-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Овочі в асортименті; Фрукти в асортименті
Завершена
670 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
d9b1e3c58b4c4278818b94237fd43b15
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-04-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.10.2023 00:00
Період моніторингу:
04.10.2023 12:50 - 26.10.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.10.2023 № 66-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 26.09.2023 №003100-18/11032-2023
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 04.10.2023 №66-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2023-06-22-002474-a 22.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з особливостями, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору – укладання додаткових угод – порушень, із врахуванням пояснень Замовника, не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 23 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з особливостями, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору – укладання додаткових угод.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Малостаросільського психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2023 рік, інформацію про предмет закупівлі, протокол розкриття пропозицій, договір про закупівлю від 14.06.2023 №245 (далі - Договір), укладений з Фізичною особою-підприємцем Романенко Володимиром Івановичем, додаткові угоди від 21.06.2023, від 17.08.2023, від 15.09.2023 та від 10.10.2023 до Договору, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповіді Замовника на запит про надання пояснення від 12.10.2023, від 19.10.2023 та від 20.10.2023 року.
Період усунення порушень:
23.10.2023 14:46 - 27.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.10.2023 14:46
Запити/Пояснення
Номер:
bf3e17904f744fb4be3306fb8356cdf7
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
09.10.2023 09:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи предмету «Овочі в асортименті; Фрукти в асортименті» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-22-002474-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасникам ринку тощо)?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (у разі такого розміщення).
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
3. Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Романенко Володимир Іванович (код ЄДРПОУ 2221102111), з яким укладений договір про закупівлю від 14.06.2023 №245 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
780f0c8ecb524d649f4eeb9c76a6f21b
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
12.10.2023 16:00
Опис:
Розглянувши Ваш запит на пояснення, повідомляємо наступне.
Щодо визначення технічних, якісних та кількісних характеристик, очікуваної вартості предмету закупівлі.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Потреба у овочах та фруктах формувалась у відповідності до потреб замовника, для забезпечення харчування осіб, що перебувають у закладі Замовника, а також з урахуванням затвердженого меню відповідно до нормативів. Технічні, якісні та інші характеристики предмету закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника, сфери використання та затвердженого меню відповідно до нормативів.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій, тощо, та щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники, тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками.
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
Згідно п.п.1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечують оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, що оприлюднений на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону. Постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти ДЕРЖАВНОГО бюджету. У пункті 4 та підпункті 1 постанови № 710 наведено перелік замовників, яким РЕКОМЕНДОВАНО здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини 4 статті 10 Закону, інформацію про закупівлю, зазначену у частині 1 статті 10 Закону, Замовник МОЖЕ додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Отже, рекомендації, наведені у Постанові Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджуються в даному випадку на замовника (МАЛОСТАРОСІЛЬСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ) з наступних причин:
- здійснення закупівлі за рахунок коштів МІСЦЕВОГО бюджету (не державного), про що зазначено у річному плані (з даною інформацією можна ознайомитись за посиланням - https://prozorro.gov.ua/plan/ UA-P-2023-06-22-000226-b), а також відповідно до приписів Закону, зазначених в попередньому абзаці, оприлюднення в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування – НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ.
Враховуючи вищенаведене, відсутні законодавчі підстави для обов’язкового розміщення Замовником відповідної інформації на власному веб-сайті або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, проте, Замовником були здійснені вище зазначені вимоги, в тому числі відповідна інформація оприлюднена на нашому сайті (підтвердження за посиланням https://sites.google.com/view/msinternat/головна-сторінка/публічні-закупівлі).
Стосовно укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, повідомляємо наступне.
Закупівля здійснювалась з урахуванням підпункту 6 пункту 13 Особливостей (редакція на момент проведення як процедури закупівлі UA-2023-05-09-003305-a, що не відбулась у зв’язку із відсутністю учасників так і публікації звіту про закупівлю без використання електронної) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі). При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі. Дана інформація зазначена у річному плані (посилання - https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-06-22-000226-b) а також у Звіті про укладений договір про закупівлю без використання електронної системи (посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-002474-a). На підтвердження даної підстави, разом із Договором було оприлюднено ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-05-09-003305-a. Крім того, звертаємо Вашу увагу що на момент проведення тендеру та на момент укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, законодавство України, яке регулює сферу публічних закупівель, в цій частині, вимагало наступне:
«За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту (пункт 13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (редакція від 20.05.2023 року)), замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.»
«3-8. Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).»
Підсумовуючи вище зазначене, Замовник керувався на той момент нормами чинного законодавства та в повній мірі оприлюднив всю необхідну інформацію (навіть більше) у строк і спосіб заначений Законом та Постановою.
Стосовно Вашого питання «Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП Романенко Володимир Іванович (код ЄДРПОУ 2221102111), з яким укладений договір про закупівлю від 14.06.2023 №245 без використання електронної системи закупівель?», в першу чергу звертаємо Вашу увагу, що типом предмету закупівлі (в нашому випадку) є – ТОВАР, а не роботи, так як Ви зазначили по тексту запиту.
В свою чергу, у Замовника наявне зустрічне питання:
Яким нормативно правовим актом, що регулює порядок проведення саме публічних закупівель, визначено перелік (обсяг) критеріїв оцінки «можливих потенційних виконавців робіт» , методику, або інструкцію проведення оцінки під час укладання договору про закупівлі без використання електронної системи у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Постанови 1178?
