-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт з усунення аварії внутрішніх приміщень та зовнішніх стін будівлі Комунального закладу «Полтавська спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву № 2» на вул. Європейській, 9б»
Завершена
31 957 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 159 786.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 159 786.00 UAH
Номер:
beb907c319d14493bb38f49f7b33cb86
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-27-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.06.2023 00:00
Період моніторингу:
27.06.2023 14:24 - 19.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.06.2023 № 64-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
27.06.2023 № 64-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-06-08-014461-a, 08.06.2023, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; своєчасність надання відповіді на вимогу про усунення порушення; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); своєчасність надання відповіді на вимогу про усунення порушення; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ПОЛТАВСЬКОГО МІСЬКВИКОНКОМУ (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-06-08-014461-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.06.2023 № 11 та оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 08 червня 2023 року; вимогу про усунення порушення UA-2023-06-08-014461-a.a1, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 09.06.2023; відповідь замовника, оприлюднену 12.06.2023 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель на вимогу про усунення порушення; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПСВ-ІНЖИНІРИНГ»; протокольне рішення уповноваженої особи замовника від 20.06.2023 № 11-3; повідомлення про намір укласти договір від 20.06.2023; договір підряду від 27.06.2023 № 24-юр/23 на суму 31769703,60 грн. (у т.ч. ПДВ), укладений між замовником та з ТОВ «ПСВ-ІНЖИНІРИНГ»; відповідь замовника від 06.07.2023 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині не відхилення тендерних пропозицій учасників на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 за наявності документальних підстав для відхилення.
Так, замовником в тендерній документації (додаток 1 до тендерної документації) встановлено вимогу про надання документів, а саме: «Довідка у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника. У довідці обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване). Для підтвердження інформації стосовно наявності власного обладнання, зазначеного в довідці, учасник має надати документи, які підтверджують право власності відповідним майном (бухгалтерська довідка, або інвентаризаційний опис, або видаткова накладна, або оборотно-сальдова відомість, або інший документ про право власності згідно з чинним законодавством України)». Однак, в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ПСВ-ІНЖИНІРИНГ» такі документи не надано. Вказаним учасником не дотримано умов тендерної документації Замовника.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення в ході моніторингу замовнику 03.07.2023 через електронну систему закупівель надано запит. Відповідь замовника від 06.07.2023 не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив, що учасник в складі пропозиції надав Довідку №38/1 від 12.06.2023 про власні технічні можливості (машини та/або механізми та/або обладнання та/або устаткування тощо) для виконання робіт щодо предмету закупівлі, де у позиціях №№ 29-126 зазначив, що перелік обладнання «власне».
В той же час, моніторингом установлено, що в тендерній документації замовник від учасників, окрім підтвердження наявності обладнання шляхом надання довідки в довільній формі, вимагає надати документи, що підтверджують право власності відповідним майном (бухгалтерська довідка, або інвентаризаційний опис, або видаткова накладна, або оборотно-сальдова відомість, або інший документ про право власності згідно з чинним законодавством України), які учасником не надані.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає, зокрема, іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
З урахуванням викладеного, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПСВ-ІНЖИНІРИНГ» не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Враховуючи задокументоване у висновку порушення законодавства, слід відмітити позицію Верховного Суду при розгляді справ що стосуються встановлених за результатами моніторингу закупівель зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Так, в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, зокрема постанови від 10.11.2022 справа № 200/10092/20-а та від 17.08.2022 № 520/14902/2020 зазначено про принцип пропорційності та врахування співмірності виявлених порушень і наслідків встановлених висновком.
Враховуючи зазначене та встановлене в ході моніторингу порушення законодавства та обставини, висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2023-06-08-014461-a складений з урахуванням принципу пропорційності та з урахуванням співмірності виявлених порушень і наслідків встановлених висновком.
Період усунення порушень:
18.07.2023 15:27 - 02.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2023 15:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель здійснено заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, з відповідальними особами проведена роз’яснювальна робота та винесене усне попередження фахівцю з публічних закупівель з метою недопущення у подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
24.07.2023 16:36
Запити/Пояснення
Номер:
1ad6bf24b41a4e8d9fc585366381b44e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.07.2023 11:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.07.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 31957200,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-06-08-014461-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що Замовником в тендерній документації (додаток 1 до тендерної документації) встановлено вимогу про надання документів, а саме «Довідка у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника. У довідці обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване). Для підтвердження інформації стосовно наявності власного обладнання, зазначеного в довідці, учасник має надати документи, які підтверджують право власності відповідним майном (бухгалтерська довідка, або інвентаризаційний опис, або видаткова накладна, або оборотно-сальдова відомість, або інший документ про право власності згідно з чинним законодавством України)».
При цьому, в тендерній пропозиції учасника відсутні документи, що підтверджують право власності на відповідне майно.
Надайте пояснення щодо причин обрання учасника ТОВ «ПСВ-ІНЖИНІРИНГ» переможцем процедури закупівлі за відсутності вищевказаних документів.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
d27e242bd5c54a9da62fef2fc69df15b
Назва:
Відповідь на запит моніторингу
Дата опублікування:
06.07.2023 17:05
Опис:
На Ваш запит, відповідно до Вимог тендерної документації, а саме (додаток 1 до тендерної документації) встановлено вимогу про надання документів, а саме «Довідка у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника. У довідці обов’язково зазначити інформацію щодо наявності офісного та складського приміщень (власне/орендоване). Для підтвердження інформації стосовно наявності власного обладнання, зазначеного в довідці, учасник має надати документи, які підтверджують право власності відповідним майном (бухгалтерська довідка, або інвентаризаційний опис, або видаткова накладна, або оборотно-сальдова відомість, або інший документ про право власності згідно з чинним законодавством України)» надаємо роз’яснення, що Бухгалтерська довідка – це первинний документ довільної форми, який складає бухгалтер, аби оформити господарську операцію. Відтак, документ може бути одноосібним. Іноді довідку посвідчує також головний бухгалтер.
Згідно з частиною другою ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996) первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України:
- назву документа (форми);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Учасник в складі пропозиції надав документ на бланку підприємства встановленої форми із зазначеними реквізитами підприємства під назвою «Довідка_техніка_обладнання.pdf», де в Довідці №38/1 від 12.06.2023 року про власні технічні можливості (машини та/або механізми та/або обладнання та/або устаткування тощо) та/або технічні можливості (машини та/або механізми та/або обладнання та/або устаткування тощо) орендовані та/або суборендовані, та/або лізинг та/або залучені на основі договірних відносин та/або інших не заборонених чинним законодавством умовах для виконання робіт щодо предмету закупівлі: Капітальний ремонт з усунення аварії внутрішніх приміщень та зовнішніх стін будівлі Комунального закладу «Полтавська спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву № 2» на вул. Європейській, 9б» позиції 29-126 зазначає, що перелік обладнання «власне». Також для підтвердження власного майна додає перелік обладнання ТОВ «ПСВ-Інжиніринг» від 12.06.2023 року, яке є тотожним з вищезгаданою Довідкою та скріпленою печаткою, і підписом директора вищезазначеного підприємства.