-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015:33150000-6 - Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (Апарат штучної вентиляції легенів для новонароджених, код НК 024:2023 – 61197 – Апарат штучної вентиляції легенів з постійним позитивним тиском для новонароджених)
Завершена
1 250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 250.00 UAH
Номер:
d7259bf1080c46d7aa1968c6a3182baf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-07-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.08.2023 00:00
Період моніторингу:
07.08.2023 17:41 - 29.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.08.2023 Одеса № 195
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 07.08.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 07.08.2023 № 195
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
17 UA-2023-07-10-011583-a 10.07.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, надання роз’яснень до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), надання роз’яснень до ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Балтська багатопрофільна лікарня» Балтської міської ради Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.07.2023 № 36-ВТ/О, роз’яснення до ТД від 17.07.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Ксенко» (далі – ТОВ «Ксенко»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.07.2023 № 39-ВТ/О, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 20.07.2023 в електронній системі закупівель, договір про закупівлю від 28.07.2023 № 110/ВТО (далі – Договір), пояснення отримані 22.08.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей.
Відповідно до частини 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені пунктом 47 Особливостей та спосіб підтвердження відповідності учасників викладений у додатку 2 до ТД.
Отже, на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у ТД не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до вимог пункту 12 частини 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається факт подання гарантійного листа, що учасник ознайомлений з даним нормами і їх не порушує, жодні інші окремі підтвердження не потрібно подавати), а саме: постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови; постанови Кабінету Міністрів України "Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації" від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.08.2023 щодо ненадання учасником ТОВ «Ксенко» у складі тендерної пропозиції вищезазначеного гарантійного листа, Замовник 22.08.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що учасником ТОВ «Ксенко» надано лист у довільній формі щодо кінцевого бенефіціарного власника, посібник користувача та паспорт на запропонований товар, авторизаційний лист від виробника, який містить інформацію про виробника та країну походження запропонованого товару, а саме HAMILTON MEDICAL AG, Швейцарія, а також витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому визначено місцезнаходження юридичної особи, а саме: Україна, 02002, місто Київ, вулиця Флоренції, будинок 1/11, офіс 197.
Проте учасником ТОВ «Ксенко» у складі тендерної пропозиції не надано гарантійний лист про те, що учасник при поданні тендерної пропозиції ознайомлений, не порушує та враховує норми постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, чим порушено вимоги пункту 12 частини 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Разом з тим відповідно до частини 2 додатка 2 до ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 (чотири) дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, в тому числі повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа.
Учасником ТОВ «Ксенко» надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» станом на 19.07.2023 за номером ВР-001254718, що містить інформацію щодо Савченко Ірини Володимирівни, яка діє на підставі довіреності від 30.12.2021 № 20 та не є керівником учасника процедури закупівлі ТОВ «Ксенко».
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.08.2023 щодо надання учасником ТОВ «Ксенко» у складі тендерної пропозиції вищезазначеного документу, що містить інформацію щодо Савченко Ірини Володимирівни, яка діє на підставі довіреності від 30.12.2021 № 20 та не є керівником учасника процедури закупівлі ТОВ «Ксенко», Замовник 22.08.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що перед прийняттям рішення про визнання учасника переможцем, Замовником додатково було проведено перевірку як даних ТОВ «Ксенко», так і його керівництва, зокрема через онлайн-сервіс перевірки компаній YouControl, в тому числі на предмет вчинення вказаних правопорушень, а також через інші відкриті реєстри на предмет відповідності даних учасника вимогам пункту 47 Особливостей. За результатами перевірки будь-яких обмежень встановлено не було, факти засудження керівника учасника за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів, а також факти притягнення до відповідальності за правопорушення, пов’язані із використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми не виявлені.
Слід зазначити, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у відомостях про керівника юридичної особи, про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо зазначено, що керівником юридичної особи є Жуков Ігор Васильович.
Проте переможець процедури закупівлі ТОВ «Ксенко» надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а саме: витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» станом на 19.07.2023 за номером ВР-001254718, що містить інформацію щодо Савченко Ірини Володимирівни, яка діє на підставі довіреності від 30.12.2021 № 20 та не є керівником учасника процедури закупівлі ТОВ «Ксенко», чим порушено вимоги частини 2 додатка 2 до ТД.
