-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Легковий автомобіль спеціалізованого призначення (учбовий)
Завершена
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Номер:
37b5a2c4b07d4cccbfd5bb1289160aef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-07-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.08.2023 00:00
Період моніторингу:
07.08.2023 16:51 - 29.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.08.2023 №36-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 07.08.2023 №36-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2023-06-20-001548-a 20.06.2023 Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.05.2023).
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 20.05.2023), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи на недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.05.2023 (далі – Особливості (в редакції від 20.05.2023)), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.06.2023 (протокол №43Ф), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.06.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженої відповідальністю «АРТМОТОР» (далі – ТОВ «АРТМОТОР»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.06.2023 №47Ф, повідомлення про намір укласти договір від 29.06.2023, договір від 05.07.2023 №62-23, додаткову угоду від 17.08.2023 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 14.08.2023 та від 24.08.2023, звіт про виконання договору від 23.08.2023 року.
Відповідно до абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.05.2023) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей.
Згідно з підпунктом 4 пункту 47 Особливостей (в редакції від 20.05.2023) замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Наявність підстави, передбаченої підпунктом 4 пункту 47 Особливостей (в редакції від 20.05.2023) перевіряється безпосередньо замовником у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу, які розміщуються на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України за посиланням: amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/zvedeni-vidomosti-shchodo-spotvorennya-rezultativ-torgiv).
За результатами моніторингу установлено, що інформація щодо учасника ТОВ «АРТМОТОР» наявна у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу (рішення АМКУ від 10.11.2022 №252-р).
Слід зазначити, що станом на дату завершення моніторингу інформація про скасування у судовому порядку рішення АМКУ від 10.11.2022 №252-р відсутня.
Враховуючи вищевикладене, у Замовника були наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АРТМОТОР».
Однак, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.05.2023) не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АРТМОТОР» через те, що учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей та уклав з ним договір від 05.07.2023 №62-23.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник 23.08.2023 оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
30.08.2023 09:49 - 14.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.08.2023 09:49
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
18/0026/2023/пр
Дата відкриття провадження:
12.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
592/14559/23
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
30.08.2023 року в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-20-001548-а, відповідно до якого Державною аудиторською службою України за результатами моніторингу вищевказаної процедури закупівлі виявлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей ( в редакції від 20.05.2023), а саме: інформація щодо учасника ТОВ «АРТМОТОР» наявна у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів та накладення штрафу (рішення АМКУ від 10.11.2022 №252-р).
Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель: у Висновку зазначено , що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України « Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи на недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Для запобігання в подальшому порушень при проведенні публічних закупівель зобов’язуюся більш ретельно переглядати та перевіряти документацію учасників та документи переможця, посилити увагу та вжити максимальних заходів щодо неухильного дотримання норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель у своїй подальшій роботі.
Додатково повідомляю, що у 2023 році мною буде пройдено навчання з питань публічних закупівель, що сприятиме покращенню роботи у даній сфері.
Дата публікації звіту:
05.09.2023 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
4321050640c94b81a83b96a3494fcdb6
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.08.2023 09:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Легковий автомобіль спеціалізованого призначення (учбовий)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-06-20-001548-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати пояснення чому тендерна пропозиція ТОВ «АРТМОТОР» не була відхилена через наявність підстави, передбаченої підпунктом 4 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.05.2023 року (інформація щодо учасника наявна у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу)?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
f7179711acfa470ba5c71b17b13040e3
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.08.2023 16:41
Опис:
Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) опрацював повідомлення про початок моніторингу процедури відкритих торгів на закупівлю товару за предметом: «Легковий автомобіль – за кодом ДК 021:2015-34110000-1 (легковий автомобіль спеціалізованого призначення (учбовий)» за оголошенням UA-2023-06-20-001548-а та запит замовнику на пояснення від 09.08.2023 року і повідомляє наступне:
1. Під час планування у червні 2023 року процедури відкритих торгів на закупівлю легкового автомобіля спеціалізованого призначення (учбового) було здійснено визначення обґрунтування розміру бюджетного призначення предмета закупівлі та його очікувану вартість на підставі абзацу одинадцятого пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), а саме - ГСЦ МВС та РСЦ ГСЦ МВС в Сумській області були направлені три письмові запити цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, постачальникам легкових автомобілів спеціалізованого призначення (учбових) (копії цінових пропозицій додаються).
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик зазначеного предмета закупівлі ГСЦ МВС здійснювало відповідно до потреб замовника та на підставі «Вимог до закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та кваліфікаційних вимог до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку», затверджених спільним наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства інфраструктури України та Міністерства соціальної політики України від 05 квітня 2016 року № 255/369/132/344, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 травня 2016 року за № 672/28802, наказів ГСЦ МВС від 05 травня 2023 року № 63 «Про організацію роботи з впровадження проєктів» та від 14 вересня 2021 року №86 «Про затвердження Методичних рекомендацій з організації надання адміністративних послуг в системі сервісних центрів МВС».
