-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ПРИДБАННЯ ПУТІВОК НА ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНОК ДІТЕЙ
При визначенні вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель Замовник виходив з планових вартісних показників, які розраховувалися, зокрема виходячи із потреби у відповідних послугах тощо, у зв’язку із чим закупівля проводиться на очікувану вартість.
Завершена
783 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 915.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 915.00 UAH
Номер:
b9ad17f4bf604faba729a5f94a032e6b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-08-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2023 00:00
Період моніторингу:
08.08.2023 15:44 - 30.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.08.2023 № 42-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Валерій ДЗЮБЛЮК
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.08.2023 № 42-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток до наказу від 08.08.2023 № 42-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12
UA-2023-06-29-001113-a
29.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує привести у відповідність умови договору відповідно до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін до договору з урахуванням положень Цивільного та Господарського кодексів України, врахувати виявлені порушення та дотримуватися вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей під час складання тендерної документації та пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Управління освіти Шепетівської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.06.2023 №б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.07.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю санаторій «Лісова пісня» (далі – ТОВ санаторій «Лісова пісня»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.07.2023 № 92, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 10.07.2023, договір про закупівлю від 21.07.2023 № 160 (далі – Договір).
Відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082).
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку № 1082 щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено пункт 24 Особливостей.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує товар, який становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
55241000-1 Послуги центрів відпочинку;
55242000-8 Послуги будинків відпочинку;
55243000-5 Послуги дитячих таборів.
Згідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості як прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами моніторингу встановлено, що в порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не зазначена електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Крім того, пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Моніторингом встановлено, що підпунктом 2 пункту 9.5 розділу 9 «Термін дії договору» проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) Замовником встановлено порядок зміни істотних умов договору, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в Договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення Договору про закупівлю або останнього внесення змін до Договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в Договорі про закупівлю на момент його укладення»
Однак, нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей зміна ціни за одиницю товару передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар.
Згідно річного плану закупівель та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів і тендерної документації предметом закупівлі є послуги, а саме: придбання путівок на оздоровлення та відпочинок дітей.
За результатами моніторингу встановлено, що включення до умов проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) та відповідно до Договору такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни товару у разі коливання на ринку, не відповідає вимогам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Період усунення порушень:
21.08.2023 09:59 - 05.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.08.2023 09:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти Шепетівської міської ради повідомляє про розірвання договору №160 від 21.07.2023р. у зв’язку із відсутністю фінансування.
Дата публікації звіту:
28.08.2023 14:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
Опис:
Замовником прийнято рішення про розірвання логовору (додаткова угода від 28.08.2023 від №1).
Дата публікації:
28.08.2023 15:19
Запити/Пояснення
Номер:
22463343714e47eba03d2ffc64887c3f
Назва:
ВІДПОВІДЬ на висновок UA-2023-06-29-001113-a від 21 серпня 2023
Дата опублікування:
23.08.2023 10:19
Опис:
У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-29-001113-a від 21 серпня 2023 року встановлено наступні порушення:
1. порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082;
2. порушення вимог пункту 17 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Стосовно порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим- четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
- назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
- коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовником було виконано вимоги вищезазначеного пункту 14 Порядку №1082 та зазначено в оголошенні про проведення процедури закупівлі, що опубліковано в електронній системі закупівель, код ДК 021:2015: 55243000-5 — Послуги дитячих таборів, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції (рис. №1).
Стосовно порушення вимог пункту 17 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей
Оздоровлення дітей проводиться на підставі Програми відпочинку і оздоровлення дітей Шепетівської міської територіальної громади на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням XXXI сесії міської ради VIII скликання 24 листопада 2022 № 31 «Про затвердження Програми відпочинку і оздоровлення дітей Шепетівської міської територіальної громади на 2023-2027 роки».
Відповідно до назви предмету закупівлі «ПРИДБАННЯ ПУТІВОК НА ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНОК ДІТЕЙ» замовник купує ПУТІВКИ у кількості 42 штуки для оздоровлення дітей.
Так як Державний класифікатор 021:2015 (Єдиний закупівельний словник) не передбачає відповідного коду закупівлі, а саме придбання путівок на оздоровлення (як товару), а містить лише код 55240000-4: Послуги центрів і будинків відпочинку (як послуги), то замовником було обрано саме цей код. Проте замовник не вважає, що придбання путівок це є послуга.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»:
- послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
- товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Виходячи із наведених вище визначень не можна однозначно стверджувати, що це є послуга, оскільки оздоровлення дітей здійснюється виключно за наявності певного документу, що дає право дитині на отримання послуг. При цьому даний документ включає в себе однаковий спектр послуг для всіх дітей. Тобто замовник купує певний документ, який має свою вартість, яка залежить від якості та кількості послуг з оздоровлення, що в нього включаються. Тобто, це є грошовий документ.
