-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент
Завершена
1 275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
Номер:
a97e95fa76ff41e29cef494663594fcb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-03-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.08.2023 00:00
Період моніторингу:
04.08.2023 11:53 - 26.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
03.08.2023 № 162
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 03.08.2023 № 162
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2023-07-07-005612-a
07.07.2023 Виконавчий комітет Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області
Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону в частині відсутності в річному плані закупівель інформації про код економічної класифікації видатків бюджету.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено не дотримання вимог пунктів 17, 44, 47, 49 Особливостей та порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922.
За результатом аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 зі змінами (далі Постанова №710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області (далі Замовник) ID: UA-P-2023-07-07-001565-c на 2023 рік, інформацію на веб-інтерфейсі для перегляду результатів роботи системи ризик-індикаторів (https://risks.prozorro.gov.ua/), тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.07.2023 року протокол №9 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНС АГРО МАРКЕТ", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.07.2023 №13, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 24.07.2023, договір від 31.07.2023 № 105, додаткову угоду від 01.08.2023 №1, пояснення замовника надані 16.08.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 14.08.2023.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону №922 для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися:
інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;
інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;
інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Опрацюванням інформації на веб-інтерфейсе для перегляду результатів роботи системи ризик-індикаторів (https://risks.prozorro.gov.ua/), за закупівлею UA-2023-07-07-005612-a виявлено ознаки ризику «Замовник відхилив мінімум 2 учасників».
Моніторингом установлено, що Замовник правомірно відхилив пропозиції учасників відкритих торгів з особливостями ТОВ «Торгова компанія «Спецзапчасть» та ТОВ "УКРАГРОЗАПЧАСТИНА" з таких підстав - учасники процедури закупівлі не надали у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ 3 п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації).
Відповідно до пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922.
При цьому, частина перша статті 4 Закону № 922 передбачає, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Моніторингом установлено, що на порушення пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922 у річному плані закупівлі Замовником не зазначено інформацію щодо коду економічної класифікації видатків бюджету. При цьому, фінансування закупівлі відповідно до даних пункту 8 Річного плану закупівель UA-P-2023-07-07-001565-c передбачено здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 з урахуванням Особливостей (у редакції чинній на дату складання тендерної документації) установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме:
- в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації та в розділі IV Додатку №2 до тендерної документації Замовник визначив документи, які подаються учасником та Переможцем на підтвердження відповідності вимогам визначеним в пунктах 3, 5 або 6 та 12 частини першої статті 17 Закону стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормі підпунктів 3, 6, 12 пункту 47 Особливостей;
- в пункті 3 розділу V, пункті 3 розділу VІ тендерної документації Замовник зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції, які суперечать нормі пункту 44 Особливостей;
- в пункті 4 форми «Тендерна пропозиція» (Додаток №4 до тендерної документації) Замовник зазначив про зобов’язання у строк не пізніше, ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, здійснити заходи щодо укладання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та поданої тендерної пропозиції, що не відповідає вимогам абзацу четвертого пункту 49 Особливостей.
Крім того, у пункті 4 розділу VІ тендерної документації, Замовник визначив вимоги, які не відповідають у повній мірі вимогам пункту 17 Особливостей у редакції на дату складання тендерної документації, а саме: не вказано про не застосування Замовником норми частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання.
Таким чином, не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей та порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що відповідно до Open Budget Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/41056568/info) Замовник є головним розпорядником коштів місцевого бюджету. Проте, на порушення пункту 4¹ Постанови № 710 Замовником протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель не оприлюднене обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, що підтверджено поясненням Замовника, яке отримано Східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель 16.08.2023, відповідно до яких враховуючи зауваження від Східного офісу Держаудитслужби дана вимога була виконана і обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було опубліковано на офіційному веб-сайті з порушенням термінів.
