• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК 021:2015:15110000-2 М"ясо (М'ясо яловичини крупно-кускове свіже , м'ясо свинини крупно кускове свіже, тримінг свинний, м'ясо свинини свіже-вирізка, печінка свинна охолоджена,печінка яловича охолоджена, філе куряче охолоджене, гомілка куряча охолоджена, тушка куряча охолоджена)

Завершена

576 200.00 UAH без ПДВ
Номер: 07252590fc454626a3bd0e2699f0e64f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-29-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.09.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 29.09.2023 15:31 - 21.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ від 29.09.2023 № 54-з Хмельницький Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 29.09.2023 № 54-з Витяг з переліку закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель № з/п Звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. 5. UA-2023-06-09-008157-a 09.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 38) 265-15-33, on_inna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 статті 19 Особливостей додатковою угодою від 09.06.2023 №1 внесено зміни до істотних умов Договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України в частині порушення пункту 2 статті 19 Особливостей та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Державного підприємства "Ворохтянська високогірська навчально-спортивна база "Заросляк" (далі – Замовник), обґрунтування застосування замовником підстави для здійснення закупівлі, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 09.06.2023, договір про закупівлю від 09.06.2023 № 02/09, додаткова угода № 1 від 09.06.2023, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 09.06.2023, пояснення від 09.10.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Під час дії правового режиму воєнного стану публічні закупівлі товарів, робіт та послуг здійснюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публiчнi закупiвлi», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції від 20.05.2023) (далі – Особливості). Пунктом 13 Особливостей передбачено перелік підстав та умов за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. У відповідності пункту 17 Особливостей, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків. Відповідно до пункту 2 статті 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 статті 19 Особливостей внесено зміни до істотних умов Договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону, виходячи з наступного. За результатами закупівлі без використання електронної системи укладено Договір /02/09 від 09.06.2023 з ФОП Сорокіною Марією Петрівною. На дату укладання Договору, сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару. Моніторингом встановлено, що між Замовником та ФОП Сорокіною М.П. (далі – Сторони) укладено додаткову угоду від 09.06.2023 №1 якою внесено зміни до істотних умов Договору в частині збільшення ціни за одиницю товару та додано Цінову довідку № В-194 від 25.04.2023 Торгово-промислової палати щодо значення граничних меж вартостей в мережі роздрібної торгівлі станом на 25.04.2023. При цьому, Цінова довідка не містить інформації про відсоток коливання ціни товару на ринку. Враховуючи те, що Цінова довідка № В-194 від 25.04.2023, на підставі якої укладено додаткову угоду від 09.06.2023 № 1, не підтверджує коливання ціни на товари (м’ясну продукцію) пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку в період між укладенням Договору та додаткової угоди, а саме в один день 09.06.2023, а отже є неналежним документом для підтвердження наявності підстав щодо укладання додаткової угоди від 09.06.2023 №1 та не є підставою для внесення змін до істотних умов Договору.
Період усунення порушень: 10.10.2023 17:39 - 25.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.10.2023 17:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами висновку Управління Західного офісу держаудитслужби в Хмельницькій області по закупівлі по предмету: «ДК 021:2015-15110000-2 «М’ясо» UA-2023-06-09-008157-a , ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОРОХТЯНСЬКА ВИСОКОГІРСЬКА НАВЧАЛЬНО-СПОРТИВНА БАЗА "ЗАРОСЛЯК", як Замовник, порушив вимоги законодавства порушення пункту 2 статті 19 Особливостей. Замовник приймає до уваги дане порушення та зобов’язується не допускати подібних помилок в майбутньому. За результатами висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області Замовником зроблено висновки та здійснено заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України в частині порушення пункту 2 статті 19 Особливостей.
Дата публікації звіту: 11.10.2023 16:51

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionChanges: Так
Опис: Замовником прийнято рішення припинити дію договору № 02/06 від 09.06.2023 (додаткова угода №1 від 11.10.2023)
Дата публікації: 11.10.2023 17:03

Запити/Пояснення