• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 60180000-3 - Прокат вантажних транспортних засобів із водієм для перевезення товарів (Технологічні перевезення породи та господарські перевезення на відокремлених підрозділах ДП «Волиньвугілля» )

Завершена

3 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 500.00 UAH
Номер: ac8286317f854b53b0842fbf23984aa2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-25-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.07.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 25.07.2023 12:47 - 16.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.07.2023 № 31-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 25.07.2023 № 31-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-06-22-016792-a 22.06.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону з врахуванням Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель змін до договору про закупівлю та Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та повноти відображення інформації в оголошенні, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору, внесення змін до нього та своєчасність їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік ДП Волиньвугілля (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.06.2023 №42 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід СТІМЕКС» (далі – Учасник); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника «Про розгляд тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, та визначення переможця процедури закупівлі» від 03.07.2023 № 41 та повідомлення про намір укласти договір від 04.07.2023; договір на закупівлю послуг від 19.07.2023 № 43 на суму 3 285 000,00 грн (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 20.07.2023 № 1; пояснення Замовника від 27.07.2023, надане через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Проте, Замовник розробив та затвердив тендерну документацію без врахування норм Особливостей, а саме: - у пунктах 1 та 2 розділу ІІ тендерної документації затверджено процедуру надання роз’яснень щодо тендерної документації та порядок внесення змін до тендерної документації, які не відповідають нормам пункту 54 Особливостей в частині строків; - пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації містить перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає пункту 44 Особливостей; - пункт 2 розділу ІV тендерної документації затверджено без врахування норм пункту 25 Особливостей, зокрема, вимоги частини третьої статті 10 Закону до відкритих торгів, оголошених замовником згідно з Особливостями, не застосовується; - розділ V тендерної документації розроблено Замовником без врахування норм пунктів 41, 42, 43 та 44 Особливостей; - пункти 1 та 2 розділу VІ тендерної документації розроблено Замовником без врахування норм пунктів 17, 18 та 49 Особливостей; - пункт 6 Цінової пропозиція на закупівлю (Додаток 5 тендерної документації) містить невідповідність щодо строків укладання договору про закупівлю та його оприлюднення в електронній системі закупівель, чим не виконано вимоги пункту 49 Особливостей; - Замовник оприлюднив Проєкт договору про надання послуг (Додаток 7 тендерної документації), де пункт 6.2 викладено з посиланням на Закон із змінами від 19.09.2019 та без врахування норм пункту 19 Особливостей. Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Учасника-переможця встановлено, що згідно до вимог розділів ІІІ та V тендерної документації Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Учасник підтвердив в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції (30.06.2023) шляхом самостійного декларування, що суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів. Однак, за інформацією, що оприлюднена на офіційному вебпотралі Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv/zvedeni-vidomosti-shchodo-porushnikiv-torgiv-za-2023-rik, Учасник внесений до списку суб’єктів господарювання, що притягувалися до такої відповідальності (рішення Адмінколегії Західного міжобласного ТВ від 20.10.2022 №63/46-р/к). Проте, Замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.07.2023 № 41, де визначено, що «Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзахід Стімекс» відповідає вимогам тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «ДК 021-2015: 60180000-3 - Прокат вантажних транспортних засобів із водієм для перевезення товарів (Технологічні перевезення породи та господарські перевезення на відокремлених підрозділах ДП «Волиньвугілля». Отже, Замовником не повною мірою виконано вимоги пункту 4 частини першої статті 17 Закону та пункту 44 Особливостей, та прийнято рішення про визначення Учасника переможцем закупівлі. Крім того, на виконання пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 2 тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з документами, які підтверджують факт виконання договору (копію договору з додатками у разі наявності), укладеного із попереднім замовником, на надання аналогічної послуги, при цьому такими документами вважаються акти приймання-передачі товару та/або видаткові накладні. Однак, у файлі «аналг. акт вик.роб.pdf» тендерної пропозиції Учасник надає копію договора від 10.01.2022 № 1 на загальну суму 3 228 800,00 грн та копію акту надання послуг від 31.03.2023 №189 на суму 121 631,40 гривень. Тобто, оприлюдненими у файлі «аналг. акт вик.роб.pdf» документами, Учасником не підтверджено відповідність кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону, зокрема в частині надання документів, що підтверджують факт виконання аналогічного договору. Таким чином, в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзахід СТІМЕКС», як таку, не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та вимогам пункту 4 частини першої статті 17 Закону, та підпункту 4 пункту 47 Особливостей, і визначив його переможцем та уклав з ним договір на закупівлю послуг від 19.07.2023 № 43. За результатами аналізу питання внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення встановлено, що на виконання вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону з врахуванням норм пункту 10 Особливостей, Замовник має обов’язок щодо оприлюднення Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей. Однак, Замовником додатковою угодою до Договору від 20.07.2023 №1 внесено зміни до договору на закупівлю послуг від 19.07.2023 № 43 без оприлюднення в електронній системі закупівель змін до договору про закупівлю та Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону з врахуванням Особливостей.
Період усунення порушень: 04.08.2023 11:14 - 19.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 04.08.2023 11:14

Запити/Пояснення