-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина (Паливна деревина твердих листяних порід)
Завершена
304 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 520.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 520.00 UAH
Номер:
67b3c42bfb164d6b89ebedf2538c2b62
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-08-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2023 00:00
Період моніторингу:
08.08.2023 13:25 - 30.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.08.2023 №226
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.08.2023 № 226.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-06-09-008330-a, 09.06.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Жидачівського ДЛГП ЛГП «Галсільліс», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпунктів 2 та 3 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Жидачівського ДЛГП ЛГП «Галсільліс» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції; далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції; далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Журавнівська міська лікарня» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-06-09-001034-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Жидачівського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП «Галсільліс» (далі – Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовникаю від 26.06.2023 №2; повідомлення про намір укласти договір; опубліковану вимогу ФОП Андрейчук В.В. про усунення Замовником порушень при проведенні процедури закупівлі; договір про закупівлю товарів від 04.07.2023 №1; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 31 Особливостей №1178 тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Абзацом 5 пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Також, за нормами пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Водночас моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (пунктах 5.2, 5.3 розділу ІІІ та у Додатку №1) Замовником зазначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності вимогам згідно із законодавством відповідно до статті 17 Закону, зазначені в Додатку №1 тендерної документації.
У пунктах 4.1, 5.1 та в розділі 2 Додатку №1 тендерної документації здійснено посилання на статтю 17 Закону (підстави для відхилення тендерних пропозицій), тоді як такі підстави для відхилення у пункті 44 Особливостей №1178 визначені з посиланням на пункт 47 цих Особливостей.
У Додатку №1 тендерної документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, та визначено спосіб надання переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі , визначених відповідними пунктами частини першої статті 17 Закону щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (а не керівника), що суперечить нормам пункту 47 Особливостей №1178.
Крім того, у пункті 4 розділу 5 тендерної документації зазначено підстави для відхилення тендерних пропозицій, зокрема, з посиланням на абзац другий частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, частину чотирнадцяту статті 29 Закону, тоді як такі підстави для відхилення у пункті 41 Особливостей №1178 визначені з посиланням на положення пункту 43 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Проведеним моніторингом встановлено, що у пунктах 2.1, 2.2 розділу IV та у розділі 4 Додатку №1 тендерної документації Замовника зазначено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів, що суперечить нормам пункту 49 Особливостей №1178.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Також проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 6.2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника визначено, що учасник готує свою тендерну пропозицію та підтверджує відповідність пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідним технічним специфікаціям (у разі потреби - планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) відповідно до Додатку №4 тендерної документації.
За вимогою у Додатку №4 тендерної документації учасник у складі пропозиції, на підтвердження відповідності вимогам технічної специфікації, надає технічне завдання (ДОДАТОК 4) у редакції тендерної документації, яке підписується учасником.
Моніторингом встановлено, що учасником Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс» у складі тендерної пропозиції не надано технічне завдання (ДОДАТОК 4), чим не підтверджено відповідності необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Згідно з підпунктом 3 пункту 1 Розділу 1 Додатку №1 тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист про те, що постачальник (учасник) має забезпечити зважування вугілля мобільними вагами під час приймання вугілля за адресою (місцем поставки) замовника власними силами та за власний рахунок.
Проте, учасником Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс» у складі тендерної пропозиції вищезгаданого гарантійного листа не надано.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію Жидачівського ДЛГП ЛГП «Галсільліс», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю товарів від 04.07.2023 №1.
Як зазначено вище, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте, моніторингом встановлено, що Жидачівським ДЛГП ЛГП «Галсільліс», як переможцем тендеру, якому Замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, чим недотримано вимогу пункту 47 Особливостей №1178 та розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Згідно з нормами підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178.
Однак, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця Жидачівського ДЛГП ЛГП «Галсільліс», а укладено з ним договір від 04.07.2023 №2023.
Період усунення порушень:
28.08.2023 16:49 - 12.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2023 16:49
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
№13/0186/2023пр
Дата відкриття провадження:
27.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0185/2023
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
№13/0185/2023пр
Дата відкриття провадження:
27.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0185/2023пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1, 164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку моніторингу UA-M-2023-08-08-000026 Державної аудиторської служби України « Західний офіс Держаудитслужби» , щодо порушень у сфері публічних закупівель за закупівлею UA-2023-06-09-008330-а , внести зміни у Договір № 1 від 04.07.2023року, а саме :
1. Розірвати договір № 1 від 04.07.2023 р. , в повному обсязі.
2. Виявлені порушення законодавства у даній закупівлі визнаю.
3. Прошу без моєї присутності розглянути дану справу.
Дата публікації звіту:
28.09.2023 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
c95762f59d51497d828676da4b335745
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.08.2023 17:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.08.2023 00:00
Опис:
Дата: 09.08.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-06-09-008330-a, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством "Журавнівська міська лікарня"
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
19583615ee3741fa9b1b766b98c15c6e
Назва:
відповідь на ID-M-2023-08-08-000026
Дата опублікування:
10.08.2023 13:12
Опис:
Подаю відповідь на IDмоніторинг UA-М-2023-08-08-000026 про закупівлю UA-2023-06-09-008330-а згідно наданих запитань:
1)бюджетні кошти на закупівлю предмету.а саме «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 – 03410000-7 – Деревина (Паливна деревина твердих листяних порід), затверджено сесією Журавненської селищної ради від15.12.2022р. №21-19;
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі подані у тендерній документації , як додатки 2,3,4,
2)тендерна документація оприлюдненна через авторизований електронний майданчик «ProZorro» на веб-порталі dzo.com.ua , витяг додатків 2,3,4 з тендерної документації додається.
Номер:
1f4cc14104ef4829ab03c7400a8cb8e2
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
31.08.2023 11:12
Опис:
На виконання IDмоніторингу UA-М-2023-08-08-000026 про закупівлю UA-2023-06-09-008330-а Державної аудиторської служби України «Західний офіс Держаудитслужби», подаю інформацію щодо неможливості усунення виявлених порушень даної закупівлі, а саме:
1. Договір з ЖДЛГП «Галсільліс» №1 від 04.07.2023року виконано в повному обсязі, товар закуплено та поставлено за місцем знаходження – смт.Журавно, вул. Чубинського,2 , згідно п. 2.3 та п.3 даного договору.
2. Товар оплачено в повному обсязі (сканкопії платіжних документів додається).
3. Виявлені порушення законодавства у даній закупівлі визнаю. Крім того мною буде вжито заходи (зокрема шляхом додаткових навчань) щодо недопущення в подальшому порушень в сфері закупівель.