-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Абсорбент газоконденсатний
Дана закупівля подана вдруге, але із внесеними змінами до тендерної документації. Внесення змін та скасування закупівлі UA-2023-06-08-015888-a обумовлено результатом перевірки УСР в Чернігівській області ДСР НП України.
Завершена
1 920 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 600.00 UAH
Номер:
024551b847374fbb92e1e5f4e816f95a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-24-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.07.2023 00:00
Період моніторингу:
24.07.2023 17:28 - 15.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.07.2023 № 40-З
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9. UA-2023-06-30-006915-a 30.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірність внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Прилуцької дослідної станції Інституту садівництва Національної академії аграрних наук України (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕПРІСС» (далі – ТОВ «РЕПРІСС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.07.2023 № 4, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 10.07.2023, договір про поставку нафтопродуктів від 18.07.2023 № 18/07-23/1, укладений замовником з ТОВ «РЕПРІСС» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 18.07.2023, додаткову угоду до Договору від 19.07.2023 № 1, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 09.08.2023.
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини другої статті 22 Закону, з огляду на наступне.
Замовником в тендерній документації не зазначено, що строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними не може бути меншим 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушено вимогу пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «РЕПРІСС» вимогам тендерної документації Замовника з огляду на наступне.
Так, відповідно до вимог підпункту 4.1 пункту 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність власних/орендованих АЗС, спеціалізованих сховищ нафтопродуктів або АЗС; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Також, пунктами 1 та 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено надання учасниками оригіналу або завіреної належним чином копії Статуту або іншого установчого документу з останніми змінами та доповненнями (пункт 1 Додатку 2) та довідки довільної форми, про використання Учасником у своїй діяльності печатки (пункт 7 Додатку 2).
Проте в тендерній пропозиції ТОВ «РЕПРІСС» вищезазначені документи не надано чим не дотримано вимоги підпункту 4.1 пункту 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пунктів 1 та 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Абзацом першим пункту 43 Особливостей передбачено можливість замовника при виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, розміщення у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надав ТОВ «РЕПРІСС» можливість виправити наведену вище невідповідність.
Отже, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РЕПРІСС» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, натомість протоколом уповноваженої особи від 10.07.2023 № 4 учасника ТОВ «РЕПРІСС» визначено переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір оприлюднено в електронній системі закупівель 10.07.2023.
Відповідно до вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, переможцем ТОВ «РЕПРІСС» вищезазначені документи не надано, чим не дотримано вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей,
В свою чергу, положеннями абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Так, враховуючи викладене, Замовником в порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ «РЕПРІСС», натомість 18.07.2023 з ТОВ «РЕПРІСС» укладено Договір.
Період усунення порушень:
15.08.2023 17:05 - 30.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.08.2023 17:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо інформацію щодо проведеної роботи відповідно до результату перевірки:
18 липня 2023 року між Прилуцькою дослідною станцією Інституту садівництва НААН України та ТОВ "РЕПРІСС" було укладено договір на на поставку нафтопродуктів (абсорбент газоконденсатний). За технічними умовами та висновками експертизи, даний вид палива відповідає можливості використання для двигунів с/г техніки.
Відповідно договору, оплата за абсорбент газоконденсатний здійснюється протягом 10 календарних днів з моменту поставки. Станом на 27.07.2023 року було доставлено близько 19 000 літрів палива. У зв'язку з фінансовою неможливістю оплати за умовами Договору, керівництвом Прилуцької дослідної станції ІС НААН України ініційовано лист (додається) до ТОВ "РЕПРІСС" з проханням відстрочити платіж.
Станом на 16.08.2023 року загальний об'єм доставки абсорбенту газоконденсатного становить 55 000 літрів. Враховуючи висновок та виявлені порушення в тендерній документації прийнято рішення припинити зобов'язання по Договору поставки нафтопродуктів №18/07-23/1 від 18.07.2023 року, шляхом укладання додаткової угоди на зменшення загальної вартості та розірвання Договору.
У зв'язку з неможливістю здійснення оплати вчасно Прилуцька дослідна станція має фінансові зобов'язання відповідно до об'єму отриманого палива. Письмовим попередженням (додається) керівництво Дослідної станції повідомило ТОВ "РЕПРІСС" про припинення зобов'язань в розрізі поставки абсорбенту газоконденсатного та про подальше укладання Додаткової угоди після виконання розрахункових зобов'язань.
