни), оскільки п. 5.1. підрозділу «Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» розділу V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) визначено – ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Так, на підставі затвердженої проектної документації, яка пройшла експертизу та отримала позитивний висновок, Замовником сформовано технічне завдання на виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), яке наведене у Додатку 5 до Тендерної документації у вигляді таблиці Відомість обсягів робіт. Крім того, у складі Тендерній документації надано підсумкову відомість ресурсів на виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), яка є продовженням Додатку 5 до Тендерної документації, чим Замовником дотримано норми п. 5.1. Настанови. Виходячи з правил, встановлених у п. 5.1. Настанови свою ціну пропозиції учасник процедури (договірну ціну) розраховує на підставі відомісті обсягів робіт та відомості ресурсів до неї без цін. При цьому, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Отже, з метою участі в процедурі закупівлі та для подання своєї тендерної пропозиції учасник процедури закупівлі повинен розрахувати та сформувати ціну такої пропозиції. Крім того, відповідно до п. 31 Особливостей при подачі своєї тендерної пропозиції в електронній формі через електронну систему закупівель учасник процедури закупівлі повинен зазначити інформацію про ціну пропозиції шляхом заповнення електронної форми в окремому полі та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Також, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі може змінюватися за результатами проведення аукціону. Слід зазначити, що у п. 5.1. Настанови не має жодного посилання на додаток 30 Настанови та не встановлено в якій спосіб або в якому вигляді повинен надати учасник процедури закупівлі свою ціну пропозиції (договірну ціну). Однак, тільки у додатку 30 до Настанови (пункт 5.2) наведена форма договірної ціни. Оскільки п. 5.1. Настанови не встановлено у якій формі має сформувати ціну пропозиції учасник процедури закупівлі (договірну ціну), учаснику процедури закупівлі доцільно формувати свою ціну пропозиції (договірну ціну) у вигляді форми договірної ціни, наведеної у додатку 30 Настанови. У разі визначення його переможцем процедури закупівлі така ціна пропозиції (договірна ціна) стає кошторисом вартості підрядних робіт, а саме договірною ціною, який узгоджується замовником і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Така договірна ціна повинна бути сформована у вигляді форми договірної ціни, яка наведена у додатку 30 Настанови (пункт 5.2). Таким чином, в учасника процедури закупівлі немає обов’язку у складі своєї ціни пропозиції (договірної ціни) надавати обґрунтовуючи розрахунки № 1-14 до договірної ціни відповідно до додатку 30 Настанови, а в Замовника не має обов’язку встановлювати такі вимоги в тендерній документації. На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, наведених у додатку 5 до Тендерної документації, ТОВ «УК «Комфорт-буд» у складі своєї тендерної пропозиції було завантажено файл «21 Кошторисна частина», який складається з розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни), зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, локальних кошторисів на будівельні роботи, які складені на підставі технічного завдання з обов'язковим урахуванням обсягів робіт, що закуповуються, підсумкової відомості ресурсів на будову, в якій зазначені матеріально-технічні ресурси та поточні ціни на них, чим дотримано вимоги, встановлені в п. 1 Додатку 1 до Тендерній документації та норми п. 5.1. Настанови. 1.2. Пунктом 5.2. Настанови визначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови (пункт 5.2). Поряд з тим, відповідно до п.1.2. Настанови договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами замовником та підрядником та обумовлена у договорі. Крім того, згідно з п. 3 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови) договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт. В свою чергу, кошторис - зведені витрати, зведені кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошторисні розрахунки, об'єктні та локальні кошториси, кошториси на окремі види робіт, кошториси на проектні та пошукові роботи, інші розрахунки витрат на будівництво, складені за встановленою формою, на основі яких визначається кошторисна вартість будівництва і договірна ціна. Слід також зазначити, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень 41 Закону, крім частини другої-п’ятої, сьомої-дев’ятої