-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги навантажувача V=3-4 м³
Торги не відбулися
2 380 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 900.00 UAH
Номер:
8d47ce5d49174c3c9254a272b8122c3d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-25-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2023 00:00
Період моніторингу:
25.07.2023 12:48 - 16.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.07.2023 № 31-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 25.07.2023 № 31-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-06-23-006131-a 23.06.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 та пункту 50 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни відкритих торгів, недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та повноти відображення інформації в оголошенні, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік ДП Волиньвугілля (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.06.2023 №43 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід СТІМЕКС» (далі – Учасник); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника «Про розгляд тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, та визначення переможця процедури закупівлі» від 04.07.2023 № 43 та протокол щодо відхилення пропозиції учасника від 25.07.2023 № 46, пояснення Замовника від 26.07.2023, надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Проте, Замовник розробив та затвердив тендерну документацію без врахування норм Особливостей, а саме:
- у пунктах 1 та 2 розділу ІІ затвердив процедуру надання роз’яснень щодо тендерної документації та порядок внесення змін до тендерної документації, які не відповідають нормам пункту 54 Особливостей в частині строків;
- розділ V тендерної документації розроблено Замовником без врахування норм пунктів 41, 42, 43 та 44 Особливостей;
- розділ VІ тендерної документації розроблено Замовником без врахування норм пунктів 17, 18 та 49 Особливостей;
- у пунктах 1 та 2 листа-гарантії рекомендованої форми (Додаток 3) та пунктах 1 та 2 Додатку 7 тендерної документації наведено підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі в редакції Закону, які втратили чинність на підставі змін, внесених Законом України від 03.11.2020 № 954-IX «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень».
- вимогами Додатку 7 тендерної документації Замовник передбачив, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір документально підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті 17 Закону, що вимоги пункту 47 Особливостей.
- Замовник оприлюднив Проект договору на закупівлю послуг (Додаток 6), де пункт 6.2 викладено з посиланням на Закон із змінами від 19.09.2019 та без врахування норм пункту 19 Особливостей.
Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Учасника-переможця встановлено, що згідно до вимог розділів ІІІ та ІV тендерної документації Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Учасник підтвердив в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції (01.07.2023) шляхом самостійного декларування, що суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Однак, за інформацією, що оприлюднена на офіційному вебпотралі Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-porushnikiv-torgiv-za-2023-rik, Учасник внесений до списку суб’єктів господарювання, що притягувалися до такої відповідальності (рішення Адмінколегії Західного міжобласного ТВ від 20.10.2022 №63/46-р/к).
Проте, Замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.07.2023 №43, де визначено, що «тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» відповідає вимогам тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 60181000-0 - Прокат вантажних автомобілів із водієм», Послуги навантажувача V=3-4 м³.».
Отже, Замовником не повною мірою виконано вимоги пункту 4 частини першої статті 17 Закону та пункту 44 Особливостей, та прийнято рішення про визначення Учасника переможцем закупівлі.
Крім того, на виконання пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з документами, які підтверджують факт виконання договору (копію договору з додатками у разі наявності), укладеного із попереднім замовником, на надання аналогічної послуги., при цьому такими документами, вважаються акти приймання-передачі товару та/або видаткові накладні.
Також, у Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасника, у разі якщо він є надавачем послуг: надання довідки довільної форми за підписом керівника, яка підтверджує наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання послуг, копії ліцензій на виконання пасажирських перевезень або витягу Державної служби України з безпеки на транспорті.
Тобто, на виконання вимог Законів України «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про електронні довірчі послуги», Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 (зі змінами) ТОВ «Укрзахід СТІМЕКС» мав надати у своїй тендерній пропозиції копії ліцензій на виконання пасажирських перевезень або витягу Державної служби України з безпеки на транспорті.