Однак на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Ксенко» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
29.08.2023 09:27 - 13.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.08.2023 09:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведеного моніторингу №UA-М-2023-08-07-000101 процедури закупівлі - код ДК 021:2015:33150000-6 - Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (Апарат штучної вентиляції легенів для новонароджених, код НК 024:2023 – 61197 – Апарат штучної вентиляції легенів з постійним позитивним тиском для новонароджених), Південним офісом Держаудитслужби було оприлюднено висновок про результати моніторингу в якому зазначено наявність виявлених порушень законодавства в сфері публічних закупівель.
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі №UA-М-2023-08-07-000101, уповноважена особа Комунального підприємства "Балтська багатопрофільна лікарня" Балтської міської ради Одеської області повідомляє наступне:
- Договір про закупівлю № 110/ВТО від 28.07.2023 року укладений між Замовником - Комунальне підприємство "Балтська багатопрофільна лікарня" Балтської міської ради Одеської області та Переможцем – Товариство з обмеженою відповідальністю "КСЕНКО" розірвано за взаємною згодою сторін. Додаткова угода № 1 від 01.09.2023 року додається.
Дата публікації звіту:
01.09.2023 18:30
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
04.09.2023 18:00
Запити/Пояснення
Номер:
a28d9674db0e4641bc0f1acb04065138
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.08.2023 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «Ксенко» (далі – ТОВ «Ксенко») вимогам пункту 12 частини 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД), тоді як тендерна пропозиція зазначеного учасника не містить гарантійного листа про те, що учасник при поданні тендерної пропозиції ознайомлений, не порушує та враховує норми постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII?
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати укладення договору про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Ксенко», тоді як ним, як переможцем процедури закупівлі, надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» станом на 19.07.2023 за номером ВР-001254718, що містить інформацію щодо Савченко Ірини Володимирівни, яка діє на підставі довіреності від 30.12.2021 № 20 та не є керівником учасника процедури закупівлі ТОВ «Ксенко»?
Відповідно до частини 2 додатка 2 до ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 (чотири) дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, в тому числі повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e6763aad2f984c758423f713f83182df
Назва:
Про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо закупівлі - код ДК 021:2015:33150000-6 - Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (Апарат штучної вентиляції легенів для новонароджених, код НК 024:2023 – 61197 – Апарат штучної вентиляції легенів з постійним позитивним тиском для новонароджених)
Дата опублікування:
22.08.2023 20:25
Опис:
Виходячи зі змісту Запиту та на виконання частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" уповноважена особа Комунального підприємства "Балтська багатопрофільна лікарня" Балтської міської ради Одеської області надає наступні пояснення.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином межі дій органів Державної аудиторської служби чітко визначені Конституцією та законами України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі», пунктом 11 частини 1 статті 1 якого визначено, що моніторингом закупівлі є аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Щодо запитання № 1
Пунктом 36 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції, що діяла на момент розкриття тендерних пропозиції визначено, що - "Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої – дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Так, вимогами пункту 12 частини 2 розділу V "Оцінка тендерної пропозиції" тендерної документації передбачено:
"Учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається факт подання гарантійного листа, що учасник ознайомлений з даним нормами і їх не порушує, жодні інші окремі підтвердження не потрібно подавати):
— постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації" від 03.03.2022 №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
— постанови Кабінету Міністрів України "Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації" від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
— Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" від 15.04.2014 № 1207-VII."
Підпунктом 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації" від 03.03.2022 №187 визначено :
"Для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації установити до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов’язаних з державою-агресором, мораторій (заборону) на:
1) виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов’язані з державою-агресором):
громадяни Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах;
юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства Російської Федерації;
юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації;
юридичні особи, утворені відповідно до законодавства іноземної держави, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, яких є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації, - у випадку виконання зобов’язань перед ними за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті."
У складі тендерної пропозиції Учасником - ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КСЕНКО" (далі – ТОВ "КСЕНКО") надано лист у довільній формі (файл №17 у пакеті завантажених документів) щодо кінцевого бенефіціарного власника, яким підтверджено, що учасник не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь. Зазначений лист, має назву яка відрізняється від вимог, але за змістом відповідає вимогам визначеним у тендерній документації.
Зазначеним листом Учасником підтверджено відповідність пропозиції вимозі, тобто що учасник ознайомився, не порушує та враховує норми постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації" від 03.03.2022 №187.
