-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Верстат фрезерно-гравіювальний з ЧПК
Завершена
233 430.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 167.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 167.15 UAH
Номер:
cdd4db11941a4441907822730cee2421
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-25-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2023 00:00
Період моніторингу:
25.07.2023 21:15 - 16.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.07.2023 № 169
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 25.07.2023 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.07.2023 № 169
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
8 UA-2023-06-20-008012-a 20.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 та пункту 24 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанова № 1178, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, правомірності відхилення тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, правомірності відхилення тендерної пропозиції, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного наукового центру «Харківський фізико-технічний інститут», (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 20.06.2023 року, реєстри отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 03.07.2023, договір про закупівлю від 10.07.2023 № 185вс, додаткова угода №1 від 11.07.2023, пояснення Замовника від 31.07.2023, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:42620000-8: Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: ДК 021:2015:. 42623000-9 Фрезерувальні верстати.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 26.07.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно того, що в інформації про предмет закупівлі не зазначена інформація, щодо коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви та стосовно того, що в оголошенні не зазначена інформація щодо предмета закупівлі товару, а саме: код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Проте, відповідь Замовника, надана 31.07.2023 містить інформацію наступнгого змісту: «Відсутність інформація щодо предмета закупівлі товару, а саме: код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником. Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Поле «Класифікатор та його відповідний код» є обов’язковим для заповнення, при внесені інформації про закупівлю UA-2023-06-20-008012-a відповідний код товару згідно ДК 021:2015 був внесений та відображається в електронній системі, а тому це питання є дивним. Разом з тим, віднесення товару до відповідного коду ДК 021:2015 здійснювалось відповідно до службової записки (додається) кандидата технічних наук та керівника проекту, в рамках якого здійснювалася закупівля. Крім цього, код за ДК 021:2015 додатково був перевірений шляхом співставлення з аналогічними закупівлями, розміщеними в системі Прозорро, наприклад:UA-2021-09-02-004150-a, UA-2021-08-27-008832-a, UA-2020-07-09-003529-b.».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт наявності порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
Таким чином, за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником порушено вимоги пункту 14 Наказу №1082 та пункту 24 Постанови № 1178.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна встановлено, що вимогами пункту 3.2 Додатку 4 до тендерної документації, учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції окремий файл у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або договору про закупівлю підтверджується оригіналом чи копією протоколу установчих/загальних зборів або випискою з протоколу установчих/загальних зборів або оригіналом чи копією рішення засновника та наказом (копією наказу / витягом з наказу) / розпорядженням (копією розпорядження / витягом з розпорядження) про призначення або про вступ на посаду керівника; довіреністю/дорученням у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження не визначені статутом та документальним підтвердженням повноважень особи, яка видала довіреність/доручення, щодо видачі довіреності/доручення, або іншим документом що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів.
Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна жодний вищезазначений документ відсутній.
Також, відповідно до підпункту 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна лист-роз’ясненя відсутній.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27.07.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з роз’ясненням та з метою отримання інформації стосовно того, яким чином учасником процедури закупівлі ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна виконано вимоги, які передбачені пункту 3.2 Додатку 4 до тендерної документації, а саме: надання в складі тендерної пропозиції окремого файлу у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю або вимоги, які передбачені підпунктом 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: надання листа-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 31.07.2023 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «Дійсно, тендерна пропозиція ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна не містила окремий файл у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю або вимоги, які передбачені підпунктом 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації. Ця невідповідність була виявлена Замовником під час розгляду пропозиції учасника, про що було заявлено Вимогу про виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Строк виконання вимоги становив до 01 липня 2023 12:06. 30.06.2023 15:54 ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна було завантажено до системи Прозорро паспорт, оформлено у формі ID-картки, з наданням довідки про реєстрацію місця проживання та копії картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру)».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не простовує факт відсутності порушення вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимоги абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 та не обґрунтовує прийняте рішення про визнання переможцем торгів ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимоги абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна, який не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Проте, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна, визначив його переможцем та уклав з ним договір.
Моніторингом дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено, що відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/08564541/profile) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 27.07.2023 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з роз’ясненням та з метою отримання інформації стосовно того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів. Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 31.07.2023 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, що «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на власному веб-сайті ННЦ ХФТІ у розділі «Публічні закупівлі» за адресою: https://tender.kipt.kharkov.ua/. Пошук можливо здійснювати за номером процедури на майданчику Смарттендер (№ №20595217) або за номером процедури у центральній базі даних UA-2023-06-20-008012-a. Саме обґрунтування розміщено безпосередньо під очікуваною вартістю закупівлі.».