Дата публікації звіту:
18.08.2023 14:19
Запити/Пояснення
Номер:
fed4fadb1f5d4933a5c1cd7769550d69
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.08.2023 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Абсорбент газоконденсатний», очікуваною вартістю 1 920 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-30-006915-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи були дотримані переможцем процедури закупівлі – Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕПРІСС» під час укладання договору вимоги пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом»?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e34875bc49bb4905b63c113e86b8d9f1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.08.2023 13:31
Опис:
Надаємо роз'яснення відповідно до запиту:
1. При плануванні закупівлі ПММ для проведення посівної компанії, обробітку, збору врожаю до уваги беруться показники використання минулого року та на основі результатів досліджень науковими співробітниками Прилуцької дослідної станції, а саме прийнятого рішення щодо посіву культур, оскільки кожного року посівні площі під відповідні культури змінюються. Це обумовлено рядом причин (аналіз температурного режиму, хімічні показники ґрунту, дослідження насіннєвого матеріалу, потреба в зернових відповідного сорту тощо). За результатами досліджень, інформація передається заступнику директора з виробничих питань та бухгалтеру для підрахунку об'єму закупівлі ПММ. У вигляді службової записки оформлюється потреба та надається керівнику на розгляд (додається). Абсорбент газоконденсатний - це один із видів палива, котрий може бути використаний для транспорту (відповідає ТУ У:23919929.011-2000). Основною перевагою є менша ціна в порівнянні з ДП та бензином. За характеристикам двигуни сільськогосподарської техніки дозволяють використання в якості палива абсорбент газоконденсатний.
Аналіз цін на абсорбент газоконденсатний проводиться шляхом запитів до підприємств-виробників на дату формування закупівлі (ТОВ "ТЦУ", ТОВ "Нова-Брама", ТОВ "Олімп-С"), на Prozorro Market інформація відсутня.
За Статутом Прилуцька дослідна станція є розпорядником коштів другого рівня та підпорядковується Інституту садівництва НААН України. Питання розробки власного веб-сайту не розглядяться, оскільки вартість послуги по розробці на сьогодні близько 34 000 грн, щомісячні витрати на домен та хост призведуть до додаткових витрат державного бюджету. Публікації, розробки, новини, участь в проєктах висвітлюється на сторінці в соціальній мережі Фейсбук.
Для виконання умов Постанови КМУ №710 від 11.10.2016 року "Про ефективне використання державних коштів" подано звернення до директора Інституту садівництва з поясненням та проханням подальшого розміщення інформації, відповідно до Постанови, на офіційному сайті Інституту.
2. Абсорбент газоконденсатний - використовується як альтернативне паливо для дизельних двигунів. Завдяки своєму високому тепловому значенню та екологічності, він забезпечує більш чисте та ефективне згоряння, що позитивно впливає на продуктивність двигуна. Відповідає ТУ У 23919929.011-2000 та є непідакцизним товаром. Переможець закупівлі ТОВ "РЕПРІСС" для підтвердження права реалізовувати абсорбент газоконденсатний надав Витяг з державного реєстру (КОД ВЕД: 19.20, 46.71, 41.30), інформацію про виробника (Договір про переробку продукції із сировини постачальника), підтвердження якості та відповідності (Експертний висновок, Протокол випробувань). Документ про право підпису: Наказ на призначення директора.
На виконання статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі" Переможцем додаткових документів не надано, до уваги взято автоматично заповнену самодекларацію (вчинення злочинів, учинених з корисливих мотивів, вчинення корупційних правопорушень, вчинення економічних правопорушень, порушення справ про банкрутство тощо).
Номер:
27ea81b6e03b4bc3a9e0510045a499bc
Назва:
Оприлюднення інформації щодо припинення зобов'язань по Договору поставки нафтопродуктів №18/07-23/1 від 18.07.2023 року (Абсорбент газоконденсатний)
Дата опублікування:
21.08.2023 16:20
Опис:
Станом на 21.08.2023 року зобов'язання щодо поставки абсорбенту газоконденсатного (після 16.08.2023 року) припинено, складено Додаткову угоду №2 від 21.08.2023 року на зменшення суми Договору та об'єму поставки (внесено зміни до Специфікації додаток №1 Договору поставки нафтопродуктів №18/07-23/1 від 18.07.2023 року). Інформацію оприлюднено на електронному майданчику Прозорро.