• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт футбольного поля по вул. Шевченка, 17, м. Ківерці Волинської області (благоустрій населених пунктів, інші території загального користування)» (Код ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

72 576 019.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 362 880.10 UAH
Номер: 500b34a6232f4945a23e2a0d5d4584d7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-28-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.08.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 28.08.2023 17:21 - 19.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.08.2023 № 37-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 28.08.2023 № 37-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-06-13-012520-a від 13.06.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна корпорація «РСГ» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та пункту 3 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону з врахуванням Особливостей, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ), своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.06.2023 № 111 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна корпорація «РСГ»; рішення Колегії АМКУ від 24.07.2023 №11245-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір від 01.08.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.08.2023 № 113; договір від 14.08.2023 № 19 на суму 72 556 170,00 грн (далі – Договір); відповіді Замовника на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 31.08.2023 та 06.09.2023. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовник в частині третій таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації зобов’язав учасників надати в складі тендерної пропозиції наступні документи: - довідку у довільній формі про наявність аналогічних договорів (не менше двох), виконаних учасником, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів договору, обсягу (у вартісному виразі) та реквізитів договору. - Копії аналогічних договорів, що наведені в довідці разом із копіями документів, що підтверджують їх повне виконання (довідка/-и форми КБ-3). - Позитивні відгуки від замовника/-ів про успішне і якісне виконання робіт за аналогічними договорами. Відгуки повинні бути належно оформлені та містити дату їх видачі. Згідно з вимогами цієї ж частини тендерної документації критеріями оцінки відповідності щодо аналогічності буде вважатися договір на будівництво або капітальний ремонт або реконструкцію стадіону/спортивного майданчика. На виконання зазначених вимог, учасник ТОВ «БК «РСГ» надав в складі тендерної пропозиції довідку від 20.06.2023 № 54 (файл «3. Довідка досвід.pdf»), де вказав про досвід виконання реконструкції існуючих відкритих спортивних майданчиків, зокрема на території ліцею № 25 за адресою: вул.Мала Бердичівська, 18, м. Житомир, (Договір субпідряду від 20.11.2020 №11/20-1 (файл «3.2. Аналогічний Фаворит.pdf» (далі – Договір 11/20-1). Згідно умов цього договору, ТОВ «БК «РСГ» виступав в якості виконавця робіт для підрядника, тобто був субпідрядником, де виконував роботи виключно з улаштування резинового покриття, а не будівництва чи капітального ремонту або реконструкції стадіону/спортивного майданчика, як того вимагалось умовами тендерної документації, а генеральний підрядник – ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит», та Замовник будівництва/Замовник/Головний розпорядник коштів – Управління капітального будівництва Житомирської міської ради. Правова регламентація договору субпідряду здійснюється загальними нормами Цивільного Кодексу України про правочин, цивільно-правовий договір, про підряд, а також Положенням про взаємовідносини організацій - генеральних підрядників з субпідрядними організаціями, затвердженим науково-технічною радою Державного комітету України у справах містобудування і архітектури (протокол від 14.12.94 № 4), а в капітальному будівництві між господарюючими суб'єктами - і главою 33 Господарського Кодексу України та Загальними умовами укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668. Так, відповідно до норм статті 319 ГКУ підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. Проте, Учасником надано Договір 11/20-1 без погодження Замовником – Управлінням капітального будівництва Житомирської міської ради, а також відсутній відгук Управління капітального будівництва Житомирської міської ради, як замовника робіт щодо успішного і якісного виконання робіт за аналогічними договорами. Окрім цього, Договір 11/20-1, що наданий Учасником на підтвердження наявності досвіду повного виконання робіт з реконструкції існуючих відкритих спортивних майданчиків був укладений за результатами проведення закупівлі UA-2020-08-25-007265-a, де переможця закупівлі ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит» притягнуто до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій при проведенні закупівлі Управлінням капітального будівництва Житомирської міської ради (рішення Адміністративної колегії Північного міжобласного ТВ АМКУ від 30.03.2023 №60/21-р/к оприлюднено на сайті АМКУ за посиланням https://northmtv.amcu.gov.ua/npas/informaciya-prorishennya - vid-30032023-6021-rk-u-spravi-496055-rpk20-proporushennya- dp-favorit-opt-atzt-favorit-ta-tov-perfekt-bilding). Однак, ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит» укладено з Управлінням капітального будівництва Житомирської міської ради договір від 08.10.2020 № 61 на реконструкцію існуючих відкритих спортивних майданчиків в якості підрядника та Договір 11/20-1 з ТОВ «БК «РСГ», як з субпідрядником в якості Замовника. Водночас, за результатами розгляду тендерної пропозиції ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит» за вказаною закупівлею встановлено, що даний учасник надав довідку від 10.09.2020 № 10/1031, де повідомив замовника про те, що весь комплекс робіт буде проводитись власними силами (кваліфікованим персоналом) без залучення субпідрядників/співвиконавців. Умовами пункту 6.3.4 договору №61 також було передбачено, що всі роботи ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит» має виконувати самостійно і будь-яке залучення субпідрядників може відбуватись лише з погодження замовника. Спортивні майданчики на території ліцею № 25 за адресою: вул. Мала Бердичівська, 18, м.