-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Проектні роботи "Нове будівництво. Хмельницька АЕС. Захисні споруди"
Завершена
12 318 941.50
UAH з ПДВ
Номер:
6d361bcf7f5e4cd7954a6d413b3f8a3f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-11-000214
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.01.2024 00:00
Період моніторингу:
12.01.2024 08:59 - 03.02.2024 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.01.2024 № 4
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 18 грудня 2023 року № 369-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9 UA-2023-07-05-012306-a 05.07.2023 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відокремленого підрозділу «Атомпроектінжиніринг» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380, протокол розкриття тендерної пропозиції від 05.07.2023, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 18.01.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Документи, що містять інформацію, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури, та/або об’єктів електроенергетики, та/або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, під час моніторингу не досліджувались.
Період усунення порушень:
31.01.2024 14:34 - 06.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.01.2024 14:34
Запити/Пояснення
Номер:
014054e04b0e46cba6333e8897f40d88
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.01.2024 14:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проектні роботи "Нове будівництво. Хмельницька АЕС. Захисні споруди" (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-07-05-012306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідних документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті, якщо так, то надати посилання, яке буде доступне для перегляду.
3. Інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання «ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД», з яким укладений договір про закупівлю від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380 без використання електронної системи закупівель?
5. Надати інформацію щодо причин неоприлюднення договору про закупівлю від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380.
6. Надати інформацію та підтвердні документи щодо виконання договору про закупівлю від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a7f7563f6ee141f6b3e7e7faf8a0f5b9
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 15.01.2024 щодо закупівлі «Проектні роботи «Нове будівництво. Хмельницька АЕС. Захисні споруди»
Дата опублікування:
18.01.2024 14:35
Опис:
1. Завдання на проектування і проектні рішення мають гриф обмеження доступу – для службового користування.
Згідно з пунктами 1 та 7 розділу ІІ Переліку відомостей, що становлять службову інформацію у Міненерго, затвердженого наказом Міненерго від 15.03.2023 № 92, до відомостей, що становлять службову інформацію, серед іншого, відносяться відомості щодо окремих показників системи інженерно-технічного захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, що містять інформацію про їх інженерно-технічний захист додатково до відомостей, які не підпадають під дію Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, а також відомості з питань, пов’язаних з проектуванням, будівництвом, реконструкцією, технічним переоснащенням, відновленням та модернізацією об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, крім тих, що становлять державну таємницю.
Згідно з вимогами пункту 11 Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 736, передавання службової інформації відкритими каналами зв’язку забороняється.
Очікувана вартість закупівлі визначена відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково - проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (Додаток 1).
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, не оприлюднювались, тому що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та розпорядження ДП «НАЕК «Енергоатом»
від 27.06.2022 № 01-376-р «Щодо оприлюднення на офіційному сайті Компанії інформації про оголошені процедури закупівлі», не вимагає оприлюднення вищезазначеної інформації для закупівель без використання електронної системи.
3. Наказом Міненерго від 07.09.2022 № 1-ДСК ВП «Хмельницька АЕС» включена до Переліку об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про критичну інфраструктуру» основним завданням ДП «НАЕК «Енергоатом», як оператора критичної інфраструктури, є забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури, створення, налагодження та підтримання функціонування ефективної системи фізичної безпеки, безпеки операційних систем, а також оперативне реагування на фізичні атаки, спрямовані на відключення або пошкодження роботи об’єктів критичної інфраструктури.
Адміністрація Держспецзв’язку України направила на адресу ДП «НАЕК «Енергоатом» «Типові рішення з інженерного захисту будівель, споруд та дахів об’єктів критичної інфраструктури», схвалені постановою КМУ від 06.01.2023 № 42 (документ з обмеженим доступом – ДСК). Цією ж постановою КМУ зобов’язав забезпечити обов’язкове застосування цих типових рішень для реалізації захисту об’єктів критичної інфраструктури ДП «НАЕК «Енергоатом».
Відповідно до розпорядження КМУ (ДСК) ДП «НАЕК «Енергоатом» зобов’язано виконати заходи щодо посилення фізичного захисту об’єктів відповідно до рекомендацій відповідно до концепції «Країна – фортеця» (ДСК).
