-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8
Завершена
11 163 153.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 815.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 55 815.77 UAH
Номер:
be8deb59728443c78ced524d9165cbc5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-25-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.10.2023 00:00
Період моніторингу:
25.10.2023 14:21 - 15.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.10.2023 № 53-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-07-04-003066-a 04.07.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.07.2023 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Приватного підприємства «Будпрайм» (далі – ПП «Будпрайм»), вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ПП «Будпрайм», повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 19.07.2023, протокол уповноваженої особи від 19.07.2023 б/н, договір підряду від 26.07.2023 № 250723/1, укладений Замовником з ПП «Будпрайм» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 26.07.2023, додаткову угоду від 27.07.2023 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.11.2023 та 09.11.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства, у даному випадку відповідно до пункту 19 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, визначений законодавством вичерпний перелік підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю повинен бути включений до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації замовника.
Проте, в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, оприлюднений у складі тендерної документації Замовника проєкт договору підряду не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпунктах 2, 7 та 8 пункту 19 Особливостей.
Слід зазначити, що у пункті 4 «Умови договору про закупівлю» розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовником наведено перелік підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, який не містить підстави для зміни істотних умов, викладені у підпункті 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Будпрайм» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (не менше одного), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання.
Разом з тим, учасник повинен надати скан-копії вказаних у довідці аналогічних договорів разом із документами, які підтверджують їх повне виконання (акти приймання-передачі або довідки за формою КБ-3).
Слід зазначити, що будь-яких уточнень щодо можливості надання копії договору без додатків Замовником в тендерній документації не зазначено.
На виконання вищезазначеної вимоги у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано договір закупівлі робіт за державні кошти, щодо виконання реконструкції будівлі ФАПу із добудовою під дитячий садок на 40 місць в с. Бабина Самбірського району Львівської області від 02.11.2015 № 0211/15, укладений з Бабинською сільською радою Самбірського району Львівської області (далі – договір № 0211/15) та додаткову угоду від 06.11.2015 № 1 до основного договору № 0211/15.
Згідно з розділом IV додаткової угоди від 06.11.2015 № 1 до договору № 0211/15 «Ця додаткова угода є невід’ємною частиною основного договору». «Також викласти в новій редакції Додаток № 1 – «Договірна ціна» та Додаток № 2 «Календарний графік виконання робіт». Додаток 1 та Додаток 2 додаються».
Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Будпрайм» не надано зазначений додаток № 1 – «Договірна ціна» до додаткової угоди від 06.11.2015 № 1 до договору № 0211/15, чим не дотримано вимогу пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Також, на виконання вимог пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника, у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано договір підряду від 05.05.2016 № 0505/1, укладений з Вільшаницькою сільською радою Самбірського району Львівської області (далі – договір № 0505/1) та додаткові угоди від 09.08.2016 № 1, від 30.12.2016 № 3, та від 20.04.2017 № 4, які є невід’ємною частиною договору № 0505/1.
При цьому, в тендерній пропозиції учасника не надано додатки до додаткової угоди від 09.08.2016 № 1, які є невід’ємною частиною цього договору: 1 – «Договірна ціна», 2 – «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва», чим не дотримано вимогу пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах до 12:56 год 19 липня 2023 року, але вищезазначені невідповідності в перелік не включено та, як наслідок, не надано ПП «Будпрайм» можливості виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
15.11.2023 11:33 - 30.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.11.2023 11:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноважена особа
Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа
Державній аудиторській службі України
Замовник — КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА СПОРТИВНА ШКОЛА
Моніторинг — UA-M-2023-10-25-000007
Оголошення — UA-2023-07-04-003066-a
Предмет закупівлі: Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-04-003066-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме: тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону та інші порушення законодавства у сфері закупівель (Встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей)
У висновку зазначено наступні порушення:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у вигляді здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме:
«здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
На виконання зобов’язань наведених у висновку Замовником проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель порушень встановлених у висновку, а саме:
Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Також, задля недопущення в подальшому порушень під час проведення публічних закупівель, Уповноваженою особою заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб з питань публічних закупівель, а саме відповідно до Наказу директора Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа №106 від 17 листопада 2023 року, в якому зазначено про направлення Уповноваженої особи – Кіт Наталії Олександрівни на курси підвищення кваліфікації щодо правових та практичних аспектів проведення публічних закупівель.
Уповноваженою особою прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати.
