• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт котла водогрійного КВГМ-20-150 котельні №3 Замовника за адресою:07301, м. Вишгород Київської обл., вул. Київська, буд. 10-б

Завершена

7 344 499.84 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 146 889.99 UAH
Номер: 1f4fa3e830884741bc260f53a454ac3d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-17-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.10.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 17.10.2023 16:08 - 07.11.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.10.2023 № 270 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.10.2023 № 270. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-07-05-011645-a, 05.07.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушень пункту 3 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 листопада 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вишгородтепломережа» Вишгородської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-07-05-001037-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію та внесені зміни до неї; опубліковану ТОВ «Устимівський котельномеханічний завод» вимогу про сунення порушень під час проведення процедури закупівлі та відповідь Замовника на таку вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «РАКОН» ЛТД» (далі – ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД»); протокол уповноваженої особи Замовника від 19.07.2023 №2308 ВТ-вп; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» як переможцем тендеру документи; договір від 01.08.2023 №ПРК-23-07; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до вимог Додатку №2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації Замовника учасник надає усі види послуг поточного ремонту відповідно до вимог діючих будівельних норм, та розраховує вартість відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (з урахуванням Зміни №1, №2). Також, за вимогами Додатку №2 до тендерної документації у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва в складі пропозиції надати в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних imd та в роздрукованому та відсканованому вигляді договірну ціну з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані: зведений кошторисний розрахунок вартості робіт; дефектний(і) акт(и) до локальних кошторисів; локальний(і) кошторис(и) (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); відомсть(ті) ресурсів до локальних кошторисів; розрахунок(и) загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунок(и) адміністративних витрат; розрахунок розміру прибутку; розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; кошторисний розрахунок, № П-154. Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281) вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» у складі тендерної пропозиції надано відповідні локальні кошториси та розрахунки договірної ціни. При цьому, у Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 включено, зокрема, роботи з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди (КР20-41-1) та перевезення сміття (СЗ11-30-М) із врахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при виконанні таких робіт – 13,3 люд.-год, а також включено трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при виконанні робіт з монтажу (розділ 3 Локального кошторису №02-01-01) – 149,38 люд-год. та при виконанні обмуровочних робіт – 56,64 люд.-годин. Одночасно, у складі тендерної пропозиції ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» міститься Інформаційна довідка (№19 від 11.07.2023) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій зазначено, зокрема, про наявність в учасника навантажувача-екскаватора колісного JCB3CX «SITEMASTER», самоскида КАМАЗ та автомобільного крана КТА-25, залучених за договором надання послуг технікою. Також, учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» надано скан-копію укладеного з ТОВ «Дніпроенергомеханізація» договору №1002 від 10.02.2023 про надання послуг технікою, відповідно до умов якого (п.1.1) надання послуг технікою (навантажувач-екскаватор колісний JCB3CX «SITEMASTER», самоскид КАМАЗ та автомобільний кран КТА-25) здійснюється разом з особами, які мають право на керування (експлуатації) такою технікою. У поданій учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» Інформаційній довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (№19 від 11.07.2023) про наявність власного будівельного автотранспорту учасника не вказано. Отже, усі необхідні для виконання договору за предметом досліджуваної процедури закупівлі будівельні машини (навантажувач-екскаватор колісний, самоскид, автомобільний кран) залучені учасником за договором надання послуг з іншим суб’єктом господарювання. Водночас, моніторингом встановлено, що у наданому учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» у складі пропозиції розрахунку загальновиробничих витрат до Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 (файл «Загальновиробничні витрати до локального кошторису 02-01-01.pdf») враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні техніки стороннього суб’єкта господарювання (що буде залучена за договором надання послуг разом з особами, які мають право на керування (експлуатації) такою технікою, а саме навантажувач-екскаватор колісний JCB3CX «SITEMASTER», самоскид КАМАЗ, автомобільний кран КТА-25) в повному обсязі, що суперечить вимогам пункту 5.8 Настанови №281. Зазначений вище обсяг трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин (навантажувач-екскаватор колісний JCB3CX «SITEMASTER», самоскид КАМАЗ, автомобільний кран КТА-25) включено також в загальній величині трудовитрат при розрахунку учасником адміністративних витрат та прибутку (файл «Розрахунок прибутку, адміністративних витрат.pdf»). З врахуванням вищенаведеного учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281. Таким чином, учасником ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог Додатку №2 до тендерної документації Замовника щодо здійснення розрахунку вартості послуг за предметом досліджуваної процедури закупівлі відповідно до вимог Настанови №281 (з урахуванням Зміни №1, №2). Відповідно до підпункту 2 пункту 44 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «НВП «РАКОН» ЛТД», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 01.08.2023 №ПРК-23-07. Слід зазначити, що врахування при розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в актах виконаних робіт за укладеним договором трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, призведе до завищення вартості таких робіт.
Період усунення порушень: 03.11.2023 12:34 - 18.11.2023 00:00
Дата публікації висновку: 03.11.2023 12:34

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визначення протипоравним та скасування висновку від 03.11.2023р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-05-011645-a dsl 14 листопада 2023 року № 4002/08 до Київського окружного адміністративного суду за адресою : 01133,м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26.
Дата публікації: 15.11.2023 15:16
Дата відкриття провадження: 22.01.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/42549/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надано аргументовані заперечення до висновку згідно ч.8.ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" шляхом оприлюднення заперечення у доданому файлі "Лист ЗАПЕРЕЧЕННЯ"
Дата публікації звіту: 10.11.2023 14:53

Запити/Пояснення