• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент

Завершена

1 275 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
Номер: a97e95fa76ff41e29cef494663594fcb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-03-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 04.08.2023 11:53 - 26.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 03.08.2023 № 162 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 03.08.2023 № 162 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 4 UA-2023-07-07-005612-a 07.07.2023 Виконавчий комітет Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону в частині відсутності в річному плані закупівель інформації про код економічної класифікації видатків бюджету. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено не дотримання вимог пунктів 17, 44, 47, 49 Особливостей та порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатом аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 зі змінами (далі Постанова №710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області (далі Замовник) ID: UA-P-2023-07-07-001565-c на 2023 рік, інформацію на веб-інтерфейсі для перегляду результатів роботи системи ризик-індикаторів (https://risks.prozorro.gov.ua/), тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.07.2023 року протокол №9 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНС АГРО МАРКЕТ", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.07.2023 №13, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 24.07.2023, договір від 31.07.2023 № 105, додаткову угоду від 01.08.2023 №1, пояснення замовника надані 16.08.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 14.08.2023. Відповідно до частини 2 статті 8 Закону №922 для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Опрацюванням інформації на веб-інтерфейсе для перегляду результатів роботи системи ризик-індикаторів (https://risks.prozorro.gov.ua/), за закупівлею UA-2023-07-07-005612-a виявлено ознаки ризику «Замовник відхилив мінімум 2 учасників». Моніторингом установлено, що Замовник правомірно відхилив пропозиції учасників відкритих торгів з особливостями ТОВ «Торгова компанія «Спецзапчасть» та ТОВ "УКРАГРОЗАПЧАСТИНА" з таких підстав - учасники процедури закупівлі не надали у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ 3 п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації). Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922. При цьому, частина перша статті 4 Закону № 922 передбачає, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Моніторингом установлено, що на порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922 у річному плані закупівлі Замовником не зазначено інформацію щодо коду економічної класифікації видатків бюджету. При цьому, фінансування закупівлі відповідно до даних пункту 8 Річного плану закупівель UA-P-2023-07-07-001565-c передбачено здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 з урахуванням Особливостей (у редакції чинній на дату складання тендерної документації) установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме: - в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації та в розділі IV Додатку №2 до тендерної документації Замовник визначив документи, які подаються учасником та Переможцем на підтвердження відповідності вимогам визначеним в пунктах 3, 5 або 6 та 12 частини першої статті 17 Закону стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормі підпунктів 3, 6, 12 пункту 47 Особливостей; - в пункті 3 розділу V, пункті 3 розділу VІ тендерної документації Замовник зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції, які суперечать нормі пункту 44 Особливостей; - в пункті 4 форми «Тендерна пропозиція» (Додаток №4 до тендерної документації) Замовник зазначив про зобов’язання у строк не пізніше, ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, здійснити заходи щодо укладання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та поданої тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам абзацу четвертого пункту 49 Особливостей. Крім того, у пункті 4 розділу VІ тендерної документації, Замовник визначив вимоги, які не відповідають у повній мірі вимогам пункту 17 Особливостей у редакції на дату складання тендерної документації, а саме: не вказано про не застосування Замовником норми частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання. Таким чином, не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Моніторингом установлено, що відповідно до Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/41056568/info) Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету. Проте, на порушення пункту 4¹ Постанови № 710 Замовником протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель не оприлюднене обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, що підтверджено поясненням Замовника, яке отримано Східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель 16.08.2023, відповідно до яких враховуючи зауваження від Східного офісу Держаудитслужби дана вимога була виконана і обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було опубліковано на офіційному веб-сайті з порушенням термінів.
Період усунення порушень: 25.08.2023 13:45 - 09.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.08.2023 13:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку про результати моніторингу Східного Офісу Держаудитслужби від 25.08.2023 року процедури закупівлі відкритих торгів UA-2023-07-07-005612-a , за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону в частині відсутності в річному плані закупівель інформації про код економічної класифікації видатків бюджету. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено не дотримання вимог пунктів 17, 44, 47, 49 Особливостей та порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатом аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710, відповідно зобовєязання Держаудитслужби до Виконавчого комітету Лихівської селищної ради по здійсненню заходів недопущення виявлених порушень у подальшому було прийняте рішення провести службове розслідування стосовно уповноваженної особи з питань проведення публічних закупівель Зими О.А., а також відрядити уповноважену особу з публічних закупівель на навчання з питань публічних закупівель в умовах воєнного стану. За результатами проведеного службового розлідування та виявлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення уповноважена особа може буде притягнута до дисциплінарної відповідальності. Відповідно до статті 148 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) дисциплінарне стягнення застосовується роботодавцем безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи, у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку. Щодо недопущення порушень в майбутньому, замовником було прийняте рішення направити уповноважену особу на навчання з питань публічних закупівель в умовах воєнного стану з метою підвищення рівня знань законодавства у сфері публічних закупівель, а також з уповноваженною особою було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення у подальшому порушень Закону України “Про публічні закупівлі». При оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано вказані зауваження. На виконання вимог ДАСУ розміщено в електроній системі закупівель розпорядження селищного голови щодо проведення службового розслідування уповноваженої особи, про відрядження на навчання уповноваженої особи з публічних закупівель, лист з переліком заходів, які вчинені на виконання висновку.
Дата публікації звіту: 29.08.2023 19:44

Запити/Пояснення