Дата публікації звіту:
21.11.2023 12:52
Запити/Пояснення
Номер:
956941c303384d27b4bdf6806edc4d5a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.10.2023 17:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У.Самчука, 8», за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 11 163 153,60 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-04-003066-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – ПП «БУДПРАЙМ», вимоги пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c12f0edf5ca543f4b7b3af6ff67064c6
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит у межах проведення моніторингу UA-2023-07-04-003066-a
Дата опублікування:
03.11.2023 12:48
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит у межах проведення моніторингу UA-2023-07-04-003066-a
На виконання вимог, викладених у запиті Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 31.10.2023 р.
1.
Щодо обгрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит. Уповноважена особа Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 04 липня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація).
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей, кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та іншим нормативним документам.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Проектно кошторисна документація на «Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8» розроблено на підставі вихідних даних з експертного звіту №0700Є-05/23 від 18 травня 2023.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та експертного звіту (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини.
Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275, а також згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та становить 11 163 153, 60 грн з ПДВ.
Обсяг робіт наведено у додатку №2 до тендерної документації та кількість робіт – 1 робота.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8» здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, яка затверджена Наказом №50 Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа.
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 (із змінами) (надалі - Постанова) затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів.
Підпунктом 1 пункту 4 Постанови рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Пунктом 4-1 Постанови передбачено забезпечення Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, виходячи з системного аналізу даних норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті. Також хочемо наголосити на тому, що ми не відносимось до Замовників які мають розміщувати дану інформацію.
Разом з тим, надаємо посилання на сторінку веб-сайту: https://sport.loda.gov.ua/documents (Розділ - Результати змагань, підсумкові звіти та висновки) на якому оприлюднено інформацію щодо процедур закупівель на виконання п.4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710».
2. Щодо надання інформації про виконання переможцем тендеру вимоги пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю»
Відповідно до пункту 3 Розділу 6 тендерної документації:
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Повідомляємо, що підписання договору за результатами закупівлі відбулося 26 липня 2023 року. Переможець процедури закупівлі: Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) – ПП "БУДПРАЙМ", під час укладення договору, на підтвердження інформації про право підписання договору про закупівлі надали наступні документи:
- Наказ №1к від 18 березня 2016 р.
- Рішення Засновника №02 про призначення директора підприємства від 18 березня 2016 р.
- Статут Приватного підприємства «Будпрайм»
- Рішення №17 Засновника Приватного Підприємства «Будпрайм» від 24 грудня 2018 року.
На підтвердження інформації про надання ПП "Будпрайм" документів, які підтверджують право підписання договору надаємо скан-копії таких документів.
Документи до пояснення по запиту від 31.10.2023 р.:
- Експертний звіт (позитивний)
- Зведений кошторисний розрахунок
- Відомість ресурсів
- Кошторис
- Документи ПП «Будпрайм», які підтверджують повноваження
Номер:
586ce08aef2741348659865318afb49a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.11.2023 15:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт та гідроізоляція основної будівлі КЗ ЛОР «Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа» м. Львів вул. У. Самчука, 8», за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 11 163 153,60 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-07-04-003066-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
На виконання пункту 3 «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано договір закупівлі робіт за державні кошти, щодо виконання реконструкції будівлі ФАПу із добудовою під дитячий садок на 40 місць в с. Бабина Самбірського району Львівської області від 02.11.2015 № 0211/15, укладеного з Бабинською сільською радою Самбірського району Львівської області (далі – договір № 0211/15) та додаткову угоду від 06.11.2015 № 1, яка є невід’ємною частиною основного договору № 0211/15.
Відповідно до додаткової угоди від 06.11.2015 № 1 до договору № 0211/15 додаток № 1 – «Договірна ціна» та додаток № 2 «Календарний графік виконання робіт» викладено у новій редакції. Додаток 1 та Додаток 2 додаються.
Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Будпрайм» не надано зазначений додаток № 1 – «Договірна ціна» до додаткової угоди від 06.11.2015 № 1 до договору № 0211/15, чим не дотримано вимогу пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Також, у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано договір підряду від 05.05.2016 № 0505/1, укладений з Вільшаницькою сільською радою Самбірського району Львівської області (далі – договір № 0505/1) та додаткові угоди від 09.08.2016 № 1, від 30.12.2016 № 3, та від 20.04.2017 № 4, які є невід’ємною частиною договору № 0505/1.
При цьому, в тендерній пропозиції учасника не надано додатки «Договірна ціна» та «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва» до додаткової угоди від 09.08.2016 № 1 та додаткову угоду № 2 до договору № 0505/1, чим не дотримано вимогу пункту 3 таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім цього, відповідно до вимог пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано довідку «Наявність кваліфікованих працівників будівельних професій, які мають необхідні знання та досвід» від 11.07.2023 № 3, відповідно до якої учасником планується для виконання робіт залучення робітника з комплексного обслуговування та ремонту будинків – Дубас Любомира Миколайовича.
