- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
«Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою : вул. Волошина,91 смт Кегичівка, Харківська обл., 64003»
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                3 176 962.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 15 884.81 UAH
        мін. крок: 0.5% або 15 884.81 UAH
                    Номер:
                    1dbdfd4e65774294ae402455610e0d7f
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2023-07-11-000094
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    11.07.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    11.07.2023 18:05 - 02.08.2023 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.07.2023		№	164
(дата)		
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1.	Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.	Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М.  від 10.07.2023 року.
	
В.о. начальника                                                                  Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу 
Держаудитслужби
від   11.07.2023  №164      
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п	Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу	Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу	Опис підстав для здійснення моніторингу
17.	UA-2023-06-09-004549-a	09.06.2023	виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник  начальника відділу 
контролю у сфері закупівель					                  Ольга АЛЯБ’ЄВА
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пункту 19 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Русанов Дмитро Володимирович встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону та Постанови №1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня  його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. 
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради (далі – Замовник) на 2023  рік,  оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-06-09-004549-a, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.06.2023 №7, протокол розкриття від 19.06.2023 №1, тендерну пропозицію ФОП Русанов Дмитро Володимирович (далі – учасник, учасник - переможець), повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 19.06.2023 №1, договір про закупівлю від 27.06.2023 №90 на загальну суму 2 868 824,00 грн (далі –  Договір), додаткова угода від 27.06.2023 №1 до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 18.07.2023 (далі - Пояснення).
За результатами аналізу відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено, що у підпункті 1 пункту 4 Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, зазначено, що Зміни, що до істотних умов договору про закупівлю можуть вноситись у випадках згідно із п. 19 Особливостей, та оформлюються в такій самій формі, що й договір про закупівлю, а саме у письмовій формі шляхом укладення додаткового договору (угоди). 
Проте, Додатком 4 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» не передбачено внесення змін до істотних умов пунктами підпунктами 2,8 пункту 19 Особливостей, що є порушенням вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пункту 19 Особливостей № 1178.
Моніторингом розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ФОП Русанов Дмитро Володимирович, не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
На виконання вимог пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником ФОП Русанов Дмитро Володимирович (далі – Учасник) згідно Додатку 3 до тендерної документації надано Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.06.2023 №5 (далі - Довідка), Розрахунок №1-1 прямих витрат і загальновиробничих витрат до договірної ціни, Розрахунок 1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни, Відомість ресурсів та інші кошторисні розрахунки цінової пропозиції ( файл «16 Договірна ціна.pdf»).
В складі Розрахунку №1-1 прямих витрат і загальновиробничих витрат до договірної ціни та Розрахунку 1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни за шифром КР15-90-2 зазначено установлення опалювальних радіаторів сталевих з використанням кранів на  автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр ресурсу СН 202-1140), за шифром КР15-83-5 зазначено прокладання трубопроводу опалення з труб сталевих водогазопровідних неоцинкованих діаметром 40 мм з використанням   кранів на  автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр ресурсу СН 202-1140) та підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т (шифр ресурсу СН 203-1080), тоді як в Довідці відсутня інформація про наявність вищевказаного обладнання.
Також, Додатком №1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»   передбачено роботи, зокрема: 4. Прокладання трубопроводу опалення з труб сталевих водогазопровідних неоцинкованих діаметром 40 мм; 10. Установлення опалювальних радіаторів сталевих, виконання яких відбувається з використанням вищевказаних ресурсів.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. 
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 13.07.2023 року звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо відсутності в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі від 15.06.2023 №5, наданої учасником ФОП Русанов Дмитро Володимирович окремих машин та механізмів, необхідних для виконання робіт по предмету закупівлі.
У своїй відповіді Замовник зазначив зокрема наступне: 
Тобто, у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі від 15.06.2023 №5, Учасник не повинен був вказувати інформацію про наявність обладнання, яке ВІДСУТНЄ у  нього у кошторисах та яке не залучає до виконання робіт, що є предметом закупівлі. 
Надані Замовником пояснення не спростовують факт зазначених порушень, оскільки Додаток 2 до тендерної документації містить чіткі вимоги щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, НЕОБХІДНОЇ для виконання робіт, що є предметом закупівлі, шляхом  надання у складі тендерної пропозиції відповідної довідки.
Отже, тендерна пропозиція учасника ФОП Русанов Дмитро Володимирович не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16  Закону. 
Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Русанов Дмитро Володимирович як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16  Закону, визначив його переможцем та уклав з ним Договір.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    27.07.2023 09:56 - 11.08.2023 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    27.07.2023 09:56
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    b28f3812f6ac44a8af9da0e57d81e5f1
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    13.07.2023 15:34
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    19.07.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою : вул. Волошина,91 смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» (інформацію про закупівлю оприлюднено  в  електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-09-004549-a) та відповідно  до  пунктів 6  та  11 статті 10  Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. На виконання вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником ФОП «РУСАНОВ ДМИТРО ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі – Учасник) згідно Додатку 3 до тендерної документації надано Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.06.2023 №5 (далі - Довідка), Розрахунок №1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни, Відомість ресурсів та інші кошторисні розрахунки цінової пропозиції.
В складі Розрахунку №1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни зазначено використання кранів на  автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр СН 202-1140), підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т шифр СН 203-1080), тоді як в Довідці відсутня інформація про наявність вищевказаного обладнання.
Чому вищевказане обладнання не зазначено у Довідці?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    7180996704b9434ebdefa7a329689b37
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    18.07.2023 14:36
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради (код ЄДРПОУ 43983610) далі – Замовник) повідомляє, що відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник використовуючи своє право надає аргументовані пояснення до запиту  про надання пояснення моніторингу закупівлі UA-2023-06-09-004549-a за процедурою відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-P-2023-06-09-001512-a на закупівлю робіт «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою : вул. Волошина,91 смт Кегичівка, Харківська обл., 64003»  (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»
1.	Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
 Послуги повинні бути якісними, надаватись відповідно до встановлених стандартів, норм і правил, ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» та іншим встановленим нормативним актам діючого законодавства України. Технічне завдання складено на підставі розробленої кошторисної документації на «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою: вул. Волошина, 91, смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» та експертного звіту (позитивного) №42227 від 26.05.2023 року.
Обґрунтування бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення сформований з урахуванням наявної потреби в закупівлі даних робіт та затверджений рішенням Кегичівської селищної ради «Про   внесення   змін   та   доповнень    до    рішення ХLІІ    сесії    Кегичівської    селищної    ради     VІІІ скликання     від    23   грудня   2022  року   №    6764 «Про бюджет Кегичівської селищної територіальної громади  на  2023 рік» та додатків до нього (код бюджету 2053900000)».
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена:
- за результатом обстежень об’єкту був складений дефектний акт;
- на підставі дефектного акту в програмі Експерт-Кошторис було зроблено кошторисні розрахунки з орієнтовною вартістю об’єкту, яка визначена згідно «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- Кошторисна документація пройшла експертизу з отримання експертного звіту (позитивного) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою: вул. Волошина, 91, смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» 
Додатки: дефектний акт; витяг з рішення виконавчого комітету Кегичівської селищної ради, експертний звіт (позитивний)
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На сайті Відділу освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради 09.06.2023 року було опубліковано Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. https://sites.google.com/view/osvitakeg/
3.	На виконання вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації в складі тендерної пропозиції учасником ФОП «РУСАНОВ ДМИТРО ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі – Учасник) згідно Додатку 3 до тендерної документації надано Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.06.2023 №5 (далі - Довідка), Розрахунок №1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни, Відомість ресурсів та інші кошторисні розрахунки цінової пропозиції. В складі Розрахунку №1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни зазначено використання кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр СН 202-1140), підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т шифр СН 203-1080), тоді як в Довідці відсутня інформація про наявність вищевказаного обладнання. Чому вищевказане обладнання не зазначено у Довідці?
У Розрахунку №1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни зі складу розцінок КР15-47-1, КР15-83-2, КР15-90-2, КР15-2-2, КР15-2-4, КР15-2-5, КР15-54-1, КР15-98-4, КР15-20-2, КР15-20-3 та КР15-20-4 були вилучені машини та механізми, а саме кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр СН 202-1140) та підіймач щогловий будівельний, вантажопідйомністю 0,5 т шифр СН 203-1080) у зв'язку з тим, що при проведенні будівельно-монтажних робіт на об'єкті «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою: вул. Волошина, 91, смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» не будуть задіяні вищевказані машини і механізми. Демонтажні та монтажні роботи будуть виконані ручним способом, так як вага приладів опалення, що демонтуються, складає до 35 кг, а тих, що монтуються – до 22 кг. У зв'язку з цим, дані машини та механізми не включені до Відомості ресурсів та інших кошторисних розрахунків цінової пропозиції, та не зазначені в Розрахунку №1-2 загально-виробничих витрат до договірної ціни, що призвело до зменшення вартості виконання будівельних робіт на 3460,80 грн.
