-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів смт Запитів Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області з прибудовою будівлі подвійного призначення: споруди цивільного захисту (тимчасового укриття) в підвалі та додаткових навчальних приміщень»
Завершена
41 529 864.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 207 649.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 207 649.32 UAH
Номер:
d9b3a12910c34d0faf17aa41c438d0db
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-14-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.09.2023 00:00
Період моніторингу:
14.09.2023 17:21 - 06.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.09.2023 № 60
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116, доручення державної аудиторської служби України від 03.08.2023 №003100-18/8714-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 14.09.2023 № 60.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
18 UA-2023-06-29-010131-a 29.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення норм п. 3 та п. 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливостей), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UA-P-2023-06-29-003339-c, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, тендерну пропозицію переможця торгів ТОВ "ЕКСПЕРТ СИСТЕМ" на предмет її відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №10/1 від 10.07.2023, повідомлення про намір укласти договір, договір №1707 від 17.07.2023 з додатками до нього, додаткову угоду №1 від 22.09.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до п. 3.3 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 1 пункту 3.4 цього ж Розділу, відшкодувати кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в підпункті 3 пункту 3.3 цього розділу.
Підпунктом 1 пункту 3.4 розділу 3 тендерної документації визначені Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції. Однією з умов неповернення забезпечення є «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону».
Водночас відповідно до п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на момент проведення закупівлі), під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 «Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Тобто, Замовником при складанні тендерної документації не враховано вимоги п. 3 Особливостей, з урахуванням яких однією з умов неповернення забезпечення є «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей», та не дотримано п. 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
27.09.2023 16:52 - 12.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2023 16:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів смт Запитів Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області з прибудовою будівлі подвійного призначення: споруди цивільного захисту (тимчасового укриття) в підвалі та додаткових навчальних приміщень» Замовник торгів повідомляє наступне:
Згідно п. 1 Розділу 1 тендерної документації тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі – Закон), з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) (зі змінами).
Так, відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Ч. 2 ст. 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації.
Так, зокрема, в п. 15 ч. 2 ст. 22 Закону зазначено: у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Варто підкреслити, що Особливостями не змінено та не зупинено норми щодо можливості витребування від учасників забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема, залишаються чинними і норми щодо не повернення забезпечення тендерної пропозиції, які передбачені в ст. 25 Закону.
Щодо наказу Мінеокономіки України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, то станом на сьогоднішній день змін до форми банківської гарантії також не внесено.
В Наказі № 2628 зазначено, що ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями; реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії.
Таким чином, враховуючи зазначене, ні замовник, ні будь-хто інший не вправі самостійно вносити зміни до вимог забезпечення тендерної пропозиції та до самої форми.
Відтак, формуючи тендерну документацію, зокрема і п. 3.4 Розділ 3 тендерної документації, Замовник торгів зазначав умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції виключно ті, які передбачені в ст. 25 Закону.
Окрім цього, враховуючи те, що в п. 1 Розділу 1 тендерної документації зазначено, що тендерна документація формується відповідно до Закону, але, з урахуванням Особливостей, можна дійти до висновку, зокрема, що під час здійснення пубдічних закупівель відповідно до цих Особливостей замовники застосовують положення: статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, Замовник торгів вважає, що тендерна документація складена у відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей.
Принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить відповідні офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також керівником Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Новояричівської селищної ради додатково здійснено роз’яснювальні роботи щодо не допущення у майбутньому різного роду порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
29.09.2023 10:26