Період усунення порушень:
25.08.2023 13:45 - 09.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.08.2023 13:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу Східного Офісу Держаудитслужби від 25.08.2023 року процедури закупівлі відкритих торгів UA-2023-07-07-005612-a , за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону в частині відсутності в річному плані закупівель інформації про код економічної класифікації видатків бюджету. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено не дотримання вимог пунктів 17, 44, 47, 49 Особливостей та порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатом аналізу питання повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ Постанови №710, встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710, відповідно зобовєязання Держаудитслужби до Виконавчого комітету Лихівської селищної ради по здійсненню заходів недопущення виявлених порушень у подальшому було прийняте рішення провести службове розслідування стосовно уповноваженної особи з питань проведення публічних закупівель Зими О.А., а також відрядити уповноважену особу з публічних закупівель на навчання з питань публічних закупівель в умовах воєнного стану. За результатами проведеного службового розлідування та виявлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення уповноважена особа може буде притягнута до дисциплінарної відповідальності. Відповідно до статті 148 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) дисциплінарне стягнення застосовується роботодавцем безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи, у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці. Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.
Щодо недопущення порушень в майбутньому, замовником було прийняте рішення направити уповноважену особу на навчання з питань публічних закупівель в умовах воєнного стану з метою підвищення рівня знань законодавства у сфері публічних закупівель, а також з уповноваженною особою було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення у подальшому порушень Закону України “Про публічні закупівлі». При оголошенні чергових процедур закупівель уповноваженою особою буде враховано вказані зауваження. На виконання вимог ДАСУ розміщено в електроній системі закупівель розпорядження селищного голови щодо проведення службового розслідування уповноваженої особи, про відрядження на навчання уповноваженої особи з публічних закупівель, лист з переліком заходів, які вчинені на виконання висновку.
Дата публікації звіту:
29.08.2023 19:44
Запити/Пояснення
Номер:
416c603d22b24d70a65d8616c03d7baa
Назва:
Роз'яснення за фактором ризику ID sas-3-5 Замовник відхилив мінімум 2 учасників
Дата опублікування:
11.08.2023 15:28
Опис:
Східним офісом Держаудитслужби відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами було розпочато моніторинг від 03.08.2023 року (ID моніторингу: UA-M-2023-08-03-000010) закупівлі UA-2023-07-07-005612-a за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент). Підстава: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Надаємо роз’яснення за фактором ризику ID sas-3-5 “Замовник відхилив мінімум два учасника».
Уповноваженою особою було прийняте рішення:
1. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями UA-2023-07-07-005612-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент) ТОВ «УКРАГРОЗАПЧАСТИНА» з таких підстав:
учасник процедури закупівлі не надав у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ 3 п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації), а саме:
1) розміщення ліфтоматика: вимога- на крилі трактора, в учасника- зовнішній важіль управління навіскою;
2) передні вантажі: вимога – 10 шт по 40кг, в учасника – 6 по 40кг,
задні вантажі: вимога – 6шт по 50кг, в учасника – 4 по 50кг;
3)LCD комбінований прилад (комбінована приборна панель рідкокристалічна з відображенням швидкості): вимога – має бути наявною, в учасника – звичайна панель приладів.
2. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями
UА-2023-07-07-005612-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор УТО-NLX24 або еквівалент) ТОВ «Торгова компанія «Спецзапчасть» з таких підстав:
учасник процедури закупівлі не надав у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ З п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації), а саме:
1) кількість передач вказано 12+12, а не 12+4 як вимагає замовник:
2) дводискове зчеплення вказано 12 LUK, а не 11 LUK, як вимагає замовник
Відповідно п2 ч1 ст 31 Закону «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та відповідно п.43 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості).
Уповноваженою особою з публічних закупівель було прийняте рішення відхилити пропозицію учасника ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» по предмету закупівлі: «Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент»; Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 16700000-2 «Трактори» посилання на процедуру https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-07-07-005612-a, в зв’язку з невідповідністю його пропозицій умовам тендерної документації. Абзацом 2 підпункту 2 Пункту 41 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Відповідно ст14 п 4 абзац 2 Закону У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Предмет закупівлі: «Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент», коли йдеться про еквівалент то всі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичними.
У відповідності до визначення терміну "еквівалент" у Академічному тлумачному словнику (Том 2, 1971. - стор 455) та Частині 2 Статті 158 Митного кодексу України при поданні документації з технічними специфікаціями тендерної закупівлі у пунктах "Трансмісія", "Коробка передач", "Кількість передач" було вказано необхідні характеристики цих складових частин трактору і ми готові були розглядати їх "еквівалент", а не "аналог" який ТОВ "ТК Спецзапчасть" пропонує нам.
