-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дерева листяні та хвойні
Завершена
6 816 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 080.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 080.63 UAH
Номер:
13db47a49d8641f1a1a07a30f27b6f62
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-26-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2023 00:00
Період моніторингу:
26.10.2023 15:03 - 16.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.10.2023 № 95-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
26.10.2023 № 95-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-07-07-001187-a, 07.07.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзаців 2 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Дарницького району м. Києва (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.06.2023 № 62/Д; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЄВА ПРОДЖЕКТ»; рішення уповноваженої особи від 24.07.2023 № 77/Д; повідомлення про намір укласти договір від 24.07.2023; договір від 09.08.2023 № 23/09-Е на загальну суму 6725668,80 грн (з ПДВ), відповідь замовника від 09.11.2023 на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині не зазначення кожної назви номенклатурної позиції предмету закупівлі та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, замовник в порушення абзацу 2 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В той же час, в тендерній документації (додаток 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації) замовник вказав конкретні назви кожної номенклатурної позиції предмету закупівлі: Верба хеномелесовидна – 21 шт; Вишня дрібнопильчата – 30 шт; Гіркокаштан звичайний – 20 шт; Клен Фрімана – 88 шт; Клен Фрімана – 50 шт; Клен червоний – 50 шт; Липа європейська – 50 шт; Липа європейська - 50 шт; Платан іспанський – 150 шт; Робінія псевдо акація – 24 шт; Слива розчепірена – 15 шт; Сосна Веймутова – 100 шт; Тополя чорна, гілки знизу – 50 шт; Яблуня декоративна – 30 шт; Ялина колюча – 17 шт; Ясен вузьколистий – 30 шт.
Відповідно до норм абзацу 2 пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначаються назви товарів кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. При цьому, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-07-07-001187-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремому рядку зазначено позиції предмету закупівлі: «Перелік дерев вказано в Додатку 2».
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзаців 2 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення кожної назви номенклатурної позиції предмету закупівлі та коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено, що замовником в порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено опис та приклади формальних помилок.
Так, відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Натомість, тендерна документація замовника не містить опису та приклади формальних помилок, чим порушено пункт 19 частини другої статті 22 Закону.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.11.2023 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даних питань. Так, замовник зазначив: «При підготуванні тендерної документації на закупівлю дерев помилково не було добавлено абзац щодо формальних помилок у зв’язку із великим навантаженням на одну уповноважену особу.
При оголошені закупівлі уповноважена особа випадково керувалась ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тому помилково не була внесена кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі».
Період усунення порушень:
16.11.2023 17:59 - 01.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
16.11.2023 17:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За допущені порушення законодавства України у сфері публічних закупівель, за результатами моніторингу відкритих торгів ІіА-2023-07-07- 001187-а, проведеного Північно-східним офісом Держаудитслужби в Полтавській області.
1. ОГОЛОСИТИ: СНІГУР Оксані Василівні, провідному фахівцю з публічних закупівель, догану.
2. Направити Снігур О.В. 23.11.2023 на навчання з питань здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
21.11.2023 15:29
Запити/Пояснення
Номер:
2abf2633e0a146f6878621b96bd19f99
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.11.2023 12:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.11.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 6816125,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-07-07-001187-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- на підставі яких відповідних документів (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо) вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- яким чином переможцем ТОВ «ЄВА ПРОДЖЕКТ» виконано вимогу пункту 5 розділу 6 тендерної документації замовника, в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю?
- з якої причини в тендерній документації замовника відсутні опис та приклади формальних помилок як передбачено пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону?
- з якої причини в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-07-07-001187-a в окремому електронному полі «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю» відсутня відповідна інформація, тоді як пунктом 5 розділу 6 тендерної документації замовника передбачено надання такого забезпечення?
- з якої причини в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-07-07-001187-a замовником не внесено назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі як це передбачено абзацом 2 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d663d5f571584cd38586df75239a03f2
Назва:
Пояснення на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.11.2023
Дата опублікування:
09.11.2023 14:56
Опис:
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснення від 07.11.2023 щодо закупівлі: Дерева листяні та хвойні (код 03450000-9 Розсадницька продукція за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника), номер оголошення в ЦБД UA-2023-07-07-001187-a, повідомляємо наступне.
1) Щодо обгрунтувння розміру витрат: Відповідно до Розпорядження Київської міської військової адміністрації № 21 від 16.01.2023 «Про затвердження заходів з оновлення зеленої зони м. Києва на 2023 рік» комунальному підприємству по утриманню зелених насаджень Дарницького району м. Києва на заходи з оновлення зеленої зони в Дарницькому районі м. Києва виділено: на закупівлю саджанців дерев – 600 000 грн.00 коп., на закупівлю саджанців кущів – 400 000 грн. 00 коп. Також відповідно до листа Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу КМР (КМДА) від 10.03.2023 року № 077-1/56 «Про граничні обсяги додаткових видатків по внесенню змін до бюджету м. Києва на 2023 рік» передбачено виділення додаткових коштів в обсязі 3 300 000 грн. 00 коп. Дані кошти призначені для оновлення зеленої зони в Дарницькому районі м. Києва, виконання виробничої програми на 2023 рік, програми соціально-економічного розвитку на 2023 рік та програми забезпечення природоохоронних заходів на 2023 рік. Також КП УЗН Дарницького району планувало витратити на закупівлю дерев кошти із власного госпрозрахункового рахунку.
2) Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі Дерева листяні та хвойні - Розсадницька продукція код 03450000-9 за ДК 021:2015 (Дерева код 03452000-3 за ДК 021:2015) здійснювалось згідно п. 8.2. Підбір і підготовка посадкового матеріалу. Розділу 8. Створення зелених насаджень «Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України» затверджених Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово – комунального господарства України 10.04.2006 N 105 Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 р. за N 880/12754.
Вимоги до якості саджанців дерев викладені в державних стандартах. Саджанці мають бути здоровими, без зовнішніх ознак пошкоджень - механічних чи хворобами, а також мати цілком визрілі бруньки і здерев'янілі пагони. Коренева система рослин має бути розвинутою, особливо її мичкувата частина з усмоктувальними корінчиками.
Стандартами для листяних дерев повинні бути такі параметри саджанців:
висота і діаметр штамба;
діаметр штамба;
кількість скелетних гілок;
діаметр і довжина кореневої системи.
Саджанці залежно від розмірів і віку можуть бути з оголеною кореневою системою, із глибою ґрунту різної величини, які також регламентує стандарт.
Для саджанців хвойних порід регламентується:
висота;
діаметр крони;
розмір глиби ґрунту.
Обов'язковою вимогою є одновершинність і симетричність крони
саджанців.
Посадковий матеріал дерев, який висаджується на озеленювальних територіях населених пунктів, повинен відповідати державним стандартам.
Разом з тим враховуючи специфіку створення та розташування Дарницького району (створений на намивних пісках), а також проблематику у догляді за деревами та переслідуючи мету максимальної приживлюваності саджанців, посадковий матеріал повинен бути з глибою ґрунту (контейнер).
3) Щодо визначення очікуваної вартості: повідомляємо, що відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Закупівлі здійснюються відповідно до принципів, викладених у статті 5 Закону, один із яких – принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Правильне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі є важливим етапом проведення закупівель. Очікувана вартість – розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.
Основним методом визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, що використовується Підприємством, є метод моніторингу ринкових цін на дерева листяні та хвойні із закритою кореневою системою, а також враховуючи отримані комерційні пропозиції від потенційних учасників закупівлі.
Також, з метою дотримання принципів прозорості в сфері публічних закупівель та відповідно до розпорядження Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2009 р. №1036 «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю» обгрунтування закупівлі разом із комерційними пропозиціями обов’язково розміщуються, до проведення відкритих торгів, на офіційному веб-порталі «Київаудит» (https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/416C3460020DFAE5C22589DA00445E91).
4) Переможець торгів ТОВ «ЄВА ПРОДЖЕКТ» перед підписання договору надав Банківську гарантію №113252/V-0956 від 28 липня 2023 року від АТ «АЛЬТБАНК» на суму гарантії 336 283 грн 44 коп., що відповідає 5 (п’ять) відсоткам вартості Договору.
5) При підготуванні тендерної документації на закупівлю дерев помилково не було добавлено абзац щодо формальних помилок у зв’язку із великим навантаженням на одну уповноважену особу.
6) Підчас публікування оголошення на електронному майданчику, було в окремому електронному полі «ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ УМОВ ДОГОВОРУ (СТАТТЯ 27 ЗАКОНУ УКРАЇНИ)» поставлена відмітка, щодо вимоги забезпечення виконання договору. Відсутність даної інформації можна пояснити тільки тим, що відбувся системний збій.
7) При оголошені закупівлі уповноважена особа випадково керувалась ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тому помилково не була внесена кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі.
Додатки на 15 арк. в 1 прим:
1. Копія службової записки головного агронома підприємства на 4 арк. в 1 прим.;
2. Копія цінової пропозиції на дерева від ФОП Стратій Р.Д. вих. № б/н від 12.06.2023 року на 1 арк. в 1 прим.;
3. Копія цінової пропозиції на дерева від ТОВ»ЄВА ПРОДЖЕКТ» вих. № б/н від 12.06.2023 року на 1 арк. в 1 прим.;
4. Копія Розпорядження Київської міської військової адміністрації № 21 від 16.01.2023 «Про затвердження заходів з оновлення зеленої зони м. Києва на 2023 рік» на 3 арк. в 1 прим.;
5. Копія листа Управління екології та природних ресурсів виконавчого органу КМР (КМДА) від 10.03.2023 року № 077-1/56 «Про граничні обсяги додаткових видатків по внесенню змін до бюджету м. Києва на 2023 рік» на 1 арк. в 1 прим.;
6. Банківська гарантія АТ «АЛЬТБАНК» №113252/V-0956 від 28.07.2023 на 2 арк. В 1 прим.;
7. Свідоцтво від Національного рейтингового Агенства «Рюрік» щодо кредитного рейтинга АТ «АЛЬТБАНК» на 1 арк. в 1 прим.;
8. Витяг НБУ із державного реєстру банків на 1 арк. в 1 прим.;
9. Довіреність видана АТ «АЛЬТБАНК» б/н від 01.03.2023 на право уповноваження Христевича О.В. на 1 арк. в 1 прим.