-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги по вул. Шевченка (від Стільського НВК до буд. № 234) в с. Стільсько Тростянецької ОТГ Стрийського району Львівської області. Коригування
Завершена
11 187 285.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 111 872.85 UAH
мін. крок: 1% або 111 872.85 UAH
Номер:
3effcc48f12e4c5298dd3a4d30ab9577
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-04-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.09.2023 00:00
Період моніторингу:
04.09.2023 10:48 - 26.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.09.2023 Одеса № 215
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 01.09.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 01.09.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 01.09.2023 № 215
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
14 UA-2023-06-09-012085-a 09.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання Замовником роз’яснень на звернення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), надання Замовником роз’яснень на звернення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Тростянецьке житлово-комунальне управління» Тростянецької сільської ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.06.2023 б/н, протокольне рішення уповноваженої особи від 23.06.2023 б/н, від 10.07.2023 б/н, відповідь Замовника на звернення щодо усунення порушення, оприлюднена в електронній системі закупівель 01.07.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СІГМА СТРОЙ» (далі – ТОВ «СІГМА СТРОЙ»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 23.06.2023 в електронній системі закупівель, угоду від 07.07.2023 № 1 (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднене 11.07.2023 в електронній системі закупівель, додаткову угоду від 07.07.2023 № 1 до Договору, пояснення отримані 18.09.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД в складі пропозиції учасник подає розрахунок ціни тендерної пропозиції відповідно до додатка 3 до ТД, що повинен складатись з наступних документів: договірна ціна, локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат, пояснювальна записка, календарний графік виконання робіт, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва. Ціна пропозиції учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною згідно з наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Наказ № 281).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.09.2023 щодо надання учасником ТОВ «СІГМА СТРОЙ» розрахунку договірної ціни, вид якої - динамічна, Замовник 18.09.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що учасником було подано гарантійний лист про згоду з умовами договору про закупівлю, а також зазначив, що вважає інформацію про вид договірної ціни, вказану на договірній ціні, технічною опискою. Крім того щодо ненадання зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, Замовник пояснив, що зведений кошторисний розрахунок – це документ, що визначає повну кошторисну вартість будівництва всіх об'єктів (підсумки по об'єктним кошторисах), включаючи вартість будівельних і монтажних робіт, витрати на придбання обладнання, меблів та інвентарю, а також всі супутні витрати, відповідно із вимогами чинного законодавства (розрахунок поданий учасником в файлі 2_ДЦ_ДЦ_3.doc, який міститься в архіві 35.Кошторис, та містить назву «Договірна ціна»).
Надані пояснення не спростовують факту виявленого порушення, оскільки в пункті 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником встановлено пряму вимогу до виду ціни пропозиції учасника, яка повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 1.2 розділу 1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом № 281 (далі - Настанова) зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат. Форма зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва передбачена додатком 7 до Настанови.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «СІГМА СТРОЙ» надав розрахунок договірної ціни, вид якої – динамічна, а також не надав зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, чим не дотримав вимоги пункті 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СІГМА СТРОЙ», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
25.09.2023 16:53 - 10.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.09.2023 16:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що на вимогу ДАСУ, угоду підряду розірвано, за згодою сторін.
Дата публікації звіту:
02.10.2023 12:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
03.10.2023 10:09
Запити/Пояснення
Номер:
e428a8d7e6e14e4e917a395d0ae0bd8e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2023 18:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «СІГМА СТРОЙ» (далі – ТОВ «СІГМА СТРОЙ») вимогам пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД), тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, вид якої - динамічна?
При цьому, відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД ціна пропозиції учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною.
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «СІГМА СТРОЙ» вимогам пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції не надано зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва?
При цьому, відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД в складі пропозиції учасник подає розрахунок ціни тендерної пропозиції, що повинен складатись в тому числі зі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
3. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «СІГМА СТРОЙ» вимогам пункту 3.2 Додатка 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір від 13.10.2021 № 195/10/2021 без додаткової угоди від 03.11.2021 № 1 до нього, яка оприлюднена в електронній системі закупівель за спрощеною закупівлею, проведеною Миколаївською міською радою Стрийського району Львівської області, за номером ID: UA-2021-09-29-008175-b та яка є його невід’ємною частиною відповідно до пункту 16.1 розділу 16 вказаного аналогічного договору?
4. Надайте інформацію щодо стану виконання умов договору від 07.07.2023 № 1.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e41a28cedbd14a99a4ebb3cb2f983f3a
Назва:
-
Дата опублікування:
18.09.2023 22:58
Опис:
1. Повідомляємо, що в складі своєї тендерної пропозиції учасником було подано гарантійний лист, про згоду з умовами договору про закупівлі. ВІдповідно, до зазначеної редакції договору, вказано, що договірна ціна, за умовами зазначеного договору є тверда. А отже, учасник погодився на умови договору, що передбачені тендерною документацією. Таким чином, вважаємо, що зазначення інформації про вид договірної ціни, зазначеної на договорній ціні є технічною опискою.
Аналогічно, в тендерній пропозиції учасником було подано гарантійний лист на згоду з умовами замовника, зазначеними в тендерній документації на виконання робіт, де було передбачено, що договірна ціна є твердою. (файл 30. Гарантійний лист про дотримання вимог.pdf, та 31. Гарантійний лист про розрахунок цінової пропозиції.pdf)
Також, окремо звертаємо увагу, що за результатами аукціону, ціна учасника була зменшена, а отже, під час підписання договору, учасником було подано нову договірну ціну, із новими розрахунками, та відповідно із вірним визначенням договірної ціни. На сьогоднішній день, угода з учасником виконується на підставі твердої договірної ціни.
2. Повідомляємо, що Зведений кошторисний розрахунок – це документ, що визначає повну кошторисну вартість будівництва всіх об'єктів (підсумки по об'єктним кошторисах), включаючи вартість будівельних і монтажних робіт, витрати на придбання обладнання, меблів та інвентарю, а також всі супутні витрати., відповідно із вимогами чинного законодавства. Такий розрахунок поданий учасником в файлі 2_ДЦ_ДЦ_3.doc, який міститься в архіві 35.Кошторис, та містить назву «Договірна ціна».
3. Інформуємо, що п.3.2, додатку №1 до тендерної документації, передбачено подання Скан-копія договору (або договорів) на виконання аналогічних робіт БЕЗ ДОДАТКІВ. Таким чином, подання додатків, передбачених п.20 угоди, або додаткових угод, що були укладені в процесі виконання угоди, не вимагались умовами тендерної документації.
4. Інформуємо, що станом на 18 вересня 2023 року, Замовником оплачено виконані роботи учасником, на суму 410 152.30 грн.