Повідомляємо, що в Додатку 3 до тендерної документації " ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" було зазначено наступні вимоги до предмета закупівл: в пунктах "Трансмісія" -"4х4, технологія та ліцензія FIAT, 3 діапазона роботи 12/4 "передач вперед/назад,км/год - 2-38, косі шестерні, передній міст - балковий " "Кількість передач" - "12+4" та "Двохтискове щеплення 11"luk", або їх еквівалент.
Уважно вивичивши технічні характеристики та відгуки користувачів тракторів YTO в Україні нами було з’ясовано, що тракторів YTO-NLX1024 саме з трансмісією "4х4, FIAT, 12/12" до 20 липня 2023 р. в Україну ніколи не ввозили. Ми дізналися, що до 20 липня 2023 р. в Україні трансмісія "4х4, FIAT, 12/12" була використана у комплектаціях лише трьох імпортованих тракторах YTO-ELY1204, з яких два трактори в перші пів року експлуатації вийшли з ладу з причини поломки саме цієї конфігурації трансмісії. В свою чергу трактора YTO-NLX1024 в Україні розповсюдженіші саме з трансмісією "4х4, FIAT, 12/4", в тому числі як запчастини трансмісії та коробки передач 12/4 наявні на складах постачальників, з яких більшість спроможні виконувати її якісне обслуговування та сервіс. Крім того, трактори YTO з трансмісією "4х4, FIAT, 12/4" зарекомендували себе в Україні як надійні при тривалій експлуатації, чого не можна сказати про трактори YTO-NLX1024 з трансмісією 12/12. Стосовно "Дводискового зчеплення 11 "luk" то воно також є доступнішим в Україні і задовольняє наші потреби фінансової оптимізації у випадку його заміни. Ми зацікавлені придбати трактор YTO NLX1024 з характеристиками, які будуть задовольняти всі наші вимоги та оптимізують затрати по його експлуатаці
Східним офісом Держаудитслужби відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами було розпочато моніторинг від 03.08.2023 року (ID моніторингу: UA-M-2023-08-03-000010) закупівлі UA-2023-07-07-005612-a за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент). Підстава: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Надаємо роз’яснення за фактором ризику ID sas-3-5 “Замовник відхилив мінімум два учасника».
Уповноваженою особою було прийняте рішення:
1. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями UA-2023-07-07-005612-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент) ТОВ «УКРАГРОЗАПЧАСТИНА» з таких підстав:
учасник процедури закупівлі не надав у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ 3 п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації), а саме:
1) розміщення ліфтоматика: вимога- на крилі трактора, в учасника- зовнішній важіль управління навіскою;
2) передні вантажі: вимога – 10 шт по 40кг, в учасника – 6 по 40кг,
задні вантажі: вимога – 6шт по 50кг, в учасника – 4 по 50кг;
3)LCD комбінований прилад (комбінована приборна панель рідкокристалічна з відображенням швидкості): вимога – має бути наявною, в учасника – звичайна панель приладів.
2. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями
UА-2023-07-07-005612-а за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015:16700000-2 “Трактори» (Трактор УТО-NLX24 або еквівалент) ТОВ «Торгова компанія «Спецзапчасть» з таких підстав:
учасник процедури закупівлі не надав у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (розділ З п.6 ТД), установленим замовником (технічні та якісні характеристики наведені в Додатку 3 тендерної документації), а саме:
1) кількість передач вказано 12+12, а не 12+4 як вимагає замовник:
2) дводискове зчеплення вказано 12 LUK, а не 11 LUK, як вимагає замовник
Відповідно п2 ч1 ст 31 Закону «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та відповідно п.43 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості).
Уповноваженою особою з публічних закупівель було прийняте рішення відхилити пропозицію учасника ТОВ «ТК «СПЕЦЗАПЧАСТЬ» по предмету закупівлі: «Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент»; Код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 16700000-2 «Трактори» посилання на процедуру https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2023-07-07-005612-a, в зв’язку з невідповідністю його пропозицій умовам тендерної документації. Абзацом 2 підпункту 2 Пункту 41 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Відповідно ст14 п 4 абзац 2 Закону У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Предмет закупівлі: «Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент», коли йдеться про еквівалент то всі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичними.