У складі тендерної пропозиції Учасником - ТОВ "КСЕНКО" надано посібник користувача та паспорт на запропонований товар (файл №24-1, 24-2 у пакеті завантажених документів), авторизаційний лист від виробника, який містить інформацію про виробника та країну походження запропонованого товару, а саме HAMILTON MEDICAL AG, Швейцарія (файл №28-1, 28-2 у пакеті завантажених документів).
Враховуючи те, що запропонований товар має походження із країни Швейцарії, тому можна вважати, що учасник при поданні тендерної пропозиції ознайомлений, не порушує та враховує норми постанови Кабінету Міністрів України "Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації" від 09.04.2022 №426.
У складі тендерної пропозиції учасником - ТОВ "КСЕНКО" надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в якому визначено місцезнаходження юридичної особи, а саме: Україна, 02002, місто Київ, ВУЛИЦЯ ФЛОРЕНЦІЇ, будинок 1/11, офіс 197 (файл №37 у пакеті завантажених документів).
Відповідно до статті 2 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" від 15.04.2014 № 1207-VII, зазначений Закон визначає статус території України, тимчасово окупованої внаслідок збройної агресії Російської Федерації, встановлює особливий правовий режим на цій території, визначає особливості діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій в умовах цього режиму, додержання та захисту прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб.
Враховуючи наведене, оскільки місцезнаходження учасника – ТОВ "КСЕНКО" не є тимчасово окупована територія України, можна вважати, що учасник при поданні тендерної пропозиції ознайомлений, не порушує та враховує норми Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" від 15.04.2014 № 1207-VII.
Як передбачено законодавством у сфері закупівель Замовник має право при перевірці інформації поданої учасником процедури закупівлі, використовувати відкриті публічні електронні реєстри, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Перед прийняттям рішення щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі - ТОВ "КСЕНКО" вимогам тендерної документації замовника, Замовником додатково було самостійно проведено перевірку даних ТОВ "КСЕНКО", зокрема через онлайн-сервіс перевірки компаній YouControl, Опендатабот а також через інші відкриті реєстри, саме:
- сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search),
- сайт Національного агентства з питань запобігання корупції (https://sanctions.nazk.gov.ua/sanction-lists/),
- рішення Ради національної безпеки та оборони України від 02.09.2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", що введені в дію Указами Президента України,
- сайт https://ksenko.com.
на предмет відповідності даних Учасника вимогам пункту 12 частини 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та не виявлено підстав з приводу того, що учасник пропозиції не ознайомлений, не порушує та не враховує норми вище зазначених нормативно-правових документів.
Також береться до уваги добросовісна ділова репутація ТОВ "КСЕНКО". Компанія відома багато років на ринку медичного обладнання, забезпечує повний цикл роботи медичного обладнання, від продажу та інсталяції до постійного навчання, підтримки, гарантійного та післягарантійного технічного обслуговування. Компанія є офіційним дистриб’ютором та представником більше 20 світових виробників медичного обладнання (країни виробники – Швейцарія, Іспанія, Німеччина, Японія, Польща, Норвегія, США та інші).
За результатами перевірки будь-яких ознак, які б не відповідали вимогам пункту 12 частини 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено не було.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція учасника - ТОВ "КСЕНКО" відповідає вимогам тендерної документації, а саме, вимогам пункту 12 частини 2 розділу V "Оцінка тендерної пропозиції".
Щодо запитання № 2
Пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції, що діяла на момент розкриття тендерних пропозиції та укладення договору по Процедурі закупівлі (надалі – Особливості), визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли, зокрема, керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Таким чином, у відповідності до чинного законодавства України підставою для відхилення тендерної пропозиції є саме встановлений факт засудження керівника учасника процедури закупівлі за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів. Або ж встановлений факт притягнення керівника учасника процедури закупівлі згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Логіко-граматичне тлумачення приписів пункту 47 Особливостей вказує, що кінцева мета вимог, встановлених цією нормою, свідчить саме про встановлення певних фактів та відомостей під час процедури закупівлі, а не формального виконання приписів вказаної норми.
Тобто, відмова учаснику перебуває у причинно-наслідковому зв’язку виключно з фактом вчинення його керівником зазначених вище правопорушень.
