• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень частини будівлі комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецького центру «Львівський палац мистецтв» по вул. Коперника, 17 міста Львова

Завершена

9 734 396.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 671.98 UAH
Номер: e7efd7e1ef104b68ba1f0448e41a435f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-18-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.07.2023 17:14 - 09.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.07.2023 № 214 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.07.2023 № 214. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-06-28-011466-a, 28.06.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Крім того, встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, при укладенні договору про закупівлю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації, а також привести у відповідність умови укладеного договору (Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт») до вимог законодавства, що регулює умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 липня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецький центр «Львівський палац мистецтв» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-06-28-005838-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 07.07.2023 №7-7/1-1; тендерну пропозицію ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 13.07.2023 №01-07.23/1, додаткову угоду №1 від 18.07.2023 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до вимог 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. При цьому, за нормою пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей. Також, відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується. Так, у пункті 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Моніторингом встановлено, що у пункті 3.3. розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу про надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, постанови Правління Національного банку України зі змінами від 25.01.2018 № 5 та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції») розміром 48 000,00 грн та строком дії – не менше строку, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, але не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. При цьому, у пункті 3.4. розділу 3 тендерної документації визначено перелік підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Таким чином при складанні тендерної документації та під час здійснення досліджуваної закупівлі Замовником, на порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, положення статті 25 Закону застосовано без урахування положень пункту 47 Особливостей №1178. Як наслідок, учасником ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА», яким надано банківську гарантію № 2682-23 від 30.06.2023 (видана АТ «Банк Альянс»), що містить умову її неповернення «ненадання Принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону», в результаті чого надання забезпечення тендерної пропозиції здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178. Слід зазначити також, що у разі надання учасником-переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (встановлений пунктом 47 Особливостей №1178 строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції в сумі 48 000,00 гривень. За нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Також, відповідно до норм частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва), строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Отже, календарний графік виконання робіт за договором підряду повинен визначати дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Моніторингом встановлено, що у складі тендерної документації Замовника міститься Технічна специфікація (Додаток №2 до тендерної документації), у якій наведені перелік і обсяги послуг/робіт, які підлягають виконанню в рамках договору про закупівлю. Також, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» містяться локальні кошториси, у який зазначено види (етапи) робіт, що будуть виконуватися учасником за договором підряду. Водночас, моніторингом встановлено, що Календарний графік виконання робіт, який є невід’ємною частиною укладеного за результатами проведення досліджуваної процедури закупівлі договору від 13.07.2023 №01-07.23/1 (Додаток №2), містить лише інформацію про назву предмета закупівлі вцілому (Капітальний ремонт приміщень частини будівлі комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецького центру «Львівський палац мистецтв» по вул. Коперника, 17 міста Львова), а також період початку та закінчення робіт вцілому (липень по23 року – грудень 2024 року) без зазначення переліку видів робіт (етапів, комплексів) та дати їх (видів, етапів) початку та закінчення, чим недотримано вимоги пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, та, відповідно, вимоги частини першої статті 41 Закону та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 25.07.2023 16:41 - 09.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.07.2023 16:41

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/0175/23пр
Дата відкриття провадження: 21.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 13/0151/2023пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо того, що у підпункті 3.4 розділу 3 тендерної документації Замовника серед умов неповернення учаснику забезпечення тендерної пропозиції зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються: розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Водночас, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Особливостями №1178, чинною для досліджуваної процедури закупівлі редакцією яких строк для надання переможцем процедури закупівлі документів на підтвердження відсутності відповідних підстав та перелік таких підстав наведено саме у пункті 44 цих особливостей. Згідно п.3 Постанови КМУ №1178 «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.» ПостановА КМУ №1178 не містить положень щодо Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до ч.3 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі»: Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Підпункт 3.4 розділу 3 тендерної документації Замовника містить цитований текст закону. Замовник не має повноважень на власний розсуд змінювати текст законодавчих актів. Відтак, Тендерна документація складена у відповідності до норм законодавства в цій частині. Щодо календарного графіку виконання робіт повідомляємо, що 01.08.2023 року між Замовником та учасником ТОВ "НЕОПАЛИМА КУПИНА" було підписано додаткову угоду №2 до договору №01-07.23/1 від 13 липня 2023 року і внесено запропоновані зміни до договору та викладено графік виконання робіт у новій редакції. Зважаючи на Висновок про результати моніторингу відкритих торгів щодо закупівлі товарів: «Капітальний ремонт приміщень частини будівлі комунального закладу культури Львівської обласної ради культурно-мистецького центру «Львівський палац мистецтв» по вул. Коперника, 17 міста Львова». (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) порушення, які були виявлені під час проведення моніторингу (ідентифікатор UA-M-2023-07-18-000045), Уповноваженою особою було виконано висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також повідомляємо, що між Замонвиком та учасником ТОВ "НЕОПАЛИМА КУПИНА" було підписано додаткову угоду №2 до договору №01-07.23/1 від 13 липня 2023 року і внесено запропоновані зміни до договору та викладено графік виконання робіт у новій редакції. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 01.08.2023 15:08

Запити/Пояснення