У відповідності до визначення терміну "еквівалент" у Академічному тлумачному словнику (Том 2, 1971. - стор 455) та Частині 2 Статті 158 Митного кодексу України при поданні документації з технічними специфікаціями тендерної закупівлі у пунктах "Трансмісія", "Коробка передач", "Кількість передач" було вказано необхідні характеристики цих складових частин трактору і ми готові були розглядати їх "еквівалент", а не "аналог" який ТОВ "ТК Спецзапчасть" пропонує нам.
Повідомляємо, що в Додатку 3 до тендерної документації " ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ" було зазначено наступні вимоги до предмета закупівл: в пунктах "Трансмісія" -"4х4, технологія та ліцензія FIAT, 3 діапазона роботи 12/4 "передач вперед/назад,км/год - 2-38, косі шестерні, передній міст - балковий " "Кількість передач" - "12+4" та "Двохтискове щеплення 11"luk", або їх еквівалент.
Уважно вивичивши технічні характеристики та відгуки користувачів тракторів YTO в Україні нами було з’ясовано, що тракторів YTO-NLX1024 саме з трансмісією "4х4, FIAT, 12/12" до 20 липня 2023 р. в Україну ніколи не ввозили. Ми дізналися, що до 20 липня 2023 р. в Україні трансмісія "4х4, FIAT, 12/12" була використана у комплектаціях лише трьох імпортованих тракторах YTO-ELY1204, з яких два трактори в перші пів року експлуатації вийшли з ладу з причини поломки саме цієї конфігурації трансмісії. В свою чергу трактора YTO-NLX1024 в Україні розповсюдженіші саме з трансмісією "4х4, FIAT, 12/4", в тому числі як запчастини трансмісії та коробки передач 12/4 наявні на складах постачальників, з яких більшість спроможні виконувати її якісне обслуговування та сервіс. Крім того, трактори YTO з трансмісією "4х4, FIAT, 12/4" зарекомендували себе в Україні як надійні при тривалій експлуатації, чого не можна сказати про трактори YTO-NLX1024 з трансмісією 12/12. Стосовно "Дводискового зчеплення 11 "luk" то воно також є доступнішим в Україні і задовольняє наші потреби фінансової оптимізації у випадку його заміни. Ми зацікавлені придбати трактор YTO NLX1024 з характеристиками, які будуть задовольняти всі наші вимоги та оптимізують затрати по його експлуатаці
Номер:
edf69298c83f4b5e92a41a8049ff6e21
Назва:
ПРо надання пояснення
Дата опублікування:
14.08.2023 11:03
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 16700000-2 — Трактори (інформацію опубліковано в системі електронних закупівель за номером ID: UA-2023-07-07-005612-a), проведеної Виконавчим комітетом Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області (далі Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що регламентовано нормами пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
2. Просимо пояснити, чому у річному плані закупівлі Замовником не зазначено інформацію щодо коду економічної класифікації видатків бюджету. При цьому, фінансування закупівлі відповідно до даних пункту 8 Річного плану закупівель UA-P-2023-07-07-001565-c передбачено здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Номер:
5d1b377825d94b459fc3cd2ec1197e4e
Назва:
На виконання Запиту Східного офісу держаудит служби від 14.08.2023 року. Надання пояснення.
Дата опублікування:
16.08.2023 17:37
Опис:
На виконання Запиту Східного офісу держаудит служби від 14.08.2023 року
Надання пояснення:
1.ОБҐРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, РОЗМІРУ БЮДЖЕТНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі: ДК 021:2015: 16700000-2 Трактори, проведеної Виконавчим комітетом Лихівської селищної ради Кам'янського району Дніпропетровської області (далі Замовник)
• Обґрунтування доцільності закупівлі.
Основним завданням/функцією місцевого самоврядування є створення умов для забезпечення життєво важливих потреб та законних інтересів населення.
Для виконання завдань/функцій Замовник повинен, зокрема, забезпечити себе необхідними транспортними засобами з метою використання їх для благоустрою територій населених пунктів, які належать Лихівській територіальній громаді а також відповідних матеріалів та обладнання, що можуть знадобитися у процесі виконання таких функцій.
