-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a
Завершена
1 000 000.00
EUR без ПДВ
Номер:
48eaa9ed48ef4775a303fdb8be68f4f8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-21-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2023 00:00
Період моніторингу:
21.11.2023 13:46 - 13.12.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.11.2023 № 38-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.11.2023 № 003100-18/12934-2023, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 21.11.2023 № 38-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2023-06-26-012424-a 26.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення Замовника, надані 27.11.2023 через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 22.11.2023.
За результатами проведеного моніторингу наявної в електронній системі закіпівель інформації та з урахуванням пояснень, наданих Замовником через електронну систему закупівель, а також за відсутності іншої інформації, яка б свідчила про зворотнє - порушень законодавства у сфері закупівель не установлено.
Період усунення порушень:
01.12.2023 14:54 - 07.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.12.2023 14:54
Запити/Пояснення
Номер:
8d55c24fc41b47b3a729acd7965805a6
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.11.2023 14:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-26-012424-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
Надати інформацію та відповідні документи, яким чином визначено очікувану вартість закупівлі «Послуги юридичні, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a», виходячи з специфіки предмета закупівлі, а також його якісні/технічні характеристики.
Окрім того поясність, за наявності яких правових підстав договір закупівлі вказаних послуг № WRI-23, розповсюджує свою дію на відносини Сторін, що склалися з 06 лютого 2023 року (пункт 10.1 розділу Х договору), тоді як акціонерним товариством “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з Wikborg Rein Advokatfirma AS договір укладено 14 червня 2023 року, а також які обставини унеможливили укладання такого договору на момент виникнення потреби у закупівлі додаткових юридичних послуг (06.02.2023)?
Пояснення/інформацію з долученням підтвердних документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f9629a69ef3f443fa7f4af7e41889213
Назва:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 22.11.2023 надаємо такі пояснення
Дата опублікування:
27.11.2023 16:46
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України від 22.11.2023 у з’язку з моніторингом закупівлі Послуг юридичних, пов’язаних із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії. Italia Ukraina Gas S.p.a (далі – Закупівля), що проводиться на виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.11.2023 № 003100-18/12934-2023, повідомляємо таке.
1. Щодо надання інформації та відповідних документів, яким чином визначено очікувану вартість Закупівлі виходячи з специфіки предмета закупівлі, а також його якісні/технічні характеристики.
Закупівля за договором від 14.06.2023 № WRI-23 (далі – Договір WRI-23) між НАК “Нафтогаз України” (замовник) та юридичною фірмою Wikborg Rein Advokatfirma AS (виконавець) здійснена відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, що затверджені Постановою КМУ 1178 (далі – Особливості закупівель), яким визначено випадки, коли закупівля товарів, робіт та послуг може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, а саме згідно з підпунктом 8: «у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, у того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі».
При цьому таким “основним договором” є договір про закупівлю послуг від 29.06.2021 № WRI-21 (далі – Договір WRI-21), укладений за результатами проведення закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-02-002700-a). Загальний обсяг послуг за Договором WRI-21 складає 10 165 годин, загальна вартість послуг - 2 000 000,00 євро.
Додаткові послуги, щодо яких у Компанії виникла необхідність у додатковій закупівлі є юридичні послуги, пов’язані із представництвом та захистом прав та інтересів НАК “Нафтогаз України” в усіх відносинах з компанією Italia Ukraina Gas S.r.l. (або її правонаступниками), в тому числі, але не виключно, пов’язаних із новим арбітражним провадженням за позовом Italia Ukraina Gas S.r.l до НАК “Нафтогаз України” та виконанням арбітражного рішення, прийнятого на користь компанії Italia Ukraina Gas S.p.a.