В статті 23 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» зазначено, що прийом дитини до дитячого закладу оздоровлення та відпочинку здійснюється за наявності путівки. Водночас, стаття 1 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» зазначає що:
- путівка до дитячого закладу оздоровлення та відпочинку – це документ, який засвідчує право дитини на отримання послуг з оздоровлення та відпочинку, умови перебування в такому закладі і визначає вартість та перелік послуг з оздоровлення та відпочинку для однієї дитини в конкретному закладі;
- оздоровлення – це комплекс спеціальних заходів соціального, виховного, медичного, гігієнічного, спортивного характеру, спрямованих на поліпшення та зміцнення фізичного і психічного стану здоров'я дітей, що здійснюються в дитячому закладі оздоровлення та відпочинку протягом оздоровчої зміни.
Тобто, путівка – це і є той документ, на підставі якого дитячі заклади оздоровлення надають послуги, тому слід розуміти, що путівки - це особливий вид товару, але згідно до діючого законодавства - грошовий документ.
Враховуючи вищезазначене, замовник купує путівки (товар) на підставі яких замовнику будуть надаватися послуги.
Також повідомляємо, що по Програмі відпочинку і оздоровлення дітей Шепетівської міської територіальної громади на 2023-2027 роки згідно рішення XLIII (позачергової) сесії Шепетівської міської ради VIII скликання від 10 серпня 2023 року №8 «Про внесення змін до бюджету Шепетівської міської територіальної громади на 2023 рік» кошти на придбання путівок на оздоровлення дітей не виділено.
Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
Враховуючи вищезазначене, вбачаємо недоцільним внесення змін до договору, з метою приведення у відповідність його умов з врахуванням виявлених порушень, оскільки замовником було надіслано лист ТОВ санаторій «Лісова пісня» від 14.08.2023р. №01-21/443 про повернення путівок на оздоровлення дітей та додаткову угоду №1 про розірвання договору за згодою сторін з причини відсутності бюджетних призначень (експрес накладна № 20450758036942, дата отримання відправлення 21.08.2023р.).
Додатки до листа:
1. Лист №01-21/443 від 14.08.2023р. на 1 арк. в 1 прим.
2. Рисунок №1 на 1 арк. в 1 прим.
3. Умови оголошення закупівлі UA-2023-06-29-001113-a на 5 арк. в 1 прим.
4. Експрес-накладна № 20450758036942 від 14.08.2023р. на 1 арк. в 1 прим.
Номер:
6298c20ee06a47bebb233e331680be35
Назва:
надання роз’яснень щодо змісту висновку та його зобов'язань
Дата опублікування:
23.08.2023 16:59
Опис:
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повідомляємо наступне:
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі придбання путівок на оздоровлення та відпочинок дітей ДК 021:2015:55240000-4: Послуги центрів і будинків відпочинку (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-29-001113-a), оприлюдненого в електронній системі закупівель 21 серпня 2023 року, встановлені наступні порушення:
- порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 щодо порядку розміщення інформації про публічні закупівлі;
- порушення вимог пункту 17 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Стосовно порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до пункту 3-7 частини третьої Розділу Х «Прикінцевих та перехідних положень» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 3 Порядку № 1082 визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1082 під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи) та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо:
назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Стосовно порушення вимог порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Згідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості як прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
За результатами моніторингу встановлено, що в порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не зазначена електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Стосовно порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
В свою чергу, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація має містити, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто проект договору про закупівлю є частиною тендерної документації.
Крім того, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору може здійснюватися виключно у випадках, визначених законодавством, вичерпний перелік яких наведено в пункті 19 Особливостей.
Згідно з статтею 9 Закону Уповноваженим органом розроблено та затверджено відповідні порядки, зокрема щодо визначення предмета закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок № 708), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783.
Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Так, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Отже, замовник визначає предмет закупівлі самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку № 708.
Згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Згідно річного плану закупівель та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів і тендерної документації, а також укладеного за результатами процедури закупівлі Договору від 21.07.2023 №160 Замовником визначено, що предметом закупівлі є ПОСЛУГИ, а саме: ДК 021:2015:55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (ПРИДБАННЯ ПУТІВОК НА ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНОК ДІТЕЙ).
Однак, нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей зміна ціни за одиницю товару передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар.
Враховуючи викладене, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує привести у відповідність умови договору відповідно до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін до договору з урахуванням положень Цивільного та Господарського кодексів України, врахувати виявлені порушення та дотримуватися вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей під час складання тендерної документації та пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів.
Поряд з цим повідомляємо, що відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.