• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Зарічна (від буд. 38 до буд. 69) в с. Сінгури Житомирського району Житомирської області»

Завершена

2 188 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 940.50 UAH
Номер: 0f80c0ab386348c88adf1df73d7ca8b4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-01-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.08.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 02.08.2023 09:55 - 24.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.08.2023 № 47-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 01.08.2023 № 47-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 5. UA-2023-07-10-009442-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 01.08.2023 № 16, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Новогуйвинської селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 10.07.2023, тендерна пропозиція переможця ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.07.2023 № 100 про визначення переможцем ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС», повідомлення про намір укласти договір від 24.07.2023, договір про закупівлю від 01.08.2023 № 16, пояснення Замовника з копіями документів, отримане через електронну систему закупівель 10.08.2023. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до вимог підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації встановлено вимогу, що учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку № 2 (у форматі pdf) наступні документи: - договірна ціна з пояснювальною запискою; - зведений кошторисний розрахунок; - локальні кошториси; - відомість обсягів робіт; - підсумкова відомість ресурсів. Також, підпунктом 6.3 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну вимогу, що показники загальновиробничих (ЗВВ) та адміністративних витрат у складі ціни пропозиції учасник повинен врахувати згідно вимог КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва», при цьому ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі - Настанова), яка формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої, зокрема, включаються кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Слід відмітити, що відповідно до пункту 5.1. розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Разом з тим, відповідно до пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, а також до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Однак, проведеним моніторингом установлено, що у ціні пропозиції (договірній ціні) учасником процедури закупівлі ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» не враховано кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації. Крім того слід відмітити, що відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файли «27.Пояснювальна записка») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 тендерної документації. Враховуючи викладене, в ході проведення моніторингу, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, через електронну систему закупівель 07.08.2023 оприлюднено запит про надання пояснення та документів, зокрема, в частині врахування показників загальновиробничих (ЗВВ) та адміністративних витрат у складі ціни пропозиції учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» згідно вимог Настанови. За результатами вищевказаного запиту про надання пояснення та документів Замовником 10.08.2023 надано відповідь, в якій зазначено, що «загальновиробничі та адміністративні витрати підприємства розраховувалися по усереднювальних показниках, згідно «Настанови з визначення вартості будівництва» згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», що підтверджує недотримання вказаним учасником вимог пункту 5.17 Настанови. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та/або її невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АСФАЛЬТ ПЛЮС» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 10.08.2023 17:41 - 25.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.08.2023 17:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2023-08-01-000020 закупівлі Про розгляд висновку про результати моніторингу (далі — Висновок) закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Зарічна (від буд. 38 до буд. 69) в с. Сінгури Житомирського району Житомирської області», («Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація , а саме розірвано договір про закупівлю від 01.08.2023 № 16. Оприлюднено додаткову угоду про розірвання договору в електронній системі закупівель від 15.08.2023р
Дата публікації звіту: 15.08.2023 15:25

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 30.08.2023 10:43

Запити/Пояснення