• Обґрунтування обсягів закупівлі.
Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби, обрахованої Замовником.
• Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики визначено з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦЯ
«Трактор YTO-NLX1024 або еквівалент»;
Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”
16700000-2 «Трактори»
1. Трактор YTO-NLX1024 з повинен бути новим, виробництва не раніше 2023 року.
2. 1. Трактор YTO-NLX1024 на момент передачі повинен бути споряджений:
- паспортом та інструкцією з експлуатації;
- повним пакетом документів для реєстрації товару в РСЦ МВС та відповідних органах Держпраці (надати гарантійний лист);
- комплектом запасних частин, інструмента та приладдя (ЗІП);
- гарантійними документами.
3. Учасник забезпечує передпродажну підготовку, введення техніки в експлуатацію та навчання обслуговуючого персоналу (послуги надаються безкоштовно на базі Постачальника).
4. Кузов та робочі вузли повинні мати надійний захист від корозії металу технологічними методами. Вузли та механізми не повинні мати механічних пошкоджень, деформацій, послаблень у місцях їх кріплення. Зварювальні шви не повинні мати тріщин, непроварів, напливів, шлакових включень та підрізів металу. Гідросистема повинна забезпечувати плавне, без ривків та ударів працювання всіх вузлів. Гідросистема не повинна мати підтікань. Болтові з’єднання мають бути надійно затягнуті. Довільне відкручування болтів і гайок повинно бути виключено шляхом встановлення замкових пластин, пружинних шайб, контргайок та шпильок.
5. Гарантійний термін експлуатації трактору не менше 12 місяців або 1500 мотогодин.
6. Учасник здійснює післяпродажне обслуговування трактора протягом гарантійного терміну експлуатації.
- забезпечує виїзд мобільної сервісної бригади для усунення поломок з вини Постачальника на базі Замовника протягом терміну гарантійного обслуговування.
- гарантує забезпечення запасними частинами для усунення поломок з вини Постачальника на гарантійний термін експлуатації для проведення гарантійного обслуговування.
7. Учасник у складі пропозиції тендерних торгів повинен надати:
- зображення запропонованого трактору з 4-х сторін.
8. Умови постачання: поставка Товару здійснюється на умовах DDР правил ІНКОТЕРМС 2010 за рахунок Постачальника.
9. Трактор повинен бути укомплектований необхідним ЗІП (запасні частини, інструменти та приладдя), згідно відомості заводу-виробника.
• Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення.
Очікувана вартість розрахована методом порівняння ринкових цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загально-доступної цінової інформації не менш ніж трьох цінових пропозицій.
Посилання на сторінку власного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: lykhivska.otg.dp.gov.ua.
Оскільки в тексті Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання бюджетних коштів» від 11 жовтня 2016 року №710 (зі змінами від 16.12.2020 року №1266) повсякчас трапляються слова, спільнокореневі слову «рекомендація», і Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає обов’язку оприлюднювати інформацію про доцільність та розрахунок очікуваної вартості процедури закупівлі, Замовник не виконав данне нововведення повною мірою. Враховуючи зауваження від Східного офісу Держаудитслужби данна вимога була виконана і обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було опубліковано на офіційному веб-сайці з порушенням термінів. Надалі приймемо до уваги зауваження та будемо оприлюднювати інформацію на веб-порталі за 10 робочих днів до дати оголошення закупівлі (тобто завчасно, а не по факту).
2. У річному плані закупівель Замовником не було вказано інформацію щодо кода економічної класифікації видатків бюджету, оскільки відповідно Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету та вимог Казначейської служби України предмет закупівлі (трактор) обліковується за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування”. Про що свідчить затверджений річний кошторис головного розпорядника бюджетних коштів та зареєстровані юридичні зобов’язання в казначействі (сканкопії документів додаються). Оскільки електронна система закупівель не вимагала обов'язкового застосування КЕКВ у річному плані закупівель Замовник допустив помилку на данному етапі (п.5 плану закупівель). Законом України «Про публічні закупівлі» не передбаченно відповідальності за данне порушення.
В подальшому Замовник обов'язково буде вказувати код економічної класифікації видатків в річному плані закупівель.