Житомир, Житомирської області, роботи за яким були предметом закупівлі UA-2020-08-25-007265-a, відповідно до інформації, що міститься у Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням https://e-construction.gov.ua permits_doc_detail/2759746046560044962, були введені в експлуатацію 26.01.2022. Заповнена декларація про готовність об’єкта до експлуатації не містить інформації про участь субпідрядника (ТОВ «БК «РСГ» чи будь-якого іншого) при виконанні робіт з реконструкції спортивних майданчиків на території ліцею № 25 за адресою: вул. Мала Бердичівська, 18, м.Житомир. Єдиним виконавцем всього комплексу робіт зазначений ДП «Фаворит Опт» АТЗТ «Фаворит». Таким чином, наданий Учасником Договір 11/20-1 та акт про вартість виконаних робіт до нього за грудень 2020 на суму 349 070,00 грн є такими, що документально не підтвердили наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного договору, чим порушено вимоги частини третьої таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації. Окрім цього, відповідно до умов Договору 11/20-1 його предметом було виконання виключно одного типу робіт, а саме – улаштування резинового покриття. Проте, Замовником затверджено, що умовами частини третьої Додатку 1 до тендерної документації, критерієм оцінки відповідності було укладання договору на будівництво або капітальний ремонт або реконструкцію стадіону/спортивного майданчика. Роботи з улаштування резинового покриття не є капітальним ремонтом чи реконструкцією всього стадіону чи майданчика, а є поточним ремонтом з заміни покриття лише його частини (покриття). Таким чином, предмет Договору 11/20-1, що наданий учасником торгів ТОВ «БК «РСГ» на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» не відповідає вимогам тендерної документації щодо підтвердження виконаного обсягу (переліку, спектру) робіт за раніше укладеними договорами. Також, за результатами моніторингу встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник в частині першій Додатку 1 до тендерної документації, встановив вимогу щодо надання учасниками закупівлі довідки встановленої табличної форми з зазначенням назви, кількості обладнання та матеріально-технічної бази, тип володіння та найменування орендодавця (надавача послуг). У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах надаються копії документів, які підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується або копії чинних договорів про надання послуг з механізації будівельно-монтажних робіт, вантажно-транспортних чи інших робіт. На виконання зазначених вимог, учасником ТОВ «БК «РСГ» у складі своєї тендерної пропозиції надано Довідку про наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази від 20.06.2023 № 51 (файл «1. Довідка обладнання».pdf), в якій у позиції 61 вказано «Оренда офісу: частина нежитлового приміщення, а саме: кабінет 62, площею 17.7 кв.м, кладова 63 площею 0,5 кв.м.», договір суборенди, найменування орендодавця ТзОВ «Лістрансбуд». Тобто, згідно інформації, що міститься в Довідці обладнання дане приміщення використовується учасником згідно з укладеним договором суборенди з ТзВО «Лістрансбуд». Зазначений договір суборенди від 07.06.2022 № 1 (далі – Договір №1) був наданий Учасником у складі своєї тендерної пропозиції у файлі «1.5. Договір суборенди.pdf». Відповідно до інформації, що міститься в пункті 1.3 Договору №1, майно що передається в суборенду належить Ківерцівській міській раді та знаходиться в платному строковому користуванні (оренді) відповідно до договору оренди комунального майна Ківерцівської міської ради від 12.07.2022 № 7 та ТзОВ «Лістрансбуд». Також пунктом А.8.1 Договору №1 узгоджено, що ТзОВ «Лістрансбуд» передає об’єкт оренди без погодження з власником нерухомого майна (Ківерцівською міською радою), позаяк нормами постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 (далі – Постанова № 634) передбачена можливість передачі в суборенду майна, що перебувало в оренді до введення в дію воєнного стану. В ході моніторингу встановлено, що НЖП 62-63 було передано в оренду за результатами проведеного аукціону на майданчику https://prozorro.sale/ за ідентифікатором закупівлі LLE001-UA-20220621-94025 (посилання на проведену закупівлю https://prozorro.sale/auction/LLE001-UA-20220621-94025/). За результатами проведеної закупівлі, між Ківерцівською міською радою та переможцем торгів - ТзОВ «Лістрансбуд» було укладено договір оренди від 12.07.2022 № 7, пунктом 12 табличної форми якого, встановлено, що орендарю заборонено передавати майно в суборенду. Вказана умова містилась і в проекті договору в складі тендерної документації орендодавця (замовника, балансоутримувача) при проведенні аукціону. Таким чином, договором оренди від 12.07.2022 № 7 не передбачена можливість орендаря передавати НЖП 62-63 будь-кому в суборенду. Проте, ТзОВ «Лістрансбуд» уклало Договір №1 з ТОВ «БК «РСГ» про суборенду, посилаючись на положення Постанови № 634. Зокрема, пунктом 10 Постанови № 634 встановлюється право орендарю передавати в суборенду орендоване майно органів місцевого самоврядування. Однак, сторони не мали права застосовувати даний пункт Постанови №634, так як в ньому чітко визначено, що в суборенду може передаватися лише майно, що перебувало в оренді до введення воєнного стану. При цьому, правові відносини між Ківерцівською міською радою та ТзОВ «Лістрансбуд» щодо НЖП 62-63, як було встановлено, виникли в період дії воєнного стану, а саме 12.07.2022. Таким чином, учасник ТОВ «БК «РСГ» не підтвердив кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», оскільки документи (договір суборенди), що підтверджують наявність орендованого офісного приміщення є такими, що укладені з порушеннями норм законодавства (в незаконний спосіб). На виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей. Таким чином, в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна корпорація «РСГ», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір від 14.08.2023 № 19.
Період усунення порушень: 18.09.2023 16:59 - 03.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 18.09.2023 16:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, — UA-M-2023-08-28-000055, Договір №09 від 14.08.2023 року укладений між гуманітарним відділом Ківерцівської міської ради та Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» розірвано (припинено). Додаткова угода №1 від 18 вересня 2023 року додається.».
Дата публікації звіту: 20.09.2023 11:40

Запити/Пояснення