-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття за вул. Львівська в с. Старе Село Львівського району Львівської області
Завершена
32 847 772.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 164 238.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 164 238.86 UAH
Номер:
b99f5d83e4844e82be03ad9e79c9d1b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-04-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.09.2023 00:00
Період моніторингу:
04.09.2023 10:55 - 26.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.09.2023 Одеса № 215
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 01.09.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 01.09.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 01.09.2023 № 215
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
17 UA-2023-06-30-007966-a 30.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22, абзацу 8 пункту 3 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом складання ТД у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.06.2023, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ» (далі – ТОВ «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.07.2023 № ВТ23/07/13/01, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ТОВ «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 13.07.2023 в електронній системі закупівель, договір від 21.07.2023 № Т-31/23 (далі – Договір), пояснення отримані 11.09.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості – розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 3.3 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та відповідати формі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (форма банківської гарантії міститься в додатку 6 до ТД).
Також у пункті 3.4 розділу 3 ТД та у додатку 6 до ТД наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Водночас, відповідно до абзацу 8 пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. Також відповідно до пункту 26 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 гарантія повинна містити такі реквізити, зокрема умови, за яких надається право вимагати платіж. Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частині 1 статті 25 Закону зазначено, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Однак, чинними нормами Особливостей перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець процедури закупівлі, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей не застосовується.
Так, у пункті 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Слід зазначити також, що у разі надання ТОВ «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ», як переможцем процедури закупівлі, документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (встановлений пунктом 47 Особливостей строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції в сумі 164 000,00 гривень.
Таким чином, Замовник у ТД зазначив умови надання забезпечення тендерної пропозиції (умови неповернення), які не відповідають чинним нормам Особливостей, а саме без урахування пункту 47 Особливостей, чим порушив вимоги пункту 15 частини другої статті 22, абзацу 8 пункту 3 та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
21.09.2023 15:36 - 06.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.09.2023 15:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття за вул. Львівська в с. Старе Село Львівського району Львівської області» Замовник торгів повідомляє наступне:
Згідно п. 1 Розділу 1 тендерної документації тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі – Закон), з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) (зі змінами).
Так, відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Ч. 2 ст. 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації.
Так, зокрема, в п. 15 ч. 2 ст. 22 Закону зазначено: у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Варто підкреслити, що Особливостями не змінено та не зупинено норми щодо можливості витребування від учасників забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема, залишаються чинними і норми щодо не повернення забезпечення тендерної пропозиції.
Щодо наказу Мінеокономіки України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, то станом на сьогоднішній день змін до форми банківської гарантії також не внесено.
В Наказі № 2628 зазначено, що ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями; реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії.
Таким чином, враховуючи зазначене, ні замовник, ні будь-хто інший не вправі самостійно вносити зміни до вимог забезпечення тендерної пропозиції та до самої форми.
Відтак, формуючи тендерну документацію, зокрема і п. 3.4 Розділ 3 тендерної документації, Замовник торгів зазначав умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції виключно ті, які передбачені в ст. 25 Закону.
Окрім цього, враховуючи те, що в п. 1 Розділу 1 тендерної документації зазначено, що тендерна документація формується відповідно до Закону, але, з урахуванням Особливостей, можна дійти до висновку, зокрема, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення: статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, Замовник торгів вважає, що тендерна документація складена у відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
Принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить відповідні офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
26.09.2023 15:10
Запити/Пояснення
Номер:
54b27732c52f4c1a963d653ac05819fb
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.09.2023 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Відповідно до вимог розділу 1.3 додатку 1 до тендерної документації (далі – ТД) учасник для підтвердження відповідності пропозиції такому кваліфікаційному критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) повинен надати скановану з оригіналу копію аналогічного договору, який повністю виконаний, інформацію щодо якого вказано у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ» (далі – ТОВ «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ») вимогам розділу 1.3 додатку 6 до ТД, тоді як зазначений учасник надав аналогічний договір від 25.09.2020 № 79-к/20 без додаткової угоди № 11 від 21.12.2022, яка оприлюднена в електронній системі закупівель за процедурою закупівлі, проведеною Замовником, оголошення за номером ID: UA-2020-08-18-009491-a, та яка є його невід’ємною частиною відповідно до пункту 2 вказаного аналогічного договору?
2. Також відповідно до вимог розділу 1.3 додатку 1 до ТД для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати копію аналогічного договору, який повністю виконаний.
Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛЬТ КАПІТАЛ» вимогам розділу 1.3 додатку 6 до ТД, тоді як зазначений учасник надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору від 03.07.2023 № 1001, в якій ціна договору складає 45 410 000,00 грн, а сума виконання 44 492 653,50 грн?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
586ab1b5c0794391b37e30b1fc2de363
Назва:
У відповідь на запит замовнику на пояснення в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
11.09.2023 16:07
Опис:
Відповідь на запит замовнику на пояснення міститься у прикріпленому документі.