-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Папір для друку різних форматів» код ДК 021:2015 — 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне
Джерело фінансування - власні кошти.
Торги відмінено
3 645 741.36
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Номер:
b26cacbd12984570a2cabc914e80e8d1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-14-000093
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.08.2023 00:00
Період моніторингу:
14.08.2023 21:31 - 05.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.08.2023 №181
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 14.08.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 14.08.2023 № 181
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2023-06-09-013563-a 09.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ДМД-СЕРВІС" та укладання договору з переможцем тендеру встановлено порушення вимог пунктів 3, 36, 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; тендерної документації; надання роз’яснень до процедури закупівлі; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції; порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме вчинити дії щодо відміни тендеру, передбачені Особливостями. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень до процедури закупівлі; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції; порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Акціонерного товариства «Харківобленерго» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи б/н від 08.06.2023 (зі змінами), Вимога про усунення порушення від 13.06.2023, скарга ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Торгово-Виробнича Група Український папір" від 05.07.2023, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – рішення комісії АМКУ) від 07.07.2023№ 10175-р/пк-пз, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.07.2023№ 11072-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.06.2023 року, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС", протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2023, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель17.08.2023 року.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, моніторингом встановлено, шо на порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товарів, який має намір придбати Замовник, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 30197630-1 - Папір для друку.
Також, відповідно до пункту 36 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник розглядає тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За нормою пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Поряд з цим, положеннями частини десятої статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Відповідно до пункту 49 Особливостей, з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Проведеним моніторингом встановлено, що з 02.08.2023 досліджувана процедура закупівлі перебуває на стадії «Кваліфікація переможця», а тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС" – у статусі «Очікує рішення». При цьому, Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції не оприлюднювалося.
Станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу закупівлі (14.08.2023) та станом на час завершення моніторингу (21.082023) інформація щодо результатів розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДМД-СЕРВІС" в електронній системі закупівель відсутня. З врахуванням вищевикладеного, Замовником порушено строки розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, визначені пунктом 38 Особливостей, чим також порушено вимоги пункту 3 Особливостей.
Частиною п’ятою статті 8 Закону визначено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу (15.08.2023) Північно-східний офісо Держаудитслужби через електронну систему закупівель надав Замовнику запит щодо надання пояснення, зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик, надання інформації щодо прийняття рішень про визначення переможця тендеру та причин невідміни тендеру. При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно обов’язково долучити їх документальне підтвердження.
Замовником 17.08.2023 надано пояснення щодо здійснення обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик наступного змісту: «Технічні та якісні характеристики визначені на підставі потреби АТ "Харківобленерго" в папері різних форматів з урахуванням якісних показників, які застосовуються для різних сфер господарської діяльності АТ "Харківобленерго". Очікувана вартість визначена на підставі довідки інформаційно-консультаційної про кон'юнктуру ринку (рівень цін) від 31.05.2023 №18М, виданої ТОВ "Українська експертна служба", з урахуванням поточних пропозицій на ринку паперу.» Однак, на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей, довідки інформаційно-консультаційної про кон'юнктуру ринку (рівень цін) від 31.05.2023 №18М до пояснення Замовником не надана через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Також Замовником 17.08.2023 надано пояснення щодо прийняття рішень про визначення переможця тендеру та причин невідміни тендеру наступного змісту: «Рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДМД-СЕРВІС" було прийняте 09.08.2023 та оформлене протоколом від 09.08.2023 №01/09/08-ПР-УО-Ж, сканкопія якого додається. Вказане рішення не було своєчасно оприлюднене в інформаційно-телекомунікаційній системі Прозорро через значну завантаженність і постійні повітряні тривоги».
Відповідно до норм підпункту 2 пункту 47 Особливостей (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
24.08.2023 21:14 - 08.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.08.2023 21:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В зв'язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені Північно-східним офісом ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ під час моніторингу порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 24.08.2023, прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі UA-2023-06-09-013563-a за предметом ««Папір для друку різних форматів» код ДК 021:2015 — 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне» відповідно до вимог пп.2 п.47 постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Дата публікації звіту:
28.08.2023 16:03
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
- corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
Опис:
Замовником прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі
Дата публікації:
28.08.2023 18:33
Запити/Пояснення
Номер:
95f74ef5cb0d466bb5a519cb14cf93d5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2023 09:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Папір для друку різних форматів» код ДК 021:2015 — 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-09-013563-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 36 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) замовник розглядає тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За нормою пункту 41 Особливостей №1178, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Поряд з цим, положеннями частини десятої статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Відповідно до пункту 49 Особливостей №1178 З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Під час моніторингу встановлено, що з 02.08.2023 закупівля за ID: UA-2023-06-09-013563-a перебуває на стадії «Кваліфікація переможця», а тендерна пропозиція учасника – у статутсі «Очікує рішення». Повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції в електронній системі закупівель відсутнє.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2.1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального тпідтвердження) про те, чи продовжувався строк розгляду тендерної пропозиції учасника, чи прималося рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, чи укладався Замовником договір про закупівлю.
2.2. У разі наявності вищевказаних рішень Замовника – пояснити причини їх не опублікування його в електронній системі закупівель, а у разі не прийняття відповідних рішень – пояснити причини не відміни тенеру.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3141994994ea46319b25db3f876a7c94
Назва:
Відповідь на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
17.08.2023 11:38
Опис:
По суті питань, викладених у запиті, пояснюю наступне:
1. Технічні та якісні характеристики визначені на підставі потреби АТ "Харківобленерго" в папері різних форматів з урахуванням якісних показників, які застосовуються для різних сфер господарської діяльності АТ "Харківобленерго". Очікувана вартість визначена на підставі довідки інформаційно-консультаційної про кон'юнктуру ринку (рівень цін) від 31.05.2023 №18М, виданої ТОВ "Українська експертна служба", з урахуванням поточних пропозицій на ринку паперу.
2. Рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ДМД-СЕРВІС" було прийняте 09.08.2023 та оформлене протоколом від 09.08.2023 №01/09/08-ПР-УО-Ж, сканкопія якого додається. Вказане рішення не було своєчасно оприлюднене в інформаційно-телекомунікаційній системі Прозорро через значну завантаженність і постійні повітряні тривоги.