-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Закупівля здійснюється на очікувану вартість відповідно до потреби Срібнянської селищної ради на 2023 рік., відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Завершена
1 641 301.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 413.01 UAH
мін. крок: 1% або 16 413.01 UAH
Номер:
60f9efab1d414ae6890546d9a90f2c59
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-27-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2023 00:00
Період моніторингу:
27.11.2023 16:25 - 19.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.11.2023 № 101-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 27.11.2023.
В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 27.11.2023 № 101-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 9 UA-2023-06-08-006287-a 08.06.2023
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, розгляду тендерних пропозицій ФОП Мкртчян Лусік Зареєвна, ПП «Ремдор-Буд», ФОП Овсепян Геворг Спартакович та ФОП Сімонян Алік, виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); розгляд тендерних пропозицій; виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ); своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Срібнянської селищної ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.06.2023 № 64 (далі – Тендерна документація); рішення комісії АМКУ від 12.07.2023 № 10504, 12.07.2023 № 10465 та 08.08.2023 № 12290; реєстр отриманих тендерних пропозицій; повідомлення про усунення невідповідностей; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Мкртчян Лусік Зареєвна (далі – ФОП Мкртчян Лусік Зареєвна), приватного підприємства «Ремдор-Буд» (далі – ПП «Ремдор-Буд»), фізичної особи-підприємця Овсепян Геворг Спартакович (далі – ФОП Овсепян Геворг Спартакович) та фізичної особи-підприємця Сімонян Алік (далі – ФОП Сімонян Алік); протоколи уповноваженої особи Замовника від 21.06.2023 № 69, 22.06.2023 № 73, 22.06.2023 № 74, 22.06.2023 № 75, 20.07.2023 № 90, 14.08.2023 № 107 та 14.08.2023 № 108; повідомлення про намір укласти договір; протокол уповноваженої особи щодо виправлення технічної помилки в інформації про закупівлю від 28.08.2023 № 113; договір від 28.08.2023 № 245 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору від 06.12.2023; додаткова угода до Договору про закупівлю від 06.12.2023 № 1; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Разом з цим, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Замовник, в підпункті 3.2 пункту 3 додатку 3 Тендерної документації зазначено: «Коригування твердої ціни відбувається лише у випадках передбачених законодавством що регулює сферу державних закупівель, Постанови КМУ від 01.08.2005р. №668 та Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, чинним законодавством України та цим Договором».
При цьому, вищевказаний нормативний документ втратив чинність з 01.11.2021 на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281.
Враховуючи викладене, Замовник на порушення частини третьої статті 22 Закону включив до Тендерної документації умови, не передбачені діючим законодавством.
Період усунення порушень:
14.12.2023 16:27 - 29.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.12.2023 16:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ІНФОРМАЦІЯ
про усунення порушень за результатами моніторингу закупівлі
UA-M-2023-11-27-000023
Дата публікації висновку про результати моніторингу: 14.12.2023 16:27
Cрібнянська селищна рада, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-08-006287-a ) надає пояснення щодо можливих порушень, які виявленні органом контролю.
Дійсно при складанні Договору нами допущено формальну (несуттєву) помилку в частині посилання на документ, який втратив чинність, а саме: «Коригування твердої ціни відбувається лише у випадках передбачених законодавством що регулює сферу державних закупівель, Постанови КМУ від 01.08.2005р. №668 та Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, чинним законодавством України та цим Договором».
Вже після завершення закупівлі нами встановлено, що вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Однак після завершення закупівлі та укладання Договору про закупівлю з технічних причин неможливо внести зміни до тендерної документації, що оприлюднена в системі електронних торгів Prozorro.
Поряд з цим варто повідомити, що вказана обставина жодним чином не впливає на законність проведення процедури закупівлі згідно Постанови про особливості, на порядок планування закупівлі, складання тендерної документації, розгляд та оцінку тендерних пропозицій, укладання Договору про закупівлю.
Поряд з цим, з метою недопущення порушень при виконанні Договору про закупівлю Сторонами прийнято рішення в добровільному порядку розірвати Договір шляхом укладання Додаткової угоди (додається).
Таким чином з 20.12.2023 року Договір про закупівлю №245 від 28 серпня 2023 року між Cрібнянською селищною радою і ФОП Овсепян Геворг Спартакович розірвано.
Можливі порушення, що можуть бути виявлені у ході Моніторингу закупівлі припинено та усунено єдино можливим способом – передчасним розірванням Договору про закупівлю.
Також на думку Замовника, єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень.
Cрібнянська селищна рада зобов’язується в подальшому не вчиняти таких порушень. Зауваження, викладені у висновку, прийнято до уваги. З метою поглиблення знань у сфері державних закупівель Замовником будуть вжиті заходи щодо виділення коштів на додаткове навчання уповноваженої особи, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, а саме шляхом надання особистого зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону – звільнення від адміністративної відповідальності.