Однак, Учасник у файлі «аналг. акт вик.роб.pdf» тендерної пропозиції надає копію договора від 10.01.2022 № 1, де предметом закупівлі є «Технологічні перевезення породи та господарські перевезення на відокремлених підрозділах ДП «Волиньвугілля» на загальну суму 3 228 800,00 грн та копію акту надання послуг від 31.03.2023 №189 на суму 121 631,40 гривень. Отже, Учасником надано документи не в повному обсязі та не підтверджено факт виконання аналогічного договору, чим не виконано пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Також, у файлах «довідка про надавача послуг.pdf», «накази/pdf», «наявність транспорних засобів.pdf» та «права водія та тех.паспорт авто.pdf» тендерної пропозиції Учасник надає інформацію, що він є надавачем послуг, накази про прийняття на роботу водієм Раковського Ю.Л. та закріплення за ним вантажного автомобіля КАМАЗ (5320) з реєстраційним номером АС 2683 СМ, копію водійського посвідчення Раковського Ю.Л. та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, а саме КАМАЗ модель 55102 тип спеціалізований вантажний-спеціалізований самоскид, власником якого є Учасник.
Тобто, наданими копіями документів, ТОВ «Укрзахід СТІМЕКС» не підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критеріям в частині наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання послуг. Учасником не надані копії ліцензій на виконання пасажирських перевезень або витягу Державної служби України з безпеки на транспорті, чим не виконано пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Таким чином, в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пунктів 39 та 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід СТІМЕКС», як таку, що не відповідає вимогам пункту 4 частини першої статті 17 Закону та підпункту 4 пункту 44 Особливостей, і визначив його переможцем.
Під час проведення моніторингу Замовником було скасовано (26.07.2023 о 10:14) протокольне рішення від 04.07.2023 №43 та оприлюднено (26.07.2023 о 10:20) протокол щодо відхилення пропозиції учасника від 25.07.2023 № 46.
Однак, в порушення вимог пункту 50 Особливостей Замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття рішення від 25.07.2023 № 46 не здійснив в електронній системі закупівель заходи щодо відміни відкритих торгів.
Період усунення порушень:
31.07.2023 16:32 - 15.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
31.07.2023 16:32
Запити/Пояснення
Номер:
4963b318a2a146d4a1e8fda561880ba8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.07.2023 12:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Послуги навантажувача V=3-4 м³ (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-23-006131-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
40d6715a1acc403ea9ea111afef3c465
Назва:
На виконання запиту про надання пояснень з приводу рішення про моніторинг процедури публічної закупівлі Державної аудиторської служби, ДП «Волиньвугілля», надає пояснення відносно процедури публічної закупівлі UA-2023-06-23-006131-a від 23.06.2023 року, Послуги навантажувача V=3-4 м3, ДК 021:2015: 60181000-0 - Прокат вантажних автомобілів із водієм, про наступне:
Дата опублікування:
26.07.2023 11:04
Опис:
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 7 Закону № 922-VIII).
01 липня 2023 року відбувся електронний аукціон щодо процедури відкритих торгів з особливостями за предметом «ДК 021:2015: 60181000-0 - Прокат вантажних автомобілів із водієм», Послуги навантажувача V=3-4 м³ (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель UA-2023-06-23-006131-а).
Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону проведена оцінка тендерних пропозицій учасників.
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» на суму 2 377 200 ,00 (Два мільйона триста сімдесят сім тисяч) гривні нуль копійок з ПДВ.
Протоколом № 43 від 14 липня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» було визначено переможцем процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015: 60181000-0 - Прокат вантажних автомобілів із водієм», Послуги навантажувача V=3-4 м³).
В послідуючому керівництво Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» звернулося до ДП «Волиньвугілля» з листом, в якому інформувало про небажання укладати договір, як переможець торгів.
Протоколом № 46 від 25 липня 2023 року тендерна пропозиція переможця процедури відкритих торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» по предмету закупівлі Послуги навантажувача V=3-4 м3, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код ДК 021:2015: 60181000-0 - Прокат вантажних автомобілів із водієм була відхилена на підставі статті 31 Закону у зв’язки з тим, що переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
Виходячи із вищевказаного у зв’язку з тим що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії, а договір про надання послуг навантажувача V=3-4 м³ взагалі не був укладений між ДП «Волиньвугілля» (замовник) та ТОВ «Укрзахід Стемекс» (постачальник) у Державної аудиторської служби немає законних підстав вимагати від ДП «Волиньвугілля» надання, якісь пояснень.
Крім того повідомляємо, що моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.