-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
«Реконструкція одноповерхової нежитлової будівлі столярного цеху в м. Чернігів, вул. Кленова, 25 (пошкодженої внаслідок збройної агресії Російської федерації) в м. Чернігові (Коригування)»
Завершена
19 205 889.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 96 029.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 96 029.45 UAH
Номер:
8703d03ea0c94bf38cfb5186f262a86b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-08-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2023 00:00
Період моніторингу:
11.09.2023 10:52 - 03.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.09.2023 № 46-З
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-06-23-012018-a 23.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, встановлено порушення вимоги абзацу першого пункту 43, абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова
№ 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» (далі – ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС»), протокольне рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, оприлюднене в електронній системі закупівель від 11.07.2023 № 284, банківську гарантію забезпечення тендерної пропозиції від 28.06.2023 № 1795-22/4, вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах до 12:04 год 13.07.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.07.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.07.2023 № 288, договір про закупівлю робіт від 19.07.2023 № 7310-42, укладений Замовником з ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 19.07.2023, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 14.09.2023.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з вимогами пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» зазначено «Банківська гарантія».
Отже, Замовником в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Положеннями абзацу першого пункту 3 Особливостей передбачено, що замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.
У ході моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей. Так, пунктом 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації однією з умов Замовником передбачено не повернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Слід зазначити, що відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Тоді як, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Таким чином, при визначенні умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції, Замовником не враховано строки подання документів переможцем, визначених Особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту першого розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено наступні вимоги: «Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Одночасно з цим, пунктом другим розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерній документації Замовником передбачено інформацію в описі та прикладах формальних несуттєвих помилок щодо засвідчення документів, а саме те, що формальною помилкою вважається окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
Так, тендерна пропозиція ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» містить оригінали документів (а не копії документів), які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі) та які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі на підписання тендерної пропозиції (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також не містять відбитки печатки ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» на кожній сторінці, а саме: «Додаток 2 та гарантійні листи», «Додаток 3 та гарантійні листи», «Відомості про учасника» та «Довідка про наявність матеріально-технічної бази» від 28.06.2023 № 161, чим порушено пункт перший розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Абзацом шостим додатку 2 тендерної документації Замовником передбачено наступні вимоги: «З метою підтвердження відповідності вимогам Технічної специфікації Учасник повинен надати: договірну ціну; пояснювальну записку; розрахунки до документа «Договірна ціна»; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загально виробничих витрат до локального кошторису».
При цьому, Замовником у технічній специфікації (додаток 2 тендерної документації) передбачено роботи з гідравлічного випробування трубопроводів систем опалення, водопроводу і гарячого водопостачання та роботи з прокладання трубопроводів водопостачання з напірних поліетиленових труб високого тиску (зовнішнім діаметром 25 мм, 32 мм, 40 мм та ін.) зі з’єднанням контактним зварюванням.
Слід зазначити, що абзацом другим додатку 2 тендерної документації передбачено, що зазначені в технічному завданні машини, механізми та матеріали, учасник, при складанні тендерної пропозиції, має право замінити на еквівалентну машину, механізм та матеріал згідно характеристик, у відповідності з нормами чинного законодавства.
На виконання вимог додатку 2 тендерної документації та з метою підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації, ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» надано підсумкову відомість ресурсів, розділом ІІ «Будівельні машини і механізми» якої передбачено перелік механізмів для виконання вищевказаних робіт технічного завдання до предмету закупівлі а саме: апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність, 3,7 кВт та установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа (1 кгс/см2), високий 10 МПа (100 кгс/см2). Учасник зазначив у підсумковій відомості ресурсів кількість механізмів та поточну ціну за їх використання під час виконання робіт: апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність, 3,7 кВт – кількість 71,6434 з поточною ціною за одиницю 172,48 грн; установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа (1 кгс/см2), високий 10 МПа (100 кгс/см2) – кількість 41,71 з поточною ціною за одиницю 15,81 гривень.