У своїй відповіді замовник не зазначив інформацію, а саме: яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Отже, Замовник не наав інформацію по суті заданого питання, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
15.08.2023 14:52 - 30.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.08.2023 14:52
Оскарження висновку в суді
Опис:
25.08.2023 р. до Харківського окружного адміністративного суду було подано адміністративній позов (справа № 520/23243/23) про визнання протиправним та скасування висновку Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України від 15.08.2023р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-20-008012-a щодо закупівлі верстату фрезерно-гравіювального з ЧПК (ДК 021:2015: 42620000-8 Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати) ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-20-008012-a, що опублікований на інтернет сайті http://prozorro.gov.ua 20.06.2023 р.
Дата публікації:
28.08.2023 13:17
Дата відкриття провадження:
30.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
520/23243/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ННЦ ХФТІ повідомляє про незгоду з інформацією, викладеною у Висновку від 15.08.2023 р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-20-008012-a та відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» буде оскаржувати Висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. Інформацію про відкриття провадження у справі та номер такого провадження буде оприлюднено протягом наступного робочого дня з дня отримання такої інформації.
Дата публікації звіту:
18.08.2023 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
2a3f0bd91c1645188fec753e7554c94d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2023 19:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Верстату фрезерно-гравіювального з ЧПК (ДК 021:2015:42620000-8: Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-20-008012-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f9ae742e46774d94811f48c0bf7f0942
Назва:
Розміщення обгрунтування щодо закупівлі
Дата опублікування:
31.07.2023 17:26
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на власному веб-сайті ННЦ ХФТІ у розділі «Публічні закупівлі» за адресою: https://tender.kipt.kharkov.ua/
Пошук можливо здійснювати за номером процедури на майданчику Смарттендер (№ №20595217) або за номером процедури у центральній базі даних UA-2023-06-20-008012-a. Саме обґрунтування розміщено безпосередньо під очікуваною вартістю закупівлі.
Номер:
56e1c65cf7a94fe08082312d6cd70b8c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2023 19:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Верстату фрезерно-гравіювального з ЧПК (ДК 021:2015:42620000-8: Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-20-008012-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Поясніть будь-ласка, чому в оголошенні не зазначена інформація щодо предмета закупівлі товару, а саме: код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі? Також, чому в інформації про предмет закупівлі не зазначена інформація, щодо коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
795a75f265444fde9c1109edc82de813
Назва:
Відсутність інформація щодо предмета закупівлі товару, а саме: код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником
Дата опублікування:
31.07.2023 17:28
Опис:
Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Поле «Класифікатор та його відповідний код» є обов’язковим для заповнення, при внесені інформації про закупівлю UA-2023-06-20-008012-a відповідний код товару згідно ДК 021:2015 був внесений та відображається в електронній системі, а тому це питання є дивним.
Разом з тим, віднесення товару до відповідного коду ДК 021:2015 здійснювалось відповідно до службової записки (додається) кандидата технічних наук та керівника проекту, в рамках якого здійснювалася закупівля. Крім цього, код за ДК 021:2015 додатково був перевірений шляхом співставлення з аналогічними закупівлями, розміщеними в системі Прозорро, наприклад:
UA-2021-09-02-004150-a
UA-2021-08-27-008832-a
UA-2020-07-09-003529-b
Звертаємо увагу, що за цими закупівлями вже було проведено моніторинг ДАСУ та порушень у визначені та застосування саме цього коду згідно ДК 021:2015 в аналогічних закупівлях, виявлено не було.
Номер:
72c5570cff93461eafeb7468e9e55cc3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.07.2023 12:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Верстату фрезерно-гравіювального з ЧПК (ДК 021:2015:42620000-8: Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-20-008012-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно до пункту 3.2 Додатку 4 до тендерної документації, учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції окремий файл у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або договору про закупівлю підтверджується оригіналом чи копією протоколу установчих/загальних зборів або випискою з протоколу установчих/загальних зборів або оригіналом чи копією рішення засновника та наказом (копією наказу / витягом з наказу) / розпорядженням (копією розпорядження / витягом з розпорядження) про призначення або про вступ на посаду керівника; довіреністю/дорученням у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження не визначені статутом та документальним підтвердженням повноважень особи, яка видала довіреність/доручення, щодо видачі довіреності/доручення, або іншим документом що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів.
Також, відповідно до підпункту 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
Поясніть будь-ласка, яким чином учасником процедури закупівлі ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна виконано вимоги, які передбачені пункту 3.2 Додатку 4 до тендерної документації, а саме: в складі тендерної пропозиції окремий файл у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю або вимоги, які передбачені підпунктом 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3ba6f61a7ce248709938eb19947e55c8
Назва:
Підтвердження права підпису ФОП
Дата опублікування:
31.07.2023 17:29
Опис:
Дійсно, тендерна пропозиція ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна не містила окремий файл у форматі pdf, відсканований з документу, що підтверджує повноваження посадової особи учасника право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю або вимоги, які передбачені підпунктом 2 «Інші умови тендерної документації» пункту 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Ця невідповідність була виявлена Замовником під час розгляду пропозиції учасника, про що було заявлено Вимогу про виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Строк виконання вимоги становив до 01 липня 2023 12:06.