статті 41 Закону та цих Особливостей. Так, згідно з ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи та спосіб її визначення. ст. 844 Цивільного Кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Враховуючи вищенаведене, можна дійти висновку, що за результатами проведення електронного аукціону ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) стає кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджується замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків, а саме договірною ціною, форма якої наведена у додатку 30 Настанови (пункт 5.2). Відповідно до вимог, встановлених у Додатку 6 до Тендерної документації: «…Сформована договірна ціна переможця процедури закупівлі з усіма розрахунками відповідно до п. 1 цього Додатку та її інформаційна модель (imd) направляється в один із способів: - на електронну адресу Замовника (е-mail: ukb@zt-rada.gov.ua) з накладенням КЕП/УЕП уповноваженої особи Переможця; - нарочно (у друкованому вигляді та інформаційна модель (imd) з супроводжувальним листом на фірмовому бланку із вихідними реквізитами (дата, номер); - поштою з повідомленням (у друкованому вигляді та інформаційна модель (imd) з супроводжувальним листом на фірмовому бланку із вихідними реквізитами (дата, номер) у строк, що не перевищує п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Ціна пропозиції (договірна ціна) переможця процедури закупівлі має бути надана в електронній формі у вигляді окремого файлу (бажано у програмному комплексі АВК-5 або в інших програмних комплексах, які взаємодіють між собою за допомогою інформаційного блоку даних (ІБД) в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін). Крім того, замовник та переможець процедури закупівлі протягом 5 (п’яти) днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю мають право узгоджувати сформовану переможцем договірну ціну та документи, які є складовими договірної ціни…» Так, 31.08.2023 у строк, що не перевищує п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (протокол уповноваженої особи за проведення процедур закупівель від 28.07.2023) учасником/переможцем ТОВ «УК «Комфорт-Буд» було направлено на електронну адресу Замовника (е-mail: ukb@zt-rada.gov.ua) сформовану договірну ціну з розрахунками (додається). Таким чином, підсумовуючи вищенаведене, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УК «Комфорт-Буд»: - як учасником процедури закупівлі надано ціну пропозиції (договірну ціну) сформовану у вигляді договірної ціни відповідно до форми, наведеної у додатку 30 Настанови, відповідно до відомості обсягів робіт та відомості ресурсів до неї (додаток 6 до Тендерної документації), що відповідає вимогам п.5.1. Настанови та вимогам, встановленим у п. 1. Додатку 5 до Тендерної документації, пп. 1.6 п.1 розділу V. «Оцінка Тендерної пропозиції» Тендерної документації; - як переможцем процедури закупівлі надано договірну ціну сформовану за формою, наведеною у додатку 30 Настанови, зі всіма обгрунтовуючими розрахунками її вартості № 1-14 та інформаційну модель (5imd), в якій також сформовані всі обґрунтовуючі розрахунки до договірної ціни, що відповідає вимогам п.5.2. Настанови та вимогам, встановленим у Додатку 6 до Тендерної документації. 2. Зі змісту мотивувальної частини Висновку вбачається, проведеним моніторингом установлено, що у складі ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) (файл «21 Кошторисна частина») учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» відсутні кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку 5 та підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації. Замовник не погоджується з таким твердженням ДАСУ. З цього питання на запит ДАСУ Замовником 10.05.2024 було надано пояснення, документи та інформацію. Проте, позицію Замовника дотримання максимальної економії бюджетних коштів та дотримання принципів здійснення закупівель відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ДАСУ, на жаль, не прийнято до уваги та не враховано у своєму Висновку. Крім того, ДАСУ не прийнято до уваги те, що у Додатку 5 до Тендерної документації встановлено, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Поряд з тим наведено наступне, звертаємо увагу Учасників процедури закупівлі на те, що очікувана вартість предмета закупівлі розрахована без урахування коштів на покриття ризиків, коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, оскільки такі кошти не враховані у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва. Враховуючи вищенаведене, в учасників процедури закупівлі не було обов’язку включати кошти на покриття ризиків, коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами до ціни пропозиції (договірної ціни). Відповідно, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «УК «Комфорт-Буд» відповідає вимогам Тендерній документації. 