• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 та дизельне паливо

Завершена

1 325 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 627.00 UAH
Номер: 7afea2b4b9ab41f1a07fcb243fe74707
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-04-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.12.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 04.12.2023 17:01 - 26.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.12.2023 №87-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 04.12.2023 №87-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1.UA-2023-06-26-004344-a 26.06.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 123-19-21, gurievanatalia85@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображенні інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено недотримання вимог пункту 44 та підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови 1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом: приведення умов Договору в частині збільшення обсягу закупівлі бензину А-95 та дизельного палива у відповідності до норм Закону; повернення зайво сплачених коштів за поставлений бензин А-95 та дизельне паливо за цінами Договору з урахуванням змін, внесених додатковими угодами № 3 та 4. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального унітарного підприємства Бершадської міської ради «Берлан» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 26 червня 2023 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ТАТ ОЙЛ», вимогу про усунення невідповідностей до 06 липня 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 13 липня 2023 року №ХБТ-02/07/23 (далі - Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, додаткові угоди до Договору від 15 липня 2023 року №1, від 15 серпня 2023 року №2, від 13 та 28 вересня 2023 року №3, №4, від 07 грудня 2023 року №5 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19 та 20 грудня 2023 року через електронну систему закупівель. Пунктом 24 Постанови №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Порядок №1082), та Постанови №1178 оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Крім того, установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178, а саме: - у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій та відміни відкритих торгів, що не відповідають підставам, визначеним у пункті 44 Постанови №1178; - у підпункті 2 пункту 10.4. розділу X. «Інші умови» додатку 4 тендерної документації визначено, що збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії, чим не дотримано вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. Окрім того, Замовником 13 липня 2023 року укладено Договір із переможцем торгів ТОВ «ТАТ ОЙЛ» на постачання товару, а саме: бензину марки А-95 в кількості 7200 л та дизельного палива – 21000 л, на загальну суму 1 243 770,00 грн. На дату укладання Договору сторони узгодили його істотні умови, в тому числі й ціну за одиницю товару, яка згідно із додатком №1 «Специфікація на поставку товару» до Договору становила: 44,85 грн (з ПДВ) за 1 л бензину марки А-95 та 43,85 грн (з ПДВ) за 1 л дизельного палива. Відповідно до пункту 2.2 розділу ІI «Ціна договору» Договору будь-які зміни ціни для вступу в силу вимагають узгодження з замовником. У разі зміни цін на товарних ринках України ціна товару може бути змінена за згодою сторін шляхом укладення додаткової угоди у письмовій формі. Так, згідно з інформацією та документами, розміщеними в електронній системі закупівель Замовник, посилаючись на підпункт 2 пункту 19 Постанови №1178, в частині зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару, зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення, уклав із ТОВ «ТАТ ОЙЛ» додаткові угоди від 13 та 28 вересня 2023 року №3, №4 (з урахуванням внесених змін додатковими угодами від 19 липня, 15 серпня 2023 року №1 та №2). Додатковими угодами від 13 та 28 вересня 2023 року №3, №4 Замовником внесені зміни до істотних умов, зокрема до додатку 1 «Специфікація на поставку товару», що є невід’ємною частиною Договору щодо збільшення ціни за одиницю товару: бензину марки А-95 – до 49,63 грн/л (з ПДВ) та до 51,26 грн/л (з ПДВ), дизельного палива – до 49,14 грн/л (з ПДВ) до 51,07 грн/л (з ПДВ). При цьому, факти коливання ціни товару (бензину марки А-95 та дизельного палива) на ринку документально підтверджуються висновками торгово-промислової палати України від 07 вересня 2023 року №СИО-е№000155 та від 28 вересня 2023 року № СИО-е№000170 (далі – Висновки). Так, у Висновках зазначено, що підставою для складання довідок є заявки ТОВ «ТАТ ОЙЛ» від 06 та 28 вересня 2023 року №11/0823, №15/0923 щодо визначення середньої роздрібної ціни (з урахуванням ПДВ) за 1 літр бензину марки А-95 та дизельного палива на АЗС на внутрішньому ринку України станом на 11 серпня 2023 року, 05 та 27 вересня 2023 року, а також встановлено відсоток коливання їх вартості. Водночас, у даних Висновках визначено, що за результатами дослідження встановлено, що середня роздрібна ринкова вартість (з урахуванням ПДВ) нафтопродуктів станом на 11 серпня 2023 року складає: бензину марки А-95 – 51,94 грн, дизельного палива – 51,29 грн; станом на 05 вересня 2023 року: бензину марки А-95 – 53,05 грн, дизельного палива – 52,68 грн; станом на 27 вересня 2023 року: бензину марки А-95 – 54,80 грн, дизельного палива – 54,75 грн, зміна середнього значення вартості бензину марки А-95 визначена в розмірі +2,137% та +3,298%, дизельного палива +2,71% та +3,929%. Таким чином, наведена в Висновках інформація документально не підтверджує коливання ціни товару (бензину марки А-95 та дизельного палива) на ринку, що відбулося з моменту останнього внесення змін до Договору, в частині зміни ціни за одиницю товару (додаткова угода від 15 серпня 2023 року №2), до дати укладення додаткової угоди №3 (13 вересня 2023 року) та до дати укладання додаткової угоди №4 (28 вересня 2023 року) відповідно. Зважаючи на зазначене, Замовником додаткові угоди від 13 та 28 вересня 2023 року №3, №4 до Договору укладено з порушенням вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови 1178. Також, Замовником додатковою угодою від 07 грудня 2023 року №2 внесено зміни до Договору в частині збільшення суми Договору на 20% відповідно до підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. Відповідно, пункт 2.1. розділу розділу ІI Договору викладено у наступній редакції, а саме «Ціна договору (загальна сума) з урахуванням ПДВ складає 1 492 524, 00 грн, у тому числі ПДВ 20% - 248 754,00, згідно тендерної пропозиції. Фінансування здійснюється за рахунок місцевого бюджету у сумі 654 604, 00 грн та за рахунок власного бюджету – 837 920, 00 грн». На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 19 грудня 2023 року Замовником надано пояснення: «Додаткова угода №2 до договору №ХБТ-02/07/23 від 13 липня 2023 року про збільшення суми договору на 20% 248 754,00 грн( двісті сорок вісім тисяч сімсот п’ятдесят чотири грн 00 коп), була складена повністю не у відповідності Законодавству України «Про публічні закупівлі», та вважається не дійсною і не взятою до уваги, та немає ніякої чинності з моменту її підписання». Зважаючи на зазначене, при укладанні додаткової угоди від 07 грудня 2023 року №2 Замовником порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, в частині збільшення суми визначеної в договорі. Окрім того, відповідно до вимог абзацу 4 пункту 10 Постанови №1178 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Постанови №1178, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови №1178. Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; Однак, додаткову угоду від 15 серпня 2023 року №2, якою внесено зміни до істотних умов Договору в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив 14 вересня 2023 року, чим порушив вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 25.12.2023 18:17 - 09.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.12.2023 18:17

Запити/Пояснення