В свою чергу зазначаємо, що з врахуванням характеру і міри громадської небезпеки по встановленим Вами обставинам та порушенням, вони є мінімальними і тому можуть бути віднесені до малозначних правопорушень, що в свою чергу за умов відсутності попередньо застосованих будь-якої адміністративної форми впливу до особи, на підставі ст. 22 КпАП України відповідальну особу може бути звільнено від адміністративної відповідальності.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно частини 1 статті 8 Закону: «Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.
Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев’ятій статті 3 цього Закону.».
Виходячи з вказаного вище Моніторинг не проводиться щодо закупівель, які є завершеними зокрема шляхом розірвання Договору про закупівлю. Відтак Орган контролю має всі підстави для припинення вказаного Моніторингу у зв’язку із розірванням Договору про закупівлю за результатами вказаної процедури закупівлі, а також зважаючи на характер малозначних порушень, що допущені Замовником при складанні тендерної документації.
Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася.
Додаток:
Додаткова угода №1 від 20.12.2023 – 1 арк.
Дата публікації звіту:
20.12.2023 13:56
Запити/Пояснення
Номер:
7abb8a20bbdd45e0984a936d028626e7
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
28.11.2023 10:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступного питання.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
eb956680a9624169876b2f5dfcb68d97
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.11.2023 14:22
Опис:
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» та оприлюднення обґрунтування її технічних, якісних характеристик, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості з метою ефективного та раціонального використання коштів на офіційному веб-сайті Срібнянської селищної ради https://sribne-otg.cg.gov.ua/ відповідно до вимог постанови КМУ №710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) щодо:
Очікуваної вартості робіт, яка визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» становить 1641301,00 грн. Кошторисна документація складена із застосуванням Збірників ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, КНУ РЕКНр; Вартість матеріальних ресурсів і машино-годин прийнято за регіональними поточними цінами станом на дату складання документації та усередниними даними Мінрегіонбуду України. Загальновиробничі витрати розраховані відповідно до показників Настанови з визначення вартості будівництва. При складанні розрахунків інших витрат прийняті такі нарахування:
1. Відсоток для визначення ліміту коштів на утримання служби замовника, ДСТУ БД.1.1-1:2013 Дод.К п.45
2. Відсоток для визначення ліміту коштів на здійснення технічного нагляду, ДСТУ БД.1.1-1:2013 Дод.К п.46
3. Показник для визначення розміру кошторисного прибутку, ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 п.5.8.16
4. Показник для визначення розміру адміністративних витрат, ДСТУ БД.1.1-1:2013 п.5.8.16
Також кошторисний розрахунок робіт включає вартість проектних робіт, експертизи проектної документації, кошти на здійснення авторського нагляду та податок на додану вартість.
Розмір бюджетного призначення: 1641301,00 грн., КЕКВ 3132 , згідно з Кошторисом двадцять третьої сесії восьмого скликання селищної ради від 25.05.2023 «Про внесення змін до рішення дев’ятнадцятої сесії восьмого скликання «Про бюджет Срібнянської селищної територіальної громади на 2023 рік від 23.12.2022 р.»
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Термін виконання робіт — по 31.10.2023 р. Умови виконання робіт без перекриття руху автотранспорту. Передбачено улаштування нового асфальтобетонного дорожнього покриття протяжністю 384 м. Ширина покриття всієї вулиці складає до 3,0 м. і представляє собою лінію з існуючими кутами повороту. Передбачено улаштування з’їзду в провулок Сонячний протяжністю 5,0 м. шириною 3,0 м з радіусами на примиканні вправо 6,0 м., а вліво 5,0 м. Пішохідні доріжки відсутні. Доставка дорожньо-будівельних матеріалів попередньо передбачається з баз, розташованих на відстані 45 км.
Підготовчі роботи:
1. Планування площ вулиці механізованим способом – 2688,0 м2
2. Теж саме, вручну на узбіччях, за 2 проходи по одному місцю – 42,0 м2
Улаштування дорожнього одягу:
3. Виправлення профілю основ щебеневих з додаванням нового матеріалу – 1152,0 м2
4. Улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 20-40 мм. 1152,0 м2.
5. Улаштування вирівнюючого шару з асфальтобетонної суміші покриття із застосуванням укладальників асфальтобетону -1152 м2
6. Улаштування покриття товщиною 5 см із гарячої асфальтобетонної суміші з застосуванням асфальтоукладальника – 1152,0 м2
Улаштування з’їзду вправо в провулок Сонячний:
7. Планування площ вулиці механізованими способом, за 2 проходи по одному сліду – 32,0 м2
8. Теж саме, вручну на узбіччях, за 2 проходи по одному місцю – 8,0 м2
9. Виправлення профілю основ щебеневих без додавання нового матеріалу – 25,0 м2
10. Улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 20-40 мм з межею міцності на тиск понад 98,1 МПа [ 1000 кг/см2]
11. Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей – 25 м2
12. На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1, загальною товщиною 0,06 м. – 25 м2
Номер:
a6435fa30b084a9e99e93967e90abc8a
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
11.12.2023 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступного питання.
Згідно пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи від 08.06.2023 № 64 тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам – згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Згідно Додатку 2 до тендерної документації замовником встановлено вимоги до матеріалів, що планується використати під час виконання будівельних робіт, а саме: «Асфальтобетон повинен відповідати вимогам ДСТУ БВ.2.7-119:2003 «Суміші асфальтобетонні. Технічні умови». Емульсія бітумна дорожна повинна відповідати ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови». Матеріали, що заплановано використати в якості основ щебеневих використовувати відповідно до ДСТУ Б В.2.7-75-98 «Матеріали нерудні для щебеневих і гравійних основ та покриттів автомобільних доріг».
Також відповідно ДБН В.2.3-4:2007 «Автомобільні дороги. Частина I; Проектування. Частина II; Будівництво» Зміна №1 п.20.8.2 відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повиння перевищувати значень, що вказана в табл. 20.2а (150 км), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин».
Прошу вказати, які документи, надані в складі тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Овсепян Геворг Спартакович, враховані під час її розгляду уповноваженою особою Срібнянської селищної ради як такі, що підтверджують наявність вищезазначених вимог до матеріалів.
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6b6b28106c0d430ba12adc75b57c1e35
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.12.2023 15:41
Опис:
Cрібнянська селищна рада, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), (код за ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-08-006287-a) готовий надати пояснення щодо можливих порушень, які виявленні органом контролю.
Щодо відповіді на питання №1.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-08-006287-a) за об’єктами будівництва.
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного стану або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначення строку дії цих обмежень.
Указом президента України термін дії воєнного стану продовжено.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася;
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 року № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін за Постановою КМУ від 12 травня 2023 р. № 471 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – особливості або Постанова).
Пунктом 28 Постанови про особливості визначено: «У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.»
Пунктом 31 Постанови про особливості унормовано: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.».
Таким чином вимоги до учасників торгів та спосіб їх документального підтвердження визначається Замовником торгів у складі тендерної документації. В свою чергу учасники торгів зобовязані виконувати вимоги тендерної документації в частині їх документального підтвердження в спосіб, який визначено тендерною документацією.
Додатком 1 тендерної документації передбачено: «Вимоги до матеріалів, що планується використати під час виконання будівельних робіт. Асфальтобетон повинен відповідати вимогам ДСТУ БВ.2.7-119:2003 «Суміші асфальтобетонні. Технічні умови». Емульсія бітумна дорожна повинна відповідати ДСТУ 4044-2001 «Бітуми нафтові дорожні в’язкі. Технічні умови». Матеріали, що заплановано використати в якості основ щебеневих використовувати відповідно до ДСТУ Б В.2.7-75-98 «Матеріали нерудні для щебеневих і гравійних основ та покриттів автомобільних доріг».
Також відповідно ДБН В.2.3-4:2007 «Автомобільні дороги. Частина I; Проектування. Частина II; Будівництво» Зміна №1 п.20.8.2 відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повиння перевищувати значень, що вказана в табл. 20.2а (150 км), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин.».
Як можемо визначити буквальним тлумаченням умов тендерної документації Замовником не визначався спосіб підтвердження відповідності матеріалів, які будуть використовуватись учасником при виконанні Договору. Таким чином учасники торгів не повинні були подавати у складі тендерних пропозицій документи на підтвердження вказаних умов.
Фактично вказані положення тендерної документації стосуються застережень на майбутнє для підрядника торгів щодо дотримання вказаних нормативів, але не встановлювало вимог та способу їх підтвердження на етапі кваліфікації пропозиції учасника.
З цих причин учасником-переможцем і не подавалось документального підтвердження вказаних умов, внаслідок відсутності вимог до учасника, що сформовані Замовником.
В свою чергу учасником додатково надано файл із ім’ям «Техзавдання Сонячна», як згоду на дотримання вказаних умов у майбутньому.
При здійсненні розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі Уповноважена особа керувався принципами здійснення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням..
Разом з цим, Замовником приймались рішення щодо встановлення виключно суттєвих істотних обставин в частині виконання чи невиконання учасниками закупівлі, конкретних вимог, що передбачені умовами тендерної документації.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. Замовник зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про Уповноважену особу, як наслідок не може ставити під сумнів, тим більш безпідставно відхиляти тендерну пропозицію будь-якого учасника без достатнього на те аргументованого дослідження інформації та без зазначення конкретного документу який вимагався у складі тендерної пропозиції, але не був поданий учасником закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Наголошуємо, що Процедура закупівлі реалізується Замовником торгів із неухильним дотриманням Закону, відповідає принципам закупівель згідно статті 5 Закону та іншим вимогам діючого законодавства.
Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася.