-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Мультилотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з трансляції радіопрограм
Завершена
11 260 154.88
UAH без ПДВ
Номер:
b2beecbb817347f7998b07ce1d36cdac
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-02-07-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.02.2020 00:00
Період моніторингу:
07.02.2020 18:23 - 29.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.02.2020 № 32
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
07.02.2020 № 32
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2018-02-28-001970-c 28.02.2018 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, установлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу десятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба, зобов’язує Замовника вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку і не допускати їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 лютого 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (далі – Замовник) на 2018 рік, протоколи переговорів від 27.02.2018
(лоти 1,2,3,4,5), повідомлення про намір укласти договори (під час застосування переговорної процедури), договори про надання послуг з трансляції радіопрограм від 20.03.2018 № 58-48/4 (лот 1), № 59-48/4 (лот 2), № 60-48/4
(лот 3), № 62-48/4 (лот 4), № 61-48/4 (лот 5), № 63-48/4 (лот 6), додаткова угода від 13.09.2018 № 1 до договору про надання послуг з трансляції радіопрограм від 20.03.2018 № 58-48/4 (лот 1), пояснення Замовника на запит Держаудитслужби надані 13.02.2020 та 17.02.2020 через електронну систему закупівель, звіти про виконання договорів про закупівлю (лоти 1,2,3,4,5,6).
За результатами моніторингу установлено, що Замовник під час застосування переговорної процедури опублікував в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) (лоти 1,2,3,4,5,6), у пункті 13 якого зазначив умову застосування переговорної процедури, визначену пунктом 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
При цьому, на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), пункт 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) (лоти 1,2,3,4,5,6), не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі з зазначеної підстави.
Під час моніторингу Замовник через електронну систему закупівель надав пояснення, які підтверджують відсутність конкуренції за предметом закупівлі на відповідному ринку, внаслідок чого договори про закупівлю були укладені з Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (лот 1),
ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (лот 2),
ТОВ «Телемережі України» (лот 3), КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (лот 4), ОКП «АГРОІНФОРМ» (лот 5),
КП редакції Долинського районного радіомовлення (лот 6).
Проведеним моніторингом установлено, що відповідно до п. 10.1 укладених договорів за лотами 1,2,3,4,5,6 строк їх дії визначено до 31.03.2018, але в будь-якому випадку до повного виконання обов’язків Сторонами.
На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо стану виконання договорів укладених з Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (лот 1), ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (лот 2),
ТОВ «Телемережі України» (лот 3), КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (лот 4), ОКП «АГРОІНФОРМ» (лот 5),
КП редакції Долинського районного радіомовлення (лот 6) Замовник надав пояснення 13.02.2020 що вони виконані та оплачені в повному обсязі.
Однак, звіти про виконання договорів за лотами 1,2,3,4,5,6 в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив 13.02.2020, чим порушив вимоги абзацу десятого частини першої статті 10 Закону через перевищення триденного терміну оприлюднення звіту про виконання договору.
Період усунення порушень:
27.02.2020 19:45 - 13.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2020 19:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель повідомляємо:
1. В пункті 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) містилась інформація щодо нормативних підстав застосування переговорної процедури закупівлі, а інформація щодо експертних, технічних та інших документів, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі не була указана в пункті 14 повідомлення про намір укласти договір, тому, що вся інформація щодо обґрунтування закупівлі в детальному вигляді містилася у протоколі переговорів.
В подальшому зобов’язуємся в пункті 14 повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) зазначати інформацію щодо експертних, нормативних, технічних та інших документів, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, аналогічно, як і в протоколі переговорів між Учасником та Замовником.
Таким чином, Замовником не було порушено вимог пункту 2 Наказу
№ 490.
2. Пояснення щодо неоприлюднення звітів відсутні у зв’язку із звільненням посадової особи, відповідальної за оприлюднення інформації. Усунуто шляхом оприлюднення зазначених звітів.
