• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі сільського будинку культури за адресою: вул. Перемоги, буд. 36б в с. Соколова Балка, Полтавського району Полтавської області (для внутрішньо переміщених осіб)

Завершена

2 805 265.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 026.33 UAH
Номер: 63e6d1a33e814b9fb4c9d91ed11a8c4b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-21-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.11.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 21.11.2023 10:18 - 13.12.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 20.11.2023 №51-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 08.11.2023 №003100-18/12934-2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 20.11.2023 №51-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2023-06-13-013491-a 13.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 20.05.2023 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Нехворощанської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.06.2023 (протокол № 59), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.06.2023, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «БК «ВЕРТИКАЛЬ-ПЛЮС», «МАЗАЛЬ ТОВ», «КОМПАНІЯ «ТОТАЛБУД» (далі - ТОВ «КОМПАНІЯ «ТОТАЛБУД»), вимоги про усунення невідповідностей до 23.06.2023, до 29.06.2023, до 04.07.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 27.06.2023 № 64, від 30.06.2023 №67, від 04.07.2023 №72, повідомлення про намір укласти договір від 04.07.2023, договір від 14.07.2023 № 163 (далі - Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 23.11.2023. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Згідно з абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Додатком №2 до тендерної документації Замовником визначено, що переможець має надати на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей довідки у довільній формі про те, що керівника учасника (переможця) процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником (переможцем) процедури закупівлі, було/не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, про те, що фізична особа, яка є учасником (переможцем) процедури закупівлі, була/не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято/знято або не погашено/погашено в установленому законом порядку або керівник учасника (переможця) процедури закупівлі був/не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято/знято або не погашено/погашено в установленому законом порядку. Разом з цим, довідка у довільній формі, складена самостійно переможцем процедури закупівлі, не є документальним підтвердженням відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Так, у зв’язку з введенням воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах було тимчасово зупинено або обмежено. З огляду на зазначене, Мінекономіки як Уповноважений орган, звернулося до суб'єктів, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, зокрема щодо способів її отримання. Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, надало відповідь щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі - Реєстр) та отримання з нього інформації. Згідно якого учасники можуть отримати інформаційну довідку з Реєстру, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в Реєстрі, в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у його кваліфікованому електронному підписі. В свою чергу Міністерство внутрішніх справ України листом від 23.05.2022 № 12655/16-2022, надало відповідь щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Тобто, листом від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06 «Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану» Уповноваженим органом надано вичерпну інформацію щодо документального підтвердження переможцем торгів інформації по відсутності підстав у Замовника відхилити його згідно статті 17 Закону та пункту 47 Особливостей. Виходячи з вищевикладеного, не встановивши вимогу щодо документального підтвердження інформації з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, у вигляді інформаційної довідки з Реєстру та витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» МВС України від переможця процедури закупівлі, Замовником не дотримано вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей, який визначає обов’язок Замовника формувати тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що у пункті 5.3 розділу 5 «Виконання робіт» проєкту договору підряду в додатку 5 до тендерної документації зазначено, що підрядник гарантує можливість безпосередньої і нормальної експлуатації об’єкту після ремонту протягом 5 років. Положення зазначеного пункту 5.3 без змін в остаточній редакції були включені в укладений між сторонами Договір. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Постанови № 668 істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Таким чином положення пункту 5.3 проєкту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, та Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Отже в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей Замовник включив до складу тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Окрім цього Договір між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ «КОМПАНІЯ «ТОТАЛБУД» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень: 01.12.2023 10:39 - 16.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 01.12.2023 10:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку моніторингу Замовником приведені у відповідність умови Договору № 163 від 14.07.2023 року щодо закупівлі робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт покрівлі сільського будинку культури за адресою: вул. Перемоги, буд. 36б в с. Соколова Балка, Полтавського району Полтавської області (для внутрішньо переміщених осіб)» (код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (далі – Договір) вимогам абз. 3 п. 103 Постанови КМУ № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» від 01.08.2005 р. та ст. 884 ЦКУ шляхом внесення змін до п. 5.3. Договору. Відповідну додаткову угоду оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro. Таким чином, Замовником здійснено необхідні заходи щодо усунення порушень, чим повністю виконано висновок моніторингу. В подальшому зобов’язуємось дотримуватись вимог ч. 3 ст. 22, ч. 1 ст. 41 Закону, абз. 1 п. 28, абз. 15 п. 47 Особливостей та здійснити заходи щодо недопущення порушень даних норм в подальшому.
Дата публікації звіту: 05.12.2023 10:58

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 05.12.2023 12:30

Запити/Пояснення