Згідно з вимогами пункту першого додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що до довідки про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій включається обладнання та матеріально-технічна база, що буде використовуватися при виконанні робіт, які є необхідними для виконання робіт згідно предмету закупівлі.
Проте, довідка ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» про наявність матеріально-технічної бази та технологій від 28.06.2023 № 161 та довідка про наявність матеріально-технічної бази та технологій б/н субпідрядника/ співвиконавця Приватного підприємства «Пожтехнова» не містять такого обладнання, як апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм та установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа (1 кгс/см2), високий 10 МПа (100 кгс/см2), або їх еквіваленту, чим порушено вимоги пункту першого додатку 1 до тендерної документації та абзацу другого додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником у розміщеному в електронній системі закупівель повідомленні з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах не включено вищезазначені невідповідності та не надано
ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника.
Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.07.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.07.2023 № 288 про визначення ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі. Замовником укладено з ТОВ «ФІРМА «МЖК-СЕРВІС» договір про закупівлю робіт від 19.07.2023 № 7310-42.
Період усунення порушень:
29.09.2023 11:15 - 14.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2023 11:15
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управлінням житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради 12 жовтня 2023 року було подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція одноповерхової нежитлової будівлі столярного цеху в м. Чернігів, вул. Кленова, 25 (пошкодженої внаслідок збройної агресії Російської федерації) в м. Чернігові (Коригування)», (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-23-012018-a)
Дата публікації:
12.10.2023 14:54
Дата відкриття провадження:
23.10.2023 09:00
Номер відкриття провадження:
620/15320/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Протоколу № 348
Дата публікації звіту:
06.10.2023 16:55
Запити/Пояснення
Номер:
a6120a3078264ac3bb5abf47a9c3e6e9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.09.2023 11:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з «Реконструкції одноповерхової нежитлової будівлі столярного цеху в м. Чернігів, вул. Кленова, 25 (пошкодженої внаслідок збройної агресії Російської федерації) в м. Чернігові (Коригування)» за ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція, очікуваною вартістю 19 205 889,60 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-23-012018-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b3db1db8b0424c2cb020f0ffd2c80208
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.09.2023 15:35
Опис:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Рішення міської ради від 30 листопада 2022 року № 24/VIII-38 "Про бюджет Чернігівської міської територіальної громади на 2023рік" (зі змінами та доповненнями) Рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 05 січня 2023 року № 2 «Про затвердження переліків об’єктів житловокомунального господарства, інших об’єктів інфраструктури та природоохоронних заходів на 2023 рік, що фінансується за рахунок коштів бюджету Чернігівської міської територіальної громади» (зі змінами та доповненнями) (надаються скан-копії).
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Замовник визначив необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням норм чинного законодавства. Необхідні технічні характеристики предмета закупівлі передбачені у Додатку № 2 до тендерної документації, а також проектом договору передбачено, що роботи повинні виконуватися Генпідрядником належною якістю та відповідно до затвердженої проектної документації з дотриманням вимог щодо міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки, норм чинного законодавства України, характеристик, правил тощо з врахуванням застосування заходів із захисту довкілля.
Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі розміру бюджетного призначення:
19 205 889,60
Розрахунок очікуваної вартості робіт передбачено кошторисною вартістю проектної документації та складена відповідно до вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами) (експертний звіт (Позитивний) ТОВ «РЕМБУДКОНСАЛТІНГ» від 29 травня 2023 року № 105- К/23-РБК/ЕЗ)
Інформація відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) оприлюднена Замовником 26 червня 2023 року на сайті Чернігівської міської ради у підрозділі «Інша інформація» (https://chernigiv-rada.gov.ua/sp-ujkh-inform/) за посиланням: https://chernigiv-rada.gov.ua/storage/files/06/13/15/08/83691f4d6e4694d0d7ef8e0b98cddd02.pdf