Відповідно до Розділу 1 додатку 2 тендерної документації Замовника, учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Відповідно до Розділу 2 додатку 2 тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 (чотири) дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Переможець процедури закупівлі має завантажити, зокрема, наступні документи:
Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.
Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
На виконання вимоги Замовника, учасник ТОВ "КСЕНКО", якого визначено переможцем процедури закупівлі і який був єдиним учасником даної закупівлі, під час завантаження тендерної пропозиції підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей шляхом проставлення відповідних відміток в електронній системі та завантажив довідку щодо відсутності підстав для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах.
Як переможець ТОВ "КСЕНКО" завантажило до електронної системи закупівель інформаційну довідку, з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані із корупцією правопорушення, сформовану 21.07.2023, за даними: Жуков Ігор Васильович.
Крім того, ТОВ "КСЕНКО" завантажило до електронної системи закупівель витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий про те, що громадянка України Савченко Ірина Володимирівна, станом на 19.07.2023 до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває.
Таким чином, ТОВ "КСЕНКО" виконало всі умови тендерної документації, завантаживши документи, що їх вимагав Замовник.
Перед прийняттям рішення про визнання учасника переможцем, Замовником додатково було проведено перевірку як даних ТОВ "КСЕНКО", так і його керівництва, зокрема через онлайн-сервіс перевірки компаній YouControl, в тому числі на предмет вчинення вказаних правопорушень, а також через інші відкриті реєстри на предмет відповідності даних Учасника вимогам пункту 47 Особливостей. За результатами перевірки будь-яких обмежень встановлено не було, факти засудження керівника учасника за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів, а також факти притягнення до відповідальності за правопорушення, пов’язані із використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми не виявлені.
За змістом частини першої статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов’язковим до виконання. При цьому, за невиконання судового рішення винні особи притягаються до встановленої законом відповідальності.
Просимо врахувати судову практику у справах № 160/9322/22 та № 260/2073/22 щодо неподаних документів переможця, якими скасовано моніторинг органів ДАСУ.
Суд висновує зокрема, що підтвердження інформації щодо відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», може перевірятися замовником самостійно. Відповідні дії замовника при оцінці тендерних пропозицій не повинні утворювати порушення принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
Як передбачено законодавством у сфері закупівель, зокрема, пунктом 47 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником було самостійно перевірено інформацію про переможця процедури закупівлі та не виявлено підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Так, керуючись пунктом 47 Особливостей, яким передбачено використання інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, Замовником було перевірено інформацію в електронній системі закупівель, зокрема закупівлю UA-2023-06-21-017923-a.
У вказаній закупівлі у тендерній пропозиції ТОВ "КСЕНКО" міститься витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий про те, що громадянин України Жуков Ігор Васильович, станом на 04.07.2023 до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Дата формування витягу відповідає встановленим в тендерній документації обмеженням.
Просимо звернути увагу також на висновки місцевого суду у справі №160/17032/22, зокрема, п. 5 ст. 17 Закону передбачає імперативний обов'язок замовника перевірити інформацію у відкритих реєстрах, що і було здійснено замовником. Вимоги визначені пунктами 3, 8 частини 1 ст. 17 Закону були перевірені замовником у відкритих реєстрах, підстав зазначених даними пунктами не виявлено.
Враховуючи викладене, здійснена замовником додатково самостійна перевірка інформації щодо ТОВ "КСЕНКО", яка міститься у відкритих електронних реєстрах, в електронній системі закупівель, відповідає нормам законодавства у сфері закупівель, зокрема пункту 47 Особливостей.
Звертаємо увагу також на те, що Мінекономіки у листі №3323-04/29308-06 від 19.06.2023 року роз`яснило застосування окремих норм пункту 47 Особливостей та зазначило, що згідно з підпунктами 5 і 6 пункту 47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
При цьому відсутність підстав, визначених підпунктами 5 і 6 пункту 47 Особливостей, підтверджується учасником процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції, шляхом самостійного декларування, яке технічно реалізовано в електронній системі закупівель.
Враховуючи роз’яснення Уповноваженого органу стосовно застосування окремих підпунктів пунтку 47 Особливостей, перевірку Замовником переможця із використанням відкритих джерел, публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, судові висновки щодо неподання переможцем процедур закупівель окремих документів, а також беручи до уваги відсутність будь-яких порушень та обмежень відносно учасника, нагальну необхідність закупівлі апарату штучної вентиляції легенів для новонароджених, Замовником прийнято рішення щодо укладення договору з переможцем відкритих торгів.