3. Зі змісту мотивувальної частини Висновку вбачається, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» локального кошторису № 02-01-01 та підсумкової відомості ресурсів до них встановлено, що в пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01, вказаним учасником при розрахунку ціни пропозиції здійснено заміну окремих машин та механізмів, використання яких передбачено КНУ РЕКН. В пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01, вартість роботи котка дорожнього самохідного вібраційного гладковальцевого, масою 8 т та котка дорожнього самохідного вібраційного гладковальцевого, масою 13 т, використання яких передбачено ресурсними елементними кошторисними нормами КР18-26-3 та КР18-26-2, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі - наказ № 156), з витратою за вказаними ресурсною елементною кошторисною нормою в кількості 42,74 маш-год та 98,07 маш-год, замінено на вартість роботи котка дорожнього Bomag BW174AD-2 (11 т) та котка дорожнього Caterpillar CB-434B (7,5т), що призвело до зміни технології виробництва передбаченої вказаними ресурсною елементною кошторисною нормою та зміни показників цих норм, чим не дотримано вимоги пункту 5.9 Настанови, а відтак не дотримано вимоги підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації та пунктів 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 розділу локального кошторису № 02-01-01 частини 2 Додатку № 5 до тендерної документації. Замовник не погоджується з таким твердженням ДАСУ. 3.1. Відповідно до п. 5.1 Настанови Замовником у складі тендерної документації було завантажено Підсумкову відомість ресурсів на виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (далі – ПВР). У розділі ІІ. Будівельні машини і механізми ПВР наведені котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8 т (п. 21) час експлуатації яких складає – 44,5548 маш.год та котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13 т (п. 22) час експлуатації яких складає – 102,018 маш.год. Крім того, у Додатку 5 до Тендерної документації наведено, що на виконання вимог ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце його походження чи спосіб виробництва, після кожного такого посилання слід доповнити, читати і сприймати з виразом «або еквівалент». Необхідність у такому посиланні полягає в тому, що посилання на конкретні торгові марки та виробника відображені у проектній документації на об’єкт будівництва, а саме у специфікаціях до креслень, та визначені безпосередніми розробниками відповідних розділів проектної документації на об’єкт будівництва, згідно якої та на підставі ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будуть виконуватись будівельні роботи, що є предметом закупівлі. Так, у складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі ТОВ «УК «Комфорт-Буд» було надано ПВР, в який наведений коток дорожній Caterpillar CB-434B (7,5 т) (п. 20) час експлуатації якого складає – 44,5548 маш.год та коток дорожній Bomag BW174AD-2 (11 т) (п. 19) час експлуатації якого складає – 103,32272 маш.год. При цьому, при складанні ціни пропозиції (договірної ціни) учасником ТОВ «УК «Комфорт-Буд» змінено тільки вид котка. Така заміна виду будівельної техніки жодним чином не призвела: по-перше - до заміни окремих машин та механізмів; по-друге - до зміни технології виконання робіт передбаченої ресурсною елементною кошторисною нормою, як вбачається зі змісту Висновку. Крім того, у Висновку не наведено жодних обґрунтовуючих розрахунків, технологічних карт, проектних рішень тощо, якими на думку ДАСУ встановлена така заміна окремих машин та механізмів та зміна технології виконання робіт, окрім як посилання на п. 5.9 Настанови. В межах проведення моніторингу ДАСУ здійснюється аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 1. Закону. А факт встановлення заміни окремих машин та механізмів та зміни технології виконання робіт можуть здійснити сертифіковані спеціалісти у сфері будівництва. 3.2. У Висновку ДАСУ наведено, в пунктах 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 локального кошторису № 02-01-01 та підсумкової відомості ресурсів до них, учасником ТОВ «УК «Комфорт-Буд» передбачено, що виконання робіт (ресурсні елементні кошторисні норми КР18-26-3 та КР18-26-2), буде здійснюватись без застосування щітки дорожньої навісної на базі трактора, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми КР18-26-3 та КР18-26-2, які затверджені наказом № 156, зокрема, передбачають виконання вказаних робіт із застосуванням щітки дорожньої навісної на базі трактора в кількості 2,40 маш-год, чим не дотримано вимоги підпункту 1.6 пункту 1 розділу V тендерної документації та пунктів 15, 17, 35, 37, 47, 49 та 58 розділу локального кошторису № 02-01-01 частини 2 Додатку № 5 до тендерної документації. Так, у додатку 5 до Тендерної документації наведена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), у тому числі технічне завдання у вигляді таблиці «Відомість обсягів робіт», в якій наведені обсяги та види робіт, що закуповуються замовником, та відомість ресурсів без цін (продовження Додатку 5 до Тендерної документації). Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічне завдання, визначені відповідно до затвердженої проектної документації по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі», яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт № 41905 від 08.05.2023, виданий ТОВ «ЕКСПЕРТИЗА МВК» м. Київ. Відповідно до п. 5.1. Настанови для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовником у складі Тендерної пропозиції завантажено Додаток 5 до Тендерної документації, в якому наведена відомість обсягів робіт у вигляді таблиці та Підсумкову відомість ресурсів на виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт території благоустрою скверу на розі вулиць Князів Острозьких та Київська в м. Житомирі» (CPV ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (далі – ПВР). Оскільки серед наведених видів будівельної техніки у розділі ІІ. Будівельні машини і механізми в ПВР відсутні щітки дорожні навісні на базі трактора, то в учасника процедури закупівлі відсутній обов’язок включати таку будівельну техніку до розрахунку своєї ціни пропозиції (договірної ціни). Зважаючи на вищенаведене, пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «УК «Комфорт-Буд» відповідає вимогам, встановленим у Тендерній документації. Отже, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УК «Комфорт-Буд» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. 4. У листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) № 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю» надано роз’яснення щодо зміни істотних умов договору про закупівлю відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону. Випадки, у разі яких можуть змінюватися істотні умови договору про закупівлю, наведені у додатку 1. Так, щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю надано роз’яснення: Форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Так, наприклад, питання щодо обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) та їх засвідчення регулюється Законом України “Про торгово-промислові палати в Україні”. Питання видатків замовника регулюються Бюджетним кодексом України. Водночас, ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку. Отже, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. 5. Підсумовуючи вищенаведене, Замовник не погоджується з інформацією, викладеною у висновку про результати моніторингу. Слід зазначити, що ні чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, ні умовами Договору підряду № 109 від 21.08.2023 не встановлено такої підстави для розірвання договору, як зобов’язання Замовника Державною аудиторською службою України здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю. Проте у зв’язку з відсутністю коштів для фінансування робіт робіт Замовником було прийнято рішення розірвати Договір підряду № 109 від 21.08.2023 відповідно до умов пункту 9.4. цього договору. Таким чином, 31.05.2024 між Підрядником ТОВ «Управляюча компанія «КОМФОРТ-БУД» та Замовником управлінням капітального будівництва Житомирської міської ради було укладено додаткову угоду № 3 від 31.05.2024 про розірвання Договору підряду № 109 від 21.08.2023 (додається). Крім того, відповідно до ст. 10 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, замовник має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. Додатки: 1. Договірна ціна з розрахунками 2. Знімок з екрана на підтвердження надходження документів ТОВ «УК «Комфорт-Буд» на електронну адресу замовника. 3. Додаткова угода № 3 від 31.05.2024.
Дата публікації звіту: 03.06.2024 18:05

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionChanges: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 19.06.2024 09:11

Запити/Пояснення