Дата публікації звіту:
04.03.2020 10:34
Запити/Пояснення
Номер:
196c9150e77e4d88891ee8db9fefe423
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.02.2020 12:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з трансляції радіопрограм (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2018-02-28-001970-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, просимо обґрунтовано пояснити вашу позицію (з обов’язковим посиланням на реквізити та зміст відповідних документів) щодо відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договори про закупівлю може бути укладено лише з Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (лот 1), ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (лот 2),
ТОВ «Телемережі України» (лот 3), КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (лот 4), ОКП «АГРОІНФОРМ» (лот 5), КП редакція Долинського районного радіомовлення (лот 6) за відсутності при цьому альтернативи, які підтверджують необхідність застосування переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону.
Крім цього, просимо надати інформацію щодо стану виконання договорів:
- від 20.03.2018 № 58-48/4 укладеного з Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (Лот 1);
- від 20.03.2018 № 59-48/4 укладеного з ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (Лот 2);
- від 20.03.2018 № 60-48/4 укладеного з ТОВ «Телемережі України»
(Лот 3);
- від 20.03.2018 № 62-48/4 укладеного з КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (Лот 4);
- від 20.03.2018 № 61-48/4 укладеного з ОКП «АГРОІНФОРМ» (Лот 5);
- від 20.03.2018 № 63-48/4 укладеного з КП редакції Долинського районного радіомовлення (Лот 6).
Пояснення надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
af5c221a16d34472a0f15e26b19b887d
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
13.02.2020 16:53
Опис:
Обгрунтування
На виконання вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо зобов’язань ліцензіата дотримуватися виконання умов ліцензії, ст.1 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а саме «дозвіл на тимчасове мовлення - рішення, прийняте Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, що надає телерадіоорганізації право на позаконкурсних засадах відповідно до умов дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення строком до одного року» ст. 5 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо порядку мовлення, ПАТ «НСТУ» як телерадіомовна організація проводить закупівлю послуг з трансляції своїх телерадіопрограм.
Відповідно до ч. 9 ст. 23 Закону України «Про телебачення та радіомовлення», «ліцензія на мовлення, видана Національною радою, є єдиним і достатнім документом, що надає ліцензіату право відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, користуватися каналами мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію». Ця норма стосується і дозволів на тимчасове мовлення, які, згідно закону, «дозвіл на тимчасове мовлення, виданий Національною радою, є достатнім документом, що надає телерадіоорганізації право відповідно до умов такого дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію. Дозвіл на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення видається без проведення конкурсу (за заявковим принципом). Порядок видачі та анулювання дозволу на тимчасове мовлення, умови дозволу та порядок здійснення нагляду за додержанням законодавства про телебачення і радіомовлення телерадіоорганізаціями, що здійснюють тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення на підставі відповідного дозволу, визначаються Національною радою. При видачі дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення Національна рада керується необхідністю захисту інтересів держави, протидії інформаційній агресії, збалансованого та неупередженого інформування аудиторії про суспільно значущі події в Україні».
Відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-ІV від 24.06.2004 р. (п.2, ч.4, ст.5) користування РЕЗ можливе лише за умов наявності ліцензії на користування радіочастотним ресурсом* або ліцензії на мовлення.
Згідно Закону України «Про телекомунікації», Закону України «Про радіочастотний ресурс України», користувачі РЕЗ для початку мовлення на кожному конкретному каналі повинні отримати висновки щодо електромагнітної сумісності, а потім дозволи на експлуатацію. Їхня видача регламентується «Порядком надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв», затвердженого Рішенням НКРЗІ № 559 від 01.11.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 57/22589.
Висновки щодо ЕМС та дозволи на експлуатацію РЕЗ отримує власник конкретного радіоелектронного засобу – користувач радіочастотного ресурсу.
Тож, подаючи до ДП «УДЦР» документи на отримання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію РЕЗ – в інтересах мовника, зокрема, ПАТ «НСТУ», -- користувач РЧР (оператор телекомунікацій) долучає до свого пакету документів саме ліцензію на мовлення або дозвіл на тимчасове мовлення видані ПАТ «НСТУ».
