-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Контейнери та урни для відходів і сміття
Придбання контейнерів для твердих побутових відходів
Завершена
309 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
61d28816cb014af9b67fb38988bcecd1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-02-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.01.2024 00:00
Період моніторингу:
02.01.2024 11:29 - 24.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.01.2024 № 1-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами), доручення Держаудитслужби України від 13.12.2023 № 003100-18-14492-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 01.01.2024
№ 1-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 Управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради UA-2023-06-12-011857-a 12.06.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатамипитання оприлюднення інформації в електронній системі закупівель встановлено порушення 3⁸ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 1 пункту 4¹Постанови №710.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану,наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень, керуючись статтями 5 та 10 Закону України від 26.01.1993 №2939«Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII«Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, враховуючи оприлюднення Замовником звіту про виконання договору, зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень,зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновк, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 січня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі),дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток)Управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради(далі – Замовник) на 2022 рік,звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель,протокол розкриття тендерних пропозицій, відповідь замовника на питання для пояснення від 08.01.2024, звіт про виконання договору про закупівлю.
Моніторингом питання оприлюднення інформації в електронній системі закупівель встановлено:
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3⁸ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Пунктом 3⁸ Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовником в електронній системі закупівель 12.06.2023 оприлюднено Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2023-06-12-011857-a, в якому наведена інформація про укладений договір № 80 від 24.11.2022 з Фізичною особою-підприємцем Григорян Мгер Сосович, ціна договору 309 400,00 грн. без ПДВ.
Керуючись пунктом 5 статті 5 Закону, посадовою особою управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, 03.01.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено запит Замовнику щодо оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення закупівлі 12.06.2023 по договору, термін дії якого до 31.12.2022.
У наданій 08.01.2024 Замовником відповіді причиною несвоєчасного оприлюднення оголошення про проведення закупівлі зазначеновоєнний стан, перебування замовника на той час у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) та лист торгово – промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, яким засвідчуються форсмажорні обставини (обставини непереборної сили) та підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
В ході проведення моніторингу Замовником оприлюднено 08.01.2024 звіт про виконання договору №80 від 24.11.2022
Отже, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Замовником оприлюднено з порушенням визначеного пунктом 3⁸ Закону терміну (пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору).
Під час моніторингу процедури закупівлі встановлено недотримання Замовником інших нормативно-правових актів: Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі OpenBudget – Державний веб-портал бюджету для громадян (https:// openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів. Підпунктом 1 пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Керуючись пунктом 5 статті 5 Закону, посадовою особою управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, 03.01.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено запит Замовнику щодо надання інформації стосовно оприлюднення на сторінці власного веб-сайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі.
У наданій 08.01.2024 Замовником відповіді зазначено, про рекомендаційний характер пункту 4.1 Постанови№ 710 та відсутність у Замовника обов’язкурозміщуватитаке обґрунтування, а також у зв’язку з тим, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» органи місцевого самоврядування здійснюють управління коштами місцевих бюджетів без оприлюднення нормативно-правових актів та інших документів, які застосовуються під час бюджетного процесу.
Отже, Замовником порушено вимоги підпункту 1 пункту 4¹ Постанови №710 через не оприлюднення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Період усунення порушень:
18.01.2024 18:54 - 02.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2024 18:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-12-011857-a, Управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради повідомляє, що Ваші зауваження враховані, проведені роз’яснювальні роботи, які направлені на недопущення в подальшому встановлених порушень, також у 2024 році заплановано навчання уповноваженої особи.
Дата публікації звіту:
23.01.2024 11:29
Запити/Пояснення
Номер:
b12330e0b0754af7bb0761fb9a060a60
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.01.2024 18:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Контейнери та урни для відходів і сміття, код ДК 021:2015: 34928480-6 – Контейнери та урни для відходів і сміття» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-12-011857-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Пояснити обставини та наявні підстави укладання договору без застосування електронної системи закупівель, що унеможливило дотримання строків для проведення цієї закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу та надати документальне підтвердження цих обставин?
3. Відповідно пункту 10.1 укладеного договору № 80 від 24.11.2022 термін його дії до 31.12.2022. Поясніть причини оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення закупівлі 12.06.2023.
4. Поясніть причину не оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю № 80 від 24.11.2022 станом на 03.01.2024.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
84a829d67ec54afcab2eccaa405f6351
Назва:
Відповідь на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області моніторингу процедури закупівлі UA-2023-06-12-011857-a
Дата опублікування:
08.01.2024 13:09
Опис:
Управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради (надалі – Замовник) у відповідь на запит Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області моніторингу процедури закупівлі «Контейнери та урни для відходів і сміття» UA-2023-06-12-011857-a надає інформацію про наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено на підставі ДСТУ 8476:2015 «КОНТЕЙНЕРИ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ. Загальні технічні вимоги», технічних характеристик та конструктивної схеми контейнеру, який використовується для збору твердих побутових відходів на території Дружківської територіальної громади (додається).
Також, обґрунтування очікуваної вартості (розміру бюджетного призначення) предмету закупівлі обраховано відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного на базі цін аналогічних контейнерів 4-х постачальників на сайті prom.ua
1. https://prom.ua/p351236544-kontejner-dlya-sbora.html?&primelead=Mi4z - 5600 грн.
2. https://prom.ua/p1187254465-kontejner-dlya-tbo.html?&primelead=MS4xNQ - 6000 грн.
3. https://prom.ua/p1187271092-kontejner-dlya-tbo.html?&primelead=MS4xNQ - 6000 грн.
4. https://prom.ua/p564266106-kontejner-tbo-075.html?&primelead=MS4xNQ - 6950 грн.
Додатковим критерієм визначення очікуваної вартості був укладений договір Управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради на придбання контейнерів у 2021 році
(https://b2b.newtend.com/opc/provider/tender/dabcd618ee354c1b96eaad42bb583a19/overview).
Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)» у Замовника відсутній обов’язок розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті, пункт 4.1 Постанови носить рекомендаційний характер. Також на момент проведення закупівлі згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» органи місцевого самоврядування здійснюють управління коштами місцевих бюджетів без оприлюднення нормативно-правових актів та інших документів, які застосовуються під час бюджетного процесу. В зв’язку з цим, вищезазначена інформація не оприлюднювалась через веб-сайт.
2. На час підписання договору № 80 від 24.11.2022 був чинним пп. 2 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в якому зазначено, що придбання замовниками товарів може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення. На той час, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.04.2022 за № 453/37789, Дружківська міська територіальна громада входила до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
3, 4. Причинами оприлюднення оголошення про проведення закупівлі 12.06.2023 та неоприлюднення звіту про виконання договору № 80 від 24.11.2022 стали: воєнний стан, перебування замовника на той час у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) та лист торгово – промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, яким засвідчуються форсмажорні обставини (обставини непереборної сили) та підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Звіт про виконання договору № 80 від 24.11.2022 оприлюднений 08.01.2024.