• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту та облаштування споруд цивільного захисту (найпростіше укриття) Біляївського ліцею №2 Біляївської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: 67602, Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, 1-ий провулок Шевченка, будинок №18

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Номер: 97c8b3a3dd824a989a1c8ab8610d1edd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-03-000111
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.07.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 03.07.2023 17:58 - 25.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.07.2023 Одеса № 169 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 03.07.2023. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 03.07.2023№ 169 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 12 UA-2023-06-08-009218-a 08.06.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 724-35-76, yiliya.sarain28@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 14 Особливостей та пункту 4 частини 2 статті 4 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 14 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Центр фінансово-господарського обслуговування закладів освіти Біляївської міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Рибак Василь Васильович (далі – ФОП Рибак В.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2023 № 3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 29.05.2023 в електронній системі закупівель, договір від 28.06.2023 № 161 (далі – Договір), додаткову угоду від 06.07.2023 № 1 до Договору, пояснення отримані 06.07.2023 через електронну систему закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Водночас відповідно до пункту 4 частини 2 статті 4 Закону у річному плані повинна міститися інформація щодо коду економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів). В оприлюдненому Замовником річному плані закупівель за № ID: UA-P-2023-06-08-002905-a зазначено, що розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 800 000,00 грн, при цьому, джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет: 800 000,00 грн. Проте на порушення абзацу 1 пункту 14 Особливостей та пункту 4 частини 2 статті 4 Закону у річному плані закупівель за № ID: UA-P-2023-06-08-002905-a відсутня інформація щодо коду економічної класифікації видатків бюджету. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості, зокрема, кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Проте на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, Замовником у ТД не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до частини 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист про те, що учасник гарантує дотримуватися в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі Рішення РНБО від 28.04.2017, яке введено в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», згідно додатків. Проте учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції не надано гарантійний лист про те, що учасник гарантує дотримуватися в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі Рішення РНБО від 28.04.2017, яке введено в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», згідно додатків, чим не дотримано вимоги частини 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. Разом з тим, Замовником у частині 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД встановлено, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Тендерна пропозиція має бути завірена шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Замовник перевіряє КЕП на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Водночас, відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». КЕП учасника перевіряється на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Разом з тим, відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис– удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, в тому числі якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та якщо під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). При цьому, у листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 №1/06-3-1587 зазначено, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. За результатами перевірки електронного підпису учасника процедури закупівлі ФОП Рибак В.В. на сайті ЦЗО за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений, який не може вважатися кваліфікованим, чим порушено частини 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. Крім того, відповідно до вимог пункту 2.1 частини 2 таблиці 2 додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності відповідно до предмету закупівлі та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт. Так учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції надано додаток до ліцензії, виданої Держархбудінспекцією наказом № 21-Л від 13.03.2020, який без ліцензії не дійсний. Проте учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції не надано копію ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на право здійснення будівельної діяльності відповідно до предмету закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 2.1 частини 2 таблиці 2 додатку 1 до ТД. Відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 таблиці 1 додатку 1 до ТД на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати заповнену довідку за формою, викладеній у таблиці 4 додатку 5 до ТД на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи, в якій зазначається інформація про наявність необхідного обладнання та інструменту. Так у таблиці 4 додатку 5 до ТД Замовником встановлено форму довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також встановлено вимогу щодо надання підтверджуючих бухгалтерських документів на обладнання, машин і механізмів або договір на оренду, користування, надання послуг та інше з переліком наявного обладнання. Учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 13.06.2023 № МТБ. Проте учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції не надано підтверджуючі бухгалтерські документи на обладнання, машини і механізми, про які йдеться в пункті 1-7 розділу 1 «Власна техніка» довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 13.06.2023 № МТБ, а саме: компресор Dnipro-M AC-24, відбійний молоток DeWalt d25899K, бетономішалка Orange СБ 2125П 125 л., перфоратор Bosch GBH-2-24-DRE, шуруповерт Daewoo DAA 1210Li, болгарка Daewoo DAG 2600-230, генератор 5КВ Sigma 5.0/5.5, чим не дотримано вимоги таблиці 4 додатку 5 до ТД. Відповідно до пункту 1 частини 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі розрахунок величини адміністративних витрат у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва. Проте учасником ФОП Рибак В.В. у складі тендерної пропозиції не надано розрахунок величини адміністративних витрат у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, чим не дотримано вимоги пункту 1 частини 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД. Разом з тим, відповідно до вимог таблиці 3 додатку 1 до ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей Водночас відповідно до таблиці 3 додатку 1 до ТД Замовником зазначено, що переможець на виконання вимоги пункту 47 Особливостей надає документи, в тому числі витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (далі – Витяг), що містить відомості про те, що фізична особа, яка є учасником-переможцем процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів) судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (або до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває), або про наявність судимості, яка знята або погашена у встановленому законом порядку, виданий Міністерством внутрішніх справ України (або його структурним підрозділом тощо, перебуваючим у його підпорядкуванні) відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 207 від 30.03.2022 не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Проте переможцем ФОП Рибак В.В. надано довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України щодо непритягнення до кримінальної відповідальності, відсутності судимості в фізичної особи, яка є учасником-переможцем процедури закупівлі, Рибака Василя Васильовича, станом на 30.06.2021, що раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі в електронній системі закупівель (оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено 08.06.2023), чим не дотримано вимоги таблиці 3 додатку 1 до ТД. Отже, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Рибак В.В., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку із тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 5, 12 пунктом 47 Особливостей відповідно. У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит на пояснення від 05.07.2023 стосовно вищезазначених питань. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 05.07.2023 щодо ненадання учасником вищезазначеної інформації, Замовник 06.07.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що у зв’язку з невірно прийнятим рішенням уповноваженої особи та неможливістю виправлення допущених помилок щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Рибак В.В. прийнято рішення достроково розірвати Договір. Водночас Замовником 06.07.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду від 06.07.2023 № 1 до Договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди достроково розірвати Договір, а також звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 07.07.2023 15:10 - 22.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 07.07.2023 15:10

Запити/Пояснення