Оскільки, відповідно до п.4 ст. 43 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», на одній території забороняється розповсюдження наземним ефірним способом однакових за змістом програм, коли один з користувачів радіочастотного ресурсу звертається до ДП «УДЦР» із заявою на отримання висновку ЕМС по частоті, яка прописана в ліцензії на телерадіомовлення ПАТ «НСТУ» (чи дозволі на тимчасове мовлення), інший оператор вже не може отримати ані висновок щодо електромагнітної сумісності, ані дозвіл на експлуатацію РЕЗ на ту ж саму частоту. Адже це хронологічно пов’язані процедури: після отримання користувачем радіочастотного ресурсу (оператором телекомунікаційних послуг) висновку щодо електромагнітної сумісності по частоті ліцензію або дозвіл на яку отримав мовник (ПАТ «НСТУ»), відбувається монтаж обладнання, запуск мовлення, проведення первинного технічного контролю (ПТК), видача дозволу на експлуатацію.
Згідно п.4 ст.42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», термін дії дозволу на експлуатацію дорівнює терміну дії ліцензії на мовлення чи дозволу на тимчасове мовлення.
Відтак, жоден інший оператор телекомунікаційних послуг не зможе надавати послуги трансляції телерадіопрограм на частоті, по якій вже отримав дозвільні документи інший оператор телекомунікаційних послуг.
На підставі ліцензій на мовлення та дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення , виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., рішень від 15.07.15 № 1138, від 05.11.15 № 1705, від 24.12.15 № 2271, від 17.03.2016 р. № 333, від 02.06.2016 р. № 893, від 12.01.2017 р. №1 , від 30.03.2017 р. № 450 була проведена закупівля телекомунікаційних послуг за кодом ДК 021:2015:64220000-4 «Телекомунікаційні послуги, крім послуг телефонного зв’язку і передачі даних», а саме : послуги з трансляції радіопрограм у операторів телекомунікацій : Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення (лот 1), ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (лот 2), ТОВ «Телемережі України» (лот 3), КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (лот 4), ОКП «АГРОІНФОРМ» (лот 5), КП редакція Долинського районного радіомовлення (лот 6). Ці оператори зазначені в додатках до ліцензій у конкретному регіоні з певною зоною охоплення. Умови зазначені в ліцензії мають бути виконані відповідно до встановлених вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
Підстава для застосування переговорної процедури закупівлі п.2 ч.2 ст.35 розділу VІ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ є відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII.
Закон України «Про телебачення та радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII.
Закон України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-IV від 24.06.2004 р.
Закон України «Про телекомунікації» № 1280- IV від 18.11.2003 р.
Ліцензії на мовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення
Дозволи на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 15.07.15 № 1138, від 05.11.15 № 1705, від 24.12.15 № 2271, від 17.03.2016 р. № 333, від 02.06.2016 р. № 893, від 12.01.2017 р. №1 , від 30.03.2017 р. № 450.
_____________________________________________
*Відповідно до п.2 ст. 12 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України», органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації". Ця ж комісія здійснює і державний нагляд за користуванням радіочастотним ресурсом України (п.3 ст.18 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України»).
Cтан виконання договорів:
- від 20.03.2018 № 58-48/4 укладеного з Концерном радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (Лот 1) - виконаний, та оплачений в повному обсязі;
- від 20.03.2018 № 59-48/4 укладеного з ПАТ «Укртелеком» в особі Вінницької філії ПАТ «Укртелеком» (Лот 2) - виконаний, та оплачений в повному обсязі;
- від 20.03.2018 № 60-48/4 укладеного з ТОВ «Телемережі України» (Лот 3) - виконаний, та оплачений в повному обсязі;
- від 20.03.2018 № 62-48/4 укладеного з КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» (Лот 4) - виконаний, та оплачений в повному обсязі;
- від 20.03.2018 № 61-48/4 укладеного з ОКП «АГРОІНФОРМ» (Лот 5)- виконаний, та оплачений в повному обсязі;
- від 20.03.2018 № 63-48/4 укладеного з КП редакції Долинського районного радіомовлення (Лот 6) виконаний, та оплачений в повному обсязі.
Номер:
4e6baba45c68484aa66e2e6ce1687546
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2020 11:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з трансляції радіопрограм (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2018-02-28-001970-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, просимо пояснити відповідно до якого ідентифікатору річного плану закупівель проведено зазначену закупівлю.
Пояснення надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.