Специфіка зазначених послуг полягає, зокрема, у тому, що неможливо завчасно передбачити перелік всіх дій, у тому числі процесуальних, щодо яких Компанія потребуватиме надання послуг. Конкретні завдання, що ставляться Замовником Виконавцю, залежать від перебігу арбітражного провадження, рішень, які приймаються Трибуналом при ТПС, дій інших учасників арбітражного провадження, тощо.
З огляду на процесуальний графік, затверджений Трибуналом при ТПС в межах арбітражного провадження, та перелік дій, необхідних для подальшого супроводження арбітражу у 2023 році зміна зовнішнього юридичного радника, а саме Wikborg Rein Advokatfirma AS, на поточному етапі розгляду справ може призвести до витрачання значних додаткових коштів та часу, пов’язаних з необхідністю ознайомлення з матеріалами декількох проваджень. У зв’язку із зазначеним у НАК “Нафтогаз України” виникла потреба у здійсненні додаткової закупівлі в того самого постачальника, що має унікальний досвід у супроводі вищезазначених проваджень. Очікувану вартість закупівлі за Договором WRI-23 у сумі 1 000 000,00 Євро встановлено виходячи із потреб Замовника у передбачених договором послугах у розмірі 5 083 годин, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю – Договору WRI-21.
2. Щодо наявності правових підстав розповсюдження дії Договору № WRI-23 на відносини Сторін, що склалися з 06 лютого 2023 року (пункт 10.1 розділу Х договору), тоді як акціонерним товариством “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” з Wikborg Rein Advokatfirma AS договір укладено 14 червня 2023 року, та обставин, які унеможливили укладання такого договору на момент виникнення потреби у закупівлі додаткових юридичних послуг (06.02.2023)?
Пунктом 3 Особливостей закупівель встановлено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
В свою чергу, частиною першою статті 41 Закону встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною сьомою статті 180 Господарського кодексу України зокрема визначено, що строком дії господарського договору є час, упродовж якого існують господарські зобов’язання сторін, що виникли на основі цього договору. На зобов’язання, що виникли у сторін до укладення ними господарського договору, не поширюються умови укладеного договору, якщо договором не передбачено інше.
Цивільний кодекс України частиною третьою статті 631 також наділяє учасників договірних правовідносин правом встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.
Застосування згаданих вище норм частини сьомої статті 180 Господарського кодексу України та частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України не є можливим у разі проведення конкурентних процедур (крім переговорної), оскільки суперечитиме змісту проведення конкурентної закупівельної процедури.
Разом з тим, це не стосується неконкурентних закупівель, здійснених відповідно до пункту 13 Особливостей закупівель.
Така позиція підтверджується відповіддю Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 1089/2022, у якій зазначено, якщо замовник укладає договір про закупівлю згідно з підпунктами 5, 7, 8 пункту 13 Особливостей, які передбачають укладення договору про закупівлю товарів, робіт або послуг, що можуть бути надані (поставлені/виконані) тільки певним суб’єктом господарювання, за відсутності альтернативи, в такому разі сторони можуть встановити в договорі про закупівлю, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення у зазначених випадках згідно частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України.
Як було зазначено вище, Договір WRI-23 укладено відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей закупівель шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Отже, у такому випадку сторони можуть встановити в договорі, що його умови застосовуватимуть до відносин між ними, які фактично виникли до його укладення.
Враховуючи норми частини сьомої статті 180 Господарського кодексу України та частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України, а також відсутність встановлених законодавством часових обмежень щодо застосування цих норм Цивільного та Господарського кодексів до відносин, які виникли між сторонами до укладення договору, сторони Договору WRI-23 передбачили, що цей договір поширює дію на відносини сторін, що склалися між ними з 06.02.2023.
Враховуючи специфіку надання послуг, а саме непередбачуваність переліку всіх необхідних дій, у тому числі процесуальних, в рамках впровадження, строків перебігу судового процесу, фактичних обставин, що складаються в межах арбітражного провадження, неможливо завчасно спрогнозувати момент виникнення додаткової потреби у закупівлі юридичних послуг.