На підставі вищевказаного ФОП «РУСАНОВ ДМИТРО ВОЛОДИМИРОВИЧ» у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.06.2023р. №5 не вказав наявність кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т, підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т
Додатки: Розрахунок №1-2 загально-виробничі витрати ФОП Русанов Д.В.,  Відомість ресурсів ФОП Русанов Д.В., Відомість ресурсів проектна (частина – Будівельні машини та механізми)
Уповноважена особа 					Баік Л.
                
                        
                    Номер:
                    d0e28c5a0e2f451891fe3f84e2675233
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    04.08.2023 08:59
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради (код ЄДРПОУ 43983610) далі – Замовник) повідомляє, що відповідно до пункту 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник використовуючи своє право надає пояснення до запиту про результати моніторингу закупівлі за предметом «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою : вул. Волошина,91 смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» UA-2023-06-09-004549-a за процедурою відкритих торгів з особливостями за номером Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2023-06-09-001512-a 
У додатку 1 до тендерної документації надана інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, а саме – вказано ПЕРЕЛІК ТА ОБ’ЄМ РОБІТ, який потрібно виконати. Переліку обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі замовником не встановлено. Згідно р.V Настанови з визначення вартості будівництва, вартість експлуатації будівельних машин і механізмів учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з НЕОБХІДНИХ для виконання обсягу робіт машин та механізмів, що ПРОПОНУЮТЬСЯ У РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМАХ. Тобто, кожний потенційний учасник при складанні Договірної ціни вирішує сам яке обладнання та механізми потрібні йому для виконання вказаного переліку та об’єму робіт. 
ФОП Русановим Д.В. було прийнято рішення, що демонтажні та монтажні роботи будуть виконані ручним способом, так як вага приладів опалення, що демонтуються, складає до 35 кг, а тих, що монтуються – до 22 кг. У зв'язку з цим, дані машини та механізми не включені до Відомості ресурсів та інших кошторисних розрахунків цінової пропозиції, та не зазначені в Розрахунку №1-2 загально-виробничих витрат до договірної ціни, а саме:
-	 у Розрахунку №1-1 прямих витрат і загальновиробничих витрат до договірної ціни та Розрахунку 1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни за шифром КР15-90-2, де зазначено установлення опалювальних радіаторів сталевих,  використання кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр ресурсу СН 202-1140) вилучено зі складу кошторисної норми, за шифром КР15-83-5, де зазначено прокладання трубопроводу опалення з труб сталевих водогазопровідних неоцинкованих діаметром 40 мм,  використання кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т (шифр ресурсу СН 202-1140) та підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т (шифр ресурсу СН 203-1080) також вилучено.
Також хочемо наголосити, що у Додатку№1 до тендерної документації вказані НАЗВИ РОБІТ, які потрібно виконати, зокрема: 4. Прокладання трубопроводу опалення з труб сталевих водогазопровідних неоцинкованих діаметром 40 мм; 10. Установлення опалювальних радіаторів сталевих. А яким чином і за допомогою яких ресурсів будуть виконані ці роботи – вирішує потенційний учасник закупівлі самостійно.
З огляду на вищевказане, ФОП «РУСАНОВ ДМИТРО ВОЛОДИМИРОВИЧ» не був зобов’язаний вказувати  у Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.06.2023р. №5 наявність кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 6,3 т, підіймача щоглового будівельного, вантажопідйомністю 0,5 т у зв'язку з тим, що при проведенні будівельно-монтажних робіт на об'єкті «Капітальні ремонтні роботи з відновлення системи опалення будівлі А-ІІІ Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради, за адресою: вул. Волошина, 91, смт Кегичівка, Харківська обл., 64003» не будуть задіяні вищевказані машини і механізми. 
Підпунктом 2 пункту 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. 
Перш за все, дана підстава може бути застосована, лише коли предметом закупівлі є товар, але не роботи чи послуги, про що зазначено прямо – зміна ціни за одиницю товару. У випадку якщо зросла ціна на товар, що є складовою тієї чи іншої послуги – наприклад, продукти для послуг з кейтерингу, пальне для перевезень тощо, така підстава застосовуватись не може.
Додатковою угодою №2  внесли з міни в п. 11.3 та доповнили таким змістом: 7) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Уповноважена особа 					Баік Л.
                
                        