• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт з улаштуванням системи електричного освітлення приміщень 3-го поверху хірургічного корпусу №1 КНП «Клінічна лікарня № 5» СМР, за адресою: м. Суми, вул. Марко Вовчок, 2»

Завершена

5 161 758.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 51 617.58 UAH
Номер: 320c2ed60959436989457de842057b6f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 22.04.2024 12:51 - 14.05.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 22.04.2024 №19-З Суми Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 22.04.2024 №19-З Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2023-06-20-006204-a 20.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам законодавства установлено порушення вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.05.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня №5» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.06.2023 (протокол №2) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.07.2023, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Тимчук Наталії Вікторівни (далі – ФОП Тимчук Н.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 05.07.2023 №6, повідомлення про намір укласти договір від 05.07.2023, договір від 13.07.2023 №490, додаткові угоди від 12.09.2023 №1, від 27.12.2023 №1, від 06.02.2024 №3, від 30.04.2024 №4, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 25.04.2024 та від 01.05.2024. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у пункті 5 додатку 2 до тендерної документації визначено, що гарантійний термін на виконані робіт складає: не менше 5 років. Пунктом 9.1 розділу «Гарантійні строки» проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації Замовника) та укладеного договору про закупівлю зазначено, що підрядник гарантує нормальний та безперервний режим роботи об’єкта Замовника в обсязі виконаних ним робіт протягом п’яти років з моменту підписання остаточного Акта приймання виконаних робіт, а складних конструктивів - відповідно до вимог Цивільного кодексу України. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об’єктів), а також комплексів і видів робіт, пов’язаних із капітальним будівництвом об’єктів. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Таким чином положення пункту 5 додатку 2 до тендерної документації та пункту 9.1 проєкту договору (додаток 3 до тендерної документації), які є невід’ємними частинами тендерної документації, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та частини першої статті 884 ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Це призвело до того, що договір від 13.07.2023 №490 (далі – Договір) між Замовником та переможцем закупівлі ФОП Тимчук Н.В. був укладений з порушенням вимог пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ, оскільки положення пункту 9.1 проєкту договору, які суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та частини першої статті 884 ЦКУ, без змін в остаточній редакції були включені в укладений між сторонами Договір. В ході проведення моніторингу, Замовником укладено додаткову угоду від 30.04.2024 №4, якою внесено зміни до пункту 9.1 Договору та збільшено гарантійний строк до 10 років. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 3 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» встановив вимогу щодо надання довідки, за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою, в якій зазначається інформація про досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів. Аналогічним/аналогічними договором/договорами відповідно до умов цієї тендерної документації є виконаний договір/договори на виконання робіт з капітального ремонту в державних закладах охорони здоров’я або в закладах сфери освіти, який/які підтверджують наявність в учасника, зокрема досвіду щодо виконання робіт зі штукатурення стель в обсязі не менше 339 м2 за період 2017-2023 роки. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Тимчук Н.В., яку визначено переможцем торгів, міститься довідка про досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів від 23.06.2023 №06-23/1 (файл «Довідка аналогічні договори.pdf»), відповідно до якої учасник має досвід штукатурення стель в обсязі 228,41 м2, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку 1 до тендерної документації. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «підсумовуючи всі акти щодо виконання робіт зі штукатурення стель, ФОП Тимчук Н.В має досвід виконання зазначених робіт в обсязі 460,11 м2, виходячи з того, що згідно аналогічного договору від 27.07.2021 №32 обсяг штукатурення стель складає 14,1 м2, згідно договору від 08.06.2017 №101 – 68,9 м2, згідно договору від 21.06.2017 №114 – 148,7 м2, згідно договору від 27.10.2022 №КП94/22 – 228,41 м2». Слід зазначити, що учасником ФОП Тимчук Н.В. у складі тендерної пропозиції надано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2021 №1 форми КБ-2в (аналогічний договір від 27.07.2021 №32) (файл «3. аналогічний договір №32.pdf»), у пункті 3 розділу «Стеля» якої зазначено такий вид робіт, як «шпаклювання стель шпаклівкою в обсязі 14,1 м2», а не «штукатурення стель», як вимагалося пунктом 3 додатку 1 до тендерної документації Замовника. При цьому, такий вид робіт як «штукатурення стель» у даній довідці відсутній. Разом з цим, аналогічні договори, які надані на підтвердження виконання робіт зі штукатурення стель в обсязі 217,6 м2 (договір від 08.06.2017 №101 та договір від 21.06.2017 №114), укладені між ФОП Тимчук Н.В. та Відділом культури та туризму Сумської міської ради, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку 1 до тендерної документації, оскільки Відділ культури та туризму Сумської міської ради не належить до державних закладів охорони здоров’я або закладів у сфері освіти. Таким чином, учасником ФОП Тимчук Н.В. у складі тендерної пропозиції підтверджено досвід виконання робіт щодо штукатурення стель в обсязі 228,41 м2, а не 339 м2, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку 1 до тендерної документації. Також, Замовник у пункті 3 додатку 1 до тендерної документації установив вимогу, що для підтвердження інформації, поданої у довідці про досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/ договорів, учасник має надати копії/копію аналогічних/ аналогічного договорів/ договору, зазначених/ зазначеного в довідці та копії документів (документ), що підтверджують виконання учасником цього договору/договорів, а саме копії первинних документів (документа), що визначені в аналогічному/их договорі/договорах (акти приймання виконаних будівельних робіт (форма Кб-2) та інші документи відповідно до умов договору, які підтверджують його повне виконання Учасником, тощо). На виконання вищезазначених вимог учасником ФОП Тимчук Н.В. у складі тендерної пропозиції надано довідку про досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів від 23.06.2023 №06-23/1 (файл «Довідка аналогічні договори.pdf»), в якій вказано, що вартість договору підряду від 22.03.2019 №52 становить 1 296 414,00 гривень. Також у складі тендерної пропозиції ФОП Тимчук Н.В. міститься копія договору підряду від 22.03.2019 №52 загальною вартістю 1 296 414,00 гривень. При цьому, учасником ФОП Тимчук Н.В. у складі тендерної пропозиції, для підтвердження виконання учасником вищезазначеного договору надано акт приймання виконаних будівельних робіт за 23 квітня 2019 року (форма №КБ-2в) на суму 1 256 461,00 гривень, що на 39 953,00 грн менше, ніж вказано у договорі підряду від 22.03.2019 №52 та довідці. Інших документів, які б підтверджували повний обсяг виконання робіт по вказаному договору, учасником ФОП Тимчук Н.В. у складі тендерної пропозиції не надано. Таким чином, ФОП Тимчук Н.В. не підтверджено повний обсяг виконання робіт по договору підряду від 22.03.2019 №52, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку 1 до тендерної документації. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «листом №06-28/1 від 28.06.2024 учасником ФОП Тимчук Н.В. була надана додаткова угода №1 від 15.02.2020 до договору підряду від 22.03.2019 №52, в якій сторони домовилися вважати договір виконаним в повному обсязі». Слід зазначити, що дана додаткова угода не міститься у складі тендерної пропозиції ФОП Тимчук Н.В. Отже, у наданих учасником процедури закупівлі документах наявна невідповідність. Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП Тимчук Н.В. вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності. Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Тимчук Н.В. через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 13.07.2023 №490.
Період усунення порушень: 13.05.2024 16:10 - 28.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.05.2024 16:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: лист відповідь на висновок моніторингу
Дата публікації звіту: 16.05.2024 10:20

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 17.05.2024 14:13

Запити/Пояснення