Також вважаємо за необхідне звернути увагу на наступне.
Особою, що подала тендерну пропозицію для участі у відкритих торгах на закупівлю апарату штучної вентиляції легенів для новонароджених, є заступник директора ТОВ "КСЕНКО" Савченко Ірина Володимирівна.
В свою чергу, відповідно до класифікатора професій, заступник директора відноситься до категорії керівників, тобто переможець відкритих торгів фактично подав витяг з ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» дійсно на керівника учасника. Повноваження заступника директора ТОВ «Ксенко» підтверджуються довідкою, що надана учасником у складі його тендерної пропозиції (файл №13. Довідка щодо підтвердження повноважень…).
Вказаною довідкою підтверджується, зокрема, що заступник директора Савченко Ірина Володимирівна є посадовою особою учасника, уповноважена представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, представляти його інтереси щодо підпису документів, що входять до складу тендерної пропозиції та інших документів, які стосуються процедури закупівлі, включаючи проект договору та підписання договору у разі перемоги у торгах. Жодних обмежень щодо укладання договору чи необхідності погодження договору заступник директора Савченко Ірина Володимирівна не має.
Також береться до уваги добросовісна ділова репутація ТОВ «Ксенко». Компанія відома багато років на ринку медичного обладнання, забезпечує повний цикл роботи медичного обладнання, від продажу та інсталяції до постійного навчання, підтримки, гарантійного та післягарантійного технічного обслуговування. Тому укладення договору про закупівлю із компанією, що має добросовісну репутацію, дає можливість придбати обладнання високої якості.
Замовник, КП "Балтська багатопрофільна лікарня", що забезпечує медичну допомогу при пологах жителям таких ОТГ : Балтської міської громади, Кодимської міської громади, частково Савранської селищної громади, Любашівської селищної громади. Не виключенням у цій медичній допомозі є реанімаційна та післяреанімаційна допомога новонародженим (у т. ч. недоношеним) після пологів, тому є нагальна потреба у закупівлі апарату штучної вентиляції легенів для новонароджених (експертного класу), так як це є вимогою пакету медичних гарантій "Медична допомога при пологах". Не виконання умов даного пакету медичних гарантій "Медична допомога при пологах" може призвести до розірвання Договору з Національною службою здоров’я України (НСЗУ).
Принагідно звертаємо увагу, що ми знаходимося в Одеській області, яка останнім часом піддається масованим ракетним ударам. В умовах, коли країною-агресором запроваджено ракетний терор, від якого потерпає, зокрема, Одеська область, наявність такого обладнання у закладі охорони здоров’я, має першочергове значення.
В преамбулі Закону України "Про публічні закупівлі" зазначено, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Комунальне підприємство "Балтська багатопрофільна лікарня" Балтської міської ради провело закупівлю, дотримуючись принципів передбачених Законом та досягло поставленої цим же Законом мети.
Підсумовуючи викладене, Замовник зазначає, що ТОВ "КСЕНКО" надало у складі тендерної пропозиції всі необхідні документи, зокрема і ті, шо визначені пунктом 47 Особливостей. У Замовника немає жодних підстав вважати, що Савченко Ірина Володимирівна не є керівником ТОВ "КСЕНКО, а відтак, завантажений витяг відповідає встановленим тендерною документацією вимогам. Також при підготовці до укладення договору Замовником не було встановлено факту притягнення до відповідальності, наявності судимості будь-кого із керівників Товариства.
Враховуючи відсутність встановлених фактів вчинення керівними особами ТОВ "КСЕНКО правопорушень, про що зазначено в пункті 47 Особливостей, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Просимо також при прийнятті рішення за результатом проведеного моніторингу врахувати судову практику, зокрема, висновки судів щодо критерію «пропорційності», що передбачає дотримання справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. "Справедлива рівновага" передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Просимо врахувати, що виявлені органом контролю недоліки, на які звертається увага, не мають шкідливих наслідків, не призвели до нецільового використання бюджетних коштів чи шкоди бюджету.
Відтак, враховуючи встановлені обставини, як Замовником так і Переможцем було дотримано процедуру закупівлі, зокрема в частині вимог пункту 47 Особливостей щодо надання Замовнику документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами підпунктами 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей.