• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт нежитлового приміщення (виробничі майстерні філії) по вул. Січових Стрільців, 21 у смт. Лопатин, Червоноградського району Львівської області

Завершена

2 831 592.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 157.96 UAH
Номер: 772264b3b53746de80ce0eba794bb90d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-25-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.09.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.09.2023 16:52 - 17.10.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.09.2023 № 255 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.09.2023 № 255. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-06-26-012063-a, 26.06.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Еталон-Ком», встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Еталон-Ком» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 жовтня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Добротвірського професійного ліцею (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-06-26-004228-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ» та протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 12.07.2023 №7 (щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції); тендерну пропозицію ТОВ «Еталон-Ком»; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 19.07.2023 №8 та від 19.07.2023 №10; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Еталон-Ком» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 26.07.2023 №2; опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, за нормами частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 частини 3.1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у тендерній документації, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Додатком №1 до тендерної документації). Так, за вимогою розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою Замовником формою наведеної у Таблиці Б до розділу №2 Додатку №1 тендерної документації. Також, тендерною документаціїєю визначено (пункт 1 розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації), що кваліфікація спеціаліста(ів), що відповідатиме(-уть) за охорону праці (не менше 1) підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці. Проведеним моніторингом встановлено, що у наданій учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції Довідці від 03.07.2023 Вих.№23-135 зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці Перейми Ігоря Михайловича (далі – Перейма І.М.) та надано штатний розпис станом на 01.08.2022 (файл кк.rar), згідно якого в структурному підрозділі «Адміністрація» є одна штатна одиниця інженера з охорони праці. У наданому у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Еталон-Ком» наказі про прийняття на роботу від 20.09.2017 №34-к Перейми І.М. (файл кк.rar), вказано, що ТОВ «Еталон-Ком» прийнято на роботу за сумісництвом на 0,5 ставки (з режимом роботи на свій розсуд) інженера з охорони праці Перейму І.М. з 21.09.2017 за сумісництвом. Крім того, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції надано копію посвідчення від 15.10.2020 №064-20/28 та копію витягу з протоколу від 15.10.2020 №064-20 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (файл кк.rar), виданих щодо результатів перевірки знань з охорони праці Перейми І.М. як начальника відділу з охорони праці за місцем роботи ПП «ВІР-Західбуд». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Однак, подані учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань із загального курсу з охорони праці Переймою І.М. як працівником ТОВ «Еталон-Ком», чим недотримано вимог пункту 1 розділу №2 Додатку №1 тендерної документації. Слід вказати, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції Довідки від 03.07.2023 Вих.№23-136 (файл ТЧ.rar) учасником ТОВ «Еталон-Ком» повідомлено, що не буде залучати субпідрядника(ів)/піввиконавця(ів) до виконання робіт/послуг. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Еталон-Ком», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 26.07.2023 №2.
Період усунення порушень: 12.10.2023 17:41 - 27.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.10.2023 17:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-26-012063-a від 12 жовтня 2023 року (далі – Висновок) повідомляємо наступне: Згідно вимоги розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою Замовником формою наведеної у Таблиці Б до розділу №2 Додатку №1 тендерної документації. Також, тендерною документацією визначено (пункт 1 розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації), що кваліфікація спеціаліста(ів), що відповідатиме(-уть) за охорону праці (не менше 1) підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці. Проведеним моніторингом встановлено, що у наданій учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції Довідці від 03.07.2023 Вих.№23-135 зазначено про наявність в учасника інженера з охорони праці Перейми Ігоря Михайловича (далі – Перейма І.М.) та надано штатний розпис станом на 01.08.2022 (файл кк.rar), згідно якого в структурному підрозділі «Адміністрація» є одна штатна одиниця інженера з охорони праці. У наданому у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Еталон-Ком» наказі про прийняття на роботу від 20.09.2017 №34-к Перейми І.М. (файл кк.rar), вказано, що ТОВ «Еталон-Ком» прийнято на роботу за сумісництвом на 0,5 ставки (з режимом роботи на свій розсуд) інженера з охорони праці Перейму І.М. з 21.09.2017 за сумісництвом. Крім того, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції надано копію посвідчення від 15.10.2020 №064-20/28 та копію витягу з протоколу від 15.10.2020 №064-20 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (файл кк.rar), виданих щодо результатів перевірки знань з охорони праці Перейми І.М. як начальника відділу з охорони праці за місцем роботи ПП «ВІР-Західбуд». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Однак, подані учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань із загального курсу з охорони праці Переймою І.М. як працівником ТОВ «Еталон-Ком», чим недотримано вимог пункту 1 розділу №2 Додатку №1 тендерної документації. Слід вказати, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції Довідки від 03.07.2023 Вих. №23-136 (файл ТЧ.rar) учасником ТОВ «Еталон-Ком» повідомлено, що не буде залучати субпідрядника(ів)/ піввиконавця(ів) до виконання робіт/послуг. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Еталон-Ком», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 26.07.2023 №2. У наданому у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Еталон-Ком» наказі про прийняття на роботу від 20.09.2017 №34-к Перейми І.М. (файл кк.rar), вказано, що ТОВ «Еталон-Ком» прийнято на роботу за сумісництвом на 0,5 ставки (з режимом роботи на свій розсуд) інженера з охорони праці Перейму І.М. з 21.09.2017 за сумісництвом. Перейму І.М. не було переведено на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Повідомляємо, що відповідно до Постанови ВС від 25.11.2021 р. у справі № 520/5530/19 Колегія суддів Верховного Суду звертає увагу, що чинне законодавство України не передбачає обов`язку працівникам проходити повторне навчання у разі сумісництва ідентичних професій і спеціальностей та не передбачає обов`язку роботодавця забезпечити проходження повторного навчання з охорони праці працівникам, які надали документи про проходження відповідного навчання. Виходячи з вищезазначеного при сумісництві аналогічних професій (посад), змінювати посвідчення не потрібно, як не потрібно вимагати нового. Адже посвідчення видається працівнику, а не юрособі-роботодавцю. Додатково повідомляємо, що за вимогою розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник надає Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою Замовником формою наведеної у Таблиці Б до розділу №2 Додатку №1 тендерної документації. Також, тендерною документацією визначено (пункт 1 розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації), що кваліфікація спеціаліста(ів), що відповідатиме(-уть) за охорону праці (не менше 1) підтверджується додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці. Учасник ТОВ «Еталон-Ком» надав всі необхідні документи які підтверджують перевірку знань спеціалістів із загального курсу з охорони праці. ТОВ «Еталон-Ком» надав копію посвідчення від 15.10.2020 №064-20/28 та копію витягу з протоколу від 15.10.2020 №064-20 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (файл кк.rar), виданих щодо результатів перевірки знань з охорони праці Перейми І.М. за місцем роботи ПП «ВІР-Західбуд» яке є чииним на сьогоднішній день. Тендерною документацією не було передбачено посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань виданих за місцем роботи ТОВ «Еталон-Ком». Схожа провова позиція міститься в Рішення № 7486-р/пк-пз від 10.06.2019, оголошення № UA-2019-04-24-000318-b. Добротвірським професійним ліцеєм вчинено наступні заходи щодо Висновку: надіслано до ТОВ "Еталон-Ком" письмове звернення та проект додаткової угоди щодо розірвання Договору № 2 від «26» липня 2023 року, що додаються. Додатково Добротвірським професійним ліцеєм будуть здійснено заходи, направлені на недопущення помилок в подальшому, шляхом проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів щодо проведення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 19.10.2023 11:15

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
Опис: Договір розірвано.
Дата публікації: 21.12.2023 15:32

Запити/Пояснення