• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Закупівля здійснюється на очікувану вартість відповідно до потреби Срібнянської селищної ради на 2023 рік., відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

1 641 301.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 413.01 UAH
Номер: 60f9efab1d414ae6890546d9a90f2c59
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-27-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.11.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 27.11.2023 16:25 - 19.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 27.11.2023 № 101-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 27.11.2023. В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 27.11.2023 № 101-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № 9 UA-2023-06-08-006287-a 08.06.2023 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 065-88-20, nedbaylo128@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, розгляду тендерних пропозицій ФОП Мкртчян Лусік Зареєвна, ПП «Ремдор-Буд», ФОП Овсепян Геворг Спартакович та ФОП Сімонян Алік, виконання рішень комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); розгляд тендерних пропозицій; виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ); своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Срібнянської селищної ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.06.2023 № 64 (далі – Тендерна документація); рішення комісії АМКУ від 12.07.2023 № 10504, 12.07.2023 № 10465 та 08.08.2023 № 12290; реєстр отриманих тендерних пропозицій; повідомлення про усунення невідповідностей; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Мкртчян Лусік Зареєвна (далі – ФОП Мкртчян Лусік Зареєвна), приватного підприємства «Ремдор-Буд» (далі – ПП «Ремдор-Буд»), фізичної особи-підприємця Овсепян Геворг Спартакович (далі – ФОП Овсепян Геворг Спартакович) та фізичної особи-підприємця Сімонян Алік (далі – ФОП Сімонян Алік); протоколи уповноваженої особи Замовника від 21.06.2023 № 69, 22.06.2023 № 73, 22.06.2023 № 74, 22.06.2023 № 75, 20.07.2023 № 90, 14.08.2023 № 107 та 14.08.2023 № 108; повідомлення про намір укласти договір; протокол уповноваженої особи щодо виправлення технічної помилки в інформації про закупівлю від 28.08.2023 № 113; договір від 28.08.2023 № 245 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору від 06.12.2023; додаткова угода до Договору про закупівлю від 06.12.2023 № 1; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне. Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Разом з цим, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, в підпункті 3.2 пункту 3 додатку 3 Тендерної документації зазначено: «Коригування твердої ціни відбувається лише у випадках передбачених законодавством що регулює сферу державних закупівель, Постанови КМУ від 01.08.2005р. №668 та Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, чинним законодавством України та цим Договором». При цьому, вищевказаний нормативний документ втратив чинність з 01.11.2021 на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281. Враховуючи викладене, Замовник на порушення частини третьої статті 22 Закону включив до Тендерної документації умови, не передбачені діючим законодавством.
Період усунення порушень: 14.12.2023 16:27 - 29.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 14.12.2023 16:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ІНФОРМАЦІЯ про усунення порушень за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2023-11-27-000023 Дата публікації висновку про результати моніторингу: 14.12.2023 16:27 Cрібнянська селищна рада, що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вул. Сонячна в смт Срібне Прилуцького району Чернігівської області (код за ЄЗС ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-08-006287-a ) надає пояснення щодо можливих порушень, які виявленні органом контролю. Дійсно при складанні Договору нами допущено формальну (несуттєву) помилку в частині посилання на документ, який втратив чинність, а саме: «Коригування твердої ціни відбувається лише у випадках передбачених законодавством що регулює сферу державних закупівель, Постанови КМУ від 01.08.2005р. №668 та Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, чинним законодавством України та цим Договором». Вже після завершення закупівлі нами встановлено, що вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Однак після завершення закупівлі та укладання Договору про закупівлю з технічних причин неможливо внести зміни до тендерної документації, що оприлюднена в системі електронних торгів Prozorro. Поряд з цим варто повідомити, що вказана обставина жодним чином не впливає на законність проведення процедури закупівлі згідно Постанови про особливості, на порядок планування закупівлі, складання тендерної документації, розгляд та оцінку тендерних пропозицій, укладання Договору про закупівлю. Поряд з цим, з метою недопущення порушень при виконанні Договору про закупівлю Сторонами прийнято рішення в добровільному порядку розірвати Договір шляхом укладання Додаткової угоди (додається). Таким чином з 20.12.2023 року Договір про закупівлю №245 від 28 серпня 2023 року між Cрібнянською селищною радою і ФОП Овсепян Геворг Спартакович розірвано. Можливі порушення, що можуть бути виявлені у ході Моніторингу закупівлі припинено та усунено єдино можливим способом – передчасним розірванням Договору про закупівлю. Також на думку Замовника, єдиний можливий захід щодо недопущення таких порушень у подальшому є особисте зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень. Cрібнянська селищна рада зобов’язується в подальшому не вчиняти таких порушень. Зауваження, викладені у висновку, прийнято до уваги. З метою поглиблення знань у сфері державних закупівель Замовником будуть вжиті заходи щодо виділення коштів на додаткове навчання уповноваженої особи, внаслідок як виявлених порушень так і з метою превентивної роботи по недопущенню таких порушень у майбутньому. Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, а саме шляхом надання особистого зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону – звільнення від адміністративної відповідальності. В свою чергу зазначаємо, що з врахуванням характеру і міри громадської небезпеки по встановленим Вами обставинам та порушенням, вони є мінімальними і тому можуть бути віднесені до малозначних правопорушень, що в свою чергу за умов відсутності попередньо застосованих будь-якої адміністративної форми впливу до особи, на підставі ст. 22 КпАП України відповідальну особу може бути звільнено від адміністративної відповідальності. Звертаємо Вашу увагу, що згідно частини 1 статті 8 Закону: «Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону. Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев’ятій статті 3 цього Закону.». Виходячи з вказаного вище Моніторинг не проводиться щодо закупівель, які є завершеними зокрема шляхом розірвання Договору про закупівлю. Відтак Орган контролю має всі підстави для припинення вказаного Моніторингу у зв’язку із розірванням Договору про закупівлю за результатами вказаної процедури закупівлі, а також зважаючи на характер малозначних порушень, що допущені Замовником при складанні тендерної документації. Сподіваємось на проявлення розуміння до ситуації що склалася. Додаток: Додаткова угода №1 від 20.12.2023 – 1 арк.
Дата публікації звіту: 20.12.2023 13:56

Запити/Пояснення