При цьому, в наказі про прийняття на роботу від 11.07.2023 № 4 на посаду робітника з комплексного обслуговування і ремонту будинків прийнято Дубас Любмира Миколайовича.
У зв’язку з чим Замовником не надано Учаснику ПП «Будпрайм» можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
65e8f7229dd94965b8f54b66b6f7c1cd
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит у межах проведення моніторингу UA-2023-07-04-003066-a
Дата опублікування:
09.11.2023 12:51
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит у межах проведення моніторингу UA-2023-07-04-003066-a
На виконання вимог, викладених у запиті Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 06.11.2023 р.
1. Щодо аналогічних договорів
Відповідно до п. 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації була встановлена вимога, відповідно до якої:
• довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (не менше одного), яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання.
• скан-копії вказаних у довідці аналогічних договорів разом із документами, які підтверджують їх повне виконання (акти приймання-передачі або довідки за формою КБ-3).
• відгуки від замовників за вказаними аналогічними договорами про успішне виконання таких договорів.
Аналогічним буде вважатися повністю виконаний договір на капітальний ремонт та/або реконструкцію та/або здійснення гідроізоляції будівель
На виконання вищенаведеної вимоги ПП «Будпрайм» було надано наступні документи:
- Документ «Виконання аналогічних договорів» (міститься у файлі «Виконання аналогічних договорів.pdf»);
- Договір №0211/15 від 02 листопада 2015 року (міститься у файлі «договір бабино.pdf»);
- Акти КБ-3 та КБ-2в до Договору №0211/15 від 02 листопада 2015 року (містяться у файлах: «Акт 1 бабино.pdf», «акт 2 бабино.pdf», «акт 3 бабино.pdf», «акт 4 бабино.pdf», «Акт 5 Бабино.pdf», «Акт 6 бабино.pdf», «акт 7 бабино.pdf»);
- Лист-відгук (міститься у файлі «бабино відгук.jpg»);
- Договір №0505/1 від 05 травня 2016 р. (міститься у файлі «Договір Вільшаник.pdf»);
- Акти КБ-3 та КБ-2в до Договору №0505/1 від 05 травня 2016 року (містяться у файлах: «Акт 1 Вільшаник.pdf», «Акт 2 Вільшаник.pdf», «Акт 3 Вільшаник.pdf», «Акт 4 Вільшаник.pdf», «Акт 5 Вільшаник.pdf», «Акт 6 Вільшаник.pdf»)
- Лист-відгук (міститься у файлі «Лист відгук Вільшаник.pdf»).
У статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено наступне:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема:
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Закон не містить критеріїв визначення такого поняття як "аналогічний договір", а тому замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю "аналогічний договір" з урахуванням загальних принципів здійснення публічних закупівель. У даному випадку межі критерію "аналогічний договір" визначені, виходячи зі специфіки предмету закупівлі.
Кваліфікаційні критерії — це можливість замовника перевірити учасника на можливість здійснювати постачання товарів, надання послуг чи виконання робіт, що закуповуються замовником. Пунктом 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору передбачено надання сканкопії аналогічного договору разом із документами, які підтверджують їх повне виконання (акти приймання-передачі або довідки за формою КБ-3) та відгуки від замовників за вказаними аналогічними договорами про успішне виконання таких договорів. Всі документи, які вимагалися Замовником в тендерній документації на підтвердження наявності аналогічного договору містяться у наданих в тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» документах. Наданими документами ПП «Будпрайм» підтвердили наявний та достатній досвід виконання аналогічного договору, оскільки якість та своєчасність виконаних робіт підтверджується листами-відгуками за аналогічними договорами, а факт повного виконання аналогічного договору підтверджують довідки форми КБ-3 та КБ-2в.
Також, варто зазначити про Постанову від 31 травня 2021 року №917/265/18 Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду (надалі – Постанова). У зазначеній Постанові дано визначення поняттям «додаткова угода до договору» та «додаток до договору», а також Суд зауважив, що потрібно розрізняти ці два поняття. У Постанові визначається, що додаткова угода – є правочином, що вносить зміни до вже існуючого договору. Додаток до договору – це документ, який містить доповнення, уточнення, додаткові роз’яснення, пояснення умов договору, перелік конкретних товарів, послуг тощо. Потрібно наголосити на тому, що відмінністю є те, що додаток до договору є невід’ємною частиною вже існуючого договору, а додаткова угода є окремою юридичною угодою. Відмінність прослідковується також у тому, що додаткова угода є правочином. Відповідно до ст. 202 ЦК України правочин це дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків». Тоді як, додаток до договору є документом, тобто як наслідком здійснення правочину, його фіксація. Хочемо наголосити на тому, що невід’ємні додатки до аналогічного договору №0211/15 та аналогічного договору №0505/1, а це: Додаток №1 «Договірна ціна» та Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт», були надані ПП «Будпрайм» у складі тендерної пропозиції. У тендерній документації Замовника жодним чином не прослідковуються вимоги про надання додатків до додаткових угод аналогічного договору.