Відповідно до протоколу наради керівництва держави (ДСК) ДП «НАЕК «Енергоатом» зобов’язано реалізувати завершення першої черги будівельно-монтажних робіт до початку опалювального сезону 2023/2024.
Таким чином, керуючись вказівками керівництва держави, пов’язаних із будівництвом захисних споруд об’єктів критичної інфраструктури та з метою здійснення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємства електроенергетичного та ядерно-промислового комплексів ‒ ВП ХАЕС, ВП АПІ ДП «НАЕК «Енергоатом» здійснив закупівлю проектних робіт «Нове будівництво. Хмельницька АЕС. Захисні споруди».
Згідно з пунктами 1 та 7 розділу ІІ Переліку відомостей, що становлять службову інформацію у Міненерго, затвердженого наказом Міненерго від 15.03.2023 № 92, до відомостей, що становлять службову інформацію, серед іншого, відносяться відомості щодо окремих показників системи інженерно-технічного захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, що містять інформацію про їх інженерно-технічний захист додатково до відомостей, які не підпадають під дію Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, а також відомості з питань, пов’язаних з проектуванням, будівництвом, реконструкцією, технічним переоснащенням, відновленням та модернізацією об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, крім тих, що становлять державну таємницю.
Згідно з вимогами пункту 11 Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 736, передавання службової інформації відкритими каналами зв’язку забороняється.
Враховуючи вищезазначене, закупівля «Проектні роботи «Нове будівництво. Хмельницька АЕС. Захисні споруди» здійснена відповідно до підпункту 1 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022
№ 1178, а саме: «інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури, та/або об’єктів електроенергетики, та/або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування».
4. Для оцінки можливості залучення до виконання робіт з улаштування захисних споруд проведено протокольну зустріч представників ВП АПІ ДП «НАЕК «Енергоатом» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД», в рамках яких перевірено наявність персоналу (інженери будівельники, конструктори та проектувальники з сертифікатами СС2-СС3), матеріально-технічної бази (обладнання для розробки проектів та можливості залучення будівельної та спеціальної техніки), технологій (ліцензоване програмне забезпечення для розробки проектної документації), дозвільних документів (ліцензії на будівельні роботи) та досвіду виконання договорів (проектні та будівельні роботи, в тому числі для об’єктів критичної інфраструктури та з інформацією з обмеженим доступом, тому не публікуються на порталі PROZORRO).
Перевірено та підтверджено те, що ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД» має право здійснювати діяльність і виконувати проектні та будівельні роботи, також має дозвіл на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею № КВЗ-2021-53 від 20.03.2021, строк дії дозволу до 20.03.2024.
На запит ДП «НАЕК «Енергоатом» Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України надала додатковий примірник «Типових рішення з інженерного захисту будівель, споруд та дахів об’єктів критичної інфраструктури України» для передачі проектній організації ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД» (лист має гриф обмеження доступу – для службового користування) з метою підготовки комерційної пропозиції на виконання проектних робіт створення захисних споруд об’єктів ДП «НАЕК «Енергоатом».
На виконання вимог наказу ДП «НАЕК «Енергоатом» від 27.06.2022 № 01-374-н та відповідно до запитів ВП «Атомпроектінжиніринг» проводилася перевірка контрагента ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ КАНТРІІНВЕСТБУД» (ЄДРПОУ 43534236) на предмет наявності в учасника/контрагента ризику зупинення здійснення видаткових операцій за їх рахунками, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2022 № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» та постанови Правління НБУ від 24.02.2022 № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану».
5. Договір про закупівлю від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380, укладений відповідно до підпункту 1 пункту 13 Особливостей. Згідно з вимогами пункту 13 Особливостей: «За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону». Відповідний звіт оприлюднено замовником. Оприлюднення договору про закупівлю, укладеного відповідно до підпункту 1 пункту 13 Особливостей, положеннями пункту 13 Особливостей не вимагається.
6. Відповідно до зобов’язань за договором про закупівлю від 04.07.2023 № 19-146-08-23-00380, виконавець розробив та надав замовнику проєктно-кошторисну документацію, яка пройшла експертизу та отримала Експертний звіт (позитивний) (Додаток 2).