Якщо, Ви, мали на увазі, чи даний контрагент підтвердив відповідність вимогам тендерної документації процедури, яка була відмінена у зв’язку із відсутністю учасників, то – так (всі документи - додаються).
Крім того, слід зазначити, що Замовником було здійснено телефонні розмови з постачальниками, проте, кожен з яких почувши про забезпечення виконання договору – відмовлявся. Тому, Замовником було укладено договір на постачання овочів і фруктів з Фізичною особою-підприємцем Романенко Володимиром Івановичем, з яким до речі маємо позитивний досвід співпраці.
Додатки:
1. Документи ФОП Романенка Володимира Івановича
2. UA-2023-05-09-003305-a-report
3. РП
4. UA-2023-06-22-002474-a-limited-reporting
Номер:
008e80925d1d402796734c9875fd54c7
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
16.10.2023 12:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи предмету «Овочі в асортименті; Фрукти в асортименті» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-22-002474-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) із наступних питань:
У підпункті 7 пункту 12.6 договору про закупівлю від 14.06.2023 №245, встановлено порядок зміни ціни, яким передбачено, що за узгодженням з Покупцем при зміні поточного курсу долара США або євро, встановленого Національним банком України (НБУ) по відношенню до курсу долара США або євро на момент надання Покупцю Пропозиції конкурсних торгів, вартість одиниці товару може бути змінена на величину, пропорційну зміні такого курсу долара США або євро за даними НБУ. Розрахунок проводиться за наступною формулою:
Ц = Ц1 × Курс П : Курс 1, де:
Ц – змінена ціна за одиницю товару; Ц1 – первинна ціна за одиницю товару згідно пропозиції конкурсних торгів; Курс П – поточний курс долара США або євро; Курс 1 – курс долара США або євро станом на дату надання Покупцю Пропозиції конкурсних торгів. Поточним курсом долара США або євро є курс долара США або євро, встановлений НБУ станом на дату укладення додаткової угоди до Договору.
Курс долара США на момент надання цінової пропозиції становив 36,56 грн. за 1 долар США. Курс євро на момент надання цінової пропозиції становив 39,35 грн. за 1 євро.
Водночас, у документах наданих ФОП Романенко Володимир Іванович відсутня дата їх подання.
1. На яку дату Замовником визначено курс долара США або євро на момент надання цінової пропозиції за даними НБУ?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a4ac597b7e244b76aef1f6cd95cab4cd
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
19.10.2023 15:20
Опис:
Розглянувши Ваш запит на пояснення, повідомляємо наступне.
Відповідно до умов тендерної документації (посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-09-003305-a) відкритих торгів з особливостями, які не відбулися у зв’язку із відсутністю пропозицій, не вимагалось надання Учасником будь яких документів/інформації стосовно курсу долара США або євро.
Датою (13.06.2023 р.), якою було надано документи Фізичною особою-підприємцем Романенко Володимиром Івановичем, Замовником було зафіксовано курс долара США та євро, відповідне підтвердження – додається, крім того дану інформацію можна перевірити за відповідним посиланням (офіційний сайт НБУ - https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates) вказавши потрібну дату.
Номер:
261267789d6d43079654e92d3f49aa71
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
17.10.2023 11:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи предмету «Овочі в асортименті; Фрукти в асортименті» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-22-002474-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) із наступних питань:
1. Чому разом із договором про закупівлю 14.06.2023 №245, укладеним без використання електронної системи закупівель, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, як це передбачено пунктом 13 (в редакції від 19.06.2023)?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
89dc6fe642f34450b1aff88226515a93
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
20.10.2023 15:29
Опис:
Закупівля здійснювалась з урахуванням підпункту 6 пункту 13 Особливостей (редакція на момент проведення як процедури закупівлі UA-2023-05-09-003305-a, що не відбулась у зв’язку із відсутністю учасників так і публікації звіту про закупівлю без використання електронної) здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі). При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі. Дана інформація зазначена у річному плані (посилання - https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-06-22-000226-b) а також у Звіті про укладений договір про закупівлю без використання електронної системи (посилання - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-22-002474-a). На підтвердження даної підстави, разом із Договором було оприлюднено ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-05-09-003305-a. Крім того, звертаємо Вашу увагу що на момент проведення тендеру та на момент укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, законодавство України, яке регулює сферу публічних закупівель, в цій частині, вимагало наступне:
«За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту (пункт 13 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (редакція від 20.05.2023 року)), замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.»
«3-8. Установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг).»
Підсумовуючи вище зазначене, Замовник керувався на той момент нормами чинного законодавства та в повній мірі оприлюднив всю необхідну інформацію (навіть більше) у строк і спосіб заначений Законом та Постановою.
Обов’язок публікації обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей був зазначений по тексту Постанови КМУ від 1 вересня 2023 р. № 952 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», яка набрала чинності 07.09.2023 року (з текстам даної Постанови можна ознайомитися за наступним посиланням - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952-2023-%D0%BF#Text).
Підсумовуючи вище зазначене, Замовник керувався нормами чинного законодавства, яке діяло на момент проведення відповідної процедури та укладання договору. Крім того, слід зазначити, законодавство не має зворотної дії в часі, Замовник діяв у строк та спосіб визначеним чинним законодавством у сфері закупівель.
Стосовно «в редакції від 19.06.2023», звертаємо Вашу увагу Постанова 1178 не містить змін даною датою. Хронологію змін можна переглянути за наступним посиланням - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF/ed20230919#Text.