30.06.2023 15:54 ФОП Дьячищенко Наталія Володимирівна було завантажено до системи Прозорро паспорт, оформлено у формі ID-картки, з наданням довідки про реєстрацію місця проживання та копії картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру)
Номер:
a9dd148fb4a84145a9b3076c4e565568
Назва:
Відповідно до п. 8 ст. 23 Закону 922 прошу роз’яснити
Дата опублікування:
15.08.2023 19:26
Опис:
1. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-20-008012-a (далі – Висновок) зроблено висновок, що даний предмет закупівлі найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: ДК 021:2015:. 42623000-9 Фрезерувальні верстати. ПРОШУ РОЗ’ЯСНИТИ на підставі якої методики (інструкції, офіційних рекомендації, тощо) віднесено цю закупівлю саме до ДК 021:2015:. 42623000-9 Фрезерувальні верстати? Крім цього, прохання зазначити, який освітньо-кваліфікаційний рівень має посадова особа або експерт (якщо він залучався), що зробила такий висновок з посиланням на його диплом або експертне свідоцтво.
2. У розділі 3 Висновку «Зобов’язання щодо усунення порушень» міститься вимога здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором. Згідно зі статтею 599 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Враховуючи зазначене, ПРОШУ РОЗ’ЯСНИТИ чи буде вважатися належним заходом виконання Висновку оприлюднення видаткової накладної про поставку верстату, яка свідчить про припинення зобов’язання?
Номер:
44294cbbc2ec49d39fb73e8aee5adf70
Назва:
Відповідь на Звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
17.08.2023 10:46
Опис:
Північно-східним офісом Держаудитслужби було розглянуте Ваше звернення від 15.08.2023 за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: за ДК 021:2015:42620000-8: «Токарні, розточувальні та фрезерувальні верстати», ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-20-008012-a та повідомляємо наступне.
1) Щодо пункту 1 «Звернення за роз'ясненням щодо висновку»:
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 та на підставі наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.07.2023 № 169 проведено моніторинг процедури закупівлі. Інформація щодо посадової особи, якою проведено моніторинг міститься у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок містить виключно інформацію, передбачену чинним законодавством та підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель у порядку передбаченому частиною шостою статті 8 Закону.
Також, відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1082 під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо: назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи); коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 позиція щодо товару, який має намір придбати Замовник найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015:. 42623000-9 Фрезерувальні верстати.
2) Щодо пункту 2 «Звернення за роз'ясненням щодо висновку»:
Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Зі змісту зазначеного пункту Порядку № 552 встановлено, що він містить обов’язкову вимогу для органу державного фінансового контролю зазначити у висновку про результати моніторингу закупівлі структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути виявлені порушення, тобто посилання на нормативно-правовий акт, який визначає саме межі повноважень Держаудитслужби в частині зобов'язання замовника усунути виявлені порушення у сфері публічних закупівель, а не визначає конкретного заходу або дій, яких Замовник повинен вжити для усунення виявлених порушень.
Отже, заявляючи вимогу про усунення виявлених порушень у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба, зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором.
Враховуючи приписи частини восьмої статті 8 Закону, законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки.
Враховуючи вищевикладене, Законом на Замовника покладений обов`язок зазначити три варіанти правомірної поведінки, тобто замовнику дається право вибору: вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, надати аргументовані заперечення та/або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Слід відмітити, що у разі не дотримання учасником процедури закупівлі кваліфікаційних вимог зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим.
Отже, у разі не дотримання вимог Закону відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей визначених цим Законом.
Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільного права може бути, зокрема, визнання правочину недійсним.
Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України, підставою недійсності правочину недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою статті 203 цього Кодексу.
Аналізуючи приписи статті 41 Закону та статей 16, 216 ЦК України, можна дійти до висновку, що укладення договорів є завершальною стадією проведення процедури закупівлі, тому не відхилення пропозиції учасника та, як наслідок, укладення договору є підставою для вжиття заходів щодо розірвання укладеного договору.
Держаудитслужба конкретизувала, яких саме заходів має вжити Замовник, визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність.
Тобто вимоги, зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного договору підлягали виконанню.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: шляхом розірвання укладеного договору.
Таким чином Держаудитслужба при зобов’язанні усунення порушення чітко дотримувалася норм та вимог, установлених Законом та жодним чином не порушила прав та охоронюваних інтересів Замовника.
Також звертаємо увагу, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі (п. 17,18 та 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»), крім випадків які визначені пунктом 19 Особливостей.