Таким чином, у Замовника не було підстав вважати, що учасником-переможцем не виконано вимогу встановлену у пункті 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Адже дана вимога була повністю виконана ПП «Будпрайм».
Щодо ненадання Додаткової угоди №2 до договору №0505/1 від 05 травня 2016 р., потрібно зазначити, що ПП «Будпрайм» в складі тендерної пропозиції жодним чином не згадувалося та немає посилання на Додаткову угоду №2, а сам Замовник не може вимагати від Учасників того чого не вимагалося в тендерній документації або тих документів, які не існують. Дослідження та визначення критеріїв чи порядку нумерації додаткових угод, які укладалися ПП «Будпрайм» за аналогічним Договором №0505/1 від 05 травня 2016 р. не входить до компетенції Замовника, це виключно питання які регулюються між ПП «Будпрайм», як підрядником, та Вільшаницькою сільською радою Самбірського району Львівської області, як Замовником за Договором №0505/1 від 05 травня 2016 р.
Отже, підсумовуючи все вищенаведене варто зазначити про наступне:
- вважаємо, що ПП «Будпрайм» було виконано вимогу Замовника про підтвердження існування досвіду виконання аналогічного договору, на підтвердження чого Переможцем була надана низка документів, проаналізувавши які Замовник зміг прийти до висновку про існування успішного досвіду виконання аналогічних робіт (Учасником надано два повністю виконані договори разом із актами та відгуками, які підтверджують факт такого виконання);
- також можна наголосити на певних формальних помилках (у випадку з додатковою угодою №2 до договору №0505/1 від 05 травня 2016 р.,) та формалізмі щодо питання наявності в складі тендерної пропозиції додатків до додаткових угод аналогічних договорів;
- для Замовника під час проведення процедури закупівлі було важливим той факт, щоб потенційні підрядники мали належний та достатній досвід виконання певного роду робіт, які є предметом процедури закупівлі, а тому дослідивши документи ПП «Будпрайм», які були надані у складі тендерної пропозиції, Замовник прийшов до висновку про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Щодо підтвердження наявності працівників
Щодо другого питання, а саме:
«Крім цього, відповідно до вимог пункту 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» таблиці 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» надано довідку «Наявність кваліфікованих працівників будівельних професій, які мають необхідні знання та досвід» від 11.07.2023 № 3, відповідно до якої учасником планується для виконання робіт залучення робітника з комплексного обслуговування та ремонту будинків – Дубас Любомира Миколайовича. При цьому, в наказі про прийняття на роботу від 11.07.2023 № 4 на посаду робітника з комплексного обслуговування і ремонту будинків прийнято Дубас Любмира Миколайовича.
У зв’язку з чим Замовником не надано Учаснику ПП «Будпрайм» можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей?»
Даючи відповідь на дане запитання хочемо зазначити наступне:
Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 затверджено Перелік формальних помилок. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
На виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції. Серед переліку формальних помилок зокрема міститься:
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного можна зазначити, що помилка, яка була допущена ПП «Будпрайм» щодо зазначення в довідці «Наявність кваліфікованих працівників будівельних професій, які мають необхідні знання та досвід» від 11.07.2023 № 3, найменування робітника з комплексного обслуговування та ремонту будинків – Дубас Любомира Миколайовича, а в наказі про прийняття на роботу від 11.07.2023 № 4 на посаду робітника з комплексного обслуговування і ремонту будинків – Дубас Любмира Миколайовича є формальною помилкою та жодним чином не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення і не стосується характеристики предмета закупівлі. Якщо звернутися до Академічного тлумачного словника української мови можна побачити, що під поняттям «описка» розуміється помилка в написаному тексті (переважно через неуважність). Тобто можна зробити висновок про звичайну описку (одрук) зі сторони Переможця.
Також, якщо проаналізувати документи надані ПП «Будпрайм», на підтвердження вимоги про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які містяться у складі тендерної пропозиції можна зробити висновок, що Дубас Любомир Миколайович та Дубас Любмир Миколайович – це одна й та ж людина.
Отже, виходячи з усього вищенаведеного можна зазначити про те, що в Замовника були відсутні підстави для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, оскільки Замовником вищезазначену помилку віднесену до формальної, тобто у тендерній пропозиції ПП «Будпрайм» були відсутні невідповідності в цій частині.