• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти)

Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.

Завершена

14 162 709.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 70 813.55 UAH
Номер: b6a1dac2814145218c14c62846c1cf52
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-05-000091
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.09.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 05.09.2023 17:42 - 27.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.09.2023 № 75-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 04.09.2023 № 75-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 44. UA-2023-06-21-015022-a, 21.06.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 036-83-09, arhi1971@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.06.2023 б/н; зміни до тендерної документації від 23.06.2023; тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.06.2023 б/н; вимогу про усунення № UA-2023-06-21-015022-a.a1 ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» від 22.06.2023; рішення замовника про задоволення вимоги від 23.06.2023; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»; рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 04.07.2023 № 83; довідка НАЗК від 07.067.2023; протокольне рішення уповноваженої особи про визнання переможцем ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» від 07.07.2023 № 662_ВО/; повідомлення про намір укласти договір від 07.07.2023 № 662_ВО/23; договір поставки від 18.07.2023 № ЦЗВ-14-01923-01 укладений з ФОП «ОККО-ПОСТАЧ» на суму 14 158 414,80 грн (з ПДВ); відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 13.09.2023 та 25.09.2023; офіційний веб-сайт замовника https://uz.gov.ua/about/procurement/pub_zak/. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником норм чинного законодавства, а саме: абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти», що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Разом з цим, замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів - в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» - не вказав код товару, визначеного згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме конкретне найменування товару, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-06-21-015022-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено номенклатурні позиції предмету закупівлі: «Бензин А-95 (літри)»; «Паливо дизельне (літри)». При цьому, навпроти відповідних рядків в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено код «ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти». Натомість, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурних позицій предмета закупівлі: «Бензин А-95 (літри)» – код «ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин»; «Паливо дизельне (літри)» – код «ДК 021:2015: 09134200-9 – Дизельне паливо». Разом з цим, відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація, зокрема, щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу (08.09.2023) через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит. Замовником, 13.09.2023, в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, замовник зазначив, що «…Пунктом 14 Порядку розміщення встановлені критерії лише щодо обсягу опублікування інформації, водночас визначення коду, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції є виключною компетенцією замовника та замовник визначив предмет закупівлі за одним кодом ДК та з дотриманням вартісних меж саме по зазначеному коду Єдиного закупівельного словника». Щодо зазначеного, слід зауважити, що замовником на етапі планування закупівлі обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти», що відповідає Порядку № 708. Однак, в Оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме, у графі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказано код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а вказано лише код предмета закупівлі за Єдиним закупівельним словником, тобто без зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назвам номенклатурних позицій предмету закупівлі. Отже, відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме: замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Період усунення порушень: 26.09.2023 14:24 - 11.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.09.2023 14:24

Оскарження висновку в суді

Опис: 10.10.2023 філією «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» до Київського окружного адміністративного суду засобами поштового зв’язку подано позовну заяву до Північно-Східного офісу Держаудитслужби в особі Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування висновку від 26.09.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі: Бензин А-95, Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти), ідентифікатор в електронній системі закупівель за № UA-2023-06-21-015022-a.
Дата публікації: 11.10.2023 14:25
Дата відкриття провадження: 08.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/6650/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-06-21-015022-a Державною аудиторською службою України (далі — Держаудитслужба) 26 вересня 2023 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі «Бензин А-95, Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти)» (номер закупівлі в ЦБД UA-2023-06-21-015022-a). Згідно з висновком, За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником норм чинного законодавства, а саме: абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону надаємо свої заперечення до висновку. Замовник категорично не погоджується з висновком щодо порушення норм чинного законодавства, а саме: пункту 14 Порядку № 1082 з огляду на наступне: Як зазначалось у відповіді на Запит Держаудитслужби України про надання пояснення від 08.09.2023 року, пунктом 2 Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708) встановлено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі від 11.06.2020 №1082 (далі-Порядок розміщення) визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель (п. 1 Порядку розміщення). Згідно з п. 12 Порядку розміщення встановлено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначають інформацію щодо: • назви предмета закупівлі; • коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви. Відповідно до п.14 Порядку розміщення, встановлено, що під час внесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. При цьому, Пунктом 14 Порядку розміщення встановлені критерії лише щодо обсягу опублікування інформації, водночас визначення коду, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції є виключною компетенцією замовника, а згідно з нормами, що передбачені пунктом 2 Порядку № 708, вбачається, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається виключно замовником та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, і таким чином необхідність застосування до вказаного предмету закупівлі показників п’ятої та шостої групи є необгрунтованою. Отже, замовник визначив предмет закупівлі за одним кодом Єдиного закупівельного словника та з дотриманням вартісних зазначеному коду.
Дата публікації звіту: 03.10.2023 15:45

Запити/Пояснення