• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шафи захистів та керування для модернізації комплексу РЗтаА енергоблоку № 2 ВП РАЕС

Завершена

86 031 605.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 430 158.03 UAH
Номер: bb6a0d4c1db049d98c53389877b0bc5e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-26-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.01.2024 14:14 - 17.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 25.01.2024 № 14 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6 UA-2023-06-28-009031-a 28.06.2023 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 50) 271-80-98, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ДОНОВАТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення установленого порушення в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію зі змінами, затверджену Замовником 27.06.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, пропозицію ПрАТ «СНВО«Імпульс» (далі – ПрАТ «СНВО«Імпульс»), пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДОНОВАТ» (далі – ТОВ «ТД «ДОНОВАТ»), ПАТ Науково-виробничне підприємство «Радій» ( далі- ПАТ НВП «Радій», протокол розкриття тендерних пропозицій, Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.07.2023 № 15/62 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «СНВО «ІМПУЛЬС», Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.08.2023 № 06/91 щодо відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «СНВО «ІМПУЛЬС», Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2023 № 15/62 щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ДОНОВАТ», Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.08.2023 № 15/68 щодо визначення переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «ТД «ДОНОВАТ», Договір поставки від 11.09.2023 № 53-129-01-23-02845 на суму 100 866 369,60 гривень з ПДВ, додаткову угоду до нього від 19.10.2023 до № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 02.2024. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до пункту 3 частини І розділу ІІІ тендерної документації Замовник зазначив «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції», а саме: «Підстави для неповернення/повернення забезпечення тендерної пропозиції визначені у ч. 3, 4 ст. 25 Закону». Згідно з пунктом 3 частини третьої статті 25 Закону забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, встановлених статтею 17 цього Закону. Водночас, згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. В свою чергу, не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей. Отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми пункту 47 Особливостей в частині строку надання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Період усунення порушень: 19.02.2024 14:21 - 05.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.02.2024 14:21

Оскарження висновку в суді

Опис: 28.02.2024 до Київського окружного адміністративного суду подано адміністративний позов АТ "НАЕК "Енергоатом" від 27.02.2024 № 01-3958/10-вих про визнання протиправним і скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-28-009031-a
Дата публікації: 29.02.2024 15:33
Дата відкриття провадження: 13.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/11629/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі 19.02.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл (Шафи захистів та керування для модернізації комплексу РЗтаА енергоблоку № 2 ВП РАЕС) (URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-28-009031-a) (торги 7252), відповідно до якого встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись наданим Законом правом, Замовник надає аргументовані заперечення до висновку ДАСУ. У висновку зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 47 Особливостей. Виходячи з констатуючої частини висновку, порушення стосується строку подання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Проте, положення пункту 47 Особливостей враховані у тендерній документації в повному обсязі, а саме: – переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, зазначених в підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому п. 47 Особливостей (частина ІІ (Б) розділу ІІІ тендерної документації); – замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому п. 47 Особливостей (абзац третій підпункту 3 п. 4 р. V тендерної документації). Зазначене у висновку свідчить про вибірковий аналіз аудиторами положень тендерної документації, зокрема, п. 3 розділу III, а не тендерної документації в цілому. Твердження ДАСУ, що «не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та в абзаці 14 цього пункту, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей» не відповідає дійсності, оскільки ненадання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, є підставою для відхилення пропозиції переможця торгів, а не учасника. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 1 розділу I тендерної документації вона розроблена відповідно до норм і положень Закону з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Форма забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджені наказом Мінекономіки від 14.12.2020 № 2628 (зареєстрований в Мінюсті 03.03.2021 за № 275/35897). Проте, положення щодо форми та вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, не змінено та не зупинено навіть частково з моменту затвердження Особливостей. При цьому, положення п. 47 Особливостей Замовником були ураховані у примірній формі страхової гарантії з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (забезпечення тендерної пропозиції) (далі – Примірна форма), яка затверджена розпорядженням Замовника (розміщена на веб-порталі Замовника: www.energoatom.com.ua → «Закупівлі» → «Інформація для учасників» → «Примірна форма СТРАХОВОЇ ГАРАНТІЇ (забезпечення тендерної пропозиції, Додаток 4) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, які оголошені з 19.05.2023») та якій повинен відповідати зміст страхової гарантії (п. 2 частини І розділу ІІІ тендерної документації). Додається до заперечення. Так, згідно вимог Примірної форми страховим ризиком, крім іншого, є «3. Ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений абзацом 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей». Відповідно до умов тендерної документації переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТД «ДОНОВАТ» у складі тендерної пропозиції надано страхову гарантію (Сертифікат № 20967738-05-10-00/1 від 20.07.2023), що містить у п. 3 розділу «Страхові ризики» посилання на абзац 15 пункту 47 Особливостей. Таким чином, замовником дотримано вимоги чинного законодавства з питань публічних закупівель, твердження аудиторів щодо порушення вимог пункту 47 Особливостей є безпідставним, а прийняті Замовником рішення та вчинені дії під час проведення зазначеної процедури закупівлі не заподіяли шкоди фізичним, юридичним особам, суспільним та державним інтересам, не вплинули на подальший перебіг та результати процедури закупівлі, не були предметом оскарження. Додаток: на 3 арк. в 1 прим. Уповноважена особа Оксана СТАРЕНЧЕНКО
Дата публікації звіту: 20.02.2024 14:54

Запити/Пояснення