Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту першого пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, в оголошенні про закупівлю, повідомленні про намір укласти договір про закупівлю та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.06.2023 № 435 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКО» (далі – ТОВ «АЛЕКО»), вимога про усунення невідповідностей до 15:13 год. 20.06.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.06.2023, протокол рішення уповноваженої особи від 20.06.2023 № 457, договір про закупівлю від 26.06.2023 № 311, укладений Замовником з ТОВ фірма «АЛЕКО» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 26.06.2023, додаткова угода від 10.07.2023 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.09.2023.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
У ході розгляду тендерної пропозиції ТОВ фірма «АЛЕКО» Замовником розміщено в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей до 15:13 год. 20.06.2023, відповідно до якої «…у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ фірма «АЛЕКО» наявний Сертифікат відповідності від 23.04.2021 року, виданого ПАТ «Укртатнафта», а також у тендерній пропозиції зазначено країну походження Україна. З поданих документів неможливо встановити факт відносин з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару….», та зобов’язано учасника надати документ (копію чинного договору), що підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером, або гарантійний лист виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару.
Згідно з вимогами пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Протоколом № 457 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2023, Замовником визнано ТОВ фірма «АЛЕКО» переможцем торгів.
Проте, в ході моніторингу встановлено невиконання учасником вимог Замовника.
Згідно з вимогами пункту 3.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ тендерної документації «учаснику, який не є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі, необхідно надати документ (копію чинного договору), що підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером, або гарантійний лист виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару».
У складі тендерної пропозиції ТОВ фірма «АЛЕКО» надано договір поставки нафтопродуктів від 05.04.2023 № 05-04/2023, укладений ТОВ фірма «АЛЕКО» з ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИКС», в якому відсутня інформація про виробника товару, а також гарантійний лист ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИКС», від 19.06.2023 № 19/06-2023, яким гарантовано «поставку бітуму нафтового дорожнього 70/100 виробництва ПАТ «УКРНАФТА»» (код ЄДРПОУ 00135390).
Проте, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності № UA.С56.П.00059-21 від 23.04.2021 видано іншому виробнику - ПАТ «Укртатнафта» (код ЄДРПОУ 00152307).
На запит Управління від 18.09.2023, розміщений в електронній системі закупівель, щодо того, яким з наданих документів ТОВ Фірма «АЛЕКО» підтверджено, що ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИКС» є офіційним представником виробника товару/дилером, як це передбачено умовами тендерної документації, Замовником надано відповідь, що «на виконання даної умови учасником ТОВ фірма «АЛЕКО» у складі тендерної пропозиції було надано…гарантійний лист ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИК» №19/06-2023 від 19.06.2023 року про поставку бітуму нафтового дорожнього 70/100 як представника дилера ПАТ «УКРНАФТА», яке закуповує бітум у виробника ПАТ «УКРТАТНАФТА», що підтверджується сертифікатом відповідності № UA.С56.П.00059-21 від 23.04.2021 року».
Проте, учасником ТОВ фірма «АЛЕКО» не виконано вимогу Замовника про усунення невідповідностей та не надано документів, що підтверджують офіційні взаємовідносини ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИКС» з виробником бітуму нафтового - ПАТ «УКРНАФТА» (як це зазначено в гарантійному листі ТОВ «САНРАЙС ЛОГИСТИКС») або ПАТ «Укртатнафта» (відповідно до сертифікату відповідності № UA.С56.П.00059-21 від 23.04.2021, виданого ПАТ «Укртатнафта») або гарантійного листа виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера (ПАТ «УКРНАФТА» або ПАТ «Укртатнафта»), а отже не підтверджено офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером.
Таким чином, учасником ТОВ фірма «АЛЕКО» не дотримано вимоги пункту 3.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ тендерної документації, а також не виконано вимогу Замовника про усунення невідповідностей.
Враховуючи вищевикладене, Замовником, в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту першого пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію ТОВ фірма «АЛЕКО», натомість протоколом від 20.06.2023 № 457 визначено переможцем закупівлі, оприлюднено в електронній системі закупівель 20.06.2023 повідомлення про намір укласти договір та 26.06.2023 укладено з ТОВ фірма «АЛЕКО» Договір.
Період усунення порушень:
06.10.2023 09:59 - 21.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2023 09:59