• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а саме: «Капітальний ремонт покриття проїзної частини автомобільної дороги по вул. Соборності в м. Бахмач Ніжинського району Чернігівської області» І черга (код відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45233000-9 - Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)

Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178

Завершена

19 553 977.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 195 539.77 UAH
Номер: 475c2256787f4db2a6341c14a106e55a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-08-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.09.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 11.09.2023 10:53 - 03.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.09.2023 № 46-З Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6. UA-2023-06-14-009478-a 14.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 63) 645-87-21, tender262531boyko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43, абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанов № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірність відхилення тендерних пропозицій, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бахмацької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи 14.06.2023 № 58 (далі – тендерна документація), рішення комісії АМКУ від 24.07.2023 № 11234-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення від 31.07.2023 № 87, щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Овсепян Геворг Спартакович на виконання рішення комісії АМКУ, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» (далі – «ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 31.07.2023, протокольне рішення уповноваженої особи із закупівель від 31.07.2023 № 88 щодо визначення переможцем ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС», договір на виконання робіт від 08.08.2023 № 339, укладений Замовником з – ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 08.08.2023, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 21.09.2023. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено надання учасником довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених в технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування. На виконання вимог підпункту 2.1 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації та з метою підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації, ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» надано Підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни від 19.05.2023, розділом ІІ «Будівельні машини і механізми» якої передбачено перелік механізмів для виконання вищевказаних робіт технічного завдання до предмету закупівлі а саме: автомобілі бортові, вантажопідйомність 3т (п.7); автамобілі-самоскиди, вантажопідйомність 10т (п.9); асфальтоукладальник, продуктивність 100 т/год (п. 26). Проте, у довідці «Про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від 19.06.2023 № РА-20 учасником ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» зазначено інформацію про наявність вантажного бортового малотоннажного JAC HFC1020KR в кількості 1 шт (п. 1 довідки від 19.06.2023 № РА-20), спеціалізованого вантажного самоскиду Iveco Trakker AD 380T41 в кількості 2 шт (п. 2 довідки від 19.06.2023 № РА-20), щодо асфальтоукладачу в довідці зазначено про наявність Асфальтоукладача на гусеничному ходу Vogel Super 1800-3 в кількості 1 шт (п.21 довідки від 19.06.2023 № РА-20), чим порушено вимоги підпункту 2.1 пункту 2 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до вимог підпункту 2.2 пункту 3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено що «…до довідки додати документ на кожного працівника зазначеного у довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника…» На виконання вищезазначеної вимоги у тендерній пропозиції ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідну освіту, знання та досвід, щодо виконання робіт від 19.06.2023 № РА-21, відповідно до якої під час виконання робіт учасник планує залучити наступних працівників: водія Ступака Миколу Миколайовича та водіїв автотранспортних засобів Соболева Кирила Олеговича та Пашка Максима Миколайовича. На підтвердження можливості використання праці працівників зазначених у довідці Замовником надано накази про прийняття на роботу. Відповідно до наказу про прийняття на роботу від 30.11.2017 № 21 Ступак Микола Миколайович прийнятий на роботу водієм з 01.12.2017, проте в довідці зазначено загальний стаж роботи один рік. Відповідно до наказу від 07.10.2019 № 50 на посаду водія автотранспортних засобів з 08.10.2019 прийнято Пашка Максима Миколайовича та Соболева Кирила Олеговича. На підтвердження трудових відносин з цими працівниками Замовником також ще надано наказ про прийняття на роботу від 11.05.2018 № 11 Пашка Максима Миколайовича з 14.05.2018 та наказ про прийняття на роботу від 13.10.2017 № 19 Соболева Кирила Олеговича з 17.10.2017. Отже, відповідно до документі наданих в тендерній пропозиції ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» встановлено невідповідність інформації зазначеної у довідці та наданих наказах на призначення. Враховуючи вищевикладене ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» не дотримано вимоги підпункту 2.1 пункту 2 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та підпункту 2.2 пункту 3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 1 до тендерної документації Замовника. Вимогами абзацу першого пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надано ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» як таку що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, натомість оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.07.2023 № 88 про визначення ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 31.07.2023. Укладено Договір на виконання робіт Замовником з ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» від 08.08.2023 № 339.
Період усунення порушень: 29.09.2023 11:11 - 14.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.09.2023 11:11