Посилання на сторінку власного веб-сайту Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі - https://sum.hsc.gov.ua/wp-content/uploads/2023/07/Legkovij-avtomobil-spetsializovanogo-priznachennya.pdf.
3. Відповідно «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
29.06.2023 було опубліковано Протокол розкриття тендерних пропозицій зазначеної вище закупівлі автомобіля. Переможцем було визначено ТОВ «Артмотор», код ЄДРПОУ 35540470.
Щодо наявності ТОВ «Артмотор» у Зведених відомостях Антимонопольного комітету України щодо спотворення результатів торгів, варто зазначити, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру судових рішень, ухвалою Господарського суду м.Києва від 11.04.2023 по справі №910/2379/23 відкрито провадження у справі за позовом ТОВ «Артмотор» до Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення №252-р у частині позивача. Ухвалою Господарського суду м.Києва від 23.05.2023 об’єднано провадження по справі №910/2379/23 з провадженням №910/2314/23 (за позовом ТОВ «Артсіті» щодо визнання того ж рішення АМКУ від 10.11.2022 №252-р). Об’єднаній справі присвоєно номер 910/2314/23.
Відповідно до частини першої статті 48 України «Про захист економічної конкуренції» (далі – Закон) за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про:
визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
зобов’язання органу влади, органу місцевого самоврядування, органу адміністративно-господарського управління та контролю скасувати або змінити прийняте ним рішення чи розірвати угоди, визнані антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю;
визнання суб’єкта господарювання таким, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку;
примусовий поділ суб’єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище на ринку;
накладення штрафу;
блокування цінних паперів;
усунення наслідків порушень законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема усунення чи пом`якшення негативного впливу узгоджених дій, концентрації суб`єктів господарювання на конкуренцію;
скасування дозволу на узгоджені дії у разі вчинення дій, заборонених згідно із статтею 19 цього Закону;
закриття провадження у справі.
Частиною четвертою статті 60 Закону встановлено, що порушення господарським судом провадження у справі про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України, прийнятого:
- згідно з частиною першою статті 48 цього Закону, частиною першою статті 30 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»;
- за результатами перевірки відповідно до частини п`ятої статті 57 цього Закону;
- за результатами перегляду відповідно до частини третьої статті 58 цього Закону,
- а також перегляд за заявою сторони відповідного рішення (постанови) господарського суду зупиняє виконання зазначеного рішення органу Антимонопольного комітету України на час розгляду цієї справи чи перегляду відповідного рішення (постанови) господарського суду, якщо органом Антимонопольного комітету України відповідно до частини третьої статті 48 цього Закону чи господарським судом не визначено інше.
Враховуючи викладене, у зв’язку з оскарженням в судовому порядку рішення АМКУ від 10.11.2022 №252-р, згідно якого ТОВ «Артмотор» визнано таким, що вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, можна вважати ТОВ «Артмотор» таким, що на момент проведення торгів не притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, та міг брати участь у бюджетних закупівлях.
Вказане підтверджується судовою практикою, зокрема рішенням Верховного Суду від 25.08.2021 у справі №910/10407/20 та рішеннями судів попередніх інстанцій по даній справі.
Також варто зазначити, що система Prozorro, яка інтегрована зі Зведеними відомостями Антимонопольного комітету України, у випадку знаходження учасника у списку порушників АМКУ у полі «Додатково» відображає запис: «Учасник знаходиться у зведених відомостях АМКУ». Такий запис щодо ТОВ «АРТМОТОР» був відсутній (копії знімків екрану протоколів з системи Prozorro щодо ТОВ «Артмотор» та проведеної РСЦ ГСЦ МВС в Сумській області в 2021 році закупки з відображеним записом в протоколі щодо ТОВ «Український папір», код ЄДРПОУ 25394112, додаються).
Номер:
f88fefc0fe4b435a85ab5bcfce36d525
Назва:
Додаткове пояснення на запит
Дата опублікування:
24.08.2023 16:50
Опис:
Додатково до пояснень, наданих листом від 14.08.2023 №31/18-2345, повідомляємо, що 16.08.2023 на сторінці за посиланням infobox.prozorro.org до системи Рrozorro Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС в Сумській області (філія ГСЦ МВС) було надіслано запит з питанням: чи інтегровано систему Рrozorro зі зведеними відомостями Антимонопольного комітету України?
На вказаний запит отримано відповідь, в якій зазначено, що систему інтегровано зі зведеними відомостями АМКУ та надано посилання на статтю в zakupki.com.ua, в якій зазначено, що замовнику не потрібно додатково перевіряти інформацію щодо постачальника у Зведених відомостях АМКУ, достатньо відкрити протокол розгляду тендерних пропозицій (копії додаються).
Також варто зазначити, що при здійсненні пошуку в Зведених відомостях Антимонопольного комітету України за посиланням https://amcu.gov.ua/zvedeni-vidomosti та введенні у відповідне поле назви «Артмотор» або коду ЄДРПОУ «35540470» відображається запис «нічого не знайдено» (фото сторінок додаються).