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: Бахмацькою міською радою (далі – Замовник) розглянуто висновок ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ (далі — Держаудитслужба), який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, а саме: «Капітальний ремонт покриття проїзної частини автомобільної дороги по вул. Соборності в м. Бахмач Ніжинського району Чернігівської області» І черга (код відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45233000-9 - Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг) (далі – Закупівля) (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-14-009478-a), (ID моніторингу: UA-M-2023-09-08-000004). Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку Замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Проаналізувавши інформацію, наведену у Висновку, Замовник надає наступні заперечення стосовно виявлених порушень. 1. Стосовно невідповідності машин та обладнання, зазначених у Підсумковій відомості ресурсів та у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яку було надано ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» (далі — Учасник) повідомляємо наступне. Замовником, відповідно до вимог підпункту 2.1. пункту 2 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», передбачено надання учасником довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених в технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування. На виконання вимог підпункту 2.1. пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Учасником надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 19.06.2023 № РА-20 чим виконано вимогу тендерної документації. Оскільки тендерна документація не містить окремих вимог щодо надання Підсумкової відомості ресурсів та необхідності відповідності інформації, зазначеній у довідці про матеріально-технічну базу, інформації, наведеній у Підсумковій відомості ресурсів, то учасники вправі були зазначити в довідці про наявність матеріально-технічної бази лише наявні будівельні машини і механізми, обладнання, устаткування, які планується використовувати під час виконання робіт. Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» з вказаного у Висновку Держаудитслужби приводу. 2. Замовником передбачено, що на підтвердження вимог встановлених у підпункті 2.1. пункту 3 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1. Відповідно до підпункту 2.2. пункту 3 додатку 1 до тендерної документації учасник до довідки повинен додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по-батькові працівника), зазначеного у довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником/субпідрядником/співвиконавцем (наприклад: штатний розпис/трудовий договір/договір про надання послуг/копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника та сторінка, що містить запис про прийом на роботу)/інший документ). Якщо працівники, зазначені у довідці, працюють за сумісництвом на підтвердження надати копії наказів про прийняття на роботу за сумісництвом. Стосовно зауваження моніторингу щодо того, що у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні освіту, знання та досвід щодо виконання робіт від 19.06.2023 № РА-21, наданій Учасником у складі тендерної пропозиції, зазначено стаж роботи Ступака Миколи Миколайович 1 рік. Разом з тим, Учасником завантажено у складі тендерної пропозиції наказ про прийняття на роботу від 30.11.2017 № 21. Оскільки, у тендерній документації не встановленого окремих вимог щодо наявності мінімального стажу роботи для участі у закупівлі, а законодавством передбачено можливість оформлення трудових відносин з працівником на неповний робочий день, в такому випадку, стаж обліковується у відповідності до тривалості періоду, що зараховується до страхового стажу (за окремою формулою) і те, яким чином обраховувався стаж даному працівнику є внутрішніми взаємовідносинами між працівником і підприємством. Враховуючи специфіку роботи працівників будівельної галузі, Замовник не вбачає невідповідності у документах Учасника у цій частині. 3. Щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції наказу від 07.10.2019 № 50 про прийняття на роботу водієм автотранспортних засобів Пашка Максима Миколайовича та Соболева Кирила Олеговича. На підтвердження трудових відносин з цими працівниками також ще надано наказ про прийняття на роботу Пашка Максима Миколайовича від 11.05.2018 № 11 та наказ про прийняття на роботу Соболева Кирила Олеговича від 13.10.2017 № 19. На підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» ТОВ «БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідну освіту, знання та досвід щодо виконання робіт. Крім того, Учасником надано наказ про призначення на посаду водія автотранспортних засобів Пашка Максима Миколайовича та Соболева Кирила Олеговича від 07.10.2019 № 50, чим виконано вимоги тендерної документації. Наявність у складі тендерної пропозиції Учасника наказів про прийняття на роботу Пашка Максима Миколайовича від 11.05.2018 № 11 та Соболева Кирила Олеговича від 13.10.2017 № 19 не суперечать чинному законодавству, адже, враховуючи особливості будівельної галузі (сезонний характер робіт та інше), працівники можуть прийматися на роботу та звільнятися в залежності від наявності обсягів робіт (або з інших обставин), що є взаємовідносинами між роботодавцем і працівником. Таким чином, Учасником дотримано вимоги тендерної документації щодо подання документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а отже, тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам тендерної документації та не передбачає відхилення згідно з абзацом п’ятим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а Замовником дотримано вимоги Особливостей щодо визначення Учасника переможцем. Окрім того, зазначаємо, що на даний час тривають роботи щодо виконання робіт за договором. Фото робіт додаються. Стосовно зобов’язання Держаудитслужби щодо усунення порушень у сфері державних закупівель шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України повідомляємо наступне. Такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю, що наразі реалізується, є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що, на думку Замовника, не узгоджується з вимогою Північного офісу Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору про закупівлю. Отже, законодавство не визначає висновок як окрему підставу для розірвання договору про закупівлю. Замовник не має права в односторонньому порядку розірвати договір про закупівлю, якщо інше не передбачено самим договором. Прийнявши рішення про розірвання договору про закупівлю без дотримання вимог закону, керуючись лише висновком, замовник ризикує порушити права інших осіб та понести відповідну майнову відповідальність. Додатки: 1. Фото виконання робіт.
Дата публікації звіту: 05